Zobacz temat - [R75] Brak mocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Brak mocy

boomi19lca - Pon Kwi 04, 2011 21:40
Temat postu: [R75] Brak mocy
Witam serdecznie,
Niestety nie znam się na samochodach zbyt mocno , lecz Rover 75 urzekł mnie swym wyglądem i go sobie sprawiłem. Jestem posiadaczem Rovera 75, 2.0 V6 benzyna , niby ma 150 KM lecz czasami mam wrażenie że brakuje mu mocy, mianowicie nie ma takiego kopa jak Honda Acord 2.2 , która wcześniej jeździłem. Dziwi mnie to, że czasami wciskam pedał gazu na maxa a on powoli się rozpędza. Zauważyłe, że fakt faktem idzie dośc fajnie na 4-5 tys, obrotów ale niżej to po prostu masakra, tylko i wyłącznie 1 i 2 bieg daje kopa później jakoś jest tak dziwnie. Dziwi mnie również to, że jak włącze silnik, to coś nim tak delikatnie szarpie a wskazówka obrotomierza delikatnie dryga, co jest tego przyczyną ? . Czy mógłby mi ktoś pomóc. Chciałbym dbać o ten samochód więc z góry dziękuje za wielką pomoc.
Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Kwi 04, 2011 21:40 ]
dodam jeszcze tylko, że bardzo dziwi mnie spalanie tego auta, nie przejmowałem się tym zimą ale teraz robi się co raz cieplej a ja mi komputer pokazuje spalanie w okolicach 14 litrow , troche duzo, z drugiej strony nie wiem ile mozna wierzyc w ten komputer wiec jesli moglibyscie sie wypowiedziec to bylbym wdzieczny.

Pawel84 - Wto Kwi 05, 2011 07:31

Właśnie tak jest, do 4tyś obr/min jest ospały, potem jedzie. Nie należy szukać porównania z Hondą...to silnik Japończyk, żwawy i narowisty, ponadto Honda jest lżejsza i przede wszystkim ma oferować coś innego niż R75. Rover 75 to spokój, cisza, bezpieczeństwo(na 100% czujesz się w nim bezpieczniej niż w Hondzie) odpoczynek...pewnie dlatego jest taki wyjątkowy. Honda to dynamizm i energia...daje inną frajdę z jazdy i dzięki temu, jest wyjątkowa na inny sposób. Sam widzisz, całkiem inne auta.

Jeśli chodzi o spalanie to dużo te 14l. Co do szarpania silnika to masa powodów, mogą to być: świece, przewody, cewki zapłonowe, silnik krokowy, nieszczelność kolektora dolotowego, błędy w komputerze, zużyte poduszki silnika i inne. Poszukaj na forum, znajdziesz info na ten temat.

boomi19lca - Wto Kwi 05, 2011 09:37
Temat postu: [Rover 75 V6 ]
Dzięki wielkie za wstępną pomoc, zorientuje się w tym temacie, a co mógłbys powiedzieć na temat tak wysokiego spalania ? może być jakaś przyczyna ?
Pawel84 - Wto Kwi 05, 2011 09:43

Jeśli chodzi o spalanie: http://forum.roverki.eu/v...p=447166#447166
Tutaj znajdziesz najczęstsze problemy i porady dot. R75:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757

mike-l - Wto Kwi 05, 2011 10:44

Spalanie za wysokie i brak dynamiki - to może VIS?
U mnie- jeżdżąc po mieście- pali 13 ale gazu...W trasie 10 litrów LPG (mam 2,5 L silnik)

boomi19lca - Wto Kwi 05, 2011 13:13
Temat postu: [Rover 75 V6]
a co to jest ten VIS ?
apples - Wto Kwi 05, 2011 19:52

boomi19lca napisał/a:
a co to jest ten VIS ?
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
sknerko - Sro Kwi 06, 2011 12:27

Pawel84 napisał/a:
Właśnie tak jest, do 4tyś obr/min jest ospały, potem jedzie. Nie należy szukać porównania z Hondą...to silnik Japończyk, żwawy i narowisty, ponadto Honda jest lżejsza i przede wszystkim ma oferować coś innego niż R75. Rover 75 to spokój, cisza, bezpieczeństwo(na 100% czujesz się w nim bezpieczniej niż w Hondzie) odpoczynek...pewnie dlatego jest taki wyjątkowy. Honda to dynamizm i energia...daje inną frajdę z jazdy i dzięki temu, jest wyjątkowa na inny sposób. Sam widzisz, całkiem inne auta.

Gadasz bzdury, pozamiatałem taką hondę z rolki z palcem w d..... . Z jego objawów widzę ze ma walnięty VIS ten który działa przy 2700 obrotów (wysokie spalanie i brak dynamiki z dołu). Miałem to samo i wiem co mówię naprawiłem oba Visy, bo później ten drugi też mi zdechł i autko jak nowe. Do tego PHJOWI wgrał mi nowy soft do silnika i zaczął bardzo mało palić, w mieście z 10l rzadko wychodzę powyżej. Niestety jak chce takie hondy uczyć jeździć to spalanie dość znacznie odbiega od 10l/100 :twisted:

Markzo - Sro Kwi 06, 2011 13:18

w obu KV6 jakie mamy w domu wyraźnie czuć, że auto rozpędza się od 2tys obr/min, przy około 3000obr/min jest pierwszy kop, powyżej 4000obr/min kolejny, masz uwalony VIS kolego.
Pawel84 - Czw Kwi 07, 2011 07:32

sknerko ciekawe jaki kierowca był w tej hondzie że się dał objechać:) A jeśli chodzi o VIS to oczywiście przyznaję rację, zapewne jest do naprawy.
sknerko - Czw Kwi 07, 2011 16:01

Nie wiem jaki był kierowca, wiem ze honda ma tyle samo koni co Rover 75 ale przy 5600 a 75 ciągnie już od 3000 prawie całą parą i hania niestety ale baty zbiera. Startował do mnie z rolki od 50km/h a odpuścił przy 160km/h będąc za mną o jakieś 1,5 auta cały czas
Pawel84 - Pon Kwi 11, 2011 18:14

Więc utwierdzasz mnie w przekonaniu że mam panięte VIS-y...czy Ktoś z FORUM regeneruje te sliniczki? Zbieram się sam do tego ale wolał bym oddać to w ręce człowieka który już to regenerował.

Sknerko w takim razie gratulacje:) wygranego wyścigu. Pozdrawiam

apples - Pon Kwi 11, 2011 19:40

Pawel84 napisał/a:
Ktoś z FORUM regeneruje te sliniczki? Zbieram się sam do tego ale wolał bym oddać to w ręce człowieka który już to regenerował.
Kup nowe http://forum.roverki.eu/v...p=595027#595027 :wink:
xROnx - Sro Cze 05, 2013 15:21

Pozwolę się podpiąc troche pod temat. Byłem dzisiaj u mechanika żeby sprawdził co z moją skrzynią sie dzieje (Czasami szarpie z 2 na 3). Auto zostawiłem u niego. On pojeździł. Ale mówi że strasznie mam zmuloną 75. Ma porównanie bo jeździł też inną 75 też 2.0 w automacie. Podłączył pod kompa (nie T4)i wyskoczył mu błąd VIS. Problem w tym że mam w domu tester VISów i oba VISy są sprawne... co prawda ostatnio sprawdzałem VIS Balance i klapka nie do końca się domyka(jest przerwa jakiś 1cm) ale tak ogólnie to silniczek działa. Działa też silniczek Power. Ja nie mam porównania czy moje auto jest mulowate czy nie bo odkąd je kupiłem to już takie jest. Jeśli chodzi o spalanie to wg kompa spalanie Pb w mieście wynosi 14l/100km. Wg moich obliczeń spalanie LPG w mieście to 21l/100km
Markzo - Sro Cze 05, 2013 16:01

