Zobacz temat - [All]Prośba o pomoc w identyfikacji silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [All]Prośba o pomoc w identyfikacji silnika

marcij - Sob Mar 05, 2011 23:21
Temat postu: [All]Prośba o pomoc w identyfikacji silnika
Witam !

Ja znów z nietypowym pytaniem. Co to jest za silnik : link Z zewnątrz wygląda jak K8, ale ta pojemność ? Prosiłem sprzedającego o podanie numeru silnika, powiedział, że jest nieczytelny. Twierdzi, że w niemieckich papierach auto miało napisane 1.8. Jest jeszcze kilka podobnych, opisywanych jako 1.8. A na moje oko to 1.4 K8.

I przy okazji jeszcze jedno pytanie. Czy były jakieś istotne różnice w blokach K8 i K16 (mocowanie skrzynii i łapy) ?

tronsek - Nie Mar 06, 2011 06:45

:taa: 1.4K8, bo tylko silniki o pojemności 1.4 wychodziły w wersji z 8 zaworami.
Tomek1212 - Nie Mar 06, 2011 09:34

Witam kolegę z Tarnowa.
A co to się stało, że chcesz zmieniać silnik ?

Tomi - Wto Mar 08, 2011 09:05
Temat postu: Re: [All]Prośba o pomoc w identyfikacji silnika
marcij napisał/a:
Witam !

Ja znów z nietypowym pytaniem. Co to jest za silnik : link Z zewnątrz wygląda jak K8, ale ta pojemność ? Prosiłem sprzedającego o podanie numeru silnika, powiedział, że jest nieczytelny. Twierdzi, że w niemieckich papierach auto miało napisane 1.8. Jest jeszcze kilka podobnych, opisywanych jako 1.8. A na moje oko to 1.4 K8.

I przy okazji jeszcze jedno pytanie. Czy były jakieś istotne różnice w blokach K8 i K16 (mocowanie skrzynii i łapy) ?


Na moje oko na zdjęciach są 2 różne silniki, tzn. przynajmniej na ostatnim jest inny silnik (tak mi się zdaje).

Tomek1212 - Sro Mar 09, 2011 10:34

3 pierwsze zdjęcia sa roverowskiego 1.4 8V natomiast ostatnie zdjęcie to jakiś japoński silnik benzynowy. Popatrzcie na dekiel pokrywy zaworów i korek wlewu oleju.
Tomi - Sro Mar 09, 2011 10:40

Ja zwróciłem uwagę na kolektor dolotowy. Jeśli dobrze pamietam, to takie kolektory ma Mazda.
marcij - Czw Mar 10, 2011 22:25

No to dziękuje za rozwianie moich wątpliwości i utwierdzeniu mnie w przekonaniu, że coś takiego nie istniało.

Tomek1212 napisał/a:
A co to się stało, że chcesz zmieniać silnik ?


Długa historia składająca się z wymiany dołu, nie wykazania pęknięcia głowicy przez Łabnę itd, a w skrócie padł stary :)

Tomek1212 - Czw Mar 10, 2011 22:43

marcij napisał/a:
Tomek1212 napisał/a:
A co to się stało, że chcesz zmieniać silnik ?


Długa historia składająca się z wymiany dołu, nie wykazania pęknięcia głowicy przez Łabnę itd, a w skrócie padł stary :)

Łabnego jak już.
Jeżeli nie zleciłeś mu sprawdzenia szczelności to nie ma sie co dziwić. Zależy jeszcze gdzie to pęknięcie, bo Łabno jak sprawdza szczelność to zazwyczaj tylko kanały olejowe i wodne.

marcij - Pią Mar 11, 2011 15:38

Oczywiście że zleciłem i jeszcze wyraźnie poprosiłem o szczególne zwrócenie uwagi na cylinder, który nie trzymał kompresji przed demontażem. Myślałem, ze to wina tylko uszczelki, bo widać było przeciek z kanału wodnego do olejowego. Gdzie dokładnie jest pękniecię to nie wiem i już się pewnie nie dowiem, efekt jest taki, że nie ma wogóle kompresji na 3. cylindrze i ma przedmuchy do układu chłodzenia, bo układu praktycznie nie da się odpowietrzyć, zaraz się ponownie zapowietrza i wywala płyn przez zbiorniczek (nawet z wyjetym termostatem). Chce wrzucić sprawny silnik po kosztach i sprzedać auto jako sprawne, bo szkoda mi go złomować, a uszkodzonego nikt nie kupi.
Tomek1212 - Pią Mar 11, 2011 20:25

No bo do Łabnego trzeba "umieć" oddać głowice do roboty, no ale mniejsza z tym. Nie o tym temat.