Zobacz temat - [Rover 600] Pomoc w ZAKUPIE
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - [Rover 600] Pomoc w ZAKUPIE

sTrIt - Sro Mar 09, 2011 09:55
Temat postu: [Rover 600] Pomoc w ZAKUPIE
Jako ze jestem nowy pragne sie ze wszystkimi przywitac :)

Sprawa wyglada nastepujaco, potrzebuje wygodnego i duzego autka, mysle ze rover 600 zaspokoi moje pragnienia :mrgreen: Mam pare modeli do oceny:

1. 618
2. 2

To by bylo na tyle :P Zalezy mi na tym zeby autko bylo z gazem (cena benzyny zabija). Do wydania mam powiedzmy ze 6500zł (bedziemy sie targowac :D )

bociannielot - Sro Mar 09, 2011 10:38

nie maiłem 600-ki to ciężko mi się wypowiadać, ale z tymi ksenonami to możesz mieć problem na przeglądzie :wink: .

[ Dodano: Sro Mar 09, 2011 10:35 ]
No i w tym drugim ogłoszeniu zarąbiście podejrzana jest ta liczba fotek :ok: .

[ Dodano: Sro Mar 09, 2011 10:38 ]
Jak bym miał kupić po ogłoszeniu to raczej 1-kę :wink: . ALe oczywiście najlepiej pojechać i oblookać na żywo :grin: .

Pawkaz - Sro Mar 09, 2011 10:46

Napisales.... i duzego autka
R 600 wcale nie ma bardzo duzo miejsca z tylu mimo, ze moze tak sie wydawac

sTrIt - Sro Mar 09, 2011 10:47

Wiadomo ze na zywo to na zywo, ale po wczorajszych ogledzinach forda odechcialo mi sie kupowac autko :P 50km w jedna strone i 15min ogladania :/
Akurat miejsce z tylu mnie nie interesuje :P Chodzilo mi bardziej o miejsce za kierownica :D

bociannielot - Sro Mar 09, 2011 10:56

sTrIt napisał/a:
50km w jedna strone i 15min ogladania
no ja ostatnio jak tak miałem jechać po accorda, to kupiłem volvo - totalny shrot na kółkach był ten accord, dobrze że dzień przed wyjazdem znalazłem ogłoszenie v-ki i od razu umówiłem się na podwójne oględziny :smile: . Poproś o więcej zdjęć na maila, jak będą źle porobione to już będziesz wiedział że ktoś coś ukrywa :) .
sTrIt - Sro Mar 09, 2011 12:05

Co do zdjec mial dzisiaj wieczorkiem podeslac, zobaczymy czy beda ;>
Perez - Sro Mar 09, 2011 13:09

Patrzac na zdjecia wolalbym 1, ale zastanow sie nad tym silnikiem. Jest to naprawde slaby silnik, a pali tyle co 2.0.
Jedyna w miare ciekawa 600 jaka znalazlem na allegro z gazem: http://otomoto.pl/rover-6...-C17786355.html

sTrIt - Sro Mar 09, 2011 13:12

Wiem ze lepsza opcja byloby 2 literki ale niewielki wybor jest :P Co do tego linka ktorego podales, cena nie jest za niska? Warto dzwonic ;> Przeraza mnie odleglosc 400km :mrgreen: Gdyby to byl tzw pewniak to warto byloby jechac, a tak to nie chce przejechac sie na marne 400km :wink:
Perez - Sro Mar 09, 2011 13:48

Cena jest niższa, bo to wersja przed liftem. Różnice są niewielkie, a cena jest niższa. Za 6500zl ciezko jest kupic dobra wersje po lifcie i zostaja tylko ogryzki jak wlasnie 1.8

Przed liftem masz za to alarm, ktory nie potrafi zamknac sie razem z kluczykami w stacyjce ;) Wazne, zeby nie bylo rdzy, bo jak wiadomo te samochody lubia miec rude miejsca. Jezeli nie ma rdzy to nie ma specjalnie roznicy (oprocz ceny i moze przebiegu) w wersji przed i po FL.

