Zobacz temat - MG ZR i 18" ET38 7,5"
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - MG ZR i 18" ET38 7,5"

own - Czw Lut 24, 2011 20:44
Temat postu: MG ZR i 18" ET38 7,5"
Zastanawiam się czy felgi o rozmiarze jak w temacie wejdą do nadkola w ZR? Czyli czy nie będą wystawać i czy nie będzie obcierać? Opony to 205/40 albo 215/35. Czy miał ktoś styczność z takim rozmiarem w ZR lub R200 / R25 ? Teoretycznie felga będzie na zewnątrz bardziej o 14mm... ale jak to wygląda w praktyce?
rodi_ - Sro Mar 02, 2011 14:33

W mojej 200 mialem 18" z ET 35 i oponami 215/35 i bylo spoko. Zero obcierania czy czegos tam, ale jezeli jezdzisz czesto zaladowany na maxa to polecam oponke 205. Zawsze to cm mniej.
Tu masz fotki
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#567961

dobryziom - Sro Mar 02, 2011 15:00

ja bym się bardziej martwił o szerokość 7,5J...
own - Sro Mar 02, 2011 15:28

rodi_ napisał/a:
W mojej 200 mialem 18" z ET 35 i oponami 215/35 i bylo spoko. Zero obcierania czy czegos tam, ale jezeli jezdzisz czesto zaladowany na maxa to polecam oponke 205. Zawsze to cm mniej.
Tu masz fotki
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#567961


Właśnie natknąłem się na zdjęcia Twojego samochodu w necie jak szukałem ZR na 18" ;-) tylko, że na angielskim forum. ;-) Ogólnie spoko wygląda i nawet jakby było coś ciekawego w tym rozmiarze to bym brał.

dobryziom napisał/a:
ja bym się bardziej martwił o szerokość 7,5J...

Z tego co wyczytałem to rodi_ ma też 7,5"

Niestety trzecia moja próba zakupienia felg poprzez Allegro zakończyła się fiaskiem, bo sprzedawcy są niepoważni, pierwszy olał sobie kontakt, drugi sprzedał na boku, a ten trzeci miał przesłać fotki i olał, pomimo przypomnienia na e-mail.

Nie będę więc dalej tracił czasu na szukanie używanych na Allegro, a postaram się dostać jakieś nowe w rozmiarze 18"/7" ET45.

dobryziom - Sro Mar 02, 2011 16:30

ownstlr napisał/a:

Z tego co wyczytałem to rodi_ ma też 7,5"


oj wydaje mi się ze 7J ale mogę się mylić :)

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#581688

tu masz podobny problem z szerokością...

rodi_ - Sro Mar 02, 2011 21:10

U mnie jest 7,5J i nic nie ociera. Jest jakies 5mm luzu miedzy opona a kielichem, i tyle wystarczy.
W tym watku kolega najnowszy85 mial problem, bo mu oponiarz nagadal glupot ze jest blisko i go tak nie pusci. A druga sprawa to byly nierowne odleglosci miedzy prawym a lewym kolem.

Tmk - Sob Mar 05, 2011 22:41

Na ile mi jest wiadomo to od 6.5J do 7.5J mozna na zr'a wkladac ;)
BoBaSNH - Sob Mar 12, 2011 15:25

witam mam pytanko czy felga 16 9,5cala wejdzie na tyl roverka 200 :?: i jakie najznizsze ET mozna zalozyc :?:
Krzysi3k - Sob Mar 12, 2011 15:52

9,5 cala ?! Oj nie sądze :mrgreen:
Będzie Ci wystawało poza obrys cholernie, nawet jak trochę ET nadrobisz ;)

BoBaSNH - Sob Mar 12, 2011 15:56

a sadzisz o tym http://www.polskajazda.pl...ia/20490,140747 i o tym http://www.polskajazda.pl...ia/45694,334174 oni moga miec mniejsze :?:
Krzysi3k - Sob Mar 12, 2011 16:01

Nie, nie wystaje... a gdzie :roll:
Pewnie nadkola plastikowe byś musiał zdjąć, bo u mnie przy 205/55/16 i 5 osobach na podkładzie na wybojach tarło o nadkole.

BoBaSNH - Sob Mar 12, 2011 16:12

a to wejdzie :?: http://allegro.pl/felgi-a...1497724522.html czy 7,5 tez za duzo :?: jakie radzisz :?:
Krzysi3k - Sob Mar 12, 2011 16:39

No 16x7,5J ET35 powinno być ok na tył, na przód przy pełnym skręcie może trzeć...
dobryziom - Sro Mar 16, 2011 11:26

fajne 18stki...

http://allegro.pl/show_item.php?item=1510830762

ciekawe za ile pójdą...

