Zobacz temat - [r200] Ściąganie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200] Ściąganie

krucha91 - Sob Kwi 02, 2011 22:48
Temat postu: [r200] Ściąganie
Witam. Chciałbym sie upewnić w pewnej sprawie. Na przeglądzie wyszło ze mam do wymiany lewą gumę drążka reakcyjnego.
Samochód lekko ale to bardzo lekko ściągało do osi jezdni. Jeszcze na zimówkach 185/60/14 zaliczyłem dziurę która wyrosła po roztopach prawą przednią felgą. Ale nie zauważyłem by samochód zaczęło bardziej ściągać. Parę dni temu wrzuciłem alu 195/55/15 i nagle- tragedia.
Auto ściąga mocno w lewo. Chciałem zapytać czy jest to możliwe ze lewa guma drążka reakcyjnego się aż tak zużyła by gwałtownie zaczęło auto sciagac? Czy być może to wina felg i opon?

Bardzo dziękuję za pomoc.

azer - Nie Kwi 03, 2011 09:00

Ja bym zaczał od przełożenia bucików z lewej strony na prawą, jak masz kierunkowe to chociaż zamienić przod z tyłem. Jak nic nie da to się pomyśli dalej.
memphisto - Nie Kwi 03, 2011 10:41

krucha91, ja miałem podobnie musiałem ciągle trzymać kierownicę - zdjęli mi opony z przodu, przesmarowali, wywazyli nałożyli i śmiga już prosto
krucha91 - Nie Kwi 03, 2011 11:32

Miałem je dopiero co wywazane. Lacki pozmieniałem z lewej strony. Cisnienie odpowiednie. Jeszcze dzis posiwece troche czasu i podmienie z prawej ale czy opony z prawej ogą byc winne sciaganiu w lewo? Mam kierunkowe.
azer - Nie Kwi 03, 2011 13:30

może koła mają opory? Przy wymianie laczków coś się zaklinowało ciut?

Ja powiem tobie miałem jeszcze większą zagadkę, na letnich prosto, zimówki prosto, wymiana letnich opon na nowe na starych felgach krzywo (poprzedni sezon), znosiło mnie na prawo. Sprawdzanie zbieżności było, wyważone felgi przy wymianie opon, nie bawiłem się za dużo, szkoda mi było kasy ładować w kolejne niewiadome. W tym sezonie zalożylem przód na tyl po obu stronach i jest zdecydowanie lepiej też kierunkowe toyo. Jakbym się wybierał gdzieś na wakacje w dalszą podroż to dam do zbadania co się da, może coś się znajdzie, narazie jeżdzę.

Rozmiar 195 trochę będzie łatwiej łapie nierówności i ściąga niż na zimówkach, może już miałeś ten problem przy zimowych ale nie byl odczuwalny, nie wiem.

krucha91 - Nie Kwi 03, 2011 22:23

Kolejna wada ale wydaje mi sie ze nie zwiaza z sciaganie w lewo. Prawa tarcza zapieczona... Chciałem wziac sie za zmiane prawej strony bo lewa juz zmieniona. Dotykam fela ciepła. Rozebrałem całe hamulce przeczysciłem chodzą jak mają chodzic. Sciaganie nie jest juz tak uporczywe jak wczesniej. Ale zastanawia mnie dlaczego wszystkie wady są po prawej stronie a sciąga mnie na lewo?:D Jutro moze podmienie te koła z prawej bo dzis juz nie zdązyłem.
memphisto - Nie Kwi 03, 2011 22:53

jeszcze ciśnienie w oponach sprawdź i ogólnie testuj to na prostym a nie w koleinach bo 195 już lubi pływać na koleinach
krucha91 - Pon Kwi 04, 2011 06:49

Z cisnieniem wszystko w porządku, wszędzie mam 2,1.
leszczu - Pon Kwi 04, 2011 14:35

krucha91 napisał/a:
Z cisnieniem wszystko w porządku, wszędzie mam 2,1.

