Zobacz temat - [MGF // MG TF ] Alarm, czujniki, test
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MGF // MG TF ] Alarm, czujniki, test

scooby - Pon Maj 09, 2011 20:12
Temat postu: [MGF // MG TF ] Alarm, czujniki, test
Witam,

Gdzie w tym autku znajdują się czujniki ruchu?
Jest jakiś test do wykonania, żeby sprawdzić poprawność alarmu?

Pozdrawiam

MaReK - Pon Maj 09, 2011 21:19

Ja się nie spotkałem z czujnkiem ruchu, ale jak go zamknąłem z otwartym dachem, on się uzbroił a ja zapomniałem kluczy ze schowka pod łokciem, to nachyliłem się do środka, sprawdziłem pod siedzeniem ręką i dopiero jak otworzyłem schowek to zaczął wyć.
Mad - Pon Maj 09, 2011 22:24

Generalnie jak pomachasz ręką nad fotelami kiedy jest dach otwarty i uzbriojony alarm to się włączy tak wiec jakis sensor jest
practicator - Pon Maj 09, 2011 22:41

Od pomachania nigdy mi się nie włączył ale - rzucenie torby na fotel przed wyłączeniem alarmu - wyje - to samo przy otwarciu schowka przedniego, podłokietnika oraz tylnego. Otwarcie bagażnika u mnie nie powoduje włączenia alarmu, za to otwarcie maski już tak.
Fotele są podpięte pod alarm z tego co zauważyłem. Miałem za oparciem pasażera schowane pudełko z chustkami, to przy wyciąganiu, po delikatnym dotknięciu fotela się włączył.

scooby - Wto Maj 10, 2011 01:05

No właśnie też mi się wydaje, że są jakieś czujniki ruchu, bo jak 'teściłem', to podczas machania ręką przy kierownicy zaczął wyć.

Aczkolwiek dziś kolega mnie zagiął, bo przy uzbrojonym alarmie ściągnął panel od radia, a alarm nawet nie drgnął!

Więc właśnie dlatego pytam o czujki, bo jak ich nie ma lub są a nie działają, bądź są źle ustawione, to muszę coś z tym zrobić :)

Alarm na pewno się załącza, jak jest uzbrojony i się mu ręcznie od środka drzwi otworzy :D

MaReK - Wto Maj 10, 2011 08:26

Czytałem gdzieś, że w MGF/TF stosowany jest tzw. alarm objętościowy (wolumetryczny).
Kolega skwirek, który chyba ma największą wiedzę na temat tych modeli MG też o tym wspominał. Ale coś go ostatnio tutaj nie widzę, bo z pewnością rozwiałby nasze problemy ;)

Na niemieckiej stronie poświęconej MGF/TF jest opis jak przeprowadzić test alarmu.

Tutaj wykaz elementów modułu alarmu włamaniowego http://www.mgfcar.de/epc/1401.htm
Hmmm... czyli element nr 5 jest tym modułem, ale czy on ma wyprowadzone czujki?

practicator - Wto Maj 10, 2011 10:03

Nie sądzę aby potrzebował czujek, choć trzeba sprawdzić w Rave opisy wiązek od niego - cały moduł jest mikrofalowy, stąd powinien wyczuwać ruch wszystkiego, co ma w sobie wodę (w tym człowieka)
MaReK - Wto Maj 10, 2011 10:25

practicator napisał/a:
stąd powinien wyczuwać ruch wszystkiego, co ma w sobie wodę (w tym człowieka)

I dlatego może czasem świrować. Dlatego warto podjechać na T4 i wyregulować go. Bo chyba inaczej się nie da. Z tego też powodu i ze sposobu działania, jest umieszczony tam gdzie jest.

Jestem ciekaw, czy to może mieć związek z problemami w TFie Violli.
Wątek z problemem jest nieco niżej w tym forum.

Gites - Wto Maj 10, 2011 10:58

MaReK napisał/a:
Hmmm... czyli element nr 5 jest tym modułem, ale czy on ma wyprowadzone czujki?
Moduł mikrofalowy jest czujką sam w sobie. Ma na tyle szeroką charakterystykę promieniowania że pokrywa całą przestrzeń w aucie. Mikrofale przenikają przez materiały niemetaliczne więc przy zamkniętym miękkim dachu niewielka przestrzeń nad nim prawdopodobnie też jest chroniona. Pamiętajcie że czujki mikrofalowe są b.czułe na obiekty zbliżające / oddalające się (czyli wzdłuż auta) ale mają małą czułość na to co porusza się w stałej odległości od czujki (czyli w poprzek auta lub wsuwane pionowo).
scooby napisał/a:
Aczkolwiek dziś kolega mnie zagiął, bo przy uzbrojonym alarmie ściągnął panel od radia, a alarm nawet nie drgnął!
Może kolega to jakiś suchar z małą ilością wody w organizmie :razz: Ale tak już bez żartów to prawdopodobnie wsunął ostrożnie rękę równolegle do modułu mikrofalowego.
MaReK napisał/a:
Dlatego warto podjechać na T4 i wyregulować go
Bardzo mnie ciekawi czy można to zrobić w ten sposób - fajnie by było ;)
MaReK - Wto Maj 10, 2011 11:06

Gites napisał/a:
Bardzo mnie ciekawi czy można to zrobić w ten sposób - fajnie by było ;)

Tak opisują na stronie mgfcar.de. Nowsze modele mają taką możliwość.
Jeszcze są te w/w testy, ale nie próbowałem tego.

fieldy - Wto Maj 10, 2011 16:45

Kolega skwirek zapewne rzadko zagląda - gdyż już nie posiada MGF. Jam jestem tego sprawcą :oops:
MaReK - Wto Maj 10, 2011 16:51

fieldy napisał/a:
Kolega skwirek zapewne rzadko zagląda - gdyż już nie posiada MGF. Jam jestem tego sprawcą :oops:

Rozbiłeś mu furę, czy odkupiłeś od niego ;)
Ale czasem zajrzy i sypnie poradami jak z rękawa ;D

To w avatarze, to Twój nabytek (poSkwirkowy) ?

Skwirek - Wto Maj 10, 2011 17:54

Witam,
zaglądam tu zaglądam :) .

Tylko nie zawsze mam czas, żeby coś naskrobać.

Jak już ktoś wyżej napisał MGF/TF jest wyposażony w alarm wolumetryczny z modułem znajdującym się pod T-bar'em (element za zagłówkami, z którego wychodzą pasy).

W chwili uzbrojenia zapamiętuje(?) on stan przestrzeni "w aucie" i każde jej zaburzenie wzbudza alarm.

Co do regulacji jego czułości - nie wiem czy jest taka mozliwość, zacząłbym od sprawdzenia, czy sam moduł (czujnik) nie poluzował się w swoim mocowaniu do takiej belki metalowej pod T-bar'em i czy przez to nie wywołuje fałszywych alarmów bądź w niektórych przypadkach w ogóle nie reaguje na próbę wzbudzenia.

Sam alarm jest jeszcze spięty z czujnikami otwarcia (zapalenia lampek) w drzwiach, klapie tylnej i przedniej.

Pozdrawiam,
Marcin

kowalainen - Sro Maj 11, 2011 08:42

Czy ktoś przeprowadzał już ten test przywołany kilka postów wyżej? Bo ja próbuję i nic z tego, za wolny jestem? :hmm: :mrgreen:
MaReK - Sro Maj 11, 2011 10:24

Ja jeszcze nie, ale muszę zabrać Violla samochód i zrobić z nim porządek wreszcie... wtedy też pewnie zrobię ów test. Sprawdzę też moduł za T-BARem w/g wskazówek skwirek i zobaczę czy da coś wyjęcie żaróweczek z oświetlenia wnętrza pojazdu.
fieldy - Wto Maj 17, 2011 08:51

MaReK napisał/a:

To w avatarze, to Twój nabytek (poSkwirkowy) ?


Dokładnie ;)

MaReK - Wto Maj 17, 2011 22:54

Cytat:
Dokładnie ;)

Oftopując delikatnie, ostatnio znalazłem filmik ze środka tego samochodu, kiedy skwirek z kolegą podjechali na chwilę na spota bemowskiego.

fieldy - Sro Maj 18, 2011 13:31

MaReK napisał/a:
Cytat:
Dokładnie ;)

Oftopując delikatnie, ostatnio znalazłem filmik ze środka tego samochodu, kiedy skwirek z kolegą podjechali na chwilę na spota bemowskiego.


