Zobacz temat - [L-series] wzmacniacz sygnału przepływomierza MAFAM
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [L-series] wzmacniacz sygnału przepływomierza MAFAM

Remigiusz - Sob Maj 14, 2011 02:42
Temat postu: [L-series] wzmacniacz sygnału przepływomierza MAFAM
Witam,

O to ze się zabieram za budowę emulatora dla sygnału przeplywki chciałem przedstawić schematy dla MAFAM, ktory kosztuje ok 56 fontów i teraz już został zastąpiony cyfrowym wzmacniaczem DIGIMAF na stronie Rover-Rona :wink:

Jak zakończę mój projekt emulatora dam znać :wink:

Zwykły MAFAM działa bez zarzutów całkiem dobrze dopóki przeplywka całkiem nie padnie :wink: A koszt budowy takiego czegoś jest groszowy wiec zachęcam do budowy i przetestowania :mrgreen:

Ostatni układ na samym dole przedstawia jak uzyskać pełna wartość sygnału przepływu :wink: Teoretycznie będzie więcej mocy i trochę więcej czarnego dymu w dolnym zakresie ale powinno się autko lepiej zbierać :wink: Cos jak odpięta przeplywka ale nie powinno być limitu do 4000rpm :grin:



Jeszcze pozostaje taka opcja żeby polepszyć sygnał.
Kupic przeplywke Pierburg, ma trochę lepsze parametry i kształt :wink:
Trzeba wywiercić większy otwór jak pokazane na tym zdjęciu. Polepszy to trochę odczyt sygnału


Powodzenia :!: :smile:

Edit 2:
Dodaje schemat DIGIMAFU:

Krzysi3k - Sob Maj 14, 2011 09:52

Chyba tylko Adi tutaj na tyle się zna żeby zrobić coś takiego ;)
A w czym jest lepszy ten cyfrowy MAFAM?

Remigiusz - Sob Maj 14, 2011 12:23

Krzysi3k, Lutownica w łapę i dawaj :wink: Masz wszystko narysowane :wink:

Digimaf jest o tyle lepszy ze od Rofver-Rona ma więcej opcji do ustawienia rożne parametry wzmacnianego sygnału i nic więcej poza tym.

Nie chce mi się w to zagłębiać bo jak sie uda co sie ma udać to przeplywka już w cale nie będzie potrzebna :mrgreen:

Krzysi3k - Sob Maj 14, 2011 14:04

Mimo że mam schemat to i tak bym tego nie zrobił :P
borek88 - Nie Maj 15, 2011 01:12

Remi55, rozumie zeby przeplyka dawala swoje 100% sygnalu to wystarczy zmostkowac pin 4 z 5 na wtycce ktora wpinamy w przeplywke??
tam sie daje jakis opornik czy inne badziejstwo??

[ Dodano: Nie Maj 15, 2011 01:12 ]
z tego co sie orientuje to jest dioda

Remigiusz - Nie Maj 15, 2011 01:28

borek88, Jest to dioda 1n4148 i nie przeplywka tylko ECU w tedy myśli ze przeplywa max. mozliwe powietrze do środka np 900kg/h.

Czyli nawet na biegu jajowym będzie ECU dostawał sygnał ze ciągnie np 900kg/h powietrza :wink: Teoretycznie będzie i tak wiedział ze tak nie jest ale w czasie przyspieszania tego nie odróżni i teoretycznie powinien walić max dawkę paliwa do silnika jak sie jedzie. Teoretycznie oczywiście :wink: Trzeba popróbować :wink:

borek88 - Nie Maj 15, 2011 01:35

to twoje teorie czy poparte jest to .uk??
marcin316 - Nie Maj 15, 2011 12:25

Słyszałem o mechanicznym sposobie oszukiwania przepływki, mianowicie w dolot wstawia się delikatną zwężkę w jej pobliżu, mającą na celu przyspieszenie przepływającego przez nią powietrza. Skutkiem tego jest informacja, że powietrza wpływa więcej co jest równoznaczne z większą dawką paliwa.

Teoretycznie powinno działać, ale sprawdzał raczej nie będę ;)

Remigiusz - Nie Maj 15, 2011 12:40

marcin316, Tak to działa jak przeplywka padnie wystarczy ściankę puszki przepływomierza zwezyc o 2cm i będziesz tka jak piszesz. Ale uważam to nie za dobry patent ponieważ u nas w Dieslach i tak dolot jest za wąski. Ale ogólnie działa :wink:

borek88, Co ma być poparte z UK :roll: Poparte jest made in Germany :wink:

borek88 - Nie Maj 15, 2011 15:16

no wlasnie chodzi czy gdzies te schematy znalazles??
ktos juz robil to mostkowanie tych pinow

marcinZG - Czw Maj 19, 2011 22:29

Ja sie nie bede bawil w rzezbiarza, ale proponowalbym grupowe zamowinie DIGI-MAFAM, moze za posrednictwem Klubu?
Mysle, ze paru chetnych by sie napewno znalazlo, a koszt nie powala - 84Ł, chyba warto sie zrujnowac.

Remigiusz - Pon Maj 23, 2011 14:06

marcinZG, Digimaf drogi jest w porównaniu co w środku siedzi :) Koszt tego jest kilka złotych :wink:

Ale kto lubi przepłacać proszę bardzo, chciałem przedstawić działanie MAFAM bo nic innego to nie jest :wink:

[ Dodano: Pon Maj 23, 2011 14:06 ]
Moj cel jest całkiem wyeliminować przeplywke oraz te pudelka MAFAM czy DIgiMAf :wink:

Jak zakończę mój projekt emulatora :wink:

Chciałem tylko przedstawić jak to wygląda w środku i działa, kogo to interesuje niech buduje :wink:

Shrekinho90 - Pon Maj 23, 2011 16:20

Remi55, A czemu chcesz wyeliminowac przepływkę i mafam czy digimaf? W czym to rozwiązanie prócz braku tej nieszczęsnej przepływki będzie lepsze? Czy ten emulator będzie musiałbyc do czegoś podpięty prócz wtyczki od kabla do przepływki?
I jeszcze jedno co do kabli we wtyczce, mamy ich pięc, nr 2,3 to plus i minus, 1 to sygnał z temp. powietrza(?) 5 sygnał z ilością powietrza(?) a nr 4 "from ECU" od czego jest?
A próbowałeś może ze spięciem pinów poprzez tą diodę, albo może ktoś inny?

marcinZG - Pon Maj 23, 2011 16:40

Remi55 napisał/a:
marcinZG, Digimaf drogi jest w porównaniu co w środku siedzi :) Koszt tego jest kilka złotych :wink:

Ale kto lubi przepłacać proszę bardzo, chciałem przedstawić działanie MAFAM bo nic innego to nie jest :wink:

Jasne, ja tez nie zwolennikiem przeplacania za prymitywne rozwizania.
Ale to rozwiazanie nie jest juz jakies mega banalne dla kogos kto nigdy nie budowal ukladow, a tym bardziej nie ma na to za bardzo czasu.
Rezystor nawiewu wymienie sobie sam, jasne, ale tutaj nie chce sie juz bawic, za to chce miec to u siebie w aucie! ;)

Remigiusz - Pon Maj 23, 2011 17:52

marcinZG, Wystarczy napisać do naszego kolegi z forum Adi_Mistrzu i taki układ to dla niego pikuś :mrgreen:

[ Dodano: Pon Maj 23, 2011 17:52 ]
Shrekinho90, To z ta dioda mam z przeplywek od VW, Opla czy Audi, tam tak robią :wink:

Na Pin Nr4 jest zasilanie +5Volt dla przeplywki, Pin Nr. 1 jest tez +5Volt ale sie zmienia jak jest podpięty czujnik temp., czyli jak sie podepnie przeplywke :wink:

Emulator buduje dlatego żeby się zakończył czas zabrudzenia przeplywki oraz słabego sygnału, bo nawet z MAFAM czy Digimafem przeplywke może paść :wink:

A tak to będzie miał ECU cały czas odpowiedni sygnał jak by z nowa przeplywka, oraz będzie tez funkcja Power mode :razz:

Podpięty emulator będzie pod Map-sensora, będzie to działać jak w SDI :wink: Tam tez sobie ECU sam oblicza ilość paliwa do wtryskiwania na podstawie głownie map-sensora, czujnika temp i rpm :wink:

Shrekinho90 - Pon Maj 23, 2011 19:30

Hmm... ACHA :smile:
To czekam z niecierpliwością na twój wynalazek i myślę że nie tylko ja :ok:

voth - Wto Maj 24, 2011 23:58

Zgodnie z prośbą przesyłam bebechy












borek88 - Sro Maj 25, 2011 16:58

voth napisał/a:
Zgodnie z prośbą przesyłam bebechy




[url=http://img834.images...451.jpg]Obrazek[/URL]


[url=http://img805.images...502.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://img812.images...743.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://img339.images...524.jpg]Obrazek[/URL]


No to teraz kto kiedy i za ile to skopiuje bo ja chetny tylko termin realny no i cene przystepna

adamsky - Sro Maj 25, 2011 23:09

borek88 napisał/a:
bo ja chetny tylko termin realny no i cene przystepna

również się przyłączam.

Remigiusz - Czw Maj 26, 2011 22:40

Ja powiem od razu kopiować nie będę bo robię jak pisałem wyżej emulator, jeden schemat zwykłego MAF podałem :wink:

Bez sensu to trochę jest zrobione bo są twa takie same IC jeden pod ustawienia Bosch drugie dla Pierburga :wink:

Jak byś mógł zrobić jedno zdjęcie jednego tego Chipa na płytce bliżej co na nim pisze, wiem ze jest zdrapane ale troszkę można coś odczytać :wink:

voth - Wto Cze 07, 2011 21:53

Dziś mi znowu popuściły wężyki od przelewu i zalało cały silnik ropą. Kupiłem tym razem Gatesa 3.2mm w oplocie wewnętrznym. Mam nadzieję że już będzie spokój.. Przy okazji kombinowałem z odczytem tych chipów.