21l lpg?? wooooow ;) jak wygląda sprawa sond lambda?
rafalmis1 - Sro Cze 05, 2013 16:03

Na bak cos z visami jest nie tak, takie spalanie, to mi nigdy nie wyszło. Moja skrzynia tez szarpała na 2 i 3, ale nie chciałem tego robić i teraz jestem tydzień bez samochodu, bo całkowicie szlak ja trafił. W pewnym momencie tak mocno szarpała na 2 i 3 biegu, aż myślałem, że silnik wyjdzie z pod maski. Koszt około 4 tys. Wiec nie zwlekaj z naprawa, bo zaraz usłyszysz taka samo cenę. Nastaw się ze na pewno zapłacisz 3tys. Tylko ze w tej cenie masz ddemontaż i montaż skrzyni, prace zakładu i części wraz z olejem, gdzie sam olej to około 500zl
Markzo - Sro Cze 05, 2013 16:11

Nie chwaliłeś się Rafał :/ nieźle pozamiatane :/
rafalmis1 - Sro Cze 05, 2013 17:53

To jeszcze nie cała historia, ale resztę ci opowiem jak juz samochód będzie na chodzie. Najgorsze jest to ze gdzie nie zadzwonię, to muszą mieć samochód, chcą się podpiąć pod kompa i muszą się przejechać. A ja już skrzynie mam na wierzchu. Nie wiem ale coś do dupy fachowców znalazłem :mrgreen:

[ Dodano: Sro Cze 05, 2013 17:53 ]
xROnx, przypomniałem sobie jeszcze jedną rzecz. Na początek możesz zmienić sterownik i olej. Większości przypadków pomaga, w moim pozwoliło zniwelować szarpania ale nie usunąć całkowicie.
Ważną kwestią jest, że nie pierwszy lepszy sterownik pomoże, czasem trzeba podłączyć ich kilka i jeździć i sprawdzać. U mnie 2 sterownik pomógł. Możesz jeszcze pod T4 wgrać nowe sterowniki od kompa silnikai skrzyni, tez jakiś efekt przynosi.

domel101 - Sro Cze 05, 2013 18:25

a czy uszkodzony VIS 1 może mieć wpływ na obroty podczas zmiany biegów, bo mam taką sytuację, że gdy zmieniam biegi w okolicy 3000tys/obr to mi silnik na ok 1sec. lekko podtrzymuje obroty a nawet czasami doda z ok100obr tak jakby silnik miał opóźnioną reakcję na pedał gazu. komp nie wykazał innych błędów niż "zwarcie do masy" i "zawsze otwarty" i chodzi o VIS 1
xROnx - Sro Cze 05, 2013 19:02

Markzo napisał/a:
jak wygląda sprawa sond lambda?

no włąśnie nie mam pojęcia jak mam ją sprawdzić i czym... :/
rafalmis1 napisał/a:
Na początek możesz zmienić sterownik i olej.

rafalmis1 napisał/a:
Możesz jeszcze pod T4 wgrać nowe sterowniki od kompa silnikai skrzyni, tez jakiś efekt przynosi.

Wszystko to miałem robione. Olej wymieniony na oryginał. Jowi wgrywał mi nowy soft do skrzyni i do kompa silnika.

Markzo - Sro Cze 05, 2013 19:08

xROnx napisał/a:
no włąśnie nie mam pojęcia jak mam ją sprawdzić i czym...

tester diagnostyczny i sprawdzać ale nie błędy tylko prace sond. U mnie nie było błędu sondy a sie jedna wieszała ;) miałem jakis uniwersalny program i kabel kkk vag czy coś takiego, Rafał u siebie ELMem sprawdzał i też praca sond była widoczna.

rafalmis1 - Sro Cze 05, 2013 19:45

Prace sondy sprawdzisz nawet elm-em i Scan Master
xROnx - Sro Cze 05, 2013 22:25

Kiedyś próbowałem Elmem podłączyć się ale niestety się nie udało pomimo robienia wszystkiego zgodnie z instrukcją instalacujną.
rafalmis1 - Sro Cze 05, 2013 22:45

Ja mam to samo jedynie program który podałem wyżej działa u mnie
sknerko - Czw Cze 06, 2013 10:18

Ja sie próbowałem ELM połączyć ze swoim i poszło bez najmniejszych zastrzeżeń, ważnym jest by dobry sterownik wgrać i oprogramowanie wewnętrzne ELM było min. 1.4, na 1.4 działa na bank z wszystkimi programami jakie dali na płycie a na 1.3 juz nie koniecznie
xROnx - Czw Cze 06, 2013 10:48

Hmmm no nic. kupiłem na allegro ELM 327 1.4. Tamten miałem pożyczony... zobaczymy czy coś wskóram. :|
domel101 - Czw Cze 06, 2013 18:24

czy pomożecie mi zdiagnozować błąd P1477
byłem na sprawdzeniu sond lambda i działają OK i podczas testu wyszły błedy

P1471 - to dot. VIS
P1472 - to dot. VIS
P0500 - to abs
P1477 - a co to to nie wiem dokładnie
bardzo bym prosił o info i jak to to ewentualnie usunąć
dodam, że po wykasowaniu błędów powrócił P0500 i któryś z P1471/2 ale P1477 już nie
DZIĘKI

rafalmis1 - Czw Cze 06, 2013 20:22

P1477 to chyba tez od vis - a, przekaźnik czy cos takiego
domel101 - Czw Cze 06, 2013 21:03

OK, bo to jest opisane jako "zwarcie do masy" czy jakoś tak później gdzieś to wyczytałem, tylko nie było napisane o jaki układ chodzi
dzieju - Pią Cze 07, 2013 01:01

bry ...

visy tutaj >>> www.vis.woox.pl

A ja mam pytanie czy moge dostac namiary na tego pana od skrzyni ? Rafalmis ?

Mam tu klienta z podobna usterka i nie wiem gdzie go wyslac .

rafalmis1 - Pią Cze 07, 2013 08:16

dzieju, o to link do firmy w której skrzynie naprawiał kirk50
http://midparts.com.pl/pl/c/JF506EJATCO/47/2

dzieju, powiedz mi jeszcze czy uporałeś się z spalaniem i czy po wymianie silnia zostawiłeś skrzynie z 2.0 ?? Bo już sam nie wiem czy z silnika 2.0 może być do 2.5.
Jeżeli zostawiłeś, to czy skrzynia ładnie zmienia biegi, nie ciągnie powiedzmy do 3 tyś. obrotów aby zmienić bieg, czy potrafi zmienić bieg przy około 2 tyś. ??

domel101 - Pią Cze 07, 2013 20:13

dzieju, z VIS-ami mam zamiar w najbliższej przyszłości ugadać się z Tobą i je do Ciebie wysłać. Ale na razie muszę poczekać, zdrowie dziecka najważniejsze a autko poczeka. musi
xROnx - Pią Cze 07, 2013 22:49

Ej słuchajcie: da się jakoś sprawdzić kostkę od VISów czy jest OK. Chodzi o ty że mam na 100% sprawnego Balance ale przed 3000obr nie odczuwam jakoś specjalnie dodatkowej mocy...
rafalmis1 - Sob Cze 08, 2013 14:46

Tester działa w taki sposób, że daje napięcie na odpowiednie piny wiec wydaje mi się, że jak podłączysz do kostki do tych panówoodpowiedni miernik, to przy gazowaniu powinno pokazywać jakieś wartości
xROnx - Nie Cze 16, 2013 00:49

OK. Padł mi VIS balance. Zalał się olejem w środku. Ale już naprawiłem i jest wszystko OK. Mam nadzieje ;)

[ Dodano: Nie Cze 16, 2013 00:49 ]
Ponieważ nie mogę się podłączyć ELMem u mnie postanowiłem sprawdzić sondy miernikiem. Podłączyłem się pod czarny przewód w kostkę i tak:
pierwsza sonda(przód)oscylowała pomiędzy 0.1V a 0.9V i na biegu jałowym i jak trzymałem ok 2tyś obr/min przez 30sek.
druga sonda(tył)też oscylowała pomiędzy 0.1V a 0.9V... ale w jednym momencie pokazała poniżej 0.1V(dosłownie na 1 sek w trakcie jednego pomiaru powtórzyło się to może ze 2-3x)i raz pokazywała dłużej jedną wartość... chyba 0.4V. Ale to było tylko raz i już potem nie powtórzyło się. Jest tu jakiś powód do sądzenia że z tą sondą jest coś nie tak?
Póki co dzisiaj zatankowałem 75 do pełna pod korek. Wyłączyłęm LPG i jeżdżę teraz tylko na Pb. Zrobię 100km w mieście, zatankuję i zobaczę ile mi litrów wejdzie. Póki co komp niby mi pokazuje spalanie na poziomie 17-18l/100km(Pb)

rafalmis1 - Nie Cze 16, 2013 02:03

xROnx, poradziles sobie z automatem? Jeżeli nie, to będziesz miał do wymiany jeden elektrozawor i nie trzeba skrzyni wyciągać, mi powiedzieli, ze od przodu się dostaną. Nie zwlekaj z naprawa. Bo na razie to jedynie 600zl i powinno śmigac
xROnx - Nie Cze 16, 2013 09:36

Będę dzwonił do Poznania żeby się umówić na spotkanie. Póki co w międzyczasie walczę ze sporym spalaniem... :/
domel101 - Nie Cze 16, 2013 09:47

ja niedawno też byłem na pomiarze sond ale ELM-em u gazownika i powiedział, że jest OK też 0,100 - 0,900 bez odchyłek tak jak u Ciebie i jeszcze ELM pokazał trzecią sondę ale jej wartość była non stop 0,450. a spalanie po mieście(testowałem tak jak Ty, pod korek i 100km) bez klimy i odcinki codziennie 10 km(małżonka jeździ do pracy) i wyszło 12,31 L - książkowo :smile:
sew87 - Pią Cze 21, 2013 22:44

witam otoz ostatnio zauwazylem ze jak jest gorac powyzej 25 stopni wzwyz auto nie ma mocy dodam ze to disel 2.0 115km wymieniony przeplywka, a jak jest chlodniej wszystko jest ok
dukat11 - Sob Cze 22, 2013 10:44

sew87 napisał/a:
witam otoz ostatnio zauwazylem ze jak jest gorac powyzej 25 stopni wzwyz auto nie ma mocy dodam ze to disel 2.0 115km wymieniony przeplywka, a jak jest chlodniej wszystko jest ok


A może klima?

Markzo - Sob Cze 22, 2013 11:03

jest gorąco, wszystko puchnie, IC nie wyrabia, do tego klima i masz spadek mocy :) jak jest chłodniej w nocy i bez klimy jezdzi oki?
sew87 - Sob Cze 22, 2013 14:29

nie wlasnie ze jak jezdze bez klimy to tez tak jest , a jak jest chlodno to jest ok
domel101 - Sob Cze 22, 2013 19:10

przedmuchać z wierzchu IC tak jak się to robi z chłodnicą, może po tylu latach eksploatacji zapchał się kurzem i innymi badziejstwami i nie chłodzi już powietrza tak jak powinien.
sew87 - Sob Cze 22, 2013 19:47

ale czy to by sie dzialo tylko przy upałach powyzej 26 stopni
domel101 - Sob Cze 22, 2013 20:17

nie wiem, ale jak masz dostęp do kompresora to bym przedmuchał
xROnx - Nie Cze 23, 2013 10:12