No i masz z przodu za mało. :/ Powinno być coś koło 2.2-2.3 :wink:

krucha91 - Pon Kwi 04, 2011 15:12

No ale skoro w wszystkich oponach i przod i tył jest 2,1 to raczej nie powinno go sciagac. Podjade Dzis do wulkanizatora i niech mi to jeszcze raz wyważy.
Rozan99 - Sro Kwi 06, 2011 01:11

Jeśli masz gorącą felgę to hamulec Ci trzyma i to może być powód ściągania na którąś ze stron. Na 100% masz zapieczone tłoczki które odbijają zacisk. Dodaje zdjęcie abyś zobaczył o co mi chodzi. Na zdjęciu masz nr1 i nr2. Odkręć, wyjmij zacisk i sprawdź czy te tłoczki (na których jest gumowa osłonka) wsuwają się i wysuwają luźno. Ja u siebie już nie raz miałem tak że np górny chodził luźno a dolny nawet młotkiem ciężko było wybić. Wyciągnij je, nasmaruj i koło przestanie Ci się grzać. Pozdr ;)
mirwin - Sro Kwi 06, 2011 12:23

A to nie sa przypadkiem śruby pływające a nie tłoczki?
Rozan99 - Sro Kwi 06, 2011 20:56

Tak to są śruby pływające. Zapomniałem nazwę.
krucha91 - Czw Kwi 07, 2011 07:41

Juz to czyściłem:) Pisałem o tym wyżej. A auto nadal sciąga.
Brt - Czw Kwi 07, 2011 07:50

wyrobiona guma na drążku reakcyjnym z jednej strony jak najbardziej moze być powodem ściagania auta. Wymiana tego nie jest ani trudna ani droga wiec ... ;) koszt kompletu oryginalnych gum to ok 80 pLN o ile się nic przez ostatnie 3 lata nie zmieniło ;)
racek - Czw Kwi 07, 2011 10:15

a mzoe to wina zuzytego łacznika stabilizatora?? U mnie tez byly podobne objawy i do wymiany maielm koncowke z drazkiem , lacznik stabilizatora i gumy stabilizatora .Po wymianei tych rzeczy usterka znikneła
dla ułatwienia dodam o co mi chodiz
http://moto.allegro.pl/ro...1509462220.html
http://moto.allegro.pl/la...1523447788.html

krucha91 - Czw Kwi 07, 2011 20:21

Brt a gdzie najszybciej dostane same gumy drązka reakcyjnego? Jezdze, pytam i odsyłają mnie do ASO Bmw :shock: :shock: :shock:
Pawkaz - Czw Kwi 07, 2011 21:33

Moze tu tomateam.pl
andrew0503 - Czw Kwi 07, 2011 21:59

http://www.tomateam.pl/sk...wieszenie&c=457
krucha91 - Czw Kwi 07, 2011 22:31

Dzięki wielkie. No i zeby ne zakladac kolejnego tematu zwiaanego z sciaganiem. Byłem dzis u wulkanizatora, powiedział mi ze tarcze hamulcowe sa do wymiany. Podzwoniłem i z klockami nie ma problemu. Ale jaka ma byc srednica tarcz? Jesli chodzi o model samochodu ciezko mi go okreslic.
Rover 220 diesel
W papierach 74kw
nie mam intercoolera
mam turbine
sprowadzony z francji
rok prod 1997
Moze poprostu u nich byly takie modele. U nas albo 86 albo 105 i nie mam pojecia ktory to:D
Z góry dzieki

andrew0503 - Czw Kwi 07, 2011 22:44

O ile się nie mylę to w obu przypadkach tarcza ma 262 mm. , tylko nie wiem czy potrzebujesz pełne czy wentylowane.
krucha91 - Pią Kwi 08, 2011 07:54

A gdybym wziął wentylowane a miały byc zwykłe? Wentylowane wydają mi sie lepsze.
mirwin - Pią Kwi 08, 2011 09:17

Nie mozna zamienić zwykłych na wentylowane, bo wtedy tez musisz zmienić zaciski. Tarcza wentylowana jest grubsza i ma inny zacisk.
krucha91 - Pią Kwi 08, 2011 09:28

