Zobacz temat - [R200 16V] Ubywa płynu chłodniczego i oleju
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 16V] Ubywa płynu chłodniczego i oleju

Rover666 - Pon Kwi 04, 2011 14:55
Temat postu: [R200 16V] Ubywa płynu chłodniczego i oleju
Witam ponownie forumowiczów.

Jakiś czas temu pisałem o przepustnicy, TPS'ie i krokowcu, ale w między czasie dopatrzyłem się poważniejszego problemu, czyli takiego jak w temacie. Poniżej wypisałem swoje obserwacje i fakty związane z tym autem:

1. odpala bez problemu
2. ma moc, chociaż nie wiem czy nie powinien mieć większej ;)
3. podwyższone spalanie
4. ubywa płynu chłodniczego, ale jest czysty (brak śladów oleju)
5. ubywa oleju
6. poci się spad pokrywy zaworów i przy mocowaniu alternatora
7. po zdjęciu przewodu od głównej odmy widoczne ślady oleju
8. olej w przepustnicy, wywalany przez odmę nadmiarową w momencie nagłego przymknięcie przepustnicy?
9. po odkręceniu świec na pierwszym tłoku i trzecim od strony rozrządu, widoczne ślady oleju.
9. po dłuższym postoju i odpaleniu auta, z czasem jak silnik się nagrzewa, z okolic kolektora wydechowego widać unoszący się dymek, który ustaje po jakimś czasie, nie wiem czy to olej czy ciecz chodząca (olej tak szybko by nie odparował?)

Z przeczytanych dotychczas postów, najprzyjemniejszym rozwiązaniem była by wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów i kolektora dolotowego i przeczyszczenie filtra odmy. Przy mojej skromnej wiedzy z zakresu mechaniki mógłbym zrobić to sam. Rave opisuje proces wymiany uszczelki kolektora dolotowego:

1. spuszczenie płynu chłodniczego z układu
2. poluzowanie śruby na filtrze paliwa
3. zdemontowanie przepustnicy
4. odłączenie wielu czujników
5. i kilka innych
6. Odkręcenie 7 śrub i wymana uszczelki

I teraz moje pytanie do Was: czy to wszystko jest konieczne do wymiany tejże uszczelki, czy można ominąć kilka punktów?
Auto przed wejściem w moje posiadanie miało instalację gazową, czy wykonuje się jakieś modyfikacje układów dolotowych lub innych, na które warto zwrócić uwagę po demontażu instalacji? Czy wyżej wymienione objawy mogę wskazywać jeszcze na inne usterki?
Aha. Kupiłem manometr do pomiaru ciśnienia sprężania. Byłbym wdzięczy gdyby ktoś opisał procedurę tego pomiaru.

Dzięki za wszelkie uwagi i sugestie odnośnie tego problemu. Pozdrawiam

leszczu - Pon Kwi 04, 2011 15:01

Rover666 napisał/a:
poci się spad pokrywy zaworów

Częsta przypadłość. :wink: i łatwa wymiana, ale
Rover666 napisał/a:
i przy mocowaniu alternatora

to wychodzi na to, że uszczelka pod głowicą puszcza. :/

Dla mnie to wychodzi niestety na HGF. :/

Rover666 - Wto Kwi 05, 2011 20:00
Temat postu: Zdjęcie silnika
Z tym, że tego wycieku przy alternatorze nie jestem pewny w 100%, bo wygląda na dosyć stary, tzn nie ma tam świeżego oleju tylko warstwa czarnego, gęstego syfu, póki co wyczyściłem to, żeby sprawdzić czy pojawi się tam na nowo. Ponad to możliwe, że auto przechodziło już wcześniej wymianę uszczelki bo zbiorniczek wyrównawczy był uwalony od środka jakąś mazią, ale od czasu jego wyczyszczenia nie ma śladu oleju. Czytałem, że często po wymianie uszczelki pod głowicą problem powraca, ale mam nadzieję, że to jednak nie to, bo jak pisałem płyn chłodniczy jest czyściutki, tak samo olej na bagnecie.

Pozdro

[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 20:00 ]
Dobra, dobrałem się do pokrywy zaworów. Poczyściłem trochę silnik dookoła, zaraz wyczyszczę filtr odmy bo jest całkiem zawalony, a uszczelka trochę pokrzywiona. Poza tym zrobiłem zdjęcie. Czy ktoś potrafiłby na oko ocenić stan silnika?