Zobacz temat - [R75] Sprzęgło, pompka sprzęgła
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Sprzęgło, pompka sprzęgła

skiba0225 - Pią Kwi 08, 2011 21:35
Temat postu: [R75] Sprzęgło, pompka sprzęgła
Witam !
Od razu przepraszam żę zakładam kolejny temat o sprzęgle ale nie potrafię sobie poradzić z moim problemem i dlatego proszę Was o pomoc :wink:
A wiec tak ! wszystko rozpoczeło się od tego że miałem trudności z wrzucaniem biegów póżniej było to już nie możliwe! po przeanalizowaniu forum odpowietrzyłem sprzęgło ! Początkowo było dobrze ale po paru dniach znów jest problem ! dodam że pomagało podpompowanie pedału sprzęgła! zauważyłem również że pedał sprzęgła nie cofa się do końca ! czy te objawy wskazują na pompkę ?

z góry dzięki
pozdrawiam

Boncky - Pią Kwi 08, 2011 21:39
Temat postu: Re: [R75] sprzegło
skiba0225 napisał/a:
Witam !
Od razu przepraszam żę zakładam kolejny temat o sprzęgle ale nie potrafię sobie poradzić z moim problemem i dlatego proszę Was o pomoc :wink:
A wiec tak ! wszystko rozpoczeło się od tego że miałem trudności z wrzucaniem biegów póżniej było to już nie możliwe! po przeanalizowaniu forum odpowietrzyłem sprzęgło ! Początkowo było dobrze ale po paru dniach znów jest problem ! dodam że pomagało podpompowanie pedału sprzęgła! zauważyłem również że pedał sprzęgła nie cofa się do końca ! czy te objawy wskazują na pompkę ?

z góry dzięki
pozdrawiam



tak objawy wskazują na pompkę, popuszcza Ci, jeżeli jednak nic wcześniej w aucie nie robiłeś, to się przygotuj niebawem i na resztę, zazwyczaj pada jedno po drugim

grota10 - Pią Kwi 08, 2011 22:48

jesli masz sucho przy pedale sprzegla to na bank wysprzeglik.KIlka tygodni temu przerabialem temat.Odpowietrzalem najpierw raz na kilka tygodni ,pozniej coraz czesciej az pedal zostal w podlodze.Zero objawow przeciekow.Pompa sucha ,na laczeniu skrzyni tez sucho,dopiero jak pedal wpadl w podloge zaczelo kapac pod spodem.Z tego co piszesz to juz kwestia dni
Boncky - Sob Kwi 09, 2011 08:18

grota10 napisał/a:
jesli masz sucho przy pedale sprzegla to na bank wysprzeglik.KIlka tygodni temu przerabialem temat.Odpowietrzalem najpierw raz na kilka tygodni ,pozniej coraz czesciej az pedal zostal w podlodze.Zero objawow przeciekow.Pompa sucha ,na laczeniu skrzyni tez sucho,dopiero jak pedal wpadl w podloge zaczelo kapac pod spodem.Z tego co piszesz to juz kwestia dni


Nie na bank ! bo tego nie wie nikt, ja miałem wiele razy tak że wysprzęglik nie ciekł, i była to tylko pompka ale tak jak pisałem wyżej, niedługo padnie reszta:) wszystko mniej więcej wymienia się w tym samym czasie, więc i klęka razem ;] tak już ten typ ma :)

domel-x - Sob Kwi 09, 2011 10:07

ja miałem taki przypadek ze miałem walniety wysprzeglik tylko nieciekł ,a w jakis sposób zapowietrzał po dniu jazdy układ ,gdy go rozebrałem uszczelka dziwnie sie podwijała
skiba0225, wysli pompe do Boncky, i napewno wiecej ci wytrzyma niz nowa

markozalko - Sob Kwi 09, 2011 11:21

Podepnę się. Miałem dziwny problem. Jak rano ruszałem w zimę swego czasu strasznie ciężko wchodziła mi 2. Potem przeszło. Natomiast pod koniec zimy rano miałem problem z 3. Tak jakby ją coś trzymało i nie chciała wejść. Za pare chwil jak się troszeczkę rozgrzał było ok. Myślałem że to może olej w skrzyni ale powiedziano mi że to coś z wysprzęglikiem. Miał wymieniane przy 211 tyś a mam teraz 241 tyś. Teraz jak jest cieplej biegi wchodzą normalnie. Od czego tak się mogło dziać? Czy tak jest w dieslach że jak zimno to biegi ciężko wchodzą. Kiedyś busem jeździłem to jak była zima biegi ciężko wchodziły.
domel-x - Sob Kwi 09, 2011 13:17

markozalko, olej gestszy ,zmieniałes kiedys? mozliwe ze linki ci przymarzały
markozalko - Sob Kwi 09, 2011 15:08

No niestety nie zmieniałem oleju i nie wiem kiedy mógł być zmieniony. Dużo jest z tym roboty i ile tego oleju trzeba jakbyś mógł powiedzieć?
apples - Sob Kwi 09, 2011 15:58

markozalko napisał/a:
No niestety nie zmieniałem oleju i nie wiem kiedy mógł być zmieniony. Dużo jest z tym roboty i ile tego oleju trzeba jakbyś mógł powiedzieć?
Było opisywane co i jak http://forum.roverki.eu/v...p=363274#363274
skiba0225 - Sob Kwi 09, 2011 16:54

powracając do tematu to dzisiaj podczas próby odpowietrzania pedał sprzęgła pozostał przy dnie i nie chce powrócić do normalnej pozycji :shock: ! zauważyłem że pompka nie podaje dalej płynu tylko wraca go do zbiorniczka i z zbiorniczka wycieka poprzez mała dziurke w zakrętce !
domel-x - Sob Kwi 09, 2011 17:34

skiba0225, zawór zwrotny uszkodzony
skiba0225 - Sob Kwi 09, 2011 17:50

zawór zwrotny który znajduje się w pompce sprzęgła tak?czyli pozostaje wymiana pompki lub regeneracja?
domel-x - Sob Kwi 09, 2011 21:57

skiba0225, tak
arkady - Nie Kwi 10, 2011 13:30

podepne się z małym pytaniem. mam problem z okreceniem zbiorniczka przy pompce jakis patent blokada?moze sie zasała?
skiba0225 - Nie Kwi 10, 2011 13:59

ja odkręcałem palcami i szło z lekkim oporem ale puściło! na korku żadnej blokady nie widziałem !
Piotrass - Nie Kwi 10, 2011 14:22

Czasami faktycznie ta nakrętka jest bardzo mocno zakręcona i jest ciężko. Pomoże odkręcenie pompki i przechylenie jej w lewo. Wówczas jest leszy dostęp do odkręcenia.
Rowan - Nie Kwi 10, 2011 16:03

Płaski śrubokręt i mały młotek :razz: To jest instrukcja odkręcania tego korka :mrgreen:
arkady - Pon Maj 16, 2011 21:19

ponownie mam pytanie od jakiegos miesiaca dolewam plynu do zbiorniczka przy wcisnieciu sprzegla dziwnie buczy chyba wysprzeglik.plynu starcza na tydzien gdzies.pompka sucha bo sprawdzam czy nie cieknie szybko zlaczka rowniez raz zauwazylem ze pod silnikiem zostawilem plame ale od tego czasu nic nie zostawiam a plyn mi ubywa.gdy plynu juz w zbiorniczku nie ma to ciezko bieg wrzucic.
auto kupielm 3 miesiace temu poprzedni wlasciciel wymienial wysprzeglik na poczatku roku ja autem przejechalem z 4tys czy to mozliwe by sie tak szybko posypal?

Boncky - Pon Maj 16, 2011 21:59

raczej bym nie wierzył w zapewnienie poprzedniego właściciela, jeżeli pod nogami sucho, to leci pod maską z wysprzęglika, możesz spojrzeć na szybkozłączkę jeszcze pod akumulatorem, ale wątpię. wysprzęglik mógł pójść jak nie zrobił w komplecie albo ktoś nie postarał się przy montażu lub po prostu felerna sztuka
automechanik - Wto Maj 17, 2011 09:53

Jeśli buczy to napewno łożysko wysprzęglika, dodatkowo przypuszczam, że został stary docisk i tarcza sprzęgła. Czym cieńsza tarcza tym większy skok tłoczka wysprzęglika i możliwość rozszczelnienia.
apples - Wto Maj 17, 2011 11:25

arkady napisał/a:
przy wcisnieciu sprzegla dziwnie buczy
U mnie buczało jak tarcza była na wykończeniu. Tarcza była już tak cienka że nity tarły o docisk, a same nity miały już bardzo duży luz do tego stopnia że okładziny tarczy się przesuwały.
arkady - Wto Maj 17, 2011 17:38

na wysprzeglik mam dowod kupna i do tego stary wysprzeglik z demontarzu. szybko zlaczka sucha odpowietrzynik rowniez.jak plyn zaleje to sprzeglo bierze od polowy i nie ma problemu z biegami. gdy plynu juz nie ma to zdarzy sie ze na wcisnietym pedale sprzegla wbiciu biegu auto zaczyna jechac zdaje mi sie ze tak sie dzieje bo plynu nie mam w ukladzie jak zaleje odpowietrze jest ok do czasu az zleci mi znow plyn
Rowan - Wto Maj 17, 2011 19:36

arkady, no to wysprzęglik leje.
arkady - Wto Maj 17, 2011 22:05

tak mi sie wydaje do tego ten szum chyba tego calego lozyska..
jak myslicie cieknacy wysprzeglik podejdzie pod reklamacje?rozpatrza ja pozytywnie?

Boncky - Wto Maj 17, 2011 22:34

arkady napisał/a:
tak mi sie wydaje do tego ten szum chyba tego calego lozyska..
jak myslicie cieknacy wysprzeglik podejdzie pod reklamacje?rozpatrza ja pozytywnie?


marzeeenia....

będzie tak:
1. Proszę przedstawić paragon z wymiany z autoryzowanego serwisu
2. Opinię serwisanta o wadzie wysprzęglika
3. Nie wymienione wszystko w komplecie - więc coś go zepsuło

chyba że trafisz na Pana z dobrym sercem, tak możesz pomarzyć...

arkady - Czw Maj 19, 2011 18:13

dostalem odp od firmy gdzie byl kupowany wysprzeglik odeslac mam z paragonem
antonioni - Nie Maj 29, 2011 00:22
Temat postu: [R75] Sprzęgło
podepnę się do tego tematu, bo też mam problem ze sprzęgłem :bezradny: . w jednej chwili podczas ruszania pedał sprzęgła został w podłodze, oczywiście w/g instrukcji z forum sprawdziłem pompkę(sucha tzn. nie przecieka),wysprzęglik(także sucho na łączeniu skrzyni z silnikiem),z szybkozłączki też nie kapie, odpowietrzyłem układ pompka-wysprzęglik i efekt jest taki, że 1 i wsteczny bardzo ciężko wchodzą a jak przytrzymam sprzęgło to nie mogę ich wyrzucić na luz, wyższe biegi wchodzą bez większego problemu, jedynie z 1 do 2 muszę podnieść pedał i podpompować. prosiłbym o jakąś diagnozę bo nie wiem od czego zacząć a wolałbym ograniczyć koszty napraw.
apples - Nie Maj 29, 2011 09:30

antonioni napisał/a:
prosiłbym o jakąś diagnozę bo nie wiem od czego zacząć a wolałbym ograniczyć koszty napraw.
Zaworek zwrotny w pompce nie trzyma ciśnienia lub masz zbyt mało płynu w zbiorniczku nad pompką.
antonioni - Nie Maj 29, 2011 21:14
Temat postu: [R75] Sprzęgło
cześć apples. chciałbym cię spytać czy ten zaworek zwrotny w pompce można zregenerować lub naprawić? czy trzeba wymienić pompkę.
Rowan - Nie Maj 29, 2011 21:41

antonioni, wszyscy już chyba o to pytali :mrgreen: 70% próbowało coś z tym zrobić :mrgreen: Nikomu się nie udało :mrgreen: Wierzę w Ciebie, że będziesz pierwszy :roll:
A tak poważnie, to albo nowa pompka, albo przeróbka, albo regeneracja u Boncky'ego :wink:

antonioni - Nie Maj 29, 2011 21:48
Temat postu: [R75] Sprzęgło
czy ten zaworek zwrotny w pompce to ten oring z tego linku
http://www.roverki.pl/zro...roverku-75.html
czy też inne ustrojstwo?

witgut - Nie Maj 29, 2011 22:00

nie, to nie ten oring.
Zaworek zwrotny to mały tłoczek na sprężynce, pod tym białym kapturkiem, na końcu tego tłoka

apples - Nie Maj 29, 2011 22:20

antonioni napisał/a:
cześć apples. chciałbym cię spytać czy ten zaworek zwrotny w pompce można zregenerować lub naprawić? czy trzeba wymienić pompkę.
Hej, U mnie puszcza pompka, a dokładnie któryś element w środku. Ostanio ją rozebrałem, wymyłem i rozciągnąłem sprężynkę dociskającą zaworek do obudowy. Dużo pomogło. Teraz przepuszcza jak bardzo długo trzymam pedał wciśnięty. Objawem przepuszczania jest to, że pedał sprzęgła nie cofa się do górnego położenia. W wolnej chwili rozbiorę ją jeszcze raz i dotrę przylgnię zaworka do obudowy pastą do docierania zaworów. O efektach poinformuję.

