Zobacz temat - [R825] Czy silnik 2.0 turbobenzyna pasuje do modelu 825 '98
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R825] Czy silnik 2.0 turbobenzyna pasuje do modelu 825 '98

roland825si - Pon Lut 21, 2011 12:57
Temat postu: [R825] Czy silnik 2.0 turbobenzyna pasuje do modelu 825 '98
mam rovera 825 v6 Si z 98 roku w automacie i padl mi silnik, znalazlem faceta ktory ma na sprzedaz silnik 2.0 turbo benzyna, silnik pochodzi z modelu coupe i ma manualna skrzynie biegow. moje pytanie jest nastepujace:
1. czy silnik 2.0 bedzie pasowal w miejsce silnika 2,5
2. czy do 2.0 bedzie pasowala skrzynia automatyczna z modelu 2.5

Perez - Pon Lut 21, 2011 13:42

Skrzynia na pewno nie bedzie pasowala, a co do mocowania silnika to rowniez watpie, ale nie jestem pewien.
Matexx - Pon Lut 21, 2011 13:44

1-powinien pasować choć do końca nie wiem..
2-tego to nie wiem.;P..

mhm .. Ostatnio w Poznaniu rozbiła się 820TI coupe.;).. zielona.;)..to może od tego gościa silnik kupujesz??..
http://allegro.pl/show_item.php?item=1415219393

Ogólnie polecam go.. kupiłem od niego listwy których mi brakował.;) szybko sprawnie .;)

Perez - Pon Lut 21, 2011 13:55

Matexx, dzieki za kontakt, chlopaki i dziewczyny, zaklepuje sobie silnik u tego pana :D
roland825si - Pon Lut 21, 2011 16:24

tak, chodzi o niego.
a gdzie sie moge dowiedziec czy to pasuje? na jakie parametry trzeba zwrocic uwage?

Konix - Pon Lut 21, 2011 17:00

Jak kupisz silnik ze skrzynią, komplet mocowań,kompletną elektrykę razem z mems i immobilajzerem, półośki i cały mechanizm zmiany biegów z manuala, obie chłodnice i intercooler, cały zestaw weży, zegary to będzie pasować, ale bardzo dużo przekładania.
Nie wiem, czy skrzynia automat podejdzie, a nawet jeśli da się ją przykręcić, to ile wytrzyma i jak się będzie zachowywać, te silniki mają całkiem inną charakterystykę pracy.

roland825si - Pon Lut 21, 2011 21:04

Konix napisał/a:
Jak kupisz silnik ze skrzynią, komplet mocowań,kompletną elektrykę razem z mems i immobilajzerem, półośki i cały mechanizm zmiany biegów z manuala, obie chłodnice i intercooler, cały zestaw weży, zegary to będzie pasować, ale bardzo dużo przekładania.
Nie wiem, czy skrzynia automat podejdzie, a nawet jeśli da się ją przykręcić, to ile wytrzyma i jak się będzie zachowywać, te silniki mają całkiem inną charakterystykę pracy.


chyba troche sie nie oplaca:/
To moze inaczej...WIECIE MOZE kto ma na sprzedaz/gdzie znajde SILNIK 2.5Si v6??

[ Dodano: Pon Lut 21, 2011 21:04 ]
chyba troche sie nie oplaca:/
To moze inaczej...WIECIE MOZE kto ma na sprzedaz/gdzie znajde SILNIK 2.5Si v6??

slax - Pią Lut 25, 2011 16:58

Twój silnik to KV6 Rovera, te silniki były montowane w Roverach 75, Roverach 45, MG ZT i MG ZS. I takiego motoru bym szukał, np na allegro

http://moto.allegro.pl/ro...1433619901.html
http://moto.allegro.pl/ro...1443880947.html
http://moto.allegro.pl/si...1469810761.html
http://moto.allegro.pl/ro...1464432532.html

Tomek1212 - Pią Lut 25, 2011 23:20

Silniki KV6 z 825 różniły się od tych montowanych w nowszych roverach/mg.

Silnik 2,0 serii T można założyć do tego auta, natomiast nie będzie on pasować do tej skrzyni. Ponadto byłoby z tym mnóstwo roboty i raczej byłoby to mało opłacalne.

Co takiego się stało, ze chcesz przekładać motor ?

slax - Sob Lut 26, 2011 10:51

Tomek1212, a jakie dokładnie były różnice oprócz VIS'ów? przecież to i to KV6
Tomek1212 - Sob Lut 26, 2011 17:16

Już nie pamiętam, kiedyś przerabiałem ten temat i okazało się, że dużo jest odmienności. Trzeba by się zagłębić w ten temat.
roland825si - Nie Lut 27, 2011 19:44

pompa wody mi poszla jak jechalem na autostradzie i nie dostrzeglem, jak temperatura wzrosla a pozniej nagle auto zgaslo:/ no wiec kupilem 825 si identyczny jaki mam i zabralem silnik od niego a mam teraz kaste bez silnika.
Tomek1212 - Nie Lut 27, 2011 20:42

Jeżeli chcesz to auto potem sprzedać to od razu ci mówie, nie opłaca się. Te auta są tak tanie, że więcej zapłacisz za ten silnik i przekładkę niż później weźmiesz za cały samochód.
roland825si - Nie Lut 27, 2011 23:29

ta kasta jest w najwyzszym mozliwym wyposazeniu oraz jest bardzo zadbane wiec mysle ze kupiec by sie znalazl tylko bez silnika to troche ciezko:/ gdyby mi sie trafil kupiec na sama kaste to oczywiscie ja sprzedam tylko wiecie jak jest ze sprzedaza takiego auta jak roverek 800:/
Tomek1212 - Pon Lut 28, 2011 00:07

No osobiście zdarzało mi się kupić rovera 820 95r z uszkodzoną skrzynią za 300zł, 827 94r z pękniętym wężem chłodnicy za 700zł, a kolega kupił niedawno w pełni sprawnego 827 96r z gazem za 1100zł.
Ciężko jest sprzedać takie auto za cenę powyżej 2tys zł, no chyba że trafi się jakiś fanatyk, ale i tak uważam, że gra nie jest warta świeczki.

Perez - Pon Lut 28, 2011 10:40

Taki fanatyk jak ja! Kupiłem auto bez silnika i teraz wsadzam silnik :)
roland825si - Pon Lut 28, 2011 13:26

Perez napisał/a:
Taki fanatyk jak ja! Kupiłem auto bez silnika i teraz wsadzam silnik :)

chcesz kupic???:)

dobryziom - Pon Lut 28, 2011 16:52

Perez napisał/a:
Taki fanatyk jak ja! Kupiłem auto bez silnika i teraz wsadzam silnik :)


ale tu kupiłeś coupe :) jest różnica

Perez - Czw Mar 17, 2011 16:09

roland825si napisał/a:
chcesz kupic???:)

Chce kupic, czekam na wyplate :)

[ Dodano: Czw Mar 17, 2011 16:09 ]
Matexx napisał/a:
mhm .. Ostatnio w Poznaniu rozbiła się 820TI coupe.;).. zielona.;)..to może od tego gościa silnik kupujesz??..
http://allegro.pl/show_item.php?item=1415219393

A ja nie mogę polecić Pana z Poznania, kij w niego i siekiera w plecy.
Zafundował mi wycieczkę do Poznania, silnik oglądałem, wydawał się w porządku, Pan w ciągłym kontakcie, później zadzwonił, że jego kolega wiezie meble do Warszawy, więc weźmie po drodze silnik, miał być rano, nie było go, facet nie odbiera telefonów, jak zadzwoniłem z innego to odebrał od razu, tylko jak powiedziałem kim jestem to udawał, że coś nie łączy i się rozłączył, od razu zadzwoniłem ze swojego z nadzieją, że na prawdę coś nie łączyło to już mnie tylko odrzucał. NIE POLECAM!!!

Senn - Pon Maj 23, 2011 16:25

Tomek1212 napisał/a:
Już nie pamiętam, kiedyś przerabiałem ten temat i okazało się, że dużo jest odmienności. Trzeba by się zagłębić w ten temat.


To może zgłębmy temat :)

Z tego co ja się orientuje to róznice są w bebechach czyli inne rozwiązanie tuleii albo samego bloku. Generalnie coś co eliminuje lub miało eliminować problemy z HGF. Ta rzecz nie ma najmniejszego znaczenia przy ewentualnej przekladce. Inny natowmiast jest kolektor dolotowy, ale nie wydaje mi sie zeby mial inny rozklad otworów. Trzebaby to sprawdzic. Wydechowe powinny byc identyczne. Slyszalem rowniez ze inna jest miska olejowa ale w ksztalcie. Mozna wykorzystac z KV6 z 800setki (tez do sprawdzenia rozklad otworow). Spiecie ze skrzynia powinno byc takie samo bo po jakiego gwinta by to zmieniali. Moze rzeczywiscie nie jest to takie skomplikowane a zachecilo by mnie np. do zakupu KV6 800 :)

Tomek1212 - Pon Maj 23, 2011 22:36

To nie lepiej szukać 827 ?
Konix - Pon Maj 23, 2011 22:40

827 i wsadzić C35 ? :wink:
Senn - Pon Maj 23, 2011 22:44

Problem w tym ze 827 to zwykle sfatygowane sa dosyc mocno, maja kijowe skory no i roczniki stare. KV6 mozna wytargac z 98 roku. Szkoda ze na kontynencie nie mozna w nich przebierac tak jak w UK :(