Yhm. Dzieki wielkie. Czyli mam zwykłe a to muszą byc tarcze dedykowane do R. Czy obojetnie jakie o srednicy 262mm? Tarcze oczywiscie dostane w tomateam?
pistolet - Pią Kwi 08, 2011 10:07

http://allegro.pl/tarcze-...1496973998.html
http://allegro.pl/ate-klo...1504472758.html

memphisto - Pią Kwi 08, 2011 10:36

krucha91 napisał/a:
W papierach 74kw


KW to nie konie mechaniczne - PS to konie mechaniczne

1 KW ma 1.36 PS (czyli koników mechanicznych)

robisz 74 x 1.36 i masz moc auta :) wskazuje na ponad 100 więc masz silnik 105 :wink:

krucha91 - Pią Kwi 08, 2011 16:25

To ze kw to nie konie to wiem... Podałem w kw dla rozjaśnienia sprawy. Wiec ja sie pytam dlaczego nie mam IC?:D:D

No ale ok. Wrócmy do sprawy. Dowiedziałem sie ze mam do wymiany hamulce ktore są powodem sciagania auta, wiem ze tarcze mają miec 262mm tylko teraz: Pytają sie mnie o ilosc KM i nie wiem co powiedziec. Istnieje jakas roznica miedzy tarczami do sd a sdi?

memphisto - Pią Kwi 08, 2011 23:30

krucha91 napisał/a:
powiedział mi ze tarcze hamulcowe sa do wymiany.


jak mi tarcze szlag trafił, to auto przy hamowaniu telepotało kierownicą prawo/lewo jak oszalałe ale przy prostej drodze nie hamując jak Ci ściąga auto to nie jest to wina tarczy.

Chyba, że dźwigasz auto i kołem nie da się kręcić ew po 10km jazdy felga jest gorąca - tak miałem i zapiekło się coś po prostu. Ale wątpię że jak kulasz się po prostej nie hamując to z powodu tarcz Cię ściąga - no chyba, że tak jak pisałem wcześniej - koło się nie kręci luźno jak auto na lewarku dźwigniesz - u mnie właśnie tak było i ściągało i nie zmieniałem tarcz tylko zapiekły się jakieś kanaliki czy coś i jak ręką odjął ale mnie trzymało lewe koło dość mocno, że po 10km felga była ogień a po 20km w nocy lekko czerwienią nawet zalatywało

[ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 23:30 ]
krucha91, i jak ja nie wiedziałem co pasuje, to po prostu jechałem na serwis gdzie mają części i robią auta i wtedy oni Ci zamawiają części mowisz, że masz 105 koni i Diesla i tyle i jak nie pasują tacze, to oddają do hurtowni i biorą inne :) najprościej :)

krucha91 - Sob Kwi 09, 2011 23:22

Jako biedny uczeń cięzko pozostawic mi samochód w warsztacie:D:D Ale dzieki za pomoc.
Dzis wymieniłem klocki z tyłu, u wulkanizatora bylem w ramach gwarancji wywazyli mi na nowo oponki i problem lekko ucichł, sciaganie nie ejst tak uporczywe. Za tydzien w weekend zajmę sie przodem.

mirwin - Pon Kwi 11, 2011 12:46

krucha91 napisał/a:
To ze kw to nie konie to wiem... Podałem w kw dla rozjaśnienia sprawy. Wiec ja sie pytam dlaczego nie mam IC?:D:D

No ale ok. Wrócmy do sprawy. Dowiedziałem sie ze mam do wymiany hamulce ktore są powodem sciagania auta, wiem ze tarcze mają miec 262mm tylko teraz: Pytają sie mnie o ilosc KM i nie wiem co powiedziec. Istnieje jakas roznica miedzy tarczami do sd a sdi?

Ja tez mam w dowodzie 74KW, a nie mam IC. Pewnie ktos jak sprowadzał to wpisał że jest silnik z IC a celnicy się nie zorientowali.
Najlepiej to podac czy jest wentylowana, czy nie i wystarczy. Jak zamawiałem sprzegło do swojego to tez podałem z dowodu i okazało sie że zamówiłem za duże.

rovek - Pon Kwi 11, 2011 12:53

Twój do 220SD czyli bez intercoolera, 86km.
Cytat:
W papierach 74kw

wychodzi na 105 ale skoro nie masz ic i to SD to musi być 86.

krucha91 - Wto Kwi 12, 2011 23:28

To ciekawe jak smiga ten SDi ja swoim robie 100-tke ponizej 11s:)