To jest najlepsze zdjęcie jakie udało mi się zrobić:



Pierwsza linijka: 7_ _ 5232 albo 7_ _5282
Druga: E/P @ (albo inny znaczek z kółkiem) 2KY
Trzecia: znaczek Motoroli? 1033 albo 1083

Drugi chip jest inny ale tam jest wszystko zdarte na maxa widać tylko malutki trójkąt z jednej strony.

Remigiusz - Sro Cze 15, 2011 13:26

Podaje tutaj tabelkę wartości czujnik IAT na kolektorze dolotowym który służy w przypadku idt jako zaślepki. W SDi jest tam podpięta wtyczka.


borek88 - Sro Cze 15, 2011 22:00

Remi55, a jasniej to jaka wartosc czego do czego (jak sie maja te kilo ohmy do temperatury?
czemu to słuzy?

Krzysi3k - Sro Cze 15, 2011 22:12

borek88, sprawdzasz rezystancje na czujniku, w zależności ile Ci pokazuje kOhmów taką masz temperature. Jak powiedzmy pokaże Ci 1 kOhm to masz 39 stopni C :)
Remigiusz - Pią Cze 17, 2011 12:23

Kupiłem sobie wtyczki takie:


Odetnę wtyczkę od MAF i wsadzę w miejsce przecięcia ta wtyczkę powyzej :wink: Mam zamiar sobie podłączyć przeplywke od SD :razz: A żeby było łatwiej zamieniać wtyczki końcowe do przeplywek wpadłem na pomysł dorobić jeszcze dodatkowe wtyczki na podpinanie wtyczek Boscha :razz:

Jestem ciekaw jak maf z SDI się będzie sprawował :wink: :lol:

[ Dodano: Pią Cze 17, 2011 12:23 ]
Good news:
Kolega Raduch już dokończył emulator :wink: Brakuje nam tylko jednej rzeczy jak ustalić ile Hz ma sygnał obrotów przy 1000rpm :?:

Wiem ze sygnał jest prostokątny 12Voltowy oraz ze 2 pulsy odpowiadają pełnemu obrotowi silnika :wink:

Ktoś pomoże :razz:

ADI-mistrzu - Pią Cze 17, 2011 14:55

1000 obrotów na minutę to 16,6(6)obr/s czyli tyle też Hz. Z racji tego że jak piszesz na jeden obrót silnika przypadają 2 impulsy, to mnożymy to razy 2 i mamy... 33 i 1/3 Hz :mrgreen:

33Hz przypadają dla 990obr/min.

Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Cze 17, 2011 14:55 ]
Co do scalaczka, to jest to MCP6232

Czyli wzmacniacz operacyjny tak jak pisałem :mrgreen:

Remigiusz - Pon Cze 20, 2011 20:57

ADI-mistrzu, Ahh ok czyli dobrze żeśmy to przyjęli :wink: ze 33.33Hz :wink:

O widzisz i pojawił się tez opis salaka :wink:

Dziękuje :wink:

[ Dodano: Pon Cze 20, 2011 20:57 ]
Poniżej pokazuje wykresy które dziś z kumplem zrobiłem:
Były 3 rożne przeplywki:

Nowa od Astry ale jakaś wadę miała


Moj 1. roczny MAF z Astry, przeczyszczony


Kolegi orig. MAF wieloletni, przeczyszczony, wywiercona dziura z patentu wyżej :roll:



I tutaj jeszcze pokaz danych w czasie jazdy z MAF + dziura z i bez MAFAM:


Krzysi3k - Pon Cze 20, 2011 21:50

Widać ogromną różnice na max skręconym mafamie :D
Tak jak do mojego podłączyliśmy na max skręconego to kopcił przy ostrym ruszeniu :D

Alexi - Wto Cze 21, 2011 22:15

Oj tego mi trzeba. Ostatnimi czasy R strasznie się zamulił. Ale że cały czas to ja nim śmigam to dopiero teraz to wyłapałem i zastanawiałem się co jest nie tak. Odłączyłem przepływkę i od razu auto ożyło :D Też by mi się coś takiego przydało.

voth napisał/a:
Dziś mi znowu popuściły wężyki od przelewu i zalało cały silnik ropą.


HAHA tydzień temu to samo miałem ;-)

Remigiusz - Wto Cze 21, 2011 22:43

alexi, To buduj schemat masz na gorze :wink:
Alexi - Nie Cze 26, 2011 22:18

Może ktoś podpowie bo majster ze mnie marny. Znalazłem ową diodę w zasilaczu od d-linka.


Napisane jest na niej 4148 więc czy to ta której należy użyć przy schemacie nr 3 ?

Remigiusz - Nie Cze 26, 2011 23:29

alexi, Bedzie, może obojętnie jaka diodę wstawić :wink:
Alexi - Sro Cze 29, 2011 11:23

Z radością mogę potwierdzić wlutowanie diody działa :D



A tutaj foto 'urządzenia' ;-)

barszczyk - Sro Cze 29, 2011 12:19

Cześć!

Wiecie gdzie można dostać nowe wtyczki i gniazda do MAF'a? pięcio pinowe?

Remigiusz - Sro Cze 29, 2011 12:23

barszczyk, Nowych w firmie Bosch, ale uwaga bo cenna powala z nóg. Najłatwiej to szrot lub dokupić takie jak powyzej pokazałem :wink:

alexi, Napisz coś więcej jak dynamika w dolnym zakresie i jak z kopceniem :wink:

Alexi - Sro Cze 29, 2011 12:46

Dynamika zarówno w dolnym jak i górnym bardzo dobra. Chociaż lepiej jest w dole. Kopcenia sam nie widzę ;-) muszę poczekać na mielonego ;-)

Wtyczka. Na szrocie raczej tez by ją znaleźć musiałbyś poprosić o jakiś cud czy coś. Przewaliłem chyba z tone instalacji elektrycznych i nie znalazłem nawet 4 pinowej. max 2 i 3.

Remigiusz - Sro Cze 29, 2011 12:51

alexi, ahh jak nie widzisz ty to znaczy ze jest w normie kopcenie :mrgreen:

A kręcić powyzej 4000rpm się da rozumiem :wink:

Te wtyczki najlepiej szukać od jakiegoś ALFA, FIata, Opla :wink:

Ja będę musiał zrobić nagranie z ta dioda jak wychodzą wykresy dla ECU :wink:

Alexi - Sro Cze 29, 2011 12:59

Obszerniejsze testy zrobię później. Wtyczki szukałem w fiacie brawo, lancii, oplu omega i vectra fordzie eskort ale nie znalazłem.

Remi jak ty te wykresy robisz?:D
Jedno jest pewne test 4 biegu wypadł o niebo lepiej niż to co mam w podpisie :)

voth - Sro Cze 29, 2011 13:03

No ja tam nie wiem , nie widziałem kopcenia w lusterkach u siebie a kumpel mowił że przy przyśpieszaniu jak z lokomotywy leciało. Jeszcze nie ustalilem optymalnej wartosci :)
Alexi - Sro Cze 29, 2011 13:06

eee optymalnej wartości czego ?:D
voth - Sro Cze 29, 2011 14:03

alexi napisał/a:
eee optymalnej wartości czego ?:D


Wartości wzmocnienia sygnału. Ale ja mam troche inne ustrojstwo.

Remigiusz - Sro Cze 29, 2011 15:16

voth ma digimafa :wink: Trochę kopcić musi, ale ja powiem tyle jak ostatnio widziałem jak z tuningowane BMW z Niemiec kopca to sadze ze nasze Diesle to pikus. Bylo fajnie widać kiedy dodaje gazu bo czarna chmura wylatywać z wydechu. Trochę kopcić musi, ale reguły kopcenia jest taka ze dopóki nie widzisz tej chmury w lusterku tylnym to jest w normie :razz:

Ja wykresy robię przez OBD :wink: Odczytuje sobie dane czujników przez mobydic 3200 na laptopa :wink:

Alexi - Sro Cze 29, 2011 17:14

http://www.youtube.com/watch?v=Zo2StgM5TWo

Nie chciałem was masakrować filmem z telefonu ale to wcale nie jest lepsze. Po prostu mam za duży aparat żeby nagrywać te filmiki.

Zobaczę jeszcze jak te z telefonu ale myślę ze tez tragedia :P

albo macie:

http://www.youtube.com/watch?v=kdrReFtsLNc
http://www.youtube.com/watch?v=Alah-z97Wps

Remigiusz - Czw Cze 30, 2011 16:18

alexi, Wszystko widać ale nie zewnątrz auta :wink:

[ Dodano: Czw Cze 30, 2011 16:18 ]
I tutaj nowe data z Anglii z nowym Pierburgiem i nowa przeplywka od Astry:

Ale jakoś kiepskie wyniki strasznie:




Ale co ciekawe limit tych nowych jest i tak 160 g/sec lub 180 g/sec, czyli 576 kg/h lub 648kg/h.

Alexi - Czw Cze 30, 2011 18:21

Czasem mam wrażenie (a wręcz jestem tego pewien) ze na 1 biegu i tylko na 1 na auto się dusi ale to tylko na początku obrotów. Remi jak wlutujesz diodę to powiedz czy tak samo jest. Bo może to sprawa dolotu powietrza będzie.
Remigiusz - Czw Cze 30, 2011 19:10

alexi, Sprawdzę, ale mozliwe jest bo jak ECU mas sygnal ze max ilość powietrza ciągnie silnik to może się trochę dławic. Ja nie wiem czy przypadkiem nie jest lepiej ten sygnał na mniej Volt skręcić w dol żeby pokazywało ECU ok 180 g/sec bo mi sie coś wydaje ze jest teraz ok 300 g/sec albo więcej jak jest dioda.

Poeksperymentuje jeszcze :wink:

Alexi - Czw Cze 30, 2011 19:39

Ok spoX kable sprawdzisz najlepiej. Ewentualnie się wpasuje jakiś opornik i będzie git. Też trzeba zoptymalizować te powietrze :)
Remigiusz - Czw Cze 30, 2011 19:45

SIe zrobi potencjometr i sie wyreguluje a potem pójdzie rezystor. Ciekawi mniej jak spalani wyjdzie na tej diodzie :wink:
voth - Czw Cze 30, 2011 20:05

alexi napisał/a:
http://www.youtube.com/watch?v=Zo2StgM5TWo

Nie chciałem was masakrować filmem z telefonu ale to wcale nie jest lepsze. Po prostu mam za duży aparat żeby nagrywać te filmiki.