Lepiej kup starszy rocznik, ale za wieksze pieniadze, czyli 6500zl za rok np. 94/95 to juz sporawo i auto powinno byc lepsze. Nie boj sie jezdzic 400km, wez sobie pociag, nie sa drogie, a czasami warto znalezc cos ciekawego. Niestety zeby znalezc fajna 600 czasami trzeba sie najezdzic.

Mayson - Sro Mar 09, 2011 17:22

Ad1:

- przebieg niewiarygodny
- auto wygląda bardzo dobrze na tych fotach, to wersja chyba Silverstone, ma drewno na kierownicy i gałce biegów.
- pokrowce na fotelach - co pod nimi?
- sprawdź el. antenę
- 1,8 nie jest aż taki słaby, jeździ normalnie i żre od 7,8 do 9l/100km z automatem, a bez niego pewnie ciut mniej

Ad2:

- ten przebieg dość wiarygodny
- też wygląda na zadbany ale zbyt mało fotek jest
- brak schowka przy kolanie kierowcy
- brak halogenów (a w opisie są)


Ja bym się nimi zainteresował, bo rzadko można obecnie spotkać zadbaną 600-kę.

[ Dodano: Sro Mar 09, 2011 17:22 ]
sTrIt napisał/a:
nie chce przejechac sie na marne 400km

Ja przejechałem ok 3000km w poszukiwaniu R600 ;)

sTrIt - Sro Mar 09, 2011 19:03

Nie liczylem na takie zainteresowanie, jestem milo zaskoczony ze staracie sie pomoc :lol :oops: : Co do tego pierwszego to czekam na fotki nadal, dzwonilem do tego drugiego i powiedzial mi cala prawde :D Do zrobienia jest pare !@!$# przy zawieszce (tuleje i cos tam jeszcze). Do wymiany swiece i kable WN, auto mialo zwykla instalke od lipca ma sekwencje (wlasciciel nie pottrafil okreslic jaka :shock: , a tata ponoc ma zaklad gdzie gaz zakladaja :grin: ) Ponoc zostala zrobiona blacharka, typu nadkola progi nowe i cos tam jeszcze polakierowane :P Ponoc tez byla niewielka przygoda z przodu (delikatnie wgnieciona chlodnica :D ) Bym zapomnial ze niewiadomo jaki jest przebieg "powiedzmy ze 250tys" :D Takze nie wiem czy sobie go nie odpuscic :>
marthinez - Sro Mar 09, 2011 19:51

sTrIt, pomyśl na tym pierwszym i nie słuchaj bzdur o słabości tego silnika. IMHO jednostka ta jest najbardziej bezawaryjna w R600.
Perez napisał/a:
Patrzac na zdjecia wolalbym 1, ale zastanow sie nad tym silnikiem. Jest to naprawde slaby silnik, a pali tyle co 2.0.
I ma taka samą moc co 2.0i
Zastanawiam sie takze z czym Ty porównujesz ten silnik.
Od jakiegoś czasu mam okazję osobiście porównywać z accordem 2.0i. Różnica jest praktycznie nie zauważalna.

bociannielot - Czw Mar 10, 2011 10:19

sTrIt napisał/a:
Takze nie wiem czy sobie go nie odpuscic
no mi się od początku ta ilośc fotek nie podobała, a teraz po tym zdaniu
sTrIt napisał/a:
auto mialo zwykla instalke od lipca ma sekwencje (wlasciciel nie pottrafil okreslic jaka , a tata ponoc ma zaklad gdzie gaz zakladaja )
to już w ogóle mi się dziwne wydaje to wszystko.
sTrIt - Czw Mar 10, 2011 13:37

No to tak sprawa wyglada nastepujaco, ten pierwszy roverek odpada ze wzgledu na cene, wlasciciel maxymalnie opusci mi 200zl. Tego drugiego sobie odpuscilem ze wzgledu na stan. Jestem teraz w takiej sytuacji ze potrzebuje autko pilnie, w gre wchodzi 416 nawet bez gazu, byle stan byl dobry i zebym nie musial na wejsciu wlozyc w autko 2k :razz: Jeszcze raz dziekuje wam za wszystkie wypowiedzi :oops:
bociannielot - Czw Mar 10, 2011 14:00

A patrzyłeś do działu giełda?? akurat dziś jest 416 na sprzedaż :smile:
sTrIt - Czw Mar 10, 2011 16:04

Tak widzialem ale troche daleko :P Wiem ze wybrzydzam i w ogole ale nie mam za bardzo jak sie dostac gdzies dalej :P
Perez - Czw Mar 10, 2011 17:46

marthinez napisał/a:
I ma taka samą moc co 2.0i
Zastanawiam sie takze z czym Ty porównujesz ten silnik.
Od jakiegoś czasu mam okazję osobiście porównywać z accordem 2.0i. Różnica jest praktycznie nie zauważalna.

Porównuję 1.8 z 2.0Si, czyli 20KM różnicy. Różnica jest ogromna. Jeździłem R620i, jeździłem R620Si i również jeździłem Accrodem 2.0i (który w IV generacji, a jest ona cięższa od R620i i ma 136KM).
Wg. mnie, moich kolegów, i każdego kto jeździł tymi autami różnica jest kolosalna, a ja w R620i się po prostu męczyłem, bo nawet kolega starym Peugeotem 405 mnie objeżdżał już nie mówiąc o sandale MaReK`a.
Myślę, że 115KM dostępne w tym aucie i moment obrotowy tak wysoko to nie za dobre rozwiązanie.
Napisz po czym wnioskujesz, że 1.8 są najmniej awaryjne, bo na razie nie spotkałem padniętego F20Z1, F20Z2, F20A8. Napisz też jaka jest różnica w awaryjności między F18 i F20. Na forum Honda Trójmiasto i Prelude Team Poland to właśnie silniki F20A8 i F20Z1 są chwalone za ich niezawodność.

Dla kolegi chcącego kupić auto napiszę, że nie ma co się spieszyć, bo takie zakupy, że muszę szybko kupić auto zazwyczaj kiepsko się kończą.
Jak chcesz to kolega coś mówił, że będzie sprzedawał Honde Civic (na bazie 400) 1.4 zadbana, ale słabo wyposażona, więc dużo nie będzie chciał, a warto, bo auto wygląda idealnie.

sTrIt - Czw Mar 10, 2011 18:13

Dobrze o tym wiem ze nie wolno sie spieszyc z zakupem autka, juz raz sie pospieszylem :P Ale wiecie jak to jest prosic sie kogos o samochod ;) W zasadzie to jestem nastawiony na autko do 6000 zł (musze sobie reszte zostawic na oplaty i wymiany :P ) Gdyby ktos mial cos fajnego to niech pisze na pw czy w tym temacie :) Co do tego civiczka to fajna oferta, tylko jak biedne jest to wyposazenie? :wink:
Perez - Czw Mar 10, 2011 18:36

Nie ma poduszki i klimatyzacji.
marthinez - Czw Mar 10, 2011 18:47

Perez napisał/a:
Porównuję 1.8 z 2.0Si, czyli 20KM różnicy. Różnica jest ogromna. Jeździłem R620i, jeździłem R620Si i również jeździłem Accrodem 2.0i (który w IV generacji, a jest ona cięższa od R620i i ma 136KM).
Wg. mnie, moich kolegów, i każdego kto jeździł tymi autami różnica jest kolosalna, a ja w R620i się po prostu męczyłem, bo nawet kolega starym Peugeotem 405 mnie objeżdżał już nie mówiąc o sandale MaReK`a.
Myślę, że 115KM dostępne w tym aucie i moment obrotowy tak wysoko to nie za dobre rozwiązanie.
Trzeba zadbać o stan silnika, wtedy na bank nie straci on tyle kucyków z wiekiem. Po Twoich postach na forum łatwo stwierdzić, że Twoje 2.0i nie miało łatwego życia.
Accord, którym mam okazje jeździć (2.0i) niewiele rózni sie od 1.8 i to te silniki porównuję. Nigdzie nie pisałem o 2.0si, bo to oczywiste, że silnik ten jest mocniejszy.
A moment obrotowy w F18A3 rozkłada się zupełnie inaczej niż F20Z1. Zbiera się on już z niższych obrotów.
Perez napisał/a:
Wg. mnie, moich kolegów, i każdego kto jeździł tymi autami różnica jest kolosalna, a ja w R620i się po prostu męczyłem, bo nawet kolega starym Peugeotem 405 mnie objeżdżał już nie mówiąc o sandale MaReK`a.
No tak, ale porównujesz 2.0i z 2.0si tak? Nie jeździłeś nigdy 1.8?
Skoro takim autem sie męczyłeś to jakie są twoje kryteria co do silników?
Wszystko co nie ma 200 koniów to stoi w miejscu? :roll:
Perez napisał/a:
Napisz po czym wnioskujesz, że 1.8 są najmniej awaryjne
Po opinii ASO Hondy w Sz-nie. Np. pady aparatu zapłonowego są dużo rzadsze.

Poza tym w R618 poprawiono sporo rzeczy względem np. przedliftingowych nodeli (inny abs, srs, alarm, mniejsza podatność na korozję nadkoli, ładniejsze wnętrze, bo tylko beżowa skóra i drewniane wstawki na kierownicy oraz gałce zmiany biegów - wersja classic, która występowała tylko z 1.8), więc pisanie
Perez napisał/a:
Za 6500zl ciezko jest kupic dobra wersje po lifcie i zostaja tylko ogryzki jak wlasnie 1.8

jest daleko posuniętą fanaberią.
Perez napisał/a:
Na forum Honda Trójmiasto i Prelude Team Poland to właśnie silniki F20A8 i F20Z1 są chwalone za ich niezawodność.
Podobnie jak 1.9 (to Hondowska nazwa F18A3).
A 2.0 są bardziej chwalone, bo są po prostu trochę mocniejsze i najbardziej popularne.

Perez - Czw Mar 10, 2011 19:16

marthinez napisał/a:
Poza tym w R618 poprawiono sporo rzeczy względem np. przedliftingowych nodeli (inny abs, srs, alarm, mniejsza podatność na korozję nadkoli, ładniejsze wnętrze, bo tylko beżowa skóra i drewniane wstawki na kierownicy oraz gałce zmiany biegów - wersja classic, która występowała tylko z 1.8), więc pisanie

Z alarmem się nie zgodzę, bo przed FL był mniej awaryjny.
marthinez napisał/a:
Trzeba zadbać o stan silnika, wtedy na bank nie straci on tyle kucyków z wiekiem. Po Twoich postach na forum łatwo stwierdzić, że Twoje 2.0i nie miało łatwego życia.

Uwierz mi, że miał duuużo lepiej niż większość aut jeżdżących codziennie 50km/h do pracy.
marthinez napisał/a:
Skoro takim autem sie męczyłeś to jakie są twoje kryteria co do silników?

Jeżdżąc kolegi Accordem IV gen. 136KM nie męczyłem się już ;)
marthinez napisał/a:
jest daleko posuniętą fanaberią.

Faktycznie jak przeczytałem jeszcze raz to stwierdzam, że przesadziłem.
Jednak chodzi mi o to, że lepiej kupić starszy rocznik a w lepszym stanie.

marthinez - Czw Mar 10, 2011 20:48

Cytat:
Z alarmem się nie zgodzę, bo przed FL był mniej awaryjny.
Mniej awaryjny, być może. Za to hmmmmm..... mniej poręczny (brak radia).
Perez napisał/a:

Uwierz mi, że miał duuużo lepiej niż większość aut jeżdżących codziennie 50km/h do pracy.
Ja tylko patrzę przez pryzmat Twoich postów np. o urwanym sworzniu, czy brawurze, która doprowadziła do kasacji tego auta. Czy to jest dobrze - moim zdaniem nie bardzo.
I nie porównujmy do większości aut, bo to tylko stereotypowe i często błędne myslenie, że wszyscy zaniedbują tylko nie ja.
Perez napisał/a:
Jeżdżąc kolegi Accordem IV gen. 136KM nie męczyłem się już ;)
Fajnie. :mrgreen:
Perez napisał/a:
Jednak chodzi mi o to, że lepiej kupić starszy rocznik a w lepszym stanie.
A jeszcze lepiej młodsze w dobrym stanie. :wink: