Zobacz temat - [R 214Si] Alternator sie kończy, proszę o porady :)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 214Si] Alternator sie kończy, proszę o porady :)

DaQwiD - Pon Maj 09, 2011 10:50
Temat postu: [R 214Si] Alternator sie kończy, proszę o porady :)
Witam kolegów ROVERzystów :D Nie znam sie za bardzo na eltronice samochodowej dlatego wolę zasięgnąc porady osób bardziej doświadczonych w tych sprawach. A mianowicie mam problem z alternatorem. Kilka miesiecy temu zablokował mi caly silnik, ale wymieniłem w nim łózyska i jakos chodził, mimo że miał dość mocno popękaną obudowe. Ostatnio jednak zaczął piszczeć na zimnym silniku oraz zaczęła mi zapalać sie kontrolka od ładowania. Jak auto pochodzi kilka minut i troche mocniej przegazuje to kontrolka gaśnie, jednak chcialbym ten problem wyeliminować i wymienić ten altek na inny. Więc tu nasuwa sie moje pytanie, czy alternator musi byc od identycznego modelu jak mój? Tj: 1.4 16V Czy pasują od inych silników lub samochodów gdyż wolał bym kupic cos uzywanego niz płacic ponad 200zł za nowy. Mam alternator magnet marelli czy jakos tak a czytałem na forum że nie sa to zbyt dobre urządzenia ;) Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam kolarzy!
Raptile - Pon Maj 09, 2011 12:06

a nie lepiej zregenerować stary ?
ADI-mistrzu - Pon Maj 09, 2011 12:16

Z pęknięta obudową? To już faktycznie lepiej kupić.
Chyba że kolega lubi dłubać, to jest sposób na niemal zbudowanie własnego altka :wink:

DaQwiD - Pon Maj 09, 2011 15:04

nie no bez przesady, jeszcze łożyska mogę wymienić, ale aż takim majsterkowiczem żeby zbudować nowy to raczej nie jestem :)
ADI-mistrzu - Pon Maj 09, 2011 15:31

Chodzi o to że zdobywasz kilka zepsutych altków i składasz jeden :wink:
Regulator sprawny masz, z innego pewnie dorwies szczotki w lepszym stanie, z kolejnego obudowę (tylko trzeba ją tak dobrać aby pasowała do starej)...

Ludzie często wywalają altki bo regulator poszedł, wtedy można mieć całkiem sprawny sprzęt niemal (lub nawet) za free

DaQwiD - Pon Maj 09, 2011 17:02

wolałbym nie bawić sie w takie składanie ;) za słaby ze mnie mechanik :D więc co z tymi alternatorami od innych modeli? Mieszkam w małej mieścinie i znalezienie na szrocie identycznego nie bedzie łatwe chyba ze od poldorovera ;)
staszekPZN - Pon Maj 09, 2011 22:03

witam wszystkich mam pytanie przy okazji tylko nie wiem co to jest upewnic bym sie chciał przy odpaleniu na zimnym silniku cholernie piszczy cos teraz czytam ze moze byc to alternator ja myslałem ze pasek klionwy.Ja przygazuje ustaje.jak myslicie altek czy pasek???

[ Dodano: Pon Maj 09, 2011 22:03 ]
pilne

Kozik - Pon Maj 09, 2011 22:17

może być naciąg paska za słaby
staszekPZN - Pon Maj 09, 2011 22:23

jak go naciagnac trudno ?ciezki dostep?
Harry - Pon Maj 09, 2011 23:58

jest napinacz mechaniczny i automatyczny,
PTE - Wto Maj 10, 2011 08:41

Te alternatory po 200zł na Allegro w większości są regenerowane a nie nowe. Za nowy alternator Lucasa musiałbyś zapłacić 1000 zł. Za ok. 100zł dostaniesz używany ze złomowiska. A co do możliwości dopasowania od innego samochodu, to raczej nikt tego tutaj nie praktykował.
DaQwiD - Wto Maj 10, 2011 10:28

Staszek mój alternator też mocno piszczy na zimnym silniku i nie jest to pasek bo naciąg jest ok. U mnie naciąga sie go całym alternatorem. Mozesz delikatnie polać pasek wodą i sprawdzisz czy przestanie piszczec
staszekPZN - Wto Maj 10, 2011 20:58

a moge alternator psiknac wd40?albo smaerm ??cos da narazie nie chce tego robic bo regenerowałem ostatnio rozrusznik juz.albo wiecie jaki koszt nprawdy takiego alternatora?
ADI-mistrzu - Wto Maj 10, 2011 21:00

Naprawa altka z pęknięta obudową? Chyba tyle co spawacz weźmie.
staszekPZN - Wto Maj 10, 2011 21:04

a moge alternator psiknac wd40?albo smaerm ??cos da narazie nie chce tego robic bo regenerowałem ostatnio rozrusznik juz.albo wiecie jaki koszt nprawdy takiego alternatora?
ADI-mistrzu - Wto Maj 10, 2011 21:14

A psikaj, byle nie na szczotki alternatora (przy regulatorze).
Harry - Wto Maj 10, 2011 21:46

staszekPZN napisał/a:
a moge alternator psiknac wd40

sa takie specjalne preparatu do piszczących pasków

wachu990 - Sro Maj 11, 2011 12:29

Psiknij plakiem :mrgreen:
PTE - Czw Maj 12, 2011 08:38

Dawniej używało się mydła.
DaQwiD - Pią Maj 13, 2011 16:49

noi wykrakałem panowie, dzis w piatek 13 pękł mi pasek na alternatorze :/ na maksa miał wylatane z 4 tys km, więc co mogło byc tego przyczyną? Zblokowało mi altek?
PTE - Sob Maj 14, 2011 09:01

A możesz nim zakręcić? Ciężko chodzi?
DaQwiD - Sob Maj 14, 2011 09:40

teraz nie jest zblokowany, ale ma popękaną obudowe i pod wpływem naciągu paska chyba mógł sie skantowac?
PTE - Sob Maj 14, 2011 11:54

Jest to możliwe.
DaQwiD - Nie Maj 15, 2011 13:20

założyłem nowy pasek i narazie lata, ale przy odpalaniu jakby nie mial siły :/