Coś Ci głośno turbinka chodzi. Akurat słuchawki miałem :D
Zapodaj sobie wtryski do kompletu :)

A co do kopcenia ja ostatnio jak sprawdzałem to miałem jeszcze czujnik temp walnięty i na rozgrzanym dawał paliwo jak na zimnym.

Może teraz będzie lepiej. No i tego kata powinienem wywalić no ale ciągle mam opory ze względów ideologicznych :P

A że te BMW tak mają to nie znaczy że to jest dobrze stuningowane.
Dla mnie idealnie byłoby przyśpieszać z jak najmniejszą mgiełką wtedy to tak fajnie wygląda jakby auto miało tyle mocy że odjeżdża bez wysiłku.

Shrekinho90 - Czw Cze 30, 2011 21:47

Panowie a czy myk z diodą będzie działać na zepsutej przepływce?
Remigiusz - Czw Cze 30, 2011 21:51

Shrekinho90, do myku z dioda perzplywka może już w cale nie działać :wink:
Alexi - Czw Cze 30, 2011 23:30

voth napisał/a:
Coś Ci głośno turbinka chodzi.


Od początku tak mam ale nie ma co się głosem sugerować. Różnie to nagrywa. ;p A nad wtryskami pomyśle pomyśle :P

Shrekinho90 - Pią Lip 01, 2011 09:11

Remi55, tak też myślałem ale wolałem się upewnić, dzięki. Pamiętam jak prawie ze dwa lata temu pytalem w temacie tuning sdi za 7 zł, czy da rade takie coś w idt. Wkurzylem się wtedy trochę że niestety nie, ale doczekałem się na szczęście i brawo wam za to że dzialacie.
Remigiusz - Wto Lip 05, 2011 14:40

Dodaje schemat DIGMAFU :wink:


Alexi - Sro Lip 13, 2011 18:10

Remi czy jest u Ciebie coś takiego że gdy odpalisz auto to po dodaniu lekko gazu obroty zaczynają dziwnie falować? A jak dociśniesz gaz na max to pojawia się czarna chmura i już jest ok ? Oczywiście mówię o POWER DIODZIE ;-)
Remigiusz - Czw Lip 14, 2011 17:39

alexi, Jeszcze Power Diody nie montowałem bo sobie palca do heblarki wsadziłem i teraz nic nie mogę jedna ręką robić :neutral:
ADI-mistrzu - Czw Lip 14, 2011 18:00

O matko, ocalał paluch?

Ja robię 2 płytki tego DIGIMAF'a, już płytki tchną, może jutro będą.

marcinZG - Czw Lip 14, 2011 19:50

ADI-mistrzu napisał/a:
O matko, ocalał paluch?

Ja robię 2 płytki tego DIGIMAF'a, już płytki tchną, może jutro będą.

ADI, czy mozna by u Ciebie zlozyc zamowienie na takie cudo, czy raczej nie masz zamiaru bawic sie w wieksza produkcje?

ADI-mistrzu - Czw Lip 14, 2011 19:55

Wyśle tym dwóm osobom, jak stwierdzą że jest wszystko ok to postarajcie się zgadać ile osób by chciało to, wtedy mogę naprodukować parę sztuk.
borek88 - Czw Lip 14, 2011 22:10

jesli zagada to ja chce bo mam zamiar diode montowac ale ten digi były chyba lepszy
Remigiusz - Czw Lip 14, 2011 23:46

Adrian :) palce dobrze ze caly tylko bo ustawilem na szeście heblarke na 0.6mm :) ale tyle paznokcia brakuje i skóry :) jak mozesz to zrob krzyszkowi jeden digimaf bo mu tego nie zrobie :)
marcinZG - Pią Lip 15, 2011 20:53

ADI-mistrzu napisał/a:
Wyśle tym dwóm osobom, jak stwierdzą że jest wszystko ok to postarajcie się zgadać ile osób by chciało to, wtedy mogę naprodukować parę sztuk.

No bylo by super, jakby co to ja sie pisze napewno!

ADI-mistrzu - Sob Lip 16, 2011 10:07

To zgadajcie się kto chce tego DIGIMAF (sprawdziłem na oscyloskopie i wzmacnia).
Najpierw zgłosiły się osoby gwidon1701 (ale nie wiem czy on nie chce przypadkiem jakiego emulatora) i har0 i dla nich mam układy.
Teraz dodatkowo marcinZG, borek88 i Krzysi3k (o niego chodziło?).
Jak ktoś jeszcze chce to niech piszę bo łatwiej mi naprodukować ile trzeba nić co chwila pojedynczą sztukę robić.

borek88 - Sob Lip 16, 2011 10:18

emulator ma usunac przepływke tak
a digimaf działaniem i wygladem bedzie przypominał tego co angole maj?? bedzie miał potenciometr??
jaka jest roznica w efekcie miedzy digi a emulatorem
ale mnie zapisuj na 99% na digimaf'a
tylko jeszcze powiedz cene i czym w tym działaniu sie roznia
i odpowiadam na 100% ktore biore

ADI-mistrzu - Sob Lip 16, 2011 10:26

Moje jest mniejsze, ma wymiary 2x2cm i także jest potencjometr. Wystają 2 przewody zasilające i 2 do przepływki (jeden wejściowy a drugi wyjściowy).

Na zdjęciu widać także długopis, cena 30zł.

Krzysi3k - Sob Lip 16, 2011 18:35

ADI-mistrzu, tak, ja chce, ja chce ! :)
borek88 - Sob Lip 16, 2011 20:14

pod ktere piny??
ja tez biore mimo ze kupiłem diody po 20gr to chyba wezme to od ciebie tylko tania wysyłke do tego zrob (najlepiej gratis:D) i Krzysi3k i ja bierzemy
jeszcze nie powiedziałes jaka jest roznica miedzy tym a tym emulatorem

Krzysi3k - Sob Lip 16, 2011 20:30

borek88, emulator przepływki wyeliminuje ją całkowicie, sygnał będzie brany z map-sensora tak jak w SDi :)
Mafam to wzmacniacz sygnału, czyli poprawia odczyty przepływki, a raczej zwiększa jej wartości :)

borek88 - Sob Lip 16, 2011 21:09

Krzysi3k napisał/a:
emulator przepływki wyeliminuje ją całkowicie, sygnał będzie brany z map-sensora tak jak w SDi

tak jak myslałem
Krzysi3k napisał/a:
Mafam to wzmacniacz sygnału, czyli poprawia odczyty przepływki, a raczej zwiększa jej wartośc

czyli działa podobnie jak dioda tyle ze tu jest regulacja
Krzysi3k, negocujemy razem przesyłki gratis i bierzemy;)
a ja sobie najwyzej sprawdze na czym lepiej chodzi czy na kopi digi czy na samej diodzie

Krzysi3k - Sob Lip 16, 2011 21:20

borek88 napisał/a:
negocujemy razem przesyłki gratis i bierzemy;)

Jak to negocjujemy? :P
Ile będzie kosztowała przesyłka tyle Adiemu trzeba dać ;)
Adi, a ile taka przyjemność będzie kosztowała? Bo nie widziałem żebyś pisał...
Emulator zaczynasz też już robić? :D

borek88 - Sob Lip 16, 2011 21:24

ADI-mistrzu napisał/a:
Na zdjęciu widać także długopis, cena 30zł.

mdb14 - Sob Lip 16, 2011 21:37

To ja bym się też na takie cudeńko pisał koledzy
borek88 - Sob Lip 16, 2011 22:03

alexi napisał/a:
http://cgi.ebay.co.uk/25h...0#ht_2118wt_905

a ja znalazłem jeszcze coś takiego ;-)

w co to jest wpinane?? tez w przeplywke??

Alexi - Sob Lip 16, 2011 22:07

To do Benzin nie było tematu po prostu nie doczytałem ;p

ADI co to jest na schemacie DIGIMAF'u oznaczone VR1 ?

A i może jeszcze gdzie szukać reszty podzespołów prócz rezystorów. Nie żebym ci chciał robotę podbierać ale chciałbym sam coś zmajstrować ;p

Remigiusz - Sob Lip 16, 2011 22:57

alexi, VR1 to jest potencjometr :wink:
gwidon1701 - Nie Lip 17, 2011 01:12

Ja już tylko czekam na paczkę od Adiego , i testuję ten bajer .
A tak po za tym 30 zł to nie dużo . Ciekawe komu chciało by się to lutować i jeszcze zasuwać na pocztę za 30 zł ?

marcinZG - Nie Lip 17, 2011 04:05

gwidon1701 napisał/a:
A tak po za tym 30 zł to nie dużo . Ciekawe komu chciało by się to lutować i jeszcze zasuwać na pocztę za 30 zł ?

Dokladnie... Jak efekt bedzie odczuwalny to ja chetnie dam stowe i jeszcze podziekuje ;)

Remigiusz - Nie Lip 17, 2011 09:29

Działać będzie to mogę gwarantować :wink:
ADI-mistrzu - Nie Lip 17, 2011 10:23

Nie wszystkie elementy są łatwo dostępne w Polsce, nieraz trzeba wziąć zamienniki.
Ja scalak zastosowałem LM358.

Przesyłka 2zł pasuje :razz: ?

Co do emulatora to jeszcze nie wiem, na razie pracuję nad emulatorem impulsatora... ale to całkiem inna historia :grin:

Krzysi3k - Nie Lip 17, 2011 10:36

ADI-mistrzu, jak będziesz miał kolejną sztukę to pisz na gg lub tutaj i robię przelew :mrgreen:
borek88 - Nie Lip 17, 2011 12:20

ADI-mistrzu, przelewam 35 ale wyslij jakims poleconym i priorytetowym
jak juz wiesz na kiedy bedziesz miał (3szt juz masz zamowione zrobisz 5szt pewnie tez pojda) a zawsze bezpieczniej
a jakos opiszesz ktory przewod do ktorego pinu i kierunkowosc??