Co do wymiany, regeneracji koledzy już napisali wyżej.

dafit - Pon Maj 30, 2011 21:59

to ja może też się podepnę żeby nie robić kolejnego tematu o pompce, otóż niedawno przestały wchodzić mi biegi i postanowiłem zregenerować pompkę bo z niej ciekło, niestety stało się to co widać na zdjęciu :oops: i teraz pytanie jak wyciągnąć resztę z tej pompki i czy da sie z tym coś zrobić? i jak zdjąć wężyk z tej pompki bo wyjąłem zawleczkę a on ani drgnie a nie chciałbym znowu czegoś tam popsuć...
Boncky - Pon Maj 30, 2011 22:03

dafit napisał/a:
to ja może też się podepnę żeby nie robić kolejnego tematu o pompce, otóż niedawno przestały wchodzić mi biegi i postanowiłem zregenerować pompkę bo z niej ciekło, niestety stało się to co widać na zdjęciu :oops: i teraz pytanie jak wyciągnąć resztę z tej pompki i czy da sie z tym coś zrobić? i jak zdjąć wężyk z tej pompki bo wyjąłem zawleczkę a on ani drgnie a nie chciałbym znowu czegoś tam popsuć...


łoł no to musiałeś na niej słonia powiesić... od strony węża coś okrągłego i cieńkiego wciskaj i wypychaj, pierw nasmaruj pompkę jakimś smarem od środka, jak wyciągniesz, możesz to albo włożyć jeżeli nie połamałeś ząbków albo gwintować i przerabiać. Tak to jest jak rzeźnik zabiera się za balet:)

zawleczki są często dwie, jedna to drut taki cieńki co sobie wystaje, druga to trzpień wbity na ciasno, trzeba go wypchać płaskim wąskim śrubokrętem i wtedy pompka zejdzie bez problemu, czasem trzpień się klinuje, tam nie ma co szarpać bo to jest tworzywo, wszystko z głową, pompkę ktoś przegiął siłowo...

apples - Pon Maj 30, 2011 22:05

dafit napisał/a:
niestety stało się to co widać na zdjęciu
Wyciągałeś pewnie na siłę kiedy pompka była wpięta w układ i było podciśnienie. Najpierw demontujesz pompkę, a następnie wyciągasz tłoczek.
dafit napisał/a:
teraz pytanie jak wyciągnąć resztę z tej pompk
Musisz wyjąć pompkę i wypchniesz przez otwór od wężyka.
dafit napisał/a:
i jak zdjąć wężyk z tej pompki bo wyjąłem zawleczkę a on ani drgnie a nie chciałbym znowu czegoś tam popsuć...
Musisz jeszcze wybić bolec (rurka) zabezpieczający przewód z obudowy pompki w którym siedziała zawleczka.
dafit - Pon Maj 30, 2011 22:39

ok wielkie dzięki co ja bym kurde bez was zrobił :roll:

Boncky napisał/a:
pompkę ktoś przegiął siłowo...

ja...

i jeszcze pytanko na przyszłość, jak zwiększam średnice oringa poprzez te pakuły to jak wchodzi ciężko to za dużo jest tych pakuł? czy taki opór lekki powinien być ? bo w sumie jak ten tłoczek oddzieliłem na dwie części to był opór ale bez przesady i tylko chwile myślałem że elegancko się w pasowało wtedy a tu masz ci los...

Boncky - Wto Maj 31, 2011 09:39

dafit napisał/a:
ok wielkie dzięki co ja bym kurde bez was zrobił :roll:

Boncky napisał/a:
pompkę ktoś przegiął siłowo...

ja...

i jeszcze pytanko na przyszłość, jak zwiększam średnice oringa poprzez te pakuły to jak wchodzi ciężko to za dużo jest tych pakuł? czy taki opór lekki powinien być ? bo w sumie jak ten tłoczek oddzieliłem na dwie części to był opór ale bez przesady i tylko chwile myślałem że elegancko się w pasowało wtedy a tu masz ci los...



