Zobacz temat - [R200] Czy silnik z R414 16V pasuje do R200 ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Czy silnik z R414 16V pasuje do R200 ?

memphisto - Wto Mar 15, 2011 14:15
Temat postu: [R200] Czy silnik z R414 16V pasuje do R200 ?
Witam, podobnie jak kolega bonus przymierzam się do zwiększenia mocy bo wskoczył HGF i warto podnieść mocy trochę :)

Jak się zorientowałem trzeba niewiele rzeczy wymieniać ale jak je zsumowałem no to nie jest ciekawie

W moim wypadku ceny z wysyłką:

głowica 450, kolektor wylotowy 120, ssący i wtryski 200 + pokrywa zaworów 100 + obudowa rozrządu 100 to daje mi w sumie 870 PLN a mam możliwość nieopodal domu kupić z sprawnego R414 silnik auto na chodzie itp oberwało w dupsko.

O to aukcja: http://allegro.pl/rover-4...1499547187.html

Pytanie czy to będzie pasować? Niby i to i to seria K no ale wolę spytać. I w takiej sytuacji może lepiej zrobić przekładkę silnika zamiast przekładać te elementy?

leszczu - Wto Mar 15, 2011 14:24

memphisto, to jest ten sam silnik z R200. Pewnie, że podejdzie. :wink: Tylko ciekawe w jakim stanie jest ten silnik. :/
memphisto - Wto Mar 15, 2011 14:32

pewno nie gorszym niż mój :mrgreen:
leszczu - Wto Mar 15, 2011 14:34

Bo jak zamontujesz i pojeździsz trochę i cie lapnie znowu HGF. :/
bonus89 - Wto Mar 15, 2011 15:16

Leszczu mówi dobrze, też dlatego robie tak jak robie. Kupisz silnik kompletny i nie wiadomo jak był użytkowany, uszczelka może być już na wykończeniu ale nie puszczać bąków, pojeździsz miesiąc i okaże się że do roboty, a tak zrobisz i masz PEWNIAKA. (ps. wysłałem atrape właśnie)
memphisto - Wto Mar 15, 2011 19:31

bonus89, a swoją droga jak tam twoja furka? już trybi ? Bo wiem, że się cos przedłużało no i miałeś jakąś wtyczkę magiczną, która w nowym ssącym była

i jakieś komplikacje były ?

bonus89 - Wto Mar 15, 2011 19:36

ta wtyczka z ssaka poprostu ma być nie podłączona a dodatkowe wyjście na ten czujnik ciśnienia jest i w tym nowym kolektorze także plug&play. A z mechanikiem ciężka sprawa, za dużo aut nabrał i ciężko mu się było zebrać, ale dziś dostałem informacje że głowice jutro odbiera (próby ciśnieniowe na kanały wodne wyszły ok, jedynie zregenerowali zawory wszystkie 16 sztuk co by było wszystko już super cacy.) I jutro się umawiam więc pewnie w czwartek/piątek samochód będzie złożony :)
memphisto - Wto Mar 15, 2011 19:46

no to fajnie, a powiedz mi, bo ty masz LPG wyczytałem

Co z LPG? on Ci też podpina LPG? bo go trzeba przecież na nowo dostroić

I kable zmieniałeś na nowe ? bo te z 8V nie pasują do 16V : (

bonus89 - Wto Mar 15, 2011 19:54

kable, świece, kopułke i palec zmieniam przy okazji na nowe. Kolektor ssący jak był na wierzchu oddałem do kumpla który zakłada instalacje i dorobił mi nowsze dysze w ssącym kierunkowe do tego tylko podepne kabelki z listwy wtryskowej (mechanik to zrobi) A LPG stroje sobie sam, kilka razy jeździłem do nie jednego partacza i ciągle było coś nie tak, kupiłem sobie przewód, oprogramowanie do staga ze sterownikami jest w necie i sam stroje sobie na lpg auto, metodą prób i błędów doszedłem jakie ustawienie jest najlepsze.