Zobacz temat - [R75] Sterowanie z kierownicy - joystick?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Car-audio, nawigacje, radia CB - [R75] Sterowanie z kierownicy - joystick?

maryba - Czw Mar 03, 2011 22:08
Temat postu: [R75] Sterowanie z kierownicy - joystick?
czy ktoś wie co to za dodatkowy joystick jest w tym roverze ?

czy to tylko z jakimś konkretnym sprzętęm występowało ?

http://img820.yfrog.com/img820/6290/rover47.jpg

http://img194.yfrog.com/img194/1762/rover30r.jpg
http://img15.yfrog.com/img15/5580/rover41u.jpg

więcej fot tu

http://allegro.pl/lift-ro...1489883046.html

llygas - Czw Mar 03, 2011 22:12

Mi to wyglada na sterowanie tempomatem ale dlaczego tutaj a nie w kierownicy i takie i chyba brak wlacznika tempomatu na panelu pod klimatyzacja. Dziwne...
Oskar - Czw Mar 03, 2011 22:13

Widziałem coś takiego i ponoć to jest tempomat.
Dziadek - Czw Mar 03, 2011 22:41

Auto z Płocka,więc to może być sterowanie karabinem maszynowym.
Mojego kupiłem,niestety, w tym pięknym mieście od gościa mieniącego się znawcą R75. Przez telefon wciskał,że auto ma kontrolę trakcji,a na miejscu okazało się,że to włącznik tempomatu.Generalnie narżnął mnie nieźle,ale kupiłem,bo nie chciałem przeżyć już ani jednej nocy bez tego auta.
Na dodatek facet zamieszcza na Allegro zdjęcia aut,których nie ma i ciągle zmienia nick( nowa rejestracja).

kris-tofer - Pią Mar 04, 2011 09:04

Dziadek, wiem o czym mówisz, nawet kilka razy pisałem do niego, że opis nie zgadza się ze zdjęciami i wyposażeniem auta, ale wiesz jak to jest, handlarze zawsze cwaniakują, na szczęści ja tam nie kupiłem, choć miałem zamiar...

Wracając do tematu jest to włącznik i ustawienie tempomatu, z tym, że ten może mieć więcej funkcji, nie tylko włącz/wyłącz ale także przyśpieszanie i zwalnianie na włączonym tempomacie, ale nie wiem na 100%

marecki6 - Pią Mar 04, 2011 09:22

mi też wygląda to na tempomat ... zapewne dokładka bo nie widziałem w żadnym R75 takiego tempomatu
kris-tofer - Pią Mar 04, 2011 09:25

sądząc po aukcji samochód z dieslem, więc dołożyć oryginalny tempomat jest bardzo prosto, było na forum. Mi się takie dodatkowe wajchy kojarzą ze starymi mercedesami :D
marecki6 - Pią Mar 04, 2011 09:27

zgadza się ... z czasem sam będę się przymierzał do dołożenia tempomatu ... ciekawe właśnie dlaczego nie dołożono oryginału budząc u potencjalnych klientów niepewność i podejrzewania :-)
kamil652 - Pią Mar 04, 2011 10:46

tempomat jest fajny ,ale jedynie na autostrady . Zabawa na kilka chwil . Generalnie mało używany gadzet i szybko sie nudzi
apples - Pią Mar 04, 2011 10:52

kamil652 napisał/a:
tempomat jest fajny ,ale jedynie na autostrady . Zabawa na kilka chwil . Generalnie mało używany gadzet i szybko sie nudzi
Mi się nie znudził. Wykorzystuje również na na krótszych trasach i jest OK.
maryba - Nie Mar 06, 2011 22:08

a przy okazi .. bo własnie będę chciał tempomat załozyc
jak działa oryginalny roverowy ?


od jakiej prędkości można go załączyć ? i czy regulacja jest płynna? możnwa w trakcie jazdy zmieniać prędkośc zadaną ?