matko... :) pakuła Ci nic nie da, pakułe to możesz nawijać na rury w kiblu za przeprszeniem:) pompka nie cieknie bo uszczelka nie trzyma tylko dlatego że ciśnienie popuszcza z przodu i wali na tylną uszczelkę a ona jest uszczelką zgarniającą która nie ma mozliwości utrzymać całego ciśnienia w układzie, dlatego wywala płyn, zawór ma trzymać, jak nie trzyma to możesz sobie nawinąć i metr pakuły i będzie ciekło :) przy okazji, rozwalisz korpus:)

sprawdź układ czy nie masz "syfu" jeżeli płyn jest zanieczyszczony w 90% przypadkach zatyka zaworek i masz po pompce

sknerko - Wto Maj 31, 2011 10:41

Boncky, a możesz jakoś narysować albo na fotce przedstawić o który to zaworek tobie chodzi? bo miałem swoja pompkę już trzy razy w łapach i mam sterylną jak sala operacyjna a nie chodzi jak powinna i nie wiem czy może nie opuściłem czegoś podczas czyszczenia.
Pieta - Wto Maj 31, 2011 11:30

sknerko, tutaj masz zdjęcia
http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20
zaworek to ten mały element ze sprężynką, zamontowany pod białym kapselkiem

dafit - Wto Maj 31, 2011 11:37

no u mnie jest niezły burdel w pompce jakiegoś czarnego syfu pełno, a co do pakół to pomysł z forum myślałem ze jeśli jest w FAQ http://www.roverki.pl/zro...roverku-75.html to powinnocoś w tym być i działać ale jeśli twierdzicie że tak nie jest i jest to tylko strata czasu to powinno być to usunięte żeby nieświadomych ludzi takich np jak ja nie wprowadzać w błąd gdyż nie znają dogłębnie zasad działania takiej pompki :twisted: no i czyli Boncky powiadasz ze to przez ten syf zaworek się zatkał i nie podaje dalej i w wyniku czego kipi z pompki dobrze teraz zrozumiałem?
sknerko - Wto Maj 31, 2011 12:39

Pieta napisał/a:
zaworek to ten mały element ze sprężynką, zamontowany pod białym kapselkiem

Bez przesady.... nawet jak syf w pompce miałem to ten zaworek całkiem słusznie działał. Wyczyściłem pompkę nowy płyn i pomogło na 6km ale okazało się że wysprzęglik dokonał żywota. Po wymianie wysprzęglika mam deko inny objaw, jak pojadę kawałek na pół sprzęgle to pedał wraca bardzo powoli do góry i podnoszę go nogą. Nie jest to nagminne ale się zdarza i jestem ciekaw co może być powodem. Mechanik sądzi że jakiś zawór puszcza i cofa płyn do zbiorniczka ale nie wiem który by to miał być, bo ten mały to nawet delikatnie sprężynę rozgiąłem żeby trzymał.

Boncky - Wto Maj 31, 2011 12:40

dafit napisał/a:
no u mnie jest niezły burdel w pompce jakiegoś czarnego syfu pełno, a co do pakół to pomysł z forum myślałem ze jeśli jest w FAQ http://www.roverki.pl/zro...roverku-75.html to powinnocoś w tym być i działać ale jeśli twierdzicie że tak nie jest i jest to tylko strata czasu to powinno być to usunięte żeby nieświadomych ludzi takich np jak ja nie wprowadzać w błąd gdyż nie znają dogłębnie zasad działania takiej pompki :twisted: no i czyli Boncky powiadasz ze to przez ten syf zaworek się zatkał i nie podaje dalej i w wyniku czego kipi z pompki dobrze teraz zrozumiałem?


płyn z całym ciśnieniem opiera się na przodzie pompki, jeżeli zawór nie trzyma, płyn wraz z ciśnieniem wali na tył pompki (czyli na naszą nieszczęsną tylną uszczelkę) tylna uszczelka jest zgarniająca i trzymająca tłok w odpowiednim kącie jeżeli popuszcza zawór ciśnienie jest na tle duże w naszym układzie że uszczelka przelewa i nie ma sposobu i znaczenia co tam włożymy, ona i tak się przeleje, ciśnienie w R 75 jest baardzo duże. Rozwiązania są dwa. Albo nasz układ jest tak zapiepszony syfem że zatyka zawór i wtedy czyszczenie przedłuża życie pompki, albo pompka ze względu na swoje lata ( często od nowości...) odkształca się cała, zaworek, gumka, tuleja, tłok itd i wtedy już nic nie wykombinujemy pakułami czy płukaniem itd...

sknerko - to nie jest bez przesady, twoja pompka nie działała przez syf zapewne, dodtkowo płukanie układu na zasadzie wlania płynu do zbiornika i odpowietrzania można sobie podarować i w ogóle nie płukać, polecam palcami wykręcić zaworek z odpowietrznika i spojrzeć na jego dziurę przelotową od strony gwintu, ma jakieś hmm 0,5mm ? jeżeli nie wykręcimy jej przy płukaniu, cofamy syf do góry układu, który sobie spada z powrotem po pewnym czasie, pompka odbija ci powoli bo się przelewa, wszelkie kombinacje nic nie dadzą bo już masz odkształcony cały mechanizm tłoka

sknerko - Wto Maj 31, 2011 12:45

moja pompka ma przejechane jakies 40kkm
dafit - Wto Maj 31, 2011 16:09

jeszcze pytanko czy ten tłoczek który się rozdwoił to powinienem skleić czy to na wcisk wchodzi?
Boncky - Wto Maj 31, 2011 16:20

dafit napisał/a:
jeszcze pytanko czy ten tłoczek który się rozdwoił to powinienem skleić czy to na wcisk wchodzi?


wcisk jak gniazdo całe

dafit - Wto Maj 31, 2011 16:39

i jaka jest kolejność zakładania? bo jak montuje z takim ustawieniem jak na zdjęciach to wypada i tak chyba że słabo wpycham ale wole nie przesadzać znowu...

i jak to wyglada ?wszystko całe?

Boncky - Wto Maj 31, 2011 16:46

to jest włożone na ścisk, pierw wyciągnij tłok stalowy z tego szarego, włóż ten szary uchwyt w tłok a następnie sam tłoczek stalowy w to szare:) mam nadzieje że rozumiesz, jeżeli gniazdo jeszcze się nie wytarło powinno trzymac, jak nie to kleimy... :)
dafit - Wto Maj 31, 2011 16:57

mówiąc to szare masz na myśli tę zółtą okrągłą część z oringiem czy ten żółty czopek na końcu tłoczka stalowego?
Boncky - Wto Maj 31, 2011 20:43

dafit napisał/a:
mówiąc to szre kmasz na myśli tę zołtą okrągłą częsć z oringiem czy ten żółty czopek na końcu tloczka stalowego?


czopek do pompki a potem trzpien do czopka

dafit - Wto Maj 31, 2011 23:19

nie dało się włożyć tak jak mówisz za ciasno było no i pokleiłem, pompka teraz już nie cieknie ale biegi i tak nie wchodzą, coś zaczęło wyć czy brzęczeć, jak wcisnę maksymalnie sprzęgło to przestaje coś mi się zdaje że przy okazji wysprzęglnik dokonał żywota i trza autko do mechaniora dać ech....
Boncky - Wto Maj 31, 2011 23:22

dafit napisał/a:
nie dało się włożyć tak jak mówisz za ciasno było no i pokleiłem, pompka teraz już nie cieknie ale biegi i tak nie wchodzą, coś zaczęło wyć czy brzęczeć, jak wcisnę maksymalnie sprzęgło to przestaje coś mi się zdaje że przy okazji wysprzęglnik dokonał żywota i trza autko do mechaniora dać ech....


do wymiany kpl sprzęgła, a pompka pewnie Ci się rozpadnie, to musi siedzieć sztywno bo się wysunie i wypadnie. Miałem takie przypadki i dawało radę ale to praca zagarmistrza:)

dafit - Czw Cze 02, 2011 21:22

Ok, to powiedzcie jeszcze dlaczego w tym FAQ http://www.roverki.pl/zro...roverku-75.html w żadnym z dwóch sposobów nie zastosowano oryginalnego wężyka od BMW, tylko była zabawa w fordowskie, albo piłowanie oryginalnego z Rovera, coś z tym wężykiem od BMW jest nie tak? i co miały na myśli osoby piszące w komentarzach że rysunek blaszki jest odwrotnie?
Boncky - Czw Cze 02, 2011 21:41

dafit napisał/a:
Ok, to powiedzcie jeszcze dlaczego w tym FAQ http://www.roverki.pl/zro...roverku-75.html w żadnym z dwóch sposobów nie zastosowano oryginalnego wężyka od BMW, tylko była zabawa w fordowskie, albo piłowanie oryginalnego z Rovera, coś z tym wężykiem od BMW jest nie tak? i co miały na myśli osoby piszące w komentarzach że rysunek blaszki jest odwrotnie?


bo mieli tak koncepcje i tyle wezki z forda bardziej dostepne sa.. ja mialem z bmw orginal,

dafit - Pon Cze 06, 2011 15:58

jeszcze pytanko mam takie jak zdjąć ucho z pompki bo przerabiam na BMW i metodą bez blaszki ale ucho nie chce zejść z tego tłoka..
Pieta - Pon Cze 06, 2011 18:53

Samo ucho nie zajdzie. Musisz przeciąć cięgno aby je wydłużyć.
arkady - Sob Lip 16, 2011 15:53

Boncky napisał/a:
arkady napisał/a:
tak mi sie wydaje do tego ten szum chyba tego calego lozyska..
jak myslicie cieknacy wysprzeglik podejdzie pod reklamacje?rozpatrza ja pozytywnie?


marzeeenia....

będzie tak:
1. Proszę przedstawić paragon z wymiany z autoryzowanego serwisu
2. Opinię serwisanta o wadzie wysprzęglika
3. Nie wymienione wszystko w komplecie - więc coś go zepsuło

chyba że trafisz na Pana z dobrym sercem, tak możesz pomarzyć...




odswieze troszke
wysprzeglik wyslalem po 3 tyg dostalem nowy w ramach gwarancji zalatwione bezproblemowo mechanik tez mi mowil ze mala szansa by dali nowy lub zwrocili pieniadze

kerbi - Sob Lip 16, 2011 21:02

Nie przecinaj żadnego cięgna, po prostu zetnij ten plastik (no nie wiem nożem, pilnikiem , szlifierką) następnie wypustki metalowe lekko spiłuj aby uzyskać trzpień jednakowej średnicy. Trzpień ów można nagwintować i nakręcić ucho, bądź obrabiać dalej wedle uznania (no nie wiem dospawać coś?). Powodzenia
Ps moja pompka już prawie 36 tys km. działa jak w pierwszym dniu założenia i od samego początku płyn był nie ruszany. Co więcej stan jego jest na tym samym poziomie i kolor przezroczysty.

rav8409 - Czw Lip 21, 2011 12:17

Witam!! Przyszla mi dzisiaj zmowiona na ebay-u orginalna pompka sprzegła..dekielek jest z logo firmy LUK.. Czu to normalne..?
Boncky - Czw Lip 21, 2011 12:26

rav8409 napisał/a:
Witam!! Przyszla mi dzisiaj zmowiona na ebay-u orginalna pompka sprzegła..dekielek jest z logo firmy LUK.. Czu to normalne..?


Tak normalne.

rav8409 - Czw Lip 21, 2011 12:34

Dzieki. I jeszcze, jesli sa to, wazne wskazowki de/montazu..?
kalafior - Pią Lip 22, 2011 21:02

potrzebuje uszkodzoną pompkę sprzęgła bez przewodu za pomoc z góry bardzo dziękuję
kerbi - Sob Lip 23, 2011 13:03

A co konkretnie potrzebujesz. Całą, korpus, tłok?
rav8409 - Sob Lip 23, 2011 18:32

Dzis podjąlem sie wymiany pompki, i niby wszystko sie udalo jednak kiedy juz przyszlo do odpowietrzenia ukladu, okazalo sie ze przecieka na polaczeniuz wysprzeglikiem..jest jakis patent zeby ta szszybkozłączke podłączyc dobrze?
MaReK - Sob Lip 23, 2011 18:51

Rozepnij raz jeszcze, wciskając biały kołnierz. Oczyść, cofnij kołnierz i złóż jeszcze raz.
Na co wymieniłeś tę pompkę? Na oryginał? Na zamiennik?

grregg - Sob Lip 23, 2011 19:09

Mam pewien problem ze sprzęgłem.
Historia zaczyna się tak jak każda historia z padającą pompką... :)
Powoli kończyła mi się pompka, tzn. brała już na samym dole. Po odpowietrzeniu było dobrze przez dwa miesiące, aż w końcu praktycznie przestała brać. Postanowiłem wymienić pompkę na nową. Ostatecznie kupiłem pompkę "prawie" nową, tzn. poprzedni właściciel przejechał na niej kilkanaście tysięcy km.
Po wymianie pompki sprzęgło bierze dość wysoko, ale pojawił się inny problem. Mianowicie czasami sprzęgło nie odbija do końca i biegi wchodzą ciężko albo wcale. Jazda wygląda tak, że co chwilę muszę podnieść nogą pedał do samej góry i wtedy dopiero biegi wchodzą dobrze. Dodam, że z wcześniejszą pompką nie miałem takich problemów. Ten problem pojawił się od razu po wymianie pompki. Mechanik twierdzi, że to nie wina pompki a samej konstrukcji pedała ;) . Podobno ten typ tak ma i należy przespawać pedał, podobno zawsze tak robi.

Teraz moje pytanie, czy ten typ naprawdę tak ma? Czy został popełniony jakiś błąd przy wymianie, albo po prostu pompka jest do d....?
Dodam, że pompkę mogę zwrócić, o ile wina leży po stronie pompki. Czy może faktycznie warto przespawać tego "pedała" :) ?

Proszę o opinie, bo nie wiem jak mam rozmawiać z mechanikiem.

apples - Sob Lip 23, 2011 19:20

grregg napisał/a:
Po wymianie pompki sprzęgło bierze dość wysoko, ale pojawił się inny problem. Mianowicie czasami sprzęgło nie odbija do końca i biegi wchodzą ciężko albo wcale. Jazda wygląda tak, że co chwilę muszę podnieść nogą pedał do samej góry i wtedy dopiero biegi wchodzą dobrze.
Niestety ale to wina pompki, a dokładnie zaworka zwrotnego w niej. Mam podobnie tylko u mnie dopiero początek.
grregg napisał/a:
Czy może faktycznie warto przespawać tego "pedała"
Niech sam się przespawa albo dospawa sobie 5 klepkę. :D
MaReK - Sob Lip 23, 2011 19:27

Hahaha :rotfl: :)
Nie mogę. Podaj dane warsztatu... żeby inni omijali szerokim łukiem ;)

Objawy z wpadającym i nie powracającym pedałem sprzęgła miałem niedawno z powodu awarii wysprzęglika. Pompa jest od BMW więc tam raczej nie ma się co psuć.

apples - Sob Lip 23, 2011 19:32

Faktycznie - może puszczać wysprzęglik.
kalafior - Sob Lip 23, 2011 21:47

kerbi, potrzebna cała jak masz na zbyciu
Boncky - Sob Lip 23, 2011 22:47

mechanik niech sobie mózg przespawa jak go coś tam ma... jak można takie kretyństwo gadać to ja nie wiem, chociaż spotykam się z tym na co dzień...

Zdemontuj pompkę, wyciągnij tłok, wypłucz pod wodą, to samo z korpusem pompki. Następnie odkręć odpowietrznik, wykręć i wyciągnij go palcami, przyłóż szczykawkę najlepiej z wężem i przeciśnij przez układ z 0,3l płynu DOT. Oczywiście nie zapomnij podstawić jakiegoś kubka na dole na lecący płyn( najlepiej 2 osoby) poskładaj wszystko, zalej płynem odpowietrz i szerokiej drogi.

Jeżeli pompka rzeczywiście taki przebieg to pochodzi trochę:) chyba że już przegrzana...


Pompka Ci się zacina bo masz ją zawaloną paprochami ze starego płynu i wnętrzności układu. Jak sie zatka to jest podłoga, płyn pod pompujesz, przesunie opiłki i działa.

Jeżeli to nic nie da, to już niestety AMEN :)

rav8409 - Sob Lip 23, 2011 23:15

Wymienilem na orginał..zamowiony z anglii..nie mierzylem ale ta nowa ma chyba dluzszy przewod..bo wszedl tak jakos na scisk, az za bardzo..a moze trzeba wymienic oring na ten ze starej złączki, bo tamten byl szczelny??
kerbi - Nie Lip 24, 2011 06:25

całej kompletnej niestety nie mam.
kalafior - Nie Lip 24, 2011 16:18

a co ci zostało
kerbi - Sro Lip 27, 2011 21:18

A gdzieś wala się korpus, i rozwalony tlok
resort210 - Nie Sie 28, 2011 10:49

Podobny problem... Pompka już chyba kompletnie pada. Odpowietrzana była 3 tyg temu i znowu biegi nie wchodzą... Możecie polecić gdzie w Warszawie mogę w miarę rozsądnej cenie poradzić sobie z tym problemem?
MaReK - Sro Sie 31, 2011 01:11

resort210 ale co chcesz dokładnie zrobić?
Wymienić, zregenerować, zamienić na pompkę od BMW?

Przy obecnych cenach tych pompek, proponuje zakup nowej wraz z przewodem (w cenie).
Ew. regeneracja u kolegi Boncky.

Warto się przyjrzeć przewodowi, może też jest zasyfiony?

A co do montażu... każdy warsztat powinien ogarnąć tę próbę.
Nie ma tam wielkiej filozofii. Może trochę gimnastyki...

Jeśli zaś chcesz stosować zamiennik od BMW, to chyba nie ma takiego warsztatu który by się podjął tego eksperymentu w rozsądnej cenie ;)

piters75 - Nie Lis 25, 2012 03:19

witam serdecznie! Mam pytanie po wymianie sprzęgła roverek śmigał super ale tylko przez 2 tyg potem nie mogłem wbić biegu ! W zbiorniczku przy pompce nie było w ogóle płynu i nie było też tego czarnego condoma może mechanik zapomniał go włożyć ale czy to możliwe by to był powód zapowietrzenia lub wycieku płynu?
piotrek250 - Nie Lis 25, 2012 19:16

tak przy okazji chciałbym zapytać ile kosztuje średnio wymiana sprzęgła z kompletem u mechanika .... bo tez mam zamiar się za to zabrać