Podeślij.
Zobaczymy co tam się zmieniło :D

scooby - Sro Maj 25, 2011 15:41

Mam chyba problem z czujnikiem mikrofalowym, bo nie kontaktuje zbytnio w przedniej części pojazdu.

Jeśli ktoś potrzebuje, to pod spodem piszę jak wykonać test alarmu, żeby nam nie wyło :D

Kod:
1. Wsiąść do samochodu na miejscu pasażera, zamknąć drzwi i włożyć kluczyk do stacyjki.
2. Przekręcić kluczyk w pozycję zapłon (to co rozrusznik jeszcze nie kręci, ale zapalają się wszystkie kontrolki i pompka pobiera paliwo.
3. Przekręcić w pozycję OFF
4. Zamknąć drzwi ryglem (od strony kierowcy)
5. Przekręcić kluczyk w pozycję zapłon
6. Podnieść rygiel

UWAGA! Czynności od 2 do muszą być wykonane w ciągu 2-3 sekund!


Po czynności 6 usłyszymy krótki sygnał dźwiękowy z trąbki i piszczyk w aucie da o sobie znać.
Teraz każde uruchomienie czujnika (np. otwarcie drzwi) będzie sygnalizowane przez mrugniecie diody LED od alarmu.

Aby sprawdzić czujnik ruchu (czy tam raczej mikrofalowy) należy dodatkowo wziąć pilota i kilkakrotnie nacisnąć przycisk od otwierania drzwi.
Od tej pory każdy ruch w samochodzie wykryty przez czujnik będzie zasygnalizowany przez jedno mrugnięcie diody LED od alarmu.

Aby wyjść z trybu serwisowego należy przekręcić kluczyk w pozycję OFF.


Dodatkowo znalazłem 2 opcję w pilocie, tj. wciśnięcie kłódki powoduje zamknięcie drzwi i jednokrotne mrugnięcie kierunków.
Natomiast kilkakrotne wciśnięcie tego przycisku powoduje wydanie krótkiego dźwięku i trzykrotne mrugnięcie kierunkami.

Jaka jest różnica w pracy alarmu? Jeszcze nie wiem.

Pozdrawiam

Skwirek - Sro Maj 25, 2011 16:49

Witam,
klikając kilkukrotnie po prostu robisz mu przelot po częstotliwościach - to alarm ze zmiennymi częstotliwościami sygnałów z pilota.

klikając kilka razy zamykanie za każdym razem pilot daje sygnał o innej częstotliwośći, mozliwe że centralka nie nadąża za tym i stąd takie a nie inne zachowanie alarmu...

Pozdrawiam,
Marcin

scooby - Sro Maj 25, 2011 17:28

Skwirek napisał/a:
Witam,
klikając kilkukrotnie po prostu robisz mu przelot po częstotliwościach - to alarm ze zmiennymi częstotliwościami sygnałów z pilota.

klikając kilka razy zamykanie za każdym razem pilot daje sygnał o innej częstotliwośći, mozliwe że centralka nie nadąża za tym i stąd takie a nie inne zachowanie alarmu...

Pozdrawiam,
Marcin


Zapomniałem dodać, że jak już samochód jest zamknięty, a wciskam kilkakrotnie to się zachowuje tak samo jak opisałem :)

Skwirek - Sro Maj 25, 2011 19:19

Dokładnie tak będzie, bo on już dostał "daną" częstotliwosć do zamknięcia i będzie czekał na daną do otwarcia, jak poklikasz kilka razy to sie synchronizuje od nowa.
Robisz mu procedure podobną do tej którą trzeba zrobić po wymianie baterii bo wtedy się nie zgrywają się częstotliwośći i trzeba kilkukrotnie nacisnąć guzik na pilocie, aby się auto w ogole zamknęło czy otworzyło - czyt. centralka z pilotem się zsynchronizowała.

Pozdrawiam.

scooby - Sro Maj 25, 2011 20:30

O, dobrze wiedzieć :D

Dzięki za odpowiedzi ;)

W pt może się wezmę za rozbiórkę i zobaczę dlaczego jest problem z czujnikiem mikrofalowym...