W Scorupie było tak ze od 40 się załaczał , był klawisz włączani i wyłaczani , +, - i =

... mogłem płynnie sterować +/- prędkością auta - naciśniecie hamulca lub sprzęgła wyłączało tempoat .. ale naciśnięcie = powodowało że auto wracało do wczensniej zapisanej prędkości. prędkośc była pamiętamna przez cały czas jak auto pracowało albo jak sie wyłaczyło tempo..

tam było bardzo dobrze to zrobione, czy tu jest podobnie ..

kris-tofer - Nie Mar 06, 2011 22:19

oryginalny tempomat działa tak:
załącza się od około 40 - 50km/h
+ się go włącza i utrzymuje daną prędkość
SET się wyłącza
jak przyśpieszasz krócej niż kilkanaście sekund, a potem puszczasz gaz, to auto wraca do zaprogramowanej prędkości, gdy utrzymujesz większą prędkość niż zaprogramowana przez więcej niż kilkanaście sekund, tempomat się wyłącza
naciśnięcie pedału hamulca lub sprzęgła rozłącza tempomat (czujniki przy pedałach sprzęgła lubią się odsunąć, nie stykają i tempomat może się przez to nie włączać)

Tomek1212 - Pon Mar 07, 2011 01:46

To nie da się tam zwiększać lub zmniejszać prędkości za pomocą przycisków ? Nie ma funkcji "resume" ? Dziwne, bo znacznie starsza seria R800 ma te "bajery".
kris-tofer - Pon Mar 07, 2011 09:00

no tak przyciskiem + można zwiększać prędkość jak się go trzyma
apples - Pon Mar 07, 2011 09:10

maryba napisał/a:
jak działa oryginalny roverowy ?
Było już poruszane http://forum.roverki.eu/v...p=441059#441059 :wink:

Tomek1212, kris-tofer, link wyżej. :smile:

kris-tofer - Pon Mar 07, 2011 11:10

apples, wiem o czym piszę, nie dubluj odpowiedzi ;)
Tomek1212 - Pon Mar 07, 2011 21:28

Ale nie ma opcji zmniejszania ustalonej prędkości, troche lipa.
kris-tofer - Pon Mar 07, 2011 22:49

Tomek1212, no to wyłączasz sobie a jak prędkość zmaleje to włączasz ;)
Tomek1212 - Pon Mar 07, 2011 22:58

No tak, równie dobrze można w ogóle nie włączać tempomatu. To ma być udogodnienie, a nie walka z przyciskami. U siebie bardzo często z tego korzystam głownie jeżdżąc po mieście i drogach niższej kategorii niż autostrady gdzie należy często zmieniać prędkość.
kris-tofer - Pon Mar 07, 2011 22:59

Tomek1212, no to ciesz się, że masz dodatkową funkcję tempomatu, moim zdaniem czy go na chwilę wyłączyć, czy zaprogramować to i tak zabawa guzikami, więc wszystko jedno
apples - Wto Mar 08, 2011 08:25

Tomek1212 napisał/a:
No tak, równie dobrze można w ogóle nie włączać tempomatu. To ma być udogodnienie, a nie walka z przyciskami.
Tylko jak u siebie zmniejszasz prędkość to trzymasz przycisk cały czas. W R75 przyciskasz RES i czekasz aż prędkość spadnie do żądanej i wciskasz SET+. 2 ruchy palcem po 1s. Walka? :wink:

Zwiększenie prędkości dokonuje się SET+ lub pedałem przyśpieszenia do właściwej i wciska SET+.

Tomek1212 - Sro Mar 09, 2011 10:22

No dobra, ale wydało mi się to dziwne, bo wszyscy czołowi producenci montują raczej tempomaty z funkcją zarówno przyśpieszania jak i zwalniania, plus ewentualnie funkcja automatycznej regulacji odstępu między samochodami.
Dobra, chyba wszystko wyjaśnione, można zakończyć OT.

kris-tofer - Sro Mar 09, 2011 10:24

Tomek1212 napisał/a:
No dobra, ale wydało mi się to dziwne, bo wszyscy czołowi producenci montują raczej tempomaty z funkcją zarówno przyśpieszania jak i zwalniania,
ROVER montował, w Twoim 820 ;)

Tomek1212 napisał/a:
plus ewentualnie funkcja automatycznej regulacji odstępu między samochodami.
aktywne tempomaty w dużo nowszych wozach
Tomek1212 - Sro Mar 09, 2011 10:49

kris-tofer napisał/a:
Tomek1212 napisał/a:
No dobra, ale wydało mi się to dziwne, bo wszyscy czołowi producenci montują raczej tempomaty z funkcją zarówno przyśpieszania jak i zwalniania,
ROVER montował, w Twoim 820 ;)

W roverach 820 nigdy nie montowano tempomatu

kris-tofer napisał/a:
Tomek1212 napisał/a:
plus ewentualnie funkcja automatycznej regulacji odstępu między samochodami.
aktywne tempomaty w dużo nowszych wozach

Przykładowo Lancia Thesis produkowana od 2001r ma tempomat adaptacyjny. 2001 To tak dużo nowszy wóz od R75 ?

kris-tofer - Sro Mar 09, 2011 12:48

Tomek1212 napisał/a:
W roverach 820 nigdy nie montowano tempomatu

Tomek1212 napisał/a:
To nie da się tam zwiększać lub zmniejszać prędkości za pomocą przycisków ? Nie ma funkcji "resume" ? Dziwne, bo znacznie starsza seria R800 ma te "bajery".

Tomek1212 napisał/a:
Przykładowo Lancia Thesis produkowana od 2001r ma tempomat adaptacyjny. 2001 To tak dużo nowszy wóz od R75 ?
R75 był gotowy już w 1998 roku, do seryjnej produkcji poszedł w 1999 roku
Tomek1212 - Sro Mar 09, 2011 20:44

R800 a R820 to chyba jednak jest różnica.
W serii 800 tempomat montowany był tylko w modelach 825 (roverowski KV6) albo 827 (hondowskie 2,7).

kris-tofer, proponuje zaprzestać czepiać się szczegółów i zakończyć cały ten off topic.

kris-tofer - Czw Mar 10, 2011 09:49

Tomek1212, ja tylko proponuję pisać tak, aby nas każdy zrozumiał
Seria 800:ja rozumiem wszystkie modele w tej budzie, nie zależnie z jakim silnikiem. Myląc się w argumentach wprowadziłeś mnie w błąd, a ja jako człowiek dociekliwy dochodzę tego czy było tak naprawdę, czy mieszasz. Moim zdaniem dla czytających PORADY TECHNICZNE ważna jest prawda, a nie ''coś mi się wydaje''

Tomek1212 - Czw Mar 10, 2011 10:32

kris-tofer, a jeżeli napiszę, że rovery serii 400 mają pompę paliwa w baku (a myślę, że taką informację można znaleźć na forum) to od razu będziesz przez to rozumiał, ze rover 420Sdi też będzie miał tą pompę w baku ?
Napisałem wcześniej tylko jak działa tempomat w roverach serii 800, co wcale nie musi oznaczać, że wszystkie modele tej serii muszą mieć montowany tempomat.
Temat dotyczy R75, wątpię żeby ktoś tu szukał informacji na temat R800.

kris-tofer - Czw Mar 10, 2011 10:36

chodzi mi tylko o ścisłość wypowiedzi, tak, żeby każdy zrozumiał o co chodzi, skoro zacząłeś już z serią 800
z mojej strony koniec dyskusji..

Piotrass - Pią Mar 11, 2011 13:49

Na Mobilu też znalazłem R75 z podobną dźwignią:

maryba - Nie Mar 13, 2011 18:58

:) dzieki za wypowiedzi , zaraz porozdaje pomógł ;)