ADI-mistrzu - Nie Lip 17, 2011 12:49

Zazwyczaj wysyłam jako list priorytetowy w kopercie z wypełnieniem. Wychodzi to jakieś 2zł od listu + 50gr koperta. Ile polecony kosztuje to nie wiem, nie wysyłałem. Jeszcze żaden list mi nie zaginął.

Opis przewodów:
- Różowo-czarny -> GND (masa)
- Różowy -> +12V (zasilanie)
- Biało-czarny -> Wyjście do ECU
- Biały -> Wejście z przepływki

Tylko jak piszę, na razie 2 osobom to wyślę i niech to sprawdzą. Układ wzmacnia, ale nie wiem ile powinien wzmacniać, dlatego trzeba to sprawdzić.

borek88 - Nie Lip 17, 2011 17:16

ADI-mistrzu, te dwie osoby masz juz wybrane?? poszly juz wysyłki kiedy sie spodziewasz wynikow??
Remigiusz - Nie Lip 17, 2011 21:37

ADI-mistrzu, Na LM358 tez będzie śmigało tak samo jak na tym co ja pokazałem :razz: Sam mi 358 doradziłeś :wink:

Co do emulatora to mi ma na dniach chyba w końcu przyjść :mrgreen:

ADI-mistrzu - Nie Lip 17, 2011 21:50

Remi, to już zbudowałeś?

Jutro wysyłam do gwidon1701, czekam na odpowiedź od har0, jak do jutra nie odpowie to wyślę marcinZG jeśli będzie się pisał.
Jak powiedzą oni że im działa to wyprodukuję z 10 sztuk :wink:

Emulator na mikrokontrolerze? Jeśli tak to może koleś go nie zablokował, wtedy dało by się klona zrobić :razz:
Może jakiś schemat albo zdjęcia są jego?

Remigiusz - Nie Lip 17, 2011 22:39

ADI-mistrzu, To ostanie zdanie lepiej usuń :wink: A zbudowane to został :razz:

Jak dojdzie i przetestuje to zobaczymy co się z tym da zrobić :wink: i czy działa jak oczekuje :wink: miałem mieć to już tydzień temu ale jakoś kolega adres zawieruszył mój :neutral:

marcinZG - Nie Lip 17, 2011 23:43

ADI-mistrzu napisał/a:
[...] jak do jutra nie odpowie to wyślę marcinZG jeśli będzie się pisał.

Bedzie jak najbardziej! Tylko jesli zalezy Ci na szybkich testach i wynikach, to proponuje wziac kogos przede mna, bo mi ciezko powiedziec, kiedy bede mogl to podlaczyc i pobawic sie.
Mam troche szalony okres i kiepsko z czasem. Ale na zamowienie pisze sie jak najbardziej, bez 2 zdan.

har0 - Pon Lip 18, 2011 10:25

Koledzy bedziecię przecinać oryginalną wtyczkę od przepływki i wlutowywać ten wzmacniacz czy macie inny patent? Bo jeszcze się zastanawiam jak to zrobić aby w razie czego wrócic do zwykłych ustawień.
Krzysi3k - Pon Lip 18, 2011 11:55

Ja mam czas i moge sie pobawic z tym :)
ADI-mistrzu - Pon Lip 18, 2011 15:12

Kupiłem części, jak tylko koledzy powiedzą "działa" to robię 10 sztuk.
Dziś wysyłam.

[ Dodano: Pon Lip 18, 2011 15:12 ]
MAF'y poszły, dajcie znać jak je otrzymacie i przetestujecie.

Remigiusz - Pią Lip 22, 2011 00:53

I o to mój emulator dziś przyszedł :wink:
niestety czeka na podłączenie :wink:





borek88 - Pią Lip 22, 2011 07:41

Remi55, ty na digimafie jezdziłes??
daj znac co lepsze

a testerzy adiego juz dostali przesyłeczki??

har0 - Pią Lip 22, 2011 08:17

do mnie doszedl digimaf od ADIego niestety nie mialem jeszcze możliwości zamontowania. myślę żę w przeciągu dwóch dni dam znać na ile to pomaga :D

Remi ten emulator też ciekawa sprawa, musisz go jakoś ładnie zabezpieczyć ;)

Remigiusz - Pią Lip 22, 2011 09:31

Tak ja na MAFAMie śmigam :wink: Bez się nie da jeździć bo tragedia :wink:

Musze zobaczyć jak to sobie będzie radziło :wink: W najgorszym wypadku Dioda będzie :wink:

ADI-mistrzu - Pią Lip 22, 2011 15:19

Remi, przeczytaj jaki tam ATTiny siedzi.
Remigiusz - Pią Lip 22, 2011 16:30

Jest napisane 28PU labo 26PU pod Attiny :wink: trudno to odczytać :wink:
ADI-mistrzu - Pią Lip 22, 2011 16:45

Dobra już wiem, jest to najprawdopodobniej ATTiny24.
Po zdjęciach widać że pracuje na wewnętrznym rezonatorze prawdopodobnie 8MHz, jeśli koleś nie zablokował procesora to można zbudować kopię.

A to pod ATTINY jest 20PU, chodziło mi co jest dalej napisane za attiny :razz:

Remigiusz - Pią Lip 22, 2011 16:53

ADI-mistrzu, Nie widać po jest klex po kleju :roll:

Ma jeszcze wbudowany jakiś czujnik temp w sobie ten Atmel :wink:

ADI-mistrzu - Pią Lip 22, 2011 17:00

Nie, czujnika temp niema, skąd dostałeś tą informację?
Remigiusz - Pią Lip 22, 2011 22:02

No bo mam kabelek z wyjściem Temp wyjście, i Radek mi tak napisal:

Cytat:
A temperaturę to mierzy sam procesor, ma wbudowany czujnik na ostatnim kanale A/C i go wykorzystałem.


Bo ma to zastępować czujnik temp. wlotu powietrza, myślałem ze jest dolutowany ale jakoś na chipie jest. Ja tam nie wiem pierwszy raz Atmela widzę na własne oczy :mrgreen:

ADI-mistrzu - Sob Lip 23, 2011 10:30

Chyba nie A/C a ADC czyli Analog to Digital Converter, czyli odczytuje po prostu temperaturę z oryginalnego czujnika, nie posiada własnego :razz:
Remigiusz - Sob Lip 23, 2011 21:12

ADI-mistrzu, hmmmmm To temp wejście nie ma jest tylko wyjście temp z tego modułu :roll: Tak ze odczytywać nie może nic bo nie ma wejścia na czujnik temperatury :wink:

Ale i tak tego nie będę podłączał bo temp będę brał z czegoś innego :wink: Albo zostawię sobie MAFAM i moduł wepnę zanim to będzie miał temp od MAFAM :wink:

ADI-mistrzu - Pon Lip 25, 2011 09:19

Trochę opóźniają się testy, chce ktoś jeszcze to sprawdzić?
mORGAN - Pon Lip 25, 2011 09:55

Jakby co to mogę potestować :wink:
Krzysi3k - Pon Lip 25, 2011 10:09

Tak jak wcześniej pisałem, ja mogę :)
har0 - Pon Lip 25, 2011 21:27

Witajcie
Zamontowałem wkońcu ten digimaf od ADIego
I coż... niestety u mnie nie działa :beczy:
podłączyłem go według schematu i zadowolony zabrałem się za jazdę próbną
odpalam ,wbijam wsteczny i tu zaskoczenie, przy próbie cofnięcia gaśnie jakbym puścił sprzęgło przy ruszaniu - myślę no nic - wyjadę przodem. na początku samochód zmulony bardziej niz na moim przeplywomierzu- pomyślałem żeby przestawic potencjometr ale zanim to zrobilem samochod dostal nieziemskiego kopa- uradowany faktem ze zadziałał (mysle - moze na początku cos tam sie zblokowalo), zrbilem rundkę po mescie i wrocilem pod dom. Na koncu sprawdzilem czy wkreca sie powyzej 4000 rpm i ... załamka :( niestety odcina tak jak przy odlaczonym przeplywomierzu


Dodam ze testowalem różne ustawienia na potencjometrze i żadnej różnicy w jezdzie :/

ADI-mistrzu - Pon Lip 25, 2011 21:44

Wyśle Krzyśkowi jutro MAF'a, jak i u niego nie zadziała to przeprojektuję schemat na własny.
Chodź dziwne bo sam układ wzmacnia.

Może przewody źle podpięte?

Krzysi3k - Pon Lip 25, 2011 21:48

har0, a po wypięciu znowu w porządku wszystko?
har0 - Pon Lip 25, 2011 21:48

ADI wysłałem ci PW co do przewodów to co tam może być źle wpięte? jedyne co mi przyszlo do glowy to zamienic przewody idące do MAF i do ECU ale to też nie działa

Krzysi3k narazie nie sprawdzałem czy działa z powrotem bo mam wypiętą wtyczkę. kabel MAF -> ECU jest przecięty. ewentualnie coś zjem i zejdę sprawdzę na skrętkę czy działa tak jakbylo wczesniej czyli sam MAF

Alexi - Pon Lip 25, 2011 22:03

Mam identyczny problem na samej diodzie. Czasem po odpaleniu silnik dziwnie faluje dusi się a po chwili już jest b. dobrze.
har0 - Pon Lip 25, 2011 22:14

podlaczylem tak jak bylo. dziala normalnie ( czyli jak przed ingerencją). sygal idzie z MAF , nie odcina obrotów - ale muli jak mulil ( chcociaz mialem wrazenie z poczatku ze jade na odpietym MAfie)
ADI-mistrzu - Pon Lip 25, 2011 22:24

Niech krzysiek sprawdzi, jak będzie coś nie tak także to może "żabka" podjedzie do mnie i na nim zrobię test.
Krzysi3k - Pon Lip 25, 2011 22:29

ADI-mistrzu, Żabka ma SDi :(
Remigiusz - Pon Lip 25, 2011 22:54

har0, Ale ty wiesz ze musisz ten moduł od Adiego wpiąć pomiędzy MAF i ECU nie możesz bez MAF jechać bo nie będzie nic działać :roll:

Bo z tego co ty piszesz to podłączyłeś sam wzmacniacz a przeplwyka była odłączona. Normalne ze różnicy nie ma i odcinka przy 4000rpm jest. Jak by w cale nie wzmacniało to by różnicy nie było i odcinki by nie było.