Jestem po tankowaniu pod korek(2-gi raz). Jazda tylko po mieście włączona klima i spalanie wyszło mi 18l/100km Pb :/
Coś jest nie tak.... :(

tomek92k2 - Pią Sie 21, 2015 15:14

Witam kolegow ;)mam podobny problem jak kolega powyzej . A mianowicie silnik gdy jest zimny lekko nie rowno pracuje odczuc mozna siedzac w srodku nawet gdy sie zagrzeje jest podobnie nie wiem czym to moze byc bo jak chodzi o kolektor ssacy to byly wymieniane wsrodku oringi a tekze zalozone nowe Vis-y i nie odczulem poprawy osiagow . czysczony byl silniczek krokowy , nowy czujnik przepustnicy( chodz sa dwa) nowy czujnik powietrza w kolektorze ssacym czyli Map sensor . silnik jadac pod gorke jest ospaly chyba ze wcisne caly gaz to zrzuci dwa biegi i jedzie przed siebie.prosze o rade bo duzo juz patrzylem na szukajce a wsumie nic konkretnego nie znalazlem ..Aha Moj roverek to Rover 75 2.0 V6 w Automacie , benzyna bez gazu
dzieju - Wto Sie 25, 2015 13:31

A kto wie co to jest :D za patent :D

Na czerowno :D

prebenny - Wto Sie 25, 2015 13:45

Nie jest to przypadkiem zaworek bezzwrotny serwa?
AdaskoC - Wto Sie 25, 2015 15:12

prebenny napisał/a:
Nie jest to przypadkiem zaworek bezzwrotny serwa?


Jest. Tylko w wersji angielskiej wychodzi z tej strony. w EU wychodzi z drugiej strony

tomek92k2 - Sro Paź 07, 2015 07:09

Zna Ktos odpowiedz na moj post albo sugestie Bo problem nasal mam nie rozwiazany
sknerko - Sro Paź 07, 2015 08:31

tomek92k2 a odmy masz założone prawidłowo? bo ostatnio kolega w Freelanderze miał podobnie i odmy były pomieszane.
tomek92k2 - Sro Paź 07, 2015 09:36

Moge zronic w ktorys dzien zdjecia I wrzucic ale wydaje sie mi ze Sa dobrze
sknerko - Sro Paź 07, 2015 10:13

No u kumpla też na pierwszy rzut oka było ok
SeniorA - Sro Paź 07, 2015 10:15

tomek92k2 napisał/a:
Moge zronic w ktorys dzien zdjecia I wrzucic ale wydaje sie mi ze Sa dobrze
jest opisane na forum jak połączyć., ale to i tak nie ma wpływu na moc.Najczęściej w tym przypadku na brak mocy w kV6 wpływają :
uszkodzona pompa paliwa albo niskie ciśnienie
wadliwe cewki,świece
niedrożny filtr powietrza
nieszczelny dolot , kolektor ,przepustnica
nierówna lub niska kompresja w cylindrach
blokujące się wtryski lub przewody paliwa
wadliwie ustawiony rozrząd /pasek zużyty/
zatkany katalizator ,tłumik
wadliwy czujnik przepustnicy
niedziałające VISy
blokujące hamulce
skrzynia aut. w 2.0 od 2.5.
Może być subiektywne odczucie kierowcy.

tomek92k2 - Wto Paź 20, 2015 23:54

Znalazlem zdjecie podobnie mam zamontowane

[ Dodano: Czw Paź 08, 2015 06:38 ]
A gdzie jest jakis czujnik paliwa..? Bo w innych silnikach Sa czujniki na listwach wtryskowych a u siebie Nic nie widzialem

Witam