Zobacz temat - [Rover 400] Okrągła guma-dystans na prawej półosi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 400] Okrągła guma-dystans na prawej półosi

yogi2006 - Pią Kwi 22, 2011 12:35
Temat postu: [Rover 400] Okrągła guma-dystans na prawej półosi
Mam problem z tą gumą założoną na półośkę, właściwie to metalem powlekanym gumą. Podczas skręcania gdy jest jakaś nierówność potwornie hałasuje ociera się (zdjęcia poniżej). Czy należy wymienić na nową ewentualnie gdzie tego szukać i jak to się nazywa? W jakiej odległości od koła jest to w Waszych Roverkach?
Można jeździć bez tej "gumowej opaski"? U mnie była w miejscu gdzie półoś jest wytarta przesunąłem ją trochę.
Pomocy bo te hałasy podczas jazdy są przerażające :/






greg-si - Pią Kwi 22, 2011 12:39

Ta guma odpowiada pewnie za prawidłowe wyważenie półosi.
Będę Ci mógł zmierzyć ale najwcześniej dopiero we wtorek.

szoso - Pią Kwi 22, 2011 12:57

u mnie te gumy się cały czas przesuwają, też mnie ciekawi ta odległość od koła, czy w benzynie jest taka sama odległość co w dieslu bo przecież półosie są inne
yogi2006 - Pią Kwi 22, 2011 13:06

jakby się tylko przesuwały to mogłoby tak być :wink:
u mnie o wystającą blachę guma została pocięta i teraz słychać to nieźle :sad:
może ktoś miał podobny problem?

greg-si - Sob Kwi 23, 2011 11:46

u mnie na bank siedzi sztywno
szoso420, wydaje mi się że w PG1 może być troszkę inaczej

Edyta:

Jednak zabrałem się za małe zmiany w samochodzie dziś więc oto info.
Niestety bez wymiarów bo w garażu gdzie jest kanał stoi ojca samochód. Jednak zrobiłem foty. W obu półosiach jest analogicznie tzn. te gumy siedzą na takiej samej odległości od koło czyli patrząc z góry od silnika są równo pod blachą która zaczyna mocowanie amortyzatora z obu stron. By to zobrazować fotki.
Strona kierowcy z góry:

I leżąc bezpośrednio pod atrapą od strony kierowcy:

Od strony pasażera:


Sorry za takie foty ale strzeliłem sobie płynem z wysprzęglika w oko i troszkę nie widzę :/
Jakbyście chcieli wymiary to pisać. Zaznaczam że mam skrzynie R65.

yogi2006 - Nie Kwi 24, 2011 19:52

Po przesunięciu w stronę koła problem ocierania nie występuje, czas pokaże czy guma znów się przemieści. Mam obecnie w takiej odległości jak na zdjęciu.



Jeśli ktoś posiadający R400 z PG1 może sprawdzić gdzie na półosi znajduje się ta guma niech da znać.

sunriser90 - Sro Maj 04, 2011 11:00

U mnie w dieslu ta guma na prawej półosi też zaczęła się przemieszczać czego efektem były bardzo wkurzające dźwięki ocierania się tej gumy o różne części, widząc ten temat na początku przemieściłem ją tak jak na powyższym zdjęciu i chwile było dobrze później znowu coś zaczęło trzeć, przemieszczałem ją w różne strony ale nic to nie dawało aż w końcu zdecydowałem się ją wyciąć bo było to bardzo uciążliwe.
Jednak teraz czytam że to niby jakieś wyważenie jest a myślałem że tylko jakaś osłona czy coś, w związku z tym mam pytanie czy mam się teraz czegoś obawiać że np. przy większej prędkości może coś się dziać z samochodem? bo przy normalnej jeździe wszystko wydaje się raczej ok ;)

tomo63 - Sro Maj 04, 2011 11:47

Dziwna sprawa, ale z tego co zauważyłem (przymierzam się do wymiany lewej półosi) to w półosiach sprzedawanych na allegro od R25 nie ma już tych gum.
Remigiusz - Sro Maj 04, 2011 12:27

Te gumy sa tez i w 25, i służą one do tego żeby przy większych prędkościach nie wpadała półośka w rezonans. W 220 one mi sie tez przesuwały teraz w 45 oraz 25 były na stale.