Gdzieś jest błąd od strony użytkownika :razz:

alexi, Na diodzie może być tak bo jak dostanie max. wtrysk paliwa a za mało powietrza to taki fenomen występuje :neutral: To jest trochę ten minus diody, bo powinna na wolnych i powiedzmy ze do 1300rpm dawać wartość polowe z tego co robi cały czas. A dopiero potem dawać kopa.

har0 - Pon Lip 25, 2011 23:19

hehe Remi spokojnie takiej wtopy bym nie zrobil :P Oczywiscie przeplywka podlaczona, digimaf wpiety według schematu. no i niestety u mnie wogóle nie idzie sygnał do ecu tylko po prostu tak jakbym odpiął wtyczkę- odcinka. jeżeli odłącze digimaf i złączę przecięty przewód maf-ecu( tak jak jest oryginalnie) maf dziala ale tak jak wczesniej czyli slabo
gwidon1701 - Sro Lip 27, 2011 13:36

Ja również co prawda dopiero wczoraj trochę się pobawiłem z tym digmafem ale niestety u mnie też nie działa za tona diodzie jest całkiem fajnie .Kombinowałem z kabelkami różnie podłączałem ale w sumie to raczej gorzej , a i jeszcze odcięcie przy 4 tyś jak wcześniej pisał Haro .
har0 - Sro Lip 27, 2011 14:00

A więc jednak nie działa ten digimaf. Może ADI będzie wiedział jak go zmienić żeby zadziałał :D
BTW z tą diodą to jaki schemat??

Krzysi3k - Sro Lip 27, 2011 14:08

To ja też mam montować? Bo właśnie przyszedł...
har0 - Sro Lip 27, 2011 14:12

Krzysi3k jak uważasz ale u mnie i gwidona podobne objawy. Więc chyba to układ jest zły
Krzysi3k - Sro Lip 27, 2011 14:30

No skoro u dwóch osób to samo to chyba nie przypadek, a szkoda...
ADI-mistrzu - Sro Lip 27, 2011 14:32

Remi, budowałeś ten schemat na LM358?
Czy nie robiłeś tego jeszcze?

Zaraz zaprojektuję układ po swojemu, może stwierdzę czemu ten nie działa.

borek88 - Sro Lip 27, 2011 21:48

Remi55, podaj jeszcze raz schemat tej diody bo wcieło foto w pierwszym poście a nie wiem jak to było
Remigiusz - Sro Lip 27, 2011 23:05

ADI-mistrzu, Patrzyłem na schematy od Lm358 ale inne Piny są całkiem niż na tym NE5230 , ale to chyba dobrze zaprojektowałeś :wink:

Nie ja tego nie budowałem jeszcze w cale bo nie mam czasu :neutral:

borek88, Foty nie wcięło jest dalej :roll:
Dajesz diodę w kierunku Pin 5 i mostukujesz z Pin 5

ADI-mistrzu - Czw Lip 28, 2011 17:15

Remi, niestety zdjęcia wygasły, ty je z cache bierzesz.
Wrzuć ponownie.

borek88 - Czw Lip 28, 2011 23:00

juz myslałem ze cos mi blokuje te foty
Remigiusz - Czw Lip 28, 2011 23:36

Teraz wygasły jeszcze były nie dawno :wink:

Wiec będą znów na pierwszej stronie :razz:

ADI-mistrzu - Pią Lip 29, 2011 00:08

Już chyba wiem w czym problem... odeślijcie mi jak możecie MAF'y, poprawie je i wam zwrócę już raczej działające.
Remigiusz - Pon Sie 01, 2011 23:47

Dzis ze pada, na szybko udało mi się zrobić tylko probe podłączenie przepływki od SD/SDI :razz:

Niestety nie nadaje się w cale przepływka do idt :razz: Od dołu auto stoi aż do momentu jak przekroczy 2.800rpm w tedy ciągnie :wink:

Dodam ze przeplywka od SD była wyczyszczona na Tip Top i błyszczy :wink:

[ Dodano: Nie Lip 31, 2011 21:30 ]
Dodaje, zrobiłem jeszcze test z ta dioda na max. sygnał :razz:

Przejazd testowy bardzo pozytywny :razz: Jeden plus jaki zauważyłem to ze mi teraz nie telepie tak silnikiem na postoju przy tych wtryskach od SDI. Bo czasem jak odpalę to telepie autem lub jak stoję na światłach :wink:

Jeszcze co zauważyłem ze jak Alexi pisał odcina przy 2000rpm nagle paliwo jak się rusza gwałtownie z jedynki, ale jest to na jedna sekundę i potem ustaje :wink: Tak to ładnie kreci i fajnie przyspiesza :razz:

Uważam ze dioda jest lepsza nawet od DIGIMAFU bo jest brak przeplywki. Co do kopcenia to nie wiem bo ciemno i pada. Zobaczymy jutro :wink:

Jeszcze mnie ciekawi Alexi jak wychodzi u ciebie spalanie na diodzie :wink: postaram się wpiąć emulator ale coś czujce ze pozostanę przy diodzie :lol: Bo jest tanie i dobre rozwiązanie :mrgreen:

[ Dodano: Pon Sie 01, 2011 23:47 ]
Poniżej podaje wykres z dioda :wink:



Bardzo mnie zaciekawiło to ze na wolnych pokazuje ECU tylko 115 g/s i jak się wdepnie rośnie na 215g/s czyli te 215 to max wartość jaki ECU odbiera :wink: Dlatego tez ten mod działa tak fajnie bo nie jest stalą wartość, jak myślałem początkowo :wink: Stad tez czuć ze fajnie przyspiesza i da się kręcić ładnie powyzej 4000 RPM :roll:

Zobaczymy co wyjdzie na emulatorze ale dioda jak dla mnie na razie wielkim plusem jest żeby pozbyć się przeplywki :mrgreen: I jak Alexi pisał, spalanie na diodzie nie wzrosło :wink:

Krzysi3k - Pon Sie 01, 2011 23:58

No, no, całkiem fajnie to wygląda na wykresie ;)
ADI-mistrzu - Wto Sie 02, 2011 15:03

Dziś doszedł wynalazek od Krzyśka i dziś odsyłam.
Przerobiłem MAF'a aby łapał od samego dołu (większa rozdzielczość niż sam przepływomierz ma) i zwiększyłem skalę regulacji wzmocnienia z 1.5 do 2.

Przetestowałem, ustawiony jest potencjometr na zerowe wzmocnienie, czyli jeśli podłączycie go taki jaki przyjdzie, to pewnie żadnej różnicy nie zauważycie, dopiero po pokręceniu potencjometrem.

har0 - Sro Sie 03, 2011 08:22

ADI po twojej modyfikacji będzie działać? O ile wiem to Krzysi3k nie podłączył tego urządzonka od Ciebie po info ode mnie i gwidona że nie działa
Krzysi3k - Sro Sie 03, 2011 08:42

har0, odesłalem do Adiego, on coś tam zmienił i odeśle mi :)
ADI-mistrzu - Sro Sie 03, 2011 09:28

Tak, po modyfikacji powinno działać jak najbardziej. Wysłałeś mi? Bo na razie tylko od Krzyśka dostałem.
har0 - Sro Sie 03, 2011 10:51

wysłałem. ale dopiero w tym tygodniu także na dniach powinien dojść
Remigiusz - Sro Sie 03, 2011 14:13

Ja dziś podłączyłem emulator i klops :roll: Nie da rady w ogolę autem ruszyć i po chwili prze chodzi w tryb awaryjny po jest odcinka na 4000rpm :neutral:

Jednak zostaje przy diodzie :razz:

borek88 - Sro Sie 03, 2011 17:21

ja tez zamontowałem diodę. jest trochę różnicy mam na wsuwki wiec muszę sobie jeszcze to porównać jakoś
Alexi - Sro Sie 03, 2011 18:18

Czyli najtańsze nie zawsze znaczy najgorsze ;-)
borek88 - Sro Sie 03, 2011 19:53

powiem tak sprawdziłem na stoperze jak sie ma ta dioda i wszystko mieści się w błędzie pomiarowym
sadze ze musiałaby to zweryfikowac hamowania
czy na diodzie czy bez czasy bardzo podobne od 0-100 i na 4biegu od 60-100

har0 - Sro Sie 03, 2011 22:53

Ona raczej ma poprawić dół. Więc jakie odczucia z dołu? Ciągnę zauważalnie lepiej?
borek88 - Sro Sie 03, 2011 23:14

odczucia może troszkę lepiej
ale w jakim przedziale przy sprawnej przepływce pomaga do tych 1800-2000obr czy wyżej tez??
diode kupiłem nową
zamontowałem poprawnie raczej
chyba ze ja przegrzałem (jesli coś takiego jest możliwe) lutownicą

Remigiusz - Sro Sie 03, 2011 23:27

Dioda poprawia znacznie doł na przeplywce nawet takiego nie osiągniesz. A góra to już tez ma cały czas max. sygnał :wink:

Ja sobie moja 3. przeplywke już przerobiłem, wywaliłem to sitko i dziurę na przeplywke w tej obudowie zaślepiłem :wink: Pełny dolot w końcu bez żadnych pierdoł :mrgreen:

borek88, 13 postów wyżej masz pokazany wykres pracy diody i to wszystko mówi już za siebie :wink:

Alexi - Czw Sie 04, 2011 21:35

Ja tam zostaje przy diodzie. Chyba że TESTERZY napiszą że stał się cud i auto chodzi jak benzyniak ;p w co raczej wątpię ;-) Zmienię tylko obudowę i wszystko razem polutuję na stałe z termokurczkami. BA! mam nawet już piękną obudowę ;p ażeby to estetycznie wyglądało ;-)
Remigiusz - Sob Sie 06, 2011 19:37

alexi, Jak chyba fote zrobię jak to umie wygląda :wink: Jak by w padła kuna i kable wygryzła :mrgreen:

ja dziś na diodzie zrobiłem ok 120km i całkiem fajnie się jedzie :wink: Na klimie się fajnie od dołu zbiera :wink:

Zresztą w sobotę wszystko się okaże na dynoday :wink:

[ Dodano: Sob Sie 06, 2011 19:37 ]
Zapraszam do dyskusji :razz:

o to moje wykresy:
http://forum.roverki.eu/v...p=649386#649386

har0 - Nie Sie 07, 2011 22:26

Podłączyłem digimaf od ADIego po przerobieniu (poprzedni nie działał).
Auto ożyło. Na potencjometrze ustawiłem na 50% i zasuwa jak na odpietej przepływce. Ładnie ciągnie już od około 1300 obrotów, poza tym szybciej wchodzi na obroty.. na max wzmocnieniu też sprawdzałem ale jakoś najbardziej odpowaida mi tak na połowie :D

A no i nie ma odcięcia przy 4000 obrotów :D

Remigiusz - Nie Sie 07, 2011 22:34

ADI-mistrzu, Podaj proszę schemat o ile zmieniłeś te wartości rezystorów :wink:
ADI-mistrzu - Pon Sie 08, 2011 09:30

Oto schemat. Niestety dziś o 11 wyjeżdżam i wracam koło 17 więc jak by ktoś jeszcze chciał to mogę na szybko wtedy wysłać 3 sztuki bo tyle mam płytek gotowych.

Dobrze że w końcu działa :wink:

marcinZG - Pon Sie 08, 2011 10:37

Adi, ja bym juz chetnie zaplacil, bo wyjezdzam na urlop na dniach i wracam 19-tego i fajnie jakby Twoje dzielo juz na mnie czekalo po powrocie ;)
Takze jakby co, to podeslij namiary na konto na PW!

Remigiusz - Pon Sie 08, 2011 14:54

ADI-mistrzu, No fajnie ze działa jak trzeba :wink:
borek88 - Pon Sie 08, 2011 22:38

ADI-mistrzu, dawaj konto na tego digimafa jesli mowia ze daje rade bo dioda raczej nic nie daje
Remigiusz - Pon Sie 08, 2011 22:41

borek88, Dioda daje rade ale nie jest taka super jak przeplwyka :wink: przynajmniej tak hamownia mówi :wink: Traci się na diodzie niestety za górka momentu moc i sporo Nm.
borek88 - Pon Sie 08, 2011 22:46

a digimaf daje rade lepiej niz zdrowa przepływka??
Remigiusz - Pon Sie 08, 2011 22:53

borek88, po hamowni wiem ze na zdrowej przeplywce lepszy wynik się ma niż z Digimafem :wink: digimaf jest dobry jak pada przeplywka i tyle. ALe moim zdaniem teraz lepiej jest przeplywke wyczyścić przy każdym wymianie oleju i filtra powietrza i na tym śmigać. :wink:

Ja na samej przeplywce teraz śmigam tylko i wyłącznie :razz:

borek88 - Pon Sie 08, 2011 22:58

nie wiem czy tez przy tym nie zostac
har0 - Wto Sie 09, 2011 11:16

u mnie czyszczenie przepływki troszkę poprawiło jazdę ale nie na tyle ile powinno. testowałem nawet nową przepływke boscha tylko że sam wkład no i :dupa: . więc narazie najlepszym rozwiazaniem jest digimaf
Krzysi3k - Sob Sie 20, 2011 20:00

MAFAM od Adiego działa :mrgreen:
komik88 - Nie Sie 21, 2011 21:06

Krzychu opisz coś więcej..mamy w sumie wszystko to samo porobione więc może też to bym u siebie zrobil jak by dawalo efekt ;)
Krzysi3k - Nie Sie 21, 2011 21:34

komik88, no lepiej od dołu się zbiera troche :)
Poza tym lepsza reakcja na gaz jest :)

komik88 - Pon Sie 22, 2011 10:24

jaki koszt tego jest na gotowo?? i czy ktoś to sprzedaje/robi z forum??
Krzysi3k - Pon Sie 22, 2011 10:27

No toż Adi-mistrzu robi :)
komik88 - Pon Sie 22, 2011 17:14

no doczytałem to już :) muszę o tym pomyśleć.. ale najpierw jeszcze wyczyszcze przepływke i pośmigam a później się zobaczy.. :)
ADI-mistrzu - Sro Sie 24, 2011 09:51

Wysłałem wiadomości do osób które czekają na MAF'a z nr konta.

Ktoś jeszcze zamawiał? I kto by się jeszcze pisał?

regins - Sro Sie 24, 2011 14:49

ja bym się na to pisał, tylko napisz za ile to no i jakiś schemat dla laika jak podpiąć :)
ADI-mistrzu - Sro Sie 24, 2011 15:52

Schemat tak naprawde jest taki:

Tylko nie masz tych bebechów na wierzchu a 4 przewody które podpinasz w miejsca czarnych kropek (jak widać zielony przewód rozcinamy).

Koszt to 32zł z wliczoną wysyłką. Tylko niech zgłosi się parę osób to naprodukuję ich trochę więcej.

regins - Czw Sie 25, 2011 15:16

jak takie to proste to jestem chętny, wyslij jakiś numer konta albo cuś
azer - Czw Sie 25, 2011 15:30

Doszło, dzięki ADI-mistrzu. Tylko potrzebuje porady jak to wmontować.

1. Odizolować przewody i powlutowywać jak leci, przecinając zielony :?:
2. Dorobić dodatkowy odcinek kabla z końcówkami i w niego wmontować układ od ADI'ego :?:

Moje zdolności elektroniczne nie są najlepsze, poradzę sobie z oboma rozwiązaniami, tylko nie wiem które wybrać :) Wolałbym nr2 bo w razie 'W' można bez problemu wymontować układ.

regins - Czw Sie 25, 2011 15:46

dlatego myśle żeby ktoś kto zamontował to już u siebie wstawił jakąś fotke jak to zmajstrował :)
mORGAN - Czw Sie 25, 2011 16:26

To ja zgodnie z ustaleniami zgłaszam chęć nabycia :wink:
Krzysi3k - Pią Sie 26, 2011 00:23

azer, ja kupiłem kostkę elektryczną ;)
Dwa kable trzeba wpiąć w inne kable (masa i +) i dwa kable mają iść w kabel z sygnałem przepływki - między niego :)

mdb14 - Pią Sie 26, 2011 00:44

To może Krzysi3k zapodał byś jakąś fotkę jak to wygląda u Ciebie? :)
azer - Pią Sie 26, 2011 06:46

Krzysi3k, O i o taką podpowiedź mi chodziło. Lece dzisiaj do elektrycznego i popołudniu montuje :cool: Mogę pstryknąć fotkę dla potomnych.
Krzysi3k - Pią Sie 26, 2011 07:22

Mogę pstryknąć, troche pomotane, ale może będzie widać o co chodzi ;)
regins - Pią Sie 26, 2011 09:04

no to pstrykać i wstawiać, przyda się napewno
mdb14 - Pią Sie 26, 2011 09:31

no byłbym bardzo wdzięczny za takie zdjęcia
azer - Pią Sie 26, 2011 20:35

ja zmontowałem tak :)

takimi złączkami
http://allegro.pl/szybkoz...1778390382.html

niestety coś mi nie łapią za bardzo, tj +5 i masa jest ok, ale ten od przepływomierza w obu punktach styku już różnie. Zamienie to na normalne kostki jak będę miał czas. W weekend robie 600km mam nadzieje że będzie ok. Bardzo łatwo się montuje te kostki, za drugim razem zrobił bym wszystko w 5min :) Tylko uważać na rozmiary, trzeba brać mniejsze (czerwone), niebieskie są większe i nie przebijają osłony przewodu i nie działa układ.


Tylko jeszcze pytanie do tych co już zamontowali, na rozpisce jest
różowo-czarny : wyjście do ECU
różowy : sygnał z przepływki
tak na logike to znaczy to samo :!: ale różowy podpiałem przy przepływomierzu. Dobrze zrozumiałem?

[ Dodano: Pią Sie 26, 2011 20:35 ]
na tych nie działało

ADI-mistrzu - Pią Sie 26, 2011 22:10

Nie oznacza tego samego, sygnał z przepływki to ten od przepływomierza a do ECu to do komputera, czyli z przepływomierza do ECU.
różowy do przepływomierza a różowo-czarny do przewodu który idzie już do ECU.

har0 - Nie Sie 28, 2011 18:55

hehe ADI jak pytałem o to samo mówiłem że każdy będzie inaczej interpretował :D
ADI-mistrzu - Nie Sie 28, 2011 19:07

Taki opis możę być :wink: ?
Różnica może być tylko w zamianie miejsc, tzn zamiast białego różowy, zamiast różowego biały i zamiast biało-czarnego różowo-czarny i odwrotnie.

marcinZG - Nie Sie 28, 2011 21:10

Dzisiaj po poludniu podlaczylem "magiczne pudelko" Adiego i potwierdzam jego dzialanie.
Jest ekstra! ;) Dzieki Adi :cool:

regins - Nie Sie 28, 2011 22:20

ADI-mistrzu, a kiedy byłyby gotowe kolejne sztuki dla chętnych?
ADI-mistrzu - Nie Sie 28, 2011 22:52

Dziś wytrawiłem 8 sztuk, we wtorek będą gotowe.
Po tych 8 sztukach jak zgadacie się w grupie 15/20 osób chętnych to mogę wykonać kolejna partię w większej ilości.

mdb14 - Pon Sie 29, 2011 09:15

Ja także podłączyłem magiczną kostkę. Powiem tak: Od dołu autko zbiera się jak rakieta normalnie. Dopiero przy wyższych obrotach tak ok 3500 traci na mocy. Ale dół normalnie wymiata. :D
mikimisz - Pon Sie 29, 2011 10:25

Jeżeli któraś z tych 8 sztuk jest jeszcze wolna to bym się na nią pisał :smile:
ADI-mistrzu - Sro Sie 31, 2011 09:09

Kto jeszcze jest chętny na wzmacniacze?
Chris83 - Sro Sie 31, 2011 21:09

Ja! Czekam na wiadomość.
Shrekinho90 - Nie Wrz 04, 2011 14:01

Kto ma to cudo niech może napisze jeszcze jakie wrażenia po montażu? :grin:
azer - Nie Wrz 04, 2011 18:59

mi się dzisiaj udało zamontować w koncu, odlutował mi się jeden przewód z układu...i polecam. Za tą cene, nie ma co się zastanawiać :)
Za 2 tygodnie mam trase do Holandii do pokonania, postaram się odnotować spalanie.

[ Dodano: Nie Wrz 04, 2011 18:59 ]
aha i chciałem podziękować ADI'emu, że mu się chce :)

ADI-mistrzu - Nie Wrz 04, 2011 23:11

Trzeba sobie pomagać, bo kto wie kiedy i ja będę potrzebował waszej pomocy :wink:
mikimisz - Wto Wrz 06, 2011 14:02

Czy zasilanie i masę też trzeba wpinać do przeływki czy można wpiąć w inne źródło?
har0 - Wto Wrz 06, 2011 14:19

możesz wpiąć gdzie indziej ale jaki jest tego sens skoro przy wtyczce masz wszystkie potrzebne kable. ściągnij tylko kawałek izolacji z masy i zasilania. nie musisz kabli rozcinać.
azer - Wto Wrz 06, 2011 15:37

U mnie wystąpił problem, nie wiem czy to z instalacją MAFAMu związany, ale opisze.

Wczoraj podkręciłem na 70% na nagrzanym silniku i wszystko ok. Potem miałem postój paru godzinny i przy niskich obrotach na 2 i 3 dławił się silnik i przerywał. Po przejechaniu 100m przestało. Po kolejnych 8h też się dławił ale mniej, dzisiaj też ciutek. Dzieje się to tylko na całkowicie zimnym silniku, po lekkim rozgrzaniu ustaje. Już myślałem, że to wiązka od pompy, ale taki zbieg okoliczności by był? Więc skręciłem MAFAM na mniej niż 40% i zobaczymy jak ostygnie silnik.

W związku z tym mam pytanie, jakie napięcie pokazuje zdrowa przepływka na luzie? U mnie jest 1.1. I nie wiem do ilu podkręcić. I czy w ogóle to może być tędy droga, że na za dużym podbiciu takie objawy występują?

mikimisz napisał/a:
Czy zasilanie i masę też trzeba wpinać do przeływki czy można wpiąć w inne źródło?
albo zastosuj takie złączki jak ja (widoczne na poprzedniej stronie), nic nie trzeba odizolowywać, instalacja banalnie prosta. Zostawiłem takie na zasilaniu i masie, a na pozostałych zwykłe kostki.
Alexi - Wto Wrz 06, 2011 18:21

azer, Na diodzie też mam takie dławienie i bardzo często właśnie na zimnym silniku. Zmniejsz wartość powinno być ok.
mORGAN - Wto Wrz 06, 2011 19:46

A u mnie pojawił się problem. Pojeździłem trochę i było wszystko ok, auto dostało kopa i jeździ jak powinno. Aż tu nagle zaświecił się check :neutral: Nie bardzo wiem jaki związek może mieć DIFIMAF z zapaleniem kontrolki, ale to chyba jego wina. Jakieś pomysły?
Krzysi3k - Wto Wrz 06, 2011 20:00

U mnie najprawdopodobniej przez MAFAM wchodził w jakiś tryb awaryjny czy cuś... bo powyżej 3500 rpm słabł straszliwie, było dobrze widać po wskaźniku doładowania, że ciśnienie spada. Jeszcze potestuje i dam odpowiedź na 100% :)
Chris83 - Wto Wrz 06, 2011 20:16

Do mnie dziś doszła przesyłka, ale mnie na razie chłopaki przerażacie :stres:
har0 - Wto Wrz 06, 2011 21:43

nie ma czego się obawiać, nie pasuje to odpinasz. Azer w sprawie szarpania rozmawiałem z ADI-mistrzu. u mnie szarpalo na ustawieniu 50% i tylko na zimnym silniku w okolicach 1500 rpm. Ustaw na około 30-40 % a szarpania nie będzie. u mnie takie ustawienie pomogło. żaden check się nie zapalił od kiedy śmigam na DIGIMAF a frajda z jazdy bezcenna:P
azer - Wto Wrz 06, 2011 22:07

zmniejszyłem na 0 i przy zimnym już nie było szarpania. Ale teraz sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć. U jednych szarpie na niskich, u innych traci moc na wysokich, jeszcze ten check :/

czy to nie jest tak przypadkiem, że jak przepływka jest zdrowa i podbijemy jej wartości to bardziej szkodzimy silnikowi niż pomagamy? Najchętniej to bym poznał napięcie na luzie prawidłowej przepływki, wyregulował swoją do tego poziomu ewentualnie +jakieś 10-20% wzmocnienia. W końcu Remi ostatnio to testował i wyszło, że praktycznie między zdrową przepływką a zmocnioną nie ma różnicy.

Jak wy to widzicie?

U mnie jest 1.1 jak już pisałem wcześniej. Czyszczona z 2 tygodnie dosyć dokładnie.

mORGAN - Wto Wrz 06, 2011 23:31

Jak dla mnie brzmi to całkiem sensownie. Jutro pomęczę to dłużej, może wymyślę coś sensownego. Tylko T4 i tak mnie czeka :neutral:
Remigiusz - Wto Wrz 06, 2011 23:51

azer napisał/a:
W związku z tym mam pytanie, jakie napięcie pokazuje zdrowa przepływka na luzie? U mnie jest 1.1. I nie wiem do ilu podkręcić


Na zapalonym zapłonie bez uruchomionego silnika ma być na wyjściu z przeplywki 1.0V
Na zapalonym silniku na wolnych obrotach ma być 2.0V

Te górne wartości za dla sprawniej przeplywki :wink:

Co do wzmocnienia to jak pisałem i zauważyłem na hamowni, nie da się przedobrzyć sygnał :wink: Bo jak będzie sygnał za silni to ECU uzna i tak swoje max. zapisane w mapie wartości i tyle. Dzieje sie to tak dlatego żeby auto nie kopciło za bardzo. Dobry przykład jest dioda, na niej najmniej kopci i jest super power, a tylko dlatego ze ECU bierze max. wartości z mapy i tyle :wink:

Krzysiek zmierz przez OBD wykres działania MAFAM Adiego na rożnych ustawieniach i będzie wiadomo co jest nie tak.

azer - Sro Wrz 07, 2011 00:19

Remi55, rzeczywiście, zapomniałem napisać że to 1.1 mam na zgaszonym silniku, na włączonym nie mierzyłem. Jutro pomierze.

Piszesz, że nie da się przedobrzyć sygnału, według mnie może i max ustawia sobie z map, ale przy niższych obrotach i zimnym silniku przy dużym wzmocnieniu występuje to telepanie, a wtedy maxa nie osiągamy raczej tylko wzmocnione niskie wartości, więc to tak nie do końca że nie da się przedobrzyć.

Jak zrobić wykres przez ODB? Tj jakim programem. Jutro będę próbował podłączyć, kupiłem kabel ostatnio, ale mój laptop odmawia instalowania jakichkolwiek sterowników. Jutro zobatrze czy na pożyczonym z WIN7 pójdzie. Jak nie to format mojego i wtedy podłącze. Ale na wykres chętnie wrzuce swoje parametry.

Remigiusz - Sro Wrz 07, 2011 01:26

Telepanie i przerywanie występuje raczej przez to ze ECU dostaje info ze ma max możliwy przepływ powietrza, a na niskich obrotach jest to nieprawda dla reali i ECU podaje tylko tyle paliwa ile ma wpisane na ta wartość, wiec może telepać bo uzna ze duży przepływ to trzeba tez mniej paliwa bo silnik się magicznie sam wkręca na obroty :razz: Ja to tak sobie tłumacze bo jest najsensowniejsze :wink:

Z tym przedobrzeniem mi chodzi ze nie da się przez to więcej mocy wyciągnąć :wink: Dlatego jest lepiej tylko tyle ustawić żeby dorównać serii przeplywki i tyle :wink:

Krzysi3k - Sro Wrz 07, 2011 08:56

Remi55, wiem, ale mam teraz poprawke i pracy sporo i nie mam czasu zwyczajnie :P
Jawaa - Sro Wrz 07, 2011 22:57

A mam pytanko.. Jak do tego się ma spalanie w iDT ? powiedzmy jak ma się spalanie z odłączoną przepływką do tego z podłączoną a jeszcze do tego ze wzmacniaczkiem ?? jak to wygląda ? orientuję się ktoś.. A drugie to : jaka jest różnica w mocy między odłączoną przepływką a podłączoną+wzmacniacz.. Bo mam iDT i mam odłączoną przepływkę od paru dni i zastanawiam się czy wgl mogę tak jeździć ?
Krzysi3k - Sro Wrz 07, 2011 23:46

Jawaa, więcej spali...
Ja już jestem pewien, bez MAFAMa nie ma spadku mocy powyżej 3500 rpm.
Może u mnie tak się dzieje, bo jest mocno paliwem przylany... Dawka prawie na maxa zwiększona...
Poza tym jak smok... w mieście mi wciągnął z 8 litrów na 100km... Nigdy takiego wyniku nie miałem, ale to nie wiem czy przez MAFAM, zweryfikuje...

mdb14 - Czw Wrz 08, 2011 14:40

Ciekawe czy by się coś dało zrobić z tym spadkiem mocy bo to troszkę drażniące jest :/
Krzysi3k - Czw Wrz 08, 2011 15:35

mdb14, a co u Ciebie to samo?
Jawaa - Czw Wrz 08, 2011 16:17

A ile więcej spali z odłączonym przepływomierzem ?
Krzysi3k - Czw Wrz 08, 2011 16:39

Jawaa, trochę więcej na pewno, ale nie opłaca się, wtedy masz też tylko 70KM i 180NM momentu przy odpiętej, bezsens :)
Jawaa - Czw Wrz 08, 2011 16:53

No tak tylko że jak ją podepne to jest jeszcze słabszy ;/ /////
Remigiusz - Czw Wrz 08, 2011 17:40

Na odpiętej ciągnie ciut lepiej od dołu ale zaraz czuć ze brak mocy i jedzie jak ślimak :wink:
Jawaa - Czw Wrz 08, 2011 17:52

No dobra ja to wiem, na odpiętej nie ciągnie powyżej 4tyś. Jak podepne ją to jest dopiero ślimak, Jest problem rozpędzić ją do 100 nawet a jak już są wysokie obroty to nawet jedzie :) Więc moje pytanie.... Czy jeśli kupie to urządzonko elektryczne? ten wzmacniacz to będzie wszystko okey???

[ Dodano: Czw Wrz 08, 2011 17:52 ]
Czy musze jednak wymieniać cały przepływomierz ?? ?

Remigiusz - Czw Wrz 08, 2011 18:12

Jawaa, Najpierw umyj swój receptura z forum i może ożyje :wink:
Jawaa - Czw Wrz 08, 2011 18:57

Ale go wyciągnełem i wcale nie wydaje się być zabrudzony.. No okey ale zrobie to :) a co jeśli nadal będzie padaka i założe do niego to urządzonko wasze ? będzie okey ?
Chris83 - Czw Wrz 08, 2011 21:23

Więc ja dziś wpiąłem. Zrobiłem dwa krótkie przejazdy 50% i 100%.
Kopcenia w lusterku nie zauważyłem. Niżej troszkę zaczyna ciągnąć. Nie ma dławienia.
Sprawdzę jutro rano jaka będzie praca na zimnym silniku.
Czy dobrze rozumiem, że jak będzie skręcony na 0 to nie będzie wzmocnienia i pójdzie sygnał oryginalny z przepływki?

mORGAN - Czw Wrz 08, 2011 21:37

Tak jest, będzie jak bez niego. Ja mogę powiedzieć tyle, że moja przepływka dawała 1,94V na wolnych obrotach, więc DIGIMAF jest ustawiony tak na 10%. Od dołu ciągnie lepiej, ale już przy 3 tysiącach traci moc. Check zgasł.
azer - Czw Wrz 08, 2011 22:12

Moja okazało się, że daje 2.0V-2.1V na wolnych :cool: czyszczona 2 tygodnie temu jak wspomninałem wcześniej. Przy ustawieniu na 30% kopciłem na 5tce przy 90tce :shock: nie wspominając o niższych biegach i wyższych obrotach. Skręcam na min i póki mam tak dobre wartości nic nie zmieniam, bo jakoś paliwko szybciej mi schodzi ostatnio :) Ale może to przez te wszystkie testy...
Remigiusz - Czw Wrz 08, 2011 22:30

Chłopaki wartości nic nie mówią ile na wolnych pokazuje :neutral: Trzeba by zrobić porządny wykres to by w tedy wyszło jak naprawdę pracuje przeplywka u was :wink: Cos takiego jak wkleiłem kilka stron wcześniej :wink:
Krzysi3k - Pią Wrz 09, 2011 09:33

Jawaa, kup przepływke nową i się nie baw :)
No właśnie u mnie też mocniej jeszcze kopcił na MAFAMie :(

har0 - Pią Wrz 09, 2011 11:43

U mnie nie zauważyłem żeby mocniej kopcił. Praktycznie nie puszcza dymka, nie wiem jak na wyższym ustawieniu DIGIMAF ale narazie odpowiada mi tak jak jest.
Jawaa - Pią Wrz 09, 2011 12:36

Hehe na nowa to mnie nie stać puki co :-P
ADI-mistrzu - Pią Wrz 09, 2011 13:00

Ktoś się chyba pytał czy skręcona na 0% przepuszcza po prostu oryginalny sygnał z przepływki.
Odpowiedź brzmi, praktycznie tak, jest tam niewielkie jeszcze wzmocnienie, ale to wypada z tolerancji elementów, i jest ono praktycznie znikome i ciężko wykrywalne.

Chris83 - Pią Wrz 09, 2011 13:03

Czyli na razie cieszę się z jazdy.
Zobaczymy jak będzie przy dystrybutorze :razz:

Alexi - Pią Wrz 09, 2011 14:56

A ja zabawie sie z czyszczeniem przeplywki i zrobie jakis przelacznik przeplywka -> dioda zeby sobie zmieniac :]
Krzysi3k - Pią Wrz 09, 2011 20:15

Adi, a co z tym brakiem mocy powyżej 3500 rpm?
ADI-mistrzu - Pią Wrz 09, 2011 20:43

Z tego co wiem to od 3500obr przepływka nie obsługuje więc to raczej nie jej problem.
Krzysi3k - Pią Wrz 09, 2011 21:00

ADI-mistrzu, to czemu jak podłącze MAFAM to powyżej od 3500 rpm straszny spadek mocy czuć? Nawet na wskaźniku doładowania widać, że doładowanie spada... Po odłączeniu MAFAMa problem znika :P
ADI-mistrzu - Pią Wrz 09, 2011 21:32

Pamiętajcie że ja mam benzynę nie diesla, nie znam do końca jego budowy, piszę to co sami stwierdziliście :wink:
Trzeba by było mieć 2 przepływomierze, jeden sprawny a drugi na MAF i sprawdzić zakres sprawnego i tego na MAF'ie w czym tkwi problem, może jest coś takiego że powyżej jakiś obrotów przepływomierz albo zmniejsza napięcie sygnałowe albo np. wzmacniacz przekracza jakieś graniczne napięcie i ECU to wykrywa.

Wykres przepływomierza sprawnego wyjaśnił by to.

Remigiusz - Pią Wrz 09, 2011 22:22

Krzysi3k, Błagam ciebie zrób w końcu ten pomiar prze OBD i będzie jasne wszystko jaki sygnał dostaje ECU po 3500rpm :wink:

ADI-mistrzu, Aha jedno co mi przychodzi do głowy to więcej niż 4.8V to nie wzmocni sygnału na 5,0 czy 5,2V :?:

ADI-mistrzu - Pią Wrz 09, 2011 22:41

Granica wzmacniacza to napięcie zasilania minus około 1.2V, czyli około 4V to max
Remigiusz - Pią Wrz 09, 2011 22:58

ADI-mistrzu, hmm to może to jest winna jak jest za mało tylko 4.0 V bo normalnie max jest tylko 4.8V to by było nawet poniżej czyli 3.6V i to mało w tedy może brakować tej mocy. Ale niech zrobi Krzysiek wykres to będzie na nim widać kiedy odcina i na jakiej wartości zawiesi się przeplywka :wink:
ADI-mistrzu - Pią Wrz 09, 2011 23:20

Można zwiększyć granicę, ale najlepiej najpierw mieć wykres, będzie wiadomo na czym się stoi.
Remigiusz - Pią Wrz 09, 2011 23:21

ADI-mistrzu, Trzeba mi bylo jednak jeden wyslac na probe bym zrbil wykresy raz dwa :D
ADI-mistrzu - Pią Wrz 09, 2011 23:26

Najbardziej to potrzebny wykres zdrowego przepływomierza, na jego podstawie można opracować działający dobrze wzmacniacz.
Remigiusz - Pią Wrz 09, 2011 23:30

ADI-mistrzu, podałem w miary zdrowy przepływomierz kilka stron wcześniej :wink: Tylko nie wiem ile V jest dla jakiej wartości bo tego sie z obd nie da odczytać :neutral:
ADI-mistrzu - Pią Wrz 09, 2011 23:43

Aby zdjąć ograniczenie trzeba podłączyć przewód zasilający wzmacniacz do akumulatora, wtedy granica przeniesie się znacznie wyżej.
Ale uwaga, nie wiem jak ECU zareaguje na napięcie ponad 5V dlatego proponował bym, jeśli już ktoś chce testować, założyć diodę zenera na wyjściu do ECU na 5.1V a przed nią w szeregu opornik z 1kΩ.

Pozdrawiam

Remigiusz - Pią Wrz 09, 2011 23:48

ADI-mistrzu, Spali ECU, tak zareaguje :mrgreen:
ADI-mistrzu - Pią Wrz 09, 2011 23:59

Więc bez diody ani rusz...
Kto jeszcze chce? Wyśle mu wersję na 12V (działa jak ta na 5V tylko ma granice wzmocnienia na 5V i zabezpieczenie na wyjściu).

mdb14 - Sob Wrz 10, 2011 19:54

Sorki, nie mogłem wcześniej napisać.
No u mnie jest tak samo, trochę więcej dymu i brak mocy powyżej 3500 obrotów.
Nie sprawdzałem jeszcze czy pali dużo więcej ale coś na pewno.
No jakby nie ten brak mocy to było by po prostu idealnie
Ale nic, zaczekajmy może Adi coś wymyśli :D

Krzysi3k - Sob Wrz 10, 2011 20:10

Mi tam bez MAFAMa się jeździ równie dobrze co z nim :)
Mam dół podlany paliwem, troche lepszy niż w serii, więc i tak wygodnie się jeździ :)

Shrekinho90 - Czw Wrz 15, 2011 13:04

mdb14, Zmniejsz trochę na potencjometrze to możliwe że nie będzie słabnął na górze.
Krzysi3k - Czw Wrz 15, 2011 16:10

Shrekinho90, ja zmniejszałem na minimum i dalej słabł, dopiero jak odpiąłem to przestał :)
har0 - Pią Wrz 16, 2011 09:15

Ja ostatnio odłączyłem DIGIMAF bo myslałem że mi się popsuł a okazało się że przepływka mi padła :/ A teraz jeżdżę bez przepływki i powiem szczerze że gorzej mi się jezdzi niż z DIGIMAFEM.

BTW: Nie ma ktoś do sprzedania przepływomierza lub wkład do przepływki do Rovera 25 IDT ?:D

ADI-mistrzu - Pią Wrz 16, 2011 09:36

Co wam pada w tych przepływomierzach wiecie? Może są naprawialne.
Remigiusz - Pią Wrz 16, 2011 11:19

Psuje sie ta blaszka na czujniku który mierzy przepływ powietrza. Problem w tym ze cały układ w środku jest w "Bonding" i nie da się nic tam lutować :neutral:
Pada ta blaszka gdzie pisze drilled hole :roll:


ADI-mistrzu - Pią Wrz 16, 2011 11:36

Uuu.. to nie da rady raczej, chyba zę się zatyka wtedy