Zobacz temat - [R25] 2,0 iDT silnik pracuje nierówno po rozruchu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] 2,0 iDT silnik pracuje nierówno po rozruchu

maciek73 - Sro Maj 04, 2011 08:35
Temat postu: [R25] 2,0 iDT silnik pracuje nierówno po rozruchu
Mam pytanie...jaka może byc przyczyna nierównej pracy silnika przy porannym rozruchu. Po prostu zapalając po nocy samochód przez ok 0,5-1 min pracuje bardzo nierówno. Czuć ta nierówna pracę na całym samochodzie (telepie się jak sieczkarnia).
Krzysi3k - Sro Maj 04, 2011 09:11

maciek73, świece żarowe sprawdź ;)
maciek73 - Sro Maj 04, 2011 12:08

dzięki sprawdzę :)
biszuks - Sro Maj 04, 2011 15:12

Mam podobnie tyle że czasem jeszcze gaśnie i ciężko odpala, świece miałem wmieniane.
Może być jakiś inny powód? Dodam że przy obrotach około 4000 lekko się dławi

maciek73 - Sro Maj 04, 2011 17:13

U mnie nie gaśnie, ale też dziwnie się zachowuje przy 4000 obrotów. Wykręca się i zatrzymuje na równiutkich 4000, nie zawsze ale się zdarza. Zaznaczam, że próbowałem go wykręcać na postoju, być może nieobciążona turbina dawała duże ciśnienie i komputer przełaczał się w tryb awaryjny tym samym zabezpieczając w taki sposób turbinkę ograniczając obroty...nie wiem jestem w tym zielony ale taka moja koncepcja.
Krzysi3k - Sro Maj 04, 2011 20:00

Jak macie odcinke przy 4000 obrotów to silnik w trybie awaryjnym, najbardziej prawdopodobne to przepływka i wtrysk sterujący.
maciek73 - Sro Maj 04, 2011 21:21

Pzepływka nowa, autko podczas jazdy wykręca się pięknie pow. 4000 (dziś sprawdzałem)
Wracając do problemu z tematu...świece totalna padaczka! Muszę znaleźć jakiegoś magika który będzie w stanie je wymienić bo to nie lada sztuka w R25 iDT :D
Przy okazji zapytam jakie najlepsze świece kupić i jak je zamontować bez rozkręcania połowy auta.

adamsky - Sro Maj 04, 2011 21:35

Cytat:
Przy okazji zapytam jakie najlepsze świece kupić i jak je zamontować bez rozkręcania połowy auta.

użyj szukajki.
jest nawet FAQ jak je samemu wymienić - zwłaszcza tą 4, do której dostęp jest "trochę" kiepski.

Krzysi3k - Czw Maj 05, 2011 09:14

A tak dokładnie tu:
http://www.roverki.pl/zro...nikach-idt.html

Aleksandra19 - Wto Maj 10, 2011 09:19

Posiadam R25 silnik 1.4 16V w benzynie, gdy odpalam go na "zimnym" silniku to najpierw mam około 1000 obrotów a po jakimś czasie zaczynają spadać do 500 albo i niżej, parę razy zgasł ze spadku obrotów, gdy postoi jakieś parę minutek i się zagrzeje jest już wszystko w porządku, lecz gdy nie mam czasu na czekanie i ruszę to skacze strasznie, najpierw myślałam że to świece wiec zostały wymienione, dalej szarpie w pewnym momencie ktoś rzucił hasłem że nie ma mieszanki tej tam paliwo-powietrze a ktoś inny że to silniczek krokowy. Jak myślicie co to może być? Mieliście tak? Proszę o pomoc i pozdrawiam
Krzysi3k - Wto Maj 10, 2011 09:34

Aleksandra19, po pierwsze to temat o dieslu, więc nie mam pojęcia czemu tu piszesz, a po drugie sprawdź silniczek krokowy :)
Aleksandra19 - Wto Maj 10, 2011 09:47

Piszę tutaj bo widziałam podobny problem u góry i myślałam że mogę wcisnąć mój problemik :) i dziękuję za opinie pozdrawiam
leszczu - Wto Maj 10, 2011 15:28

Aleksandra19 napisał/a:
Posiadam R25 silnik 1.4 16V w benzynie, gdy odpalam go na "zimnym" silniku to najpierw mam około 1000 obrotów a po jakimś czasie zaczynają spadać do 500 albo i niżej, parę razy zgasł ze spadku obrotów, gdy postoi jakieś parę minutek i się zagrzeje jest już wszystko w porządku, lecz gdy nie mam czasu na czekanie i ruszę to skacze strasznie, najpierw myślałam że to świece wiec zostały wymienione, dalej szarpie w pewnym momencie ktoś rzucił hasłem że nie ma mieszanki tej tam paliwo-powietrze a ktoś inny że to silniczek krokowy. Jak myślicie co to może być? Mieliście tak? Proszę o pomoc i pozdrawiam

Dla mnie to wygląda jakby na padnięty czujnik temperatury.
Możesz sobie go sprawdzić. Tutaj masz instr. :wink: