Zobacz temat - [MGF] Otwieranie tylnej klapy z wewnątrz
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MGF] Otwieranie tylnej klapy z wewnątrz

scooby - Sro Maj 04, 2011 12:22
Temat postu: [MGF] Otwieranie tylnej klapy z wewnątrz
Witam,

Tak jak w temacie, interesowało by mnie otwieranie klapy bagażnika z wewnątrz pojazdu, najlepiej z wykorzystaniem przycisku.

Mam taki patent w Chryslerze i myślę, że jest bardzo przydatny.

Czy ktoś z Was już może takie coś stworzył?

Jeśli nie, to czekam na jakieś sugestie, pomyślimy nad tym wspólnie jakby to złożyć ;)

Pozdrawiam

practicator - Sro Maj 04, 2011 23:04

Nawet elektryczne dałoby się pewnie zrobić, aczkolwiek trochę zachodu by z tym było.
Najprościej chyba to kupić zamek np. od fiesty (na pewno w niektórych mk3 był) i pociągnąć wiązkę do środka. Problem będzie z równoczesnym otwieraniem kluczykiem (nie pamiętam czy tak się da).

Druga opcja - chyba nieco prostsza - dorobić drugie cięgno do pierwszego, puścić przez komorę silnika i do dźwigienki (np. przy drzwiach). Wykonalne, sam w zimie będę to montował, bo już mnie denerwuje ciągłe wyciąganie kluczyka.

ADI-mistrzu - Czw Maj 05, 2011 19:33

Nie wiem jak wygląda zamek w MGF, ale jeśli podobnie do 200/25 to prosta sprawa. Siłownik z zamka np. drzwi podpinamy bezpośrednio pod mechanizm zamka i przeciągamy kable do kabiny pod przycisk.
MaReK - Czw Maj 05, 2011 20:41

Jeśli już chcesz to robić, to tak aby nie dało się otworzyć klapy przy zamkniętym aucie.
Myślę, że zostało to zrobione tak, ze względów bezpieczeństwa. Zostawiasz auto bez dachu (chociaż u nas to też ciężko, bo ukradną kierownicę i siedzenia) i dostęp do bagażnika jest utrudniony.

Mad - Czw Maj 05, 2011 21:26

i dlatego też rączka od przedniej maski jest w bagażniku :)
MaReK - Czw Maj 05, 2011 21:29

Mad napisał/a:
i dlatego też rączka od przedniej maski jest w bagażniku :)

Dokładnie.

ADI-mistrzu - Czw Maj 05, 2011 21:32

Rączka od maski jest w bagażniku ? Ale numer, nawet nie wiedziałem :grin:
longer86 - Czw Maj 05, 2011 21:54

ADI-mistrzu napisał/a:
Siłownik z zamka np. drzwi podpinamy bezpośrednio pod mechanizm zamka i przeciągamy kable do kabiny pod przycisk.


MaReK napisał/a:
Jeśli już chcesz to robić, to tak aby nie dało się otworzyć klapy przy zamkniętym aucie.


można pociągnąć zasilanie silniczka ze stacyjki... kłopot w tym, że aby otworzyć bagażnik trzeba mieć kluczyk w stacyjce. Chyba że jakoś przekaźnikiem z drzwi??

MaReK - Czw Maj 05, 2011 22:41

ADI-mistrzu napisał/a:
Rączka od maski jest w bagażniku ? Ale numer, nawet nie wiedziałem :grin:

Ja też. Pojechałem oglądać TF'a pierwszy raz i zgrywałem wielkiego fana marki, który wszystkie rozumy pozjadał. Chodzę, cmokam, oglądam i mówię "Pan otworzy maskę".

A gość... hm... ale ja nie wiem jak tu się otwiera maskę. Pan wie?
Hm... no jasne... i czołgam się po dywanikach w poszukiwaniu dźwigni ;)

W końcu przez przypadek znalazłem w bagażniku :)

ADI-mistrzu - Czw Maj 05, 2011 23:15

A jakie musiało być Twoje zdziwienie (pewnie nie mniejsze niż mojego egzaminatora na prawko jak mu rączkę od otwierania maski urwałem) :mrgreen:
scooby - Pią Maj 06, 2011 10:38

Jak można urwać rączkę od otwierania machy?:D

A co do przycisku, to można go puścić za immo. Głównym problemem jest jak chce się coś wrzucić do bagażnika przy zapalonym aucie. Trzeba gasić, wychodzić, otwierać i pakować. A tak? Pstryk guziczkiem i ktoś nam pakuje ;)

MaReK - Pią Maj 06, 2011 11:08

scooby napisał/a:
A tak? Pstryk guziczkiem i ktoś nam pakuje ;)

Czyli chcesz zrobić tak, jak w R75.
Nie wiem tylko, czy centralny będzie potrafił otworzyć klapę, nie kojarzę w bagażniku siłownika.