Dildo - Sro Mar 16, 2011 11:53

Na Polskie drogi takie cieniutkie ramiona chyba bym nie ryzykował, ale faktycznie fajne.
dobryziom - Sro Mar 16, 2011 12:42

Dildo napisał/a:
Na Polskie drogi takie cieniutkie ramiona chyba bym nie ryzykował, ale faktycznie fajne.


a ja bym zaryzykował w ciemno bo to są Japońskie Kosei :)

marcinmarcin - Sro Mar 16, 2011 13:44

A ja wrzucę coś do przemyślenia. Jak jeździsz w miarę poważnie, na tyle żeby wyczuć drobne zmiany w prowadzeniu auta ;) to zmniejszenie ET o 7mm wyczujesz jako znaczne pogorszenie prowadzenia samochodu. Ja przerabiałem zmianę o 10 albo 11 mm i była tragedia. Niby samochód bardziej stabilny - bo szerzej, ale prowadzenie z dupy - znacznie zwiększyła się podsterowność, koła przednie piszczały na zakrętach a kierownica dziwnie odbijała. Wynika to z faktu że zmieniają się kąty skrętu kół przednich i po zmianie ET nie skręcają tak jak powinny, oczywiście tył trzyma sie lepiej bo jest szerzej - więc podsumowując mocno się charakterystyka auta zmienia. Przy serii 205/45 ET45 szersza opona (różnią sie znacznie w zależności od modelu :mrgreen: ) jest praktycznie przy mcphersonie. Polecam zostać na serii :) a tak wogóle do ostrej jazdy w naszych warunkach to chyba ideałem jest 205/50 na mocnych 16...
dobryziom - Sro Mar 16, 2011 15:36

ostatnio czytałem na ten temat na forum CRX'a bo wiekszosc osób które przechodzą z serii zakładają właśnie ET37-35 bo jest to najpopularniejszy wymiar... i wiekszosc obserwacji podobnych do twoich pogorszenie się trzymania w zakręcie... tylko na koniec wyszło ciekawe podsumowanie ze 90% osób które wcześniej miały seryjne ET jeździło na dobrych oponach w 15' po przejściu na 16' lub 17' i zmianie ET zamiast Toyo, Yoko, Falkena wszedł chińczyk lub stara używka bo niestety w tym rozmiarze coś porządnego nowego było za drogie i wyjaśnił się problem skręcania :p Nie mówię ze to norma ale w polskich realiach 90% :( Co do moich doświadczeń po zmianie ET i przejściu na 17 niebo a ziemia na 195 i bomblu samochód jest nie do opanowania...
marcinmarcin - Sro Mar 16, 2011 15:58

dobryziom napisał/a:
tylko na koniec wyszło ciekawe podsumowanie ze 90% osób które wcześniej miały seryjne ET jeździło na dobrych oponach w 15' po przejściu na 16' lub 17' i zmianie ET zamiast Toyo, Yoko, Falkena wszedł chińczyk lub stara używka
Nie wynikało to z opony, tylko z kątów kół przednich. Założyłem na te felgi nowe goodyear excellence - bardzo dobra opona i trzymanie było bardzo przyzwoite zarówno na suchym jak i mokrym, na pewno lepsze jak stare letnie matadory a potem zimowe dębice które miałem na drugich felgach o dobrym ET. Mówię o prowadzeniu się auta - po prostu zmieniła sie charakterystyka prowadzenia - czuć było ewidentnie że nie jest tak jak być powinno, wylatywał bardziej przód, popiskiwał na zakrętach (przyczepna opona i złe kąty) oraz inaczej czuc było odbijanie po zakrętach oraz prostowanie kierownicy. Na pewno auto mniej sie przechylało - i to był jedyny (zbyt mały) plus. Oczywiście po fakcie sporo sobie poczytałem i sie okazało że zmieniając znacząco ET, trzeba by przekonstruować przekładnie kierowniczą... niestety.
http://www.youtube.com/watch?v=J0pAc5Pam3E
Świetny przykład, spore porzerzenie na dystansach, auto stabilne ale wynosi go totalnie przodem mimo świetnych opon i dobrego zawieszenia.

Dildo - Sro Mar 16, 2011 16:51

Sprawdzę to o czym piszesz jak założę felgi ktore kupiłem. Do tej pory miałem seryjne stalówki 14 a kupiłem 16-stki z ET38. Lekko mnie zaniepokoiły twoje słowa, ale myślę, że po ustawieniu geometrii i przy mojej spokojnej jeździe, przynajmniej na zakrętach nie będzie tak źle. A jak będzie to się kupi jakies dobre opony.
dobryziom - Sro Mar 16, 2011 16:59

nie wiem czy znaczenia ma ma tez szerokość samej felgi i kolejna sprawa co dobrze napisał kolega nie wiem czy nie warto by było sprawdzić zbieżności po zmianie ET i tu co nieco poprawić :) Wiesz ja nie mówię ze nie masz racji bo pewnie tak jest tylko ze nie koniecznie będzie to miało przełożenie na każdym samochodzie tym bardziej zawieszeniu... trzeba by bardzo indywidualnie rozpatrzyć każdy przypadek u Ciebie zmieniło się na gorsze u mnie zdecydowanie na lepsze.
Dildo - Sro Mar 16, 2011 17:03

Ja też kupiłem felgi z mniejszym ET i szersze opone miedzy innymi dlatego, ze chciałem poprawić stabilność auta. Ale z tą podsterownością przy mniejszym ET ma sens.
dobryziom - Sro Mar 16, 2011 17:07

Dildo napisał/a:
Ja też kupiłem felgi z mniejszym ET i szersze opone miedzy innymi dlatego, ze chciałem poprawić stabilność auta. Ale z tą podsterownością przy mniejszym ET ma sens.


a który przedni napęd na zakręcie przy dużej prędkości nie jest podsterowny :)

Dildo - Sro Mar 16, 2011 17:23

Racja, ale wtedy moze byc jeszcze wieksza. No sprawdzę to sprawdzę :razz:
Krzysi3k - Sro Mar 16, 2011 17:54

Dildo, aż tak źle nie będzie ;)
Chodzi o trzymanie przy ostrym wchodzeniu w zakręty, więc jeśli ostro nie jeździsz to nie musisz tego robić :)

marcinmarcin - Sro Mar 16, 2011 18:00

Zbieżność ustawiam zawsze w przednim napędzie na zero, więc nie mogła się zmienić, auto było proste i nie miało innej regulacji w zawieszeniu (podobnie jak MG). Możliwe natomiast że podatność na zmiany ET felg jest uzależniona od samochodu (a raczej od rodzaju zawieszenia, jego katów, przekładni kierowniczej itp.). Jako ciekawostka z czasów rajdowania mini cooperami - lepsze czasy robili kierowcy na felgach bardziej schowanych do środka (większe ET), wynikało to właśnie z kątów zawieszenia. Ot taki mały tuning inaczej.... :)
dobryziom - Sro Mar 16, 2011 19:01

marcinmarcin napisał/a:
Jako ciekawostka z czasów rajdowania mini cooperami - lepsze czasy robili kierowcy na felgach bardziej schowanych do środka (większe ET), wynikało to właśnie z kątów zawieszenia. Ot taki mały tuning inaczej.... :)


też o tym słyszałem :)

marcinmarcin - Sro Mar 16, 2011 19:52

Jeszcze jedno - może się komuś przyda. Przerabiałem w ZRze lekką zbieżność, lekką rozbieżność i definitywnie stwierdzam że najlepiej mu służy ustawienie na 0. Najgorzej było na lekko rozbieżnym przodzie - przy większej prędkości myszkował po całej drodze.
Lutek - Wto Mar 22, 2011 01:23

Mam pytanko.Rover 25 felgi 16x195x55 ET 45 6,5 obcierają o ile zmniejszyć ET aby nie tarło przy pełnym skręcie i za bardzo nie wystawała opona poza obrys?

[ Dodano: Wto Mar 22, 2011 01:23 ]
Codzi mi o dorobienie dystansu.

Pływak - Wto Mar 22, 2011 07:48

Trze bo założyłeś nie taką oponę co trzeba do 16" powinno być 195/45, a nie 195/55...
marcinmarcin - Wto Mar 22, 2011 07:54

ET45 to fabryczny wymiar - nie powinno nic ocierać. Może sprawdź auto na geometrii a przynajmniej na podnośniku czemu i o co ociera

[ Dodano: Wto Mar 22, 2011 07:54 ]
Hehe a bo to 16 ;) musi ocierac myślałem że 15... przy wystawieniu tak dużego koła na zewnątrz rozwalisz błotniki na dziurach..

Krzysi3k - Wto Mar 22, 2011 09:09

Normalne, że taki rozmiar trze, ja na 195/45 jeżdżę :)
Lutek - Wto Mar 22, 2011 09:36

Może jeżdzi ktoś na takich kołach i wie jaki dystans będzie odpowiedni
marcinmarcin - Wto Mar 22, 2011 10:50

marcinmarcin napisał/a:
przy wystawieniu tak dużego koła na zewnątrz rozwalisz błotniki na dziurach..
masakra jakaś... nawet by mi do łba nie przyszło takie włożyć do ZRa gdzie są wieksze koła, a Ty jeszcze dystanse chcesz pchać...
Lisus - Wto Mar 22, 2011 11:17

Ja jeżdżę na 195/55/16 i nic nie trze, chyba że zapakuje 3 grubasów na tył ;] to na wybojach zdarza się że koło przytrze o błotnik ;/
Lutek - Wto Mar 22, 2011 17:23

jakie et masz w tych felgach w 214Si bo u mnie et 45