Zobacz temat - [R214Si] Podłączenie elektryczne lusterek - wtyczka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214Si] Podłączenie elektryczne lusterek - wtyczka

Wydryszek - Sro Mar 09, 2011 19:13
Temat postu: [R214Si] Podłączenie elektryczne lusterek - wtyczka
Witam

Mam prośbę do osób posiadających elektryczne lusterka w Roverku 200.
zakupiłem takowe bo do tej pory miałem manualne.
Mam lusterka z wtykami i przełącznik do regulacji.

Jak wiadomo w R200 nie ma fabrycznie instalacji pod lusterka cyz halogeny więc muszę sobie jakoś poradzić.
Mam schemat podłączenia z Rave (poniej) ale nijak nie dojdę nawet dzięki niemu, jaki kabelek (kolor) oryginalnie jest podpięty pod przełącznik regulacji.
Gdyby ktoś był tak uprzejmy, wydłubał na chwilę przełącznik i zrobił zdjęcie w miarę dobrej jakości wtyczki regulatora tak aby można było dojść który kabelek jest pod który z siedmiu pinów, byłbym zobowiązany.

Z wszystkim sobie poradzę, tylko nie wiem jak podłączyć kable pod regulator żeby czegoś nie popalić bo zabawami zewrę masę z +12v i będize niewesoło.

Z góry dziękuję.

Poniżej schemat i zdjęcie od tyłu przełącznika dla potomnych.



Acha... jakby ktoś wiedizał czy i do czego muszępodłączyć masę w miejscach które oznaczyłem na czerwono na schemacie to proszę o info.

[ Dodano: Sro Mar 09, 2011 19:13 ]
Bardzo proszę o informację czy wykonałby ktoś dla mnie zdjęcie tej wtyczki z widokiem jaki kabel w jakiej kolejności. Jak nie to sobie odpuszczę, temat na dwie minuty, wyjsć do garażu, pod dom, pod blok i zrobić fotkę po podważeniu sterownika. Bez tego mogę zapomnieć o montażu.

No dam "pomógł" nooooo.... :D

rieger - Sro Mar 09, 2011 20:22

Wydryszek, sluchaj stary na schemacie masz rozpisane piny wszystkie np. C66-4 to jest pin nr 4, dalej idzie C66-7 pin 7, C66-1 pin 1 itd wiec jak podlaczysz wg tego schematu pod odpowiednie piny to powinno sie podniesc :wink:
imejdz - Sro Mar 09, 2011 23:05

nie udało mi się wyciągnąć regulacji(obawa przed połamaniem) ale od tyłu zrobiłem zdjęcie kostki + opis kabli jak idą. Mam nadzieję że to Cię naprowadzi.

(sorki za jakość ale w garażu ciężko było mi się dostać)

wachu990 - Sro Mar 09, 2011 23:08

Mam ogólnie taki sam plan. Ale to jeszcze nie teraz. Jak ciągniesz przewody ?? z lusterek do kąd idą ??
Wydryszek - Czw Mar 10, 2011 09:00

rieger Tylko właśnie sęk w tym, że nie wiedziałem który pin to który, od której strony liczony. Niestety dopiero dzisiaj dostanę cześci więc może narobiłe hałasu o nic i może być tam oznaczony kazdy pin ale wolałem się wcześniej upewnić a na przysżłosć komuś się na pewno przydadzą zdjęcia i opis podłączenia.

imejdz zdjęcia są wystarczającej jakości, widać kolory, dodatkowo ładnie opisałeś więc nic więcej nie potrzeba w temacie :) Dzięki wielkie.

Poszło do Was pomógł bo bardzo bardzo przydatne informacje.


Szkoda, że nie mam wtyczki do sterownika ale sobie polutuję ładnie i będzie git. Potem tylko gdzieś podepnę +12 i masę i będzie hulać jak talala....mam nadzieję.

wachu990, wiązki u nas w R200 nie ma fabrycznie więc przewody z lusterek trzeba przedłużyć, przeciągnąć przez drzwi i gumowy przegub między drzwiami a słupkiem i wejść do kabiny, tam jużodpowiednie kable pod zasilanie, inne pod sterownik i dodatkowa wiązka nowa do drugi drzwi w taki sam sposób za deską.
Jak masz kable to myślę w 2h można to wszystko zrobić razem ze ściąganiem i zakładaniem boczków.
Dzisiaj jak wrócę do domu to zobacżę jak to to na krótko działa i będę kombinował :)

[ Dodano: Czw Mar 10, 2011 09:00 ]
Własnie sięjeszcze zorientowałem, że kupiłem angielskie lusterka, czytam o przestawianiu lusterek w R400 ale mam nadzieję, że analogicnzie się to odbywa w R200 i producent nie robił różnych lusterek tylko uniwersalne-przestawialne.

wachu990 - Czw Mar 10, 2011 12:23

Dobra ok :razz: Ale gdzie te kable zasilające ciągniesz do puszki z bezpiecznikami ?? bo nie mam pojęcia jak to pociągnąć :???: Czy może po drodze dajesz jakiś bezpiecznik tak jak widziałem kiedyś do wzmaka ??
Harry - Czw Mar 10, 2011 12:34

najlepiej to wziąć wykaz bezpieczników i się wpiąć tak jak jest w instrukcji :wink:
Wydryszek - Czw Mar 10, 2011 12:36

Jak do puszki to nie wiem czy trzeba dołozyć jakiś przekaźnik od lusterek do skrzynki aby działały.
W moim wydaniu pewnie podpięte będzie pod "stacyjkę" żeby nie było stałego zasilania na kablu.
Na lini +12v będzie gniazdo z bezpiecznikiem 10A i to wszystko, reszta to podpięcie siędowolnie pod masę, inna sprawa to zaznaczone wcześniej na schemacie na czerwono punkty masy które nie wiem po co są.

leszczu - Czw Mar 10, 2011 12:42

A ja z takim innym pytaniem. Czy aż tak bardzo są wam potrzebne te el. lusterka ?? Bo moim zdaniem ten gadżet jest mało przydatny. :wink:
Wydryszek - Czw Mar 10, 2011 12:52

Właśnie paczka do domu dotarła więc potem oblookam.
A co do potrzeby...hmmm

U mnie na parkingu strzaskali mi trochę lusterka, ten zachaczył, tamten nie widział i tak teraz całe obudowy lusterek sięruszają pod wpływem wiatru czy innych czynników i zwyczajnie się przestawiają, doatkowo przez te manewry średnio działa ich regulacja więc trzeba łapskiem za oknem ruszaćpudłem lusterka i szkłem żeby dobrze ustawić co kilka dni.
W zimę nie jest to wygodne.

Myślałem nad wymianą lusterek i dorwałem lusterka z regulacją i innymi pierdołami za śmieszne pieniądze od kolegi forumowego kozik, teraz będę mógł regulować z kabiny..tylko muszę wykombinować coś i przestawić je na EU zamiast UK..

farek - Czw Mar 10, 2011 13:23

leszczu19901 napisał/a:
Czy aż tak bardzo są wam potrzebne te el. lusterka ??


Samo ustawianie to pikuś ;) mam elektryczne nie pamiętam kiedy to używałem ;p
Natomiast podgrzewanie lusterka to już jest atut.. Zimą niezastąpiony :ok:

azer - Czw Mar 10, 2011 13:43

farek napisał/a:
leszczu19901 napisał/a:
Czy aż tak bardzo są wam potrzebne te el. lusterka ??


Samo ustawianie to pikuś ;) mam elektryczne nie pamiętam kiedy to używałem ;p

Mi się zdarza używać, jak parkuje blisko jakiegoś krawężnika czy kamienia i przy normalnym ustawieniu lusterka nie widać tak nisko. Ręcznie bym tego nie zrobił przy lusterku pasażera. Niebyt często to się zdarza, ale pare razy sobie chwaliłem że mogłem je zmienić ze swojej pozycji

Wydryszek - Czw Mar 10, 2011 15:42

azer napisał/a:

Mi się zdarza używać, jak parkuje blisko jakiegoś krawężnika czy kamienia i przy normalnym ustawieniu lusterka nie widać tak nisko. Ręcznie bym tego nie zrobił przy lusterku pasażera. Niebyt często to się zdarza, ale pare razy sobie chwaliłem że mogłem je zmienić ze swojej pozycji


...ja pamiętam jak sobie na egzaminie na prawo jazdy tak pomogłem, miałem elektriszyn lusterken i ukradkiem kiedy egzaminator się odwrócił, przestawiłem prawe lusterko żeby widzieć różne linie...miałem większą pewność że nie sknocę jakiegoś prostego manewru na placu. Fakt, że udało się praktycznie bez tego ale byłem spokojniejszy. Potem ukradkiem przestawiłem bo mam długie ręce i nie widać było w ogóle ruchu ręką :D

Podgrzewanie i elektryka=pełna wygoda i w zimę to musi być wspaniałe.

Zastanawiam się teraz czy w obu lusterkach są tego samego typu szkła, jeśli tak to może je zamienić prawe<=>lewe, wtedy będą do góry nogami a podłączę odwrotnie kabelki i będę miał normalne sterowanie.
W kwestii wychylenia chyba wtedy będzie ok bo standardowo lewe lusterko jest lekko odwócone do środka a prawe bardziej (chyba)....a tak sięodwróci i ograniczniki mi nie przeszkodzą.

Inne wydanie, może sięudać poprzekładać mechanizmy bez ograniczników do obecnych lusterek manualnych :) ale to już gdybanie.

rieger - Czw Mar 10, 2011 17:07

Co do pinow to prosze Cie bardzo, mozesz sprawdzic sobie w rave, wchodzisz w swoj model/electrical library/connector details/i numer wtyczki ktora Cie interesuje w tym przypadku C66 i tam masz zdjecie gdzie sie znajduje, rysunek z numeracja pinow i kolory przewodow wiec mozesz sobie porownac ze zdjeciami kolegi imejdz :wink: ja mam do 25/ZR i mi wychodzi nieco inaczej niz na tych zdjeciach tak jakby sobie angole zaczarowali z kolorami w 25/ZR wiec sprawdz sobie swoj model :razz:
Wydryszek - Wto Mar 15, 2011 14:41

Lusterko zamontowane, w sobotę sięmęczyłem z przeciąganiem kabli i na razie jest jedno a dzisiaj podłączę drugie.
W chwili obecnej pomalowałem lusterka, klamki i dzisiaj pomaluję lotkę na klapie.
Podłączenie banalne i wszystko działa razem z podgrzewaniem ale jedno lusterko dostałem troszkę trzepnięte i raz na kilka dni trzeba je ręką poprawić bo "opada" paręstopni w dół :)
Niemniej jednak sama frajda z posiadania i teraz mam pod kolor.

rieger - Wto Mar 15, 2011 20:44

No i bardzo bravo :wink:
Wydryszek - Wto Mar 15, 2011 22:03

He he... dzięki :piwko:
imejdz - Wto Mar 15, 2011 23:22

fajnie Ci to wyszło. Kolor dobierałeś do karoserii? czy krzyknąłeś tylko kod lakieru i taki kupiłeś? ile wyszło Cię za lakier? chciałbym u siebie psiknąć lusterka w kolor :P ciężko zdjąć tą obudowę lusterka? dobra robota :ok:
Wydryszek - Sro Mar 16, 2011 10:09

imejdz, dzięki :)
Kolor dobrałem po kodzie COF ale miał kilka wariantów i na odległość a Allegro dobierano standardowy a tym razem udałem się do fajnego sklepu/mieszalni na Pradze, w okolicach dworca Wileńskiego [URL=http://katalog.pf.pl/Warszawa/P-H-U-P-Piotr-Wróblewski-F4443440G0B8040-m19.html]TUTAJ INFO[/URL]. Długi niski biały "barakobudynek" a przed wejściem szyld STANDOX. Lakier kosztował 39zł z racj tego, że chciałem z utwardzaczem, nabity w puszeczkę 400ml, mają pod ręką paletę kolorów Rovera/MG i jak podjedziesz samochodem, dobiorą najlepszy odcień. Jak bez utwardzacza to 37-38zł za puchę.
Ogólnie mają fajne ceny bo podkład do plastików 22zł bodajże, bezbarwny 18zł za 500ml i mają wszystko do lakierowania, polerki, pasty, odrdzewiacze itp. itd.
Lakieru wystrcyzło mi na lotkę z tyłu, dwie klamki, dwa lusterka i jeszcze dużo zostało.
Mogę ich szczerze polecić, lakier w 5 minut na poczekaniu i drugie zkaupy już tam robiłem. Pomocni i przyjaźni ludzie.

Ogólnie obudowa ta co u mnie na czerwono jest "ramą" lusterka i nie da sięjej zdjąć, natomiast da się zdjać tą ramkę lusterka od czoła lusterka jak na nie patrzymy (zostawiłem u siebie na czarno). Czerwony element (cała pucha lusterka) i ramka są ze sobą połączone na zatrzaski, mi pękły ze dwa ale jest ich z 8 i spokojnie się ładnie trzyma, trzeba umiejętnie podważać i bardzło łatwo się rozbiera.
Po zdjęciu ramki, owinąć folią i okleić resztęlusterka a zostawić na wierzchu sam malowany fragment.

W R25 jest o tyle plus że tył lusterka który jest pod kolor jest własnie takim dekielkiem który da się łatwo zdjąć i pomalować osobno a nie jak w R200 demontaż lusterka.

PS: Przy okazji maźnij sobie klamki, łatwo, szybko i przyjemnie a jaki efekt :D

Berg - Sro Mar 16, 2011 11:37

Wydryszek, super ci wyszło to malowanie. Rozumiem że oprócz lakieru 'właściwego' kupiłeś też podkład, lakier bezbarwny o których wspominasz? Jeśli jest inaczej to mnie popraw i przedstaw całą technologię :)
Wydryszek - Sro Mar 16, 2011 12:37

Berg, dokładnie tak jak piszesz.

Potrzebne środki:

-podkład do plastików
-podkład szary
-baza (czerwony u mnie COF)
-lakier bezbarwny
-benzyna ekstrakcyjna (nie wiem czy najlepsze rozwiązanie ale działa jak należy)
-papiery ścierne itd.....

Zdejmujemy lustereczko albo odkręcamy klamkę, myjemy, suszymy, czyścimy benzynką, suszymy, jeśli mamy gładką powierzchnię i nie trzeba nic przygotowywać kładziemy plastyfikator (podkład do plastiku), wysycha dosyć szybko, nastepnie podkład szary, po wyschnięciu przejechać papierkiem 1500-2000 na mokro, osuszyć, jak dobry lakier to wystarczy jedna warstwa bazy, potem odpowiednia ilość bezbarwnego i uda się bez polerki ładny połysk uzyskać.

Niestety kwestia czasów między kolejnymi czynnościami, technika malowania jak i ilość materiału użytego to kwestia indywidualnych predyspozycji, warunków i samego materiału i potrzeb.
Raz się uda lepiej, raz gorzej, na przykład mi wczoraj średnio wyszedł spojler, zaraz zapodam zdjęcie, chociaż telefonem...

Berg - Sro Mar 16, 2011 13:17

Wydryszek, dzięki za kompletne wyjaśnienie :ok:
Wydryszek - Sro Mar 16, 2011 13:39

Tak wyszedł spojler, trochę mat bo bałem się, że na tak dużej powierzchni przy malowaniu na szybko spłynie mi lkier i dałem za mało bezbarwnego.






[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 13:39 ]
PS: Nie wiem czemu imageshack odwraca te zdjęcia a co do lakieru....na razie wygląda jakby się różnił bo zwyczajnie samochód jest brudny.

imejdz - Sro Mar 16, 2011 17:11

Wydryszek napisał/a:
PS: Nie wiem czemu imageshack odwraca te zdjęcia


spokojnie można na imageshack dowolnie je obrócić :)

Mimo wszystko fajnie to wyszło, dzięki za dokładny opis co i jak, na pewno się przyda. Niestety nie mam możliwości podziękować punkcikiem ale przy okazji to nadrobię :)

teraz tylko czekam aż pokażesz jak się autko całościowo prezentuje :)

edit:

a zaślepki halogenów w zderzaku też planujesz maznąć w kolor? :)

Wydryszek - Sro Mar 16, 2011 18:27

imejdz, dziękować nie musisz punkcikiem, cieszę się jak mogłem pomóc mimo iż to nie moja branża :)
Jutro zrobię zdjęcie auta bo dzisiaj już za ciemno ale z sercem na ramieniu wgrywałem nowy soft do sterownika gazu kablem od telefonu...mogło sięnie udać :D

Zaślepki od halogenów poszły na pierwszy ogień jakiś miesiąc-dwa temu, dlatego jutro zapodam fotkę całości.

Teraz czekamy na Twoje malowanie :smile: :smile:

leszczu - Sro Mar 16, 2011 18:37

Wydryszek, przestawiałeś te lusterka na LHD, czy na angielskich śmigasz. :razz: :mrgreen:
Wydryszek - Sro Mar 16, 2011 19:28

Wiesz, nie ma na nich oznaczeń świadczących o tym które jest prawe a które lewe i porównałem do obecnych i ustawiłem odpowiedno do wychylenia lustra po lewej stronie samochodu albo po prawej i jest idealnie, możliwe że w R200 było tak, że były uniwersalne (normalnie/do góry nogami). :D
sim_co - Sro Kwi 20, 2011 11:56

Wydryszek - mam do Ciebie pytanie:
Chcę kupić do swojego bolidu (214 Si '97) lusterka od 25-tki. Potrzebny jest jeszcze przełącznik / sterownik do regulacji. I tu mam zagwozdkę jak patrze na np taką aukcję:

http://allegro.pl/rover-2...1522670230.html

Nie sądzę, żeby potrzebne były oba elementy ze zdjęcia - tak strzelam, że ten po lewej stronie pasuje od wersji 95-00, a ten po prawo do starszej.

W każdym razie który jest prawidłowy do mojej 214 i pasujący zarazem do lusterek z 25?

Z góry dziękuje za odpowiedź :)

Ps Aha - malowałeś też listwy na drzwiach, czy zostawiłeś czarne?

Wydryszek - Sro Kwi 20, 2011 12:07

aim_co, ten po lewej jest z R214, ten po prawej chyba z R400 więc jak powie Ci który chcesz to mów że ten z lewej bo tylko ten jest do R200 i taki kupiłeś. Podłączenie jak nie masz instalacji (a nie masz jak nie miałeś fabrycznie elektrycznych) to i tak będzie rzeźba. Według pinologii będziesz musiał się kierować bo lusterka od R25 mają chyba inne wtyczki i przewody pozamieniane kolorami.

U mnie już na szczeście wszystko podłączone i fajnie działa, jeszcze tylko podgrzewanie muszę podłączyć bo zostawiłem niepodpięte.

Co do listew, nie malowałem a lakier mam i chciałem. Raz że zabrakło mi czasu i nie wiedziałem jak najszybciej się dobrać to tylnych listewek na błotnikach bo mam wersję 3d i już nie jest chyba tak łatwo (chociaż też trzeba ściągnąć boczek z tyłu) a druga sprawa, że parkuję w samym centrum Warszawy i już nie raz mi obdrapali samochód i stuknęli więc mijałoby się to z celem, chcociażbym chciał pomalować.

Jak się dowiem że łatwo tylne boczki ściągnać to od razu siębioręza demontażi malowanie listew :D

sim_co - Wto Kwi 26, 2011 11:33

Dzięki, po świętach chyba ruszę z tematem :)

[ Dodano: Wto Kwi 26, 2011 11:33 ]
Dobra - jeszcze dla pewności

http://allegro.pl/rover-2...1576482400.html

Rozumiem, że jest taki sam jak w serii 200 - tzn pasuje żeby go wcisnąć w deskę i wersja angielska nie różni się od europejskiej?

imejdz - Sro Kwi 27, 2011 00:08

sim_co, tak to jest przełącznik z r200 i spokojnie podejdzie z angola.
sim_co - Czw Kwi 28, 2011 23:26

imejdz napisał/a:
sim_co, tak to jest przełącznik z r200 i spokojnie podejdzie z angola.


Dzięki :)

Berg - Wto Maj 03, 2011 09:52

Coś jeszcze trzeba dokupić czy tylko przełącznik? Jakiś przekaźnik w skrzynkę bezpieczników?
sim_co - Wto Maj 03, 2011 18:53

Berg napisał/a:
Coś jeszcze trzeba dokupić czy tylko przełącznik? Jakiś przekaźnik w skrzynkę bezpieczników?


Jest miejsce w skrzynce bezpieczników na bezpiecznik od elektrycznych lusterek i pewnie jak ktoś podłączy 'po bożemu', to powinno być ok. Z tego co jednak czytałem większość podłącza chyba przy stacyjce. Ja w każdym razie oddaje do elektryka.

kamax_19 - Wto Maj 03, 2011 19:24

Pisałem na PW do sim_co, ale nie wiem czy dobrze mam taki przełącznik do lusterek taniej sprzedam jak na allegro :grin:
sim_co - Wto Maj 03, 2011 19:30

kamax_19 napisał/a:
Pisałem na PW do sim_co, ale nie wiem czy dobrze mam taki przełącznik do lusterek taniej sprzedam jak na allegro :grin:


Odpisałem - dzięki - mam już z allegro :)

Bialy90 - Pią Maj 13, 2011 22:56

Witam
Potrzeba mi pomocy bo zakupiłem wlasnie lusterka od zr (anglik ) do swojego r200 elektryczne i podgrzewane dodatkowo posiadam cale wizaki kabli( kable do szyb , centralki , lusterek i głosniczków) + przelacznik no i .... wszystko mam prócz wiedzy potrzebnej mi do zamontowania ich jak to ktos wspomniał wczesniej po bozemu :) czy ktos mógłby mi pomóc powiedziec mniej wiecej co do czego ?? i jak sie za to zabrac??? moge porobic zdjecia tylko powiedzcie czego :) a moze ktos jest z okolic wawy to wogóle bylo by fajnie :)
pozdrawiam

kamax_19 - Pią Maj 13, 2011 23:47

Bialy90, Za ile i od kogo kupiłeś te lustereczka..... :grin: :wink: :wink:
P.s. Chętnie bym ci pomógł ale jak wycinałem te kable od wtyczek to odciołem jakiś kabel od zapłonu i angol nie odpalił już więcej..... :razz: :razz:

leszczu - Sob Maj 14, 2011 19:19

Bialy90 napisał/a:
Witam
Potrzeba mi pomocy bo zakupiłem wlasnie lusterka od zr (anglik ) do swojego r200 elektryczne i podgrzewane dodatkowo posiadam cale wizaki kabli( kable do szyb , centralki , lusterek i głosniczków) + przelacznik no i .... wszystko mam prócz wiedzy potrzebnej mi do zamontowania ich jak to ktos wspomniał wczesniej po bozemu :) czy ktos mógłby mi pomóc powiedziec mniej wiecej co do czego ?? i jak sie za to zabrac??? moge porobic zdjecia tylko powiedzcie czego :) a moze ktos jest z okolic wawy to wogóle bylo by fajnie :)
pozdrawiam

Mówiłem ci, że to nie będzie prosta sprawa. Najlepiej skontaktuj się z kolegą Wydryszek, bo u siebie też zmieniał na elektryczne. :wink:

Wydryszek - Pon Maj 16, 2011 11:43

Bialy90 PW poleciało ale trochębezsensownie bo odpowiedziałem Ci na wiadomość a teraz spojrzałem na post że mas zlusterka od Angola, do tego od ZR czyli masz chyba inną ilość kabli niż od R200 i masz wszystkie wiązki. Masz wiązkę ale tesz od ZR jak mniemam angola więc na nic sięona można powiedzieć zda. O ile na plus będize że same kable i wtyczki w drzwiach będą ok, nie będzie prowizorki w tym temacie, to w kablach będziesz musiał strasznie rzeźbić żeby Ci się poprawnie regulowały lusterka i przede wszystkim działały.....