ADI-mistrzu - Pią Maj 06, 2011 11:12

Można, wtedy nie zdałem choć nawet silnika nie odpaliłem, a to tylko jedna z kilku historii mojego zdawania :wink:

CO do zamka, można zamontować siłownik pod zamek który będzie działał tylko gdy kluczyk w stacyjce będzie w 2 pozycji.
Albo jeśli ma być możliwość otwierania bagażnika gdy samochód ma rozbrojony alarm, to można podpiąć się pod czujnik otwarcia maski przedniej, bo z tego co tam kojarzę napięcie jest tylko wtedy gdy alarm jest uzbrojony.
Był by to wtedy punkt odniesienia dla elektroniki kiedy ma pozwolić na otwarcie bagażnika.

scooby - Pią Maj 06, 2011 21:17

Nie wiem jak jest w R75, no ale masz rację - w MGFce nie ma niestety siłownika w bagażniku.
Po przekręceniu kluczyka jest tylko zwalniany zamek.

ADI, a Ty masz może jakieś schematy do tych samochodzików (MGF)?:)
Bo szukałem na necie i niestety nie znalazłem :)

MaReK - Pią Maj 06, 2011 21:27

Różnica pomiędzy R200, a MGF/TF i zamka w bagażniku będzie taka, że w R200 po zwolnieniu zamka trzeba nacisnąć guzik, żeby otworzyć maskę. Tutaj można wykombinować siłownik i podawać na niego napięcie po naciśnięciu przycisku z wewnątrz. Ograniczenie takie, że napięcie pojawić by się mogło dopiero wtedy, kiedy wiadomo byłoby, że auto jest "otwarte". Nie wiem czy gra jest warta świeczki. Nas np. to aż tak nie irytuje ;)

Z przedniego bagażnika korzystamy tylko przy nalewaniu płynu do szyb. Z tylnego częściej, ale otwieranie go nie stanowi wielkiego problemu :) To wszystko jednak zależne jest od tego jak i do czego wykorzystywany jest samochód. U nas, ten akurat jest do zabawy i przewożenia Viollki z domu do pracy ;)

Na zakupy czy jakieś wypady bierzemy ZT'ka ;)

scooby - Pią Maj 06, 2011 22:12

No może i rzeczywiście masz rację, choć z drugiej strony fajnie by było takie coś mieć ;)
Po prostu praktyczniejsze :)

Jak jutro będę miał czas, to rozglądnę się jak to w Stratusie wygląda :D

Rafal_Bogus - Sob Maj 07, 2011 12:23

ja zrobilem otwieranie bagaznika za pomocą najzwyklejszego silownika centralnego zamka kupionego w sklepie z elektronika za 10zl :)

jedna z zaslepek przycisków (obok przełączników do szyb) przerobiłem na przycisk do otwierania. Wyciąłem z niej ząbki na których sie trzymała deski a w srodek wkleiłem włącznik chwilowy. Ktos kto nie zna auta nie domysli sie ze to wlacznik do otwierania bagaznika.

Też denerwowalo mnie ze musialem gasic silnik zeby otworzyc bagaznik szczególnie jak np. wyrzucalem kogos na przystanku a mial cos w bagazniku.

scooby - Sob Maj 07, 2011 14:12

A zamek w bagażniku również wymieniałeś?

W jaki sposób zaadoptowałeś tą zaślepkę?
Z tego co kojarzę, to przyciski są tam na sztywno :)

Zapodaj foty ;)

MaReK - Sob Maj 07, 2011 22:18

Rafal_Bogus napisał/a:
Też denerwowalo mnie ze musialem gasic silnik zeby otworzyc bagaznik szczególnie jak np. wyrzucalem kogos na przystanku a mial cos w bagazniku.

Odcina się zasilanie w momencie kiedy nie ma kluczyka? Czy można w każdej chwili otworzyć bagażnik?

longer86 - Sob Maj 07, 2011 23:56

MaReK napisał/a:
Odcina się zasilanie w momencie kiedy nie ma kluczyka? Czy można w każdej chwili otworzyć bagażnik?


Jeśli jest to rozwiązane jak w R75 to zamek w klapie w R75 jest też elektryczny i przy zamkniętym aucie można go otworzyć kluczykiem i zasilanie jest. tylko włączy się alarm.

MaReK - Nie Maj 08, 2011 00:42

W moim ZT (to samo rozwiązanie co w R75) alarm nie włącza się, kiedy przy zamkniętym aucie otworzę klapę bagażnika kluczykiem. Natomiast nie otworze go przyciskiem będąc w środku, po uprzednim zamknięciu auta z centralnego.
practicator - Nie Maj 08, 2011 16:11

co do takiego przycisku - ja bym mu puścił zasilanie z ACC które idzie do Radia - tylko jeśli jest kluczyk w stacyjce to zadziała.
Rafal_Bogus - Nie Maj 08, 2011 17:12

zamka nie przerabialem. otwierany jest przez linke. do ciegna w zamku do którego przyczepiona jest linka przymocowałem silownik i przykreciłem go do klapy.

Zaślepki w desce można wyjąć bez najmniejszego problemu. Ale radze odkrecic srodkowy panel i wypchac je od wewnatrz niz dlubac srubokretami bo to najczesciej konczy sie poniszczona deska. rozciąłem tą zaslepke, zeszlifowalem kilka mm i wkleilem zwykly wlącznik chwilowy. kupisz taki w kazdym sklepie elektronicznym.

practicator - Sro Maj 11, 2011 12:01

jeśli kogoś interesuje jeszcze znalazłem taki zestawik do kupienia - całkiem w rozsądnej cenie.

http://cgi.ebay.pl/Electr...=item483cfb3c74

Gites - Sro Maj 11, 2011 15:51

Strasznie duży wydaje się być ten siłownik. Cena nie powala więc chyba się skuszę ;)
scooby - Sro Maj 11, 2011 18:40

Ale to zwykły siłownik, jakich pełno na allegro (po 10 zł :P ), to po co przepłacać?;)
Gites - Sro Maj 11, 2011 19:41

scooby napisał/a:
Ale to zwykły siłownik, jakich pełno na allegro (po 10 zł :P ), to po co przepłacać?;)
Z przesyłką 17,5 funta czyli po dzisiejszym kursie 79,27 zł
Ok, siłownik z allegro za 10 zł + wysyłka... no niech będzie 8zł + gniazdo bezpiecznika na kablu + kabel + opaski zaciskowe + przekaźnik + stycznik + metalowa szyna + popychacz + bezpiecznik + złączki... Jeśli nie masz tego wszystkiego w domu to czekają Cię kolejne zakupy na allegro (z opłatą za przesyłkę) lub ewentualnie wycieczka po sklepach elektronicznych / elektrycznych / motoryzacyjnych (jeśli dreptasz to transport za darmo a jeśli wozisz się to za darmo już nie jest - kolejny koszt). Do tego wszystkiego dolicz ile czasu Ci zeszło na kompletowanie całości. Nie sądzę żeby suma-sumarum było taniej kompletować samemu. Ale... znam takich co jadą na drugi koniec miasta bo tam benzyna tańsza o 6 groszy. Ja akurat wolę inne sporty ;)

scooby - Czw Maj 12, 2011 19:03

Cytat:
Ale... znam takich co jadą na drugi koniec miasta bo tam benzyna tańsza o 6 groszy


Ja też znam takiego, w dodatku jak robi zakupy, to jeździ po całym mieście i w każdym miejscu kupuje co innego, bo 'jest taniej niż gdzie indziej' :D

A co do siłownika, to może i masz rację. Nie wziąłem pod uwagę, że takich części co poniektórzy nie mają w domu:)

lukasz07 - Sob Maj 21, 2011 23:04

Powiem Wam, że na początku jak usłyszałem o otwieraniu tej klapy z przycisku to tak szczerze niezbyt mnie to interesowało i uważałem iż jest mi to zbędne- aż do dziś.
Dziś postanowiłem sobie odpowietrzyć jeszcze raz układ chłodzenia i kluczyki położyłem w bagażniku. W między czasie przyszła moja koleżanka, która zamknęła klapę bagażnika wraz z kluczykami w środku.
Próbowałem otworzyć ten zamek wytrychami własnej roboty ale nic ( bmw i audi otwieram bez problemu).
Uznałem iż jedynym racjonalnym wyjściem z tej sytuacji jest wybicie tylnej lampy- i tak miałem pękniętą więc mała strata.
Marzyłem wtedy aby mieć taki właśnie przycisk i powiem wam abyście nie robili go przez zasilanie ze stacyjki tylko z akumulatora- Taka moja złota rada, aby Was nie spotkało tłuczenie lampy swojego MG-ka.

Gites - Sob Maj 21, 2011 23:13

lukasz07 napisał/a:
tłuczenie lampy swojego MG-ka.
Oj boli, boli ;)
Ja mam już za sobą zatrzaśnięcie kluczyków w bagażniku ale na szczęście auto kupiłem z dwoma kompletami pilot+kluczyk i jedyna niedogodność która mnie spotkała to piesza wycieczka do domu po drugi komplet.
A co do pomysłu żeby podłączyć bezpośrednio pod akumulator - minusem jest to, że ktokolwiek włamie się do auta będzie mógł otworzyć bagażnik i ewentualnie coś z niego ukraść dodatkowo; oczywiście niezaprzeczalnym plusem jest całkowite zabezpieczenie się przed taką przygodą jaka Ciebie spotkała. Chyba podczas zakładania siłownika, każdy musi osądzić sam co jest dla niego istotniejsze ;)

MaReK - Sob Maj 21, 2011 23:28

Nie wiem. Dla mnie prościej mieć drugi kluczyk w domu - właśnie tak jak pisze Gites ;) A jak wyjeżdżasz, to jeden masz w komplecie z pilotem, a drugi gdziekolwiek byle nie w bagażniku :D Koszt kluczyka i dorobienia go, to przecież jakieś grosze.

Mnie się jeszcze nie zdarzyło w TFie zatrzasnąć. Kiedyś natomiast w ZT zatrzasnąłem i przez całe miasto musiałem jechać po drugi komplet ;D

Pamiętam, jak mariusz418 bił małą szybkę z tyłu, bo zostawił kluczyki i córę w środku a ona bawiąc się zamknęła auto od środka.

practicator - Nie Maj 22, 2011 00:19

to jak już podpinać pod aku, to założyłbym że alarm jest włączony (bo bagażnik nie ma czujnika, nie raz go otwierałem przy zamkniętym samochodzie) i wtedy przycisk "awaryjny" podpięty na stałe zamontowałbym gdzieś schowany (np. w zderzaku przednim, zasłonięty tablicą rej., albo pod kratką wlotu powietrza, ew. w rejonie tylnego zderzaka) a drugi na zapłon gdzieś w środeczku.
MaReK - Nie Maj 22, 2011 01:06

A może system skanowania siatkówki oka, zamontowany we zamku ;)

Sorry że ironizuje, ale takie patenty można stosować w krajach gdzie przestępczość i kradzieże są znikome ;) Nie twierdzę, że na nasze samochody akurat polują, ale jak mówi stare chińskie przysłowie, okazja czyni złodzieja.

practicator - Nie Maj 22, 2011 01:55

kto znajdzie Ci za rejestracją, albo nawet za krawędzią zderzaka microswitch o wymiarach ok. 4x4x2 mm.

tak to chyba nawet przy zakupie nikt by go nie wypatrzył.
a ten przycisk klasyczny to bez stacyjki na I lub II nie zadziała - i tyle.

[ Dodano: Nie Maj 22, 2011 01:55 ]
a jak już chcesz bezpieczniej - puść pod migacz w błotniku i przyklej dwa dobrze zaizolowane kabelki - w razie potrzeby ściągnij izolację i je zewrzyj - proste?

MaReK - Nie Maj 22, 2011 01:58

Tak czy siak, w serii tego być nie mogło, z wiadomych względów.
Zamiast jednak kombinować, to lepiej mieć drugi kluczyk w pogotowiu.
Grzebanie w tej instalacji może się skończyć różnie :)
Ale może się zdarzyć tak, że zamek się zatnie i nie da rady nawet 5 kpl. kluczy ;D

practicator - Nie Maj 22, 2011 02:42

a to to już inna bajka. podobnie przy zgubieniu. dlatego najlepiej mieć dwa komplety, a takie otwieranie awaryjne w razie braku rozgarnięcia właściciela pojazdu (ja zawsze zanim zamknę maskę czy bagażnik sprawdzam czy mam kluczyki w kieszeni, i nigdy ich nie wrzucam do bagażnika)
Gites - Wto Maj 24, 2011 09:51

practicator napisał/a:
ja zawsze zanim zamknę maskę czy bagażnik sprawdzam czy mam kluczyki w kieszeni
Ja też już wyrobiłem sobie odruch stukania się w kieszeń w celu sprawdzenia czy są w niej kluczyki ;)

[ Dodano: Wto Maj 24, 2011 09:51 ]
Dziś dotarł do mnie zestaw z ebay'a. Przesyłka szła 12 dni. Metalowa "szyna" uszkodziła kopertę bąbelkową i sam nie wiem jakim cudem nic z niej nie wypadło ;) Nie wiem czy do zjazdu znajdę czas żeby z tym zawalczyć a z drugiej strony nie wygląda to zbyt skomplikowanie. Chciałbym też najpierw dokupić taki sam przycisk jak np. do otwierania szyb. Zamontuję go w pustym miejscu obok bliźniacznych przycisków i nie będzie się rzucał w oczy na kokpicie środkowym.
Obejrzałem sobie wszystkie elementy i ponownie stwierdzam, że nie opłaciłoby się kompletować tego samemu (strata czasu i koszty transportu).

Rafal_Bogus - Wto Maj 24, 2011 19:58

bagaznik ma czujnik alarmu. jak otwieram kluczykiem przy zamknietym samochodzie alarm sie nie wlącza ale jak otwieram przyciskiem lub drugim pilotem sterujacym silownikiem bagaznika alarm sie włącza. widocznie zamek jest w jakis sposób połączony z alarmem. w końcu dochodzą do niego jakieś przewody.
Gites - Wto Maj 24, 2011 23:39

Rafal_Bogus, bagażnik będzie otwierany z przycisku wyłącznie w przypadku kiedy ktoś siedzi w środku a alarm jest oczywiście nie uzbrojony. A to że wyje jeśli ktokolwiek niepowołany użyje przycisku w chwili gdy alarm jest uzbrojony... to chyba dobrze, prawda? (pyt.ret.) Poza tym nie planuję dodatkowego pilota sterującego siłownikiem.
Rafal_Bogus - Sro Maj 25, 2011 01:59

practicator napisał/a:
to jak już podpinać pod aku, to założyłbym że alarm jest włączony (bo bagażnik nie ma czujnika, nie raz go otwierałem przy zamkniętym samochodzie) i wtedy przycisk "awaryjny" podpięty na stałe zamontowałbym gdzieś schowany (np. w zderzaku przednim, zasłonięty tablicą rej., albo pod kratką wlotu powietrza, ew. w rejonie tylnego zderzaka) a drugi na zapłon gdzieś w środeczku.


swoim wpisem chciałem rozwiać obawy po tej wypowiedzi. Bagażnik jak najbardziej wyposażony jest w czujnik alarmu.

Został mi sterownik centralnego zamka po montażu alarmu w aucie kolegi wiec go podłączyłem troche z nudów. i czasami sie przydaje. minusem jest tylko to ze mam dwa piloty i zanim otworze bagaznik musze oryginalnym pilotem otworzyc samochód. W nowszych
(okrągłych) pilotach był chyba przycisk do otwierania bagażnika??

Skwirek - Sro Maj 25, 2011 06:50

Rafal_Bogus napisał/a:
widocznie zamek jest w jakis sposób połączony z alarmem. w końcu dochodzą do niego jakieś przewody.


Te kabelki co dochodzą do zamka tylnej klapy to przewody od podświetlenia bagażnika.

Jeżeli otwierasz klapę z kluczyka (bez rozbrojenia alarmu) i zaczyna wyć, to obstawiałbym słabą baterię w pilocie lub coś w tym rodzaju.

Pozdr.

Rafal_Bogus - Sro Maj 25, 2011 09:53

od podświetlenia bagażnika z tego co pamiętam jest jeden przewód podłączony do zamka. na którym pojawia sie masa gdy otwieramy bagażnik a są jeszcze przewody podłączone do wklądki.

Jak wyjaśnisz to że jak otwieram kluczykiem to alarm sie nie włącza a jak przyciskiem albo pilotem zaczyna wyć.

practicator - Sro Maj 25, 2011 12:41

zamek jest podłączony. jak zamknę samochód z pilota przy otwartym bagażniku to zarygluje drzwi, załączy alarm, ale mrugnie awaryjnymi dopiero po zamknięciu bagażnika.
scooby - Sro Maj 25, 2011 13:47

U mnie po uzbrojeniu alarmu i otworzeniu klapy bagażnika alarm się nie uruchamia. Chyba że po zamknięciu, czego nie próbowałem, bo już go rozbroiłem :)