Zobacz temat - [R 220 Turbo coupe] Jaka turbina ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R 220 Turbo coupe] Jaka turbina ?


Pyros - Sro Mar 16, 2011 12:21
Temat postu: [R 220 Turbo coupe] Jaka turbina ?
Witam. Niestety seryjna turbina kończy powoli żywot, puszcza straszne ilości oleju w dolot, luzy są na tyle duże że uszkodzone zostało koło kompresji. I tutaj mam pytanie do ludzi którzy w miarę ogarniają temat. Zastanawiam sie czy jest sens regenerować tę turbinę czy też może rozejrzeć się nad jakąś inną turbiną bardziej wydajną ? Np garret T28 albo jakiś holset ? I czy ktoś wie czy jak by mniej wiecej wyglądał przebieg mocy na t28 przy takim samym doładowaniu co na t25? Czy moc została by taka sama czy by jednak wzrosła ? I przede wszystkim czy np takie t28 zmieści się bez problemu między chłodnicę a blok silnika. Mam ogarnięty cały wydech z nierdzewki i nie za bardzo chciałbym go przerabiać.
dobryziom - Sro Mar 16, 2011 17:06

możesz spokojnie zaadaptować T28 z S14 oprócz przekręcenia muszli praktycznie P&P moc powinna być podobna jak w seryjnym s14 czyli 200KM na doładowaniu 0,5bara i już z potencjałem na spokojne 260kucy...
Pyros - Sro Mar 16, 2011 17:50

Właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem. W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak szukać t28. I później sprawdzenia czy bez programu na 0.85bara da rade. A wiesz może czy przekręcenia muszli jest bezproblemowe ?
bosniak - Nie Maj 15, 2011 19:19

Bezproblemowe, w zasadzie sam dasz rade, a komp powinien dać radę z cisnieniem 0,85 bara, u mnie puszczał do 0,89
dobryziom - Nie Maj 15, 2011 19:51

tylko ze już pompa może nie dać rady... oraz sprzęgło znacznie się ślizgać nie mówiąc o skrzyni.
bosniak - Nie Maj 15, 2011 19:52

miałem 311 nM i 244 km i dawało rade
dobryziom - Nie Maj 15, 2011 19:55

bosniak napisał/a:
miałem 311 nM i 244 km i dawało rade


ale pompki nie miałeś seryjnej :) do tego regenerowałeś skrzynkę u mnie powyżej 330Nm sprzęgło zaczyna się już ślizgać mimo ze było nowe...

bosniak - Nie Maj 15, 2011 19:58

Nie pompa była seria ale skrzynie robiłem to fakt i sprzegło nowe sachs.
dobryziom - Nie Maj 15, 2011 20:05

bosniak napisał/a:
Nie pompa była seria ale skrzynie robiłem to fakt i sprzegło nowe sachs.


myślałem ze zmieniałeś :) ja wolałem założyć walboro na wszelki wypadek...

Pyros - Pon Maj 16, 2011 20:15

No niestety zakup turbny trochę się odwlecze w czasie bo trochę problemów z silnikiem się porobiło. Cały czas z tym walczę, jutro odbieram głowicę z planowania i zobaczymy jak to bedzie..
Bośniak, praktycznie można powiedzieć, że mam dużo części z Twojego samochodu. Kompletny wydech, szybe, i ostatnio byłem zmuszony kupić silnik. Niestety głowica, poszła na śmietnik, został jedynie dół silnika.

bosniak - Pon Maj 16, 2011 20:32

Mój silnik był już mocno wysilony, a po chyba 3 następnych właścicielach to sie nie dziwię, że głowica śmietnik. Mi już stukał wałek rozrządu.
Pyros - Sro Cze 29, 2011 19:30

No ruszyło się do przodu. Własnie idzie do mnie t28 podwójnym ball bearingu, także progress jest. Jak założę pojeżdżę trochę to obowiązkowo zdam relacje ; )

Pozdrawiam !

dobryziom - Sro Cze 29, 2011 19:43

Pyros napisał/a:
No ruszyło się do przodu. Własnie idzie do mnie t28 podwójnym ball bearingu, także progress jest. Jak założę pojeżdżę trochę to obowiązkowo zdam relacje ; )

Pozdrawiam !


tak z ciekawosci ile dałes? bo to nie z s14...

Pyros - Sro Cze 29, 2011 20:20

Z s14a, z tym że z samego końca produkcji. Przebieg udokumentowany 58tyś mil, ze skrzynią automatyczną. Dałem 1150zł wraz z flanszami od strony zimnej i krucami wodno olejowymi. Także było warto.


Tak z ciekawości ile za zegar egt ?

dobryziom - Sro Cze 29, 2011 22:07

Jeśli faktycznie w dobrym stanie i bez luzów do dobra cena i zacna sprężarka :) dbaj o nią

PS dla forumowiczów EGT 400pln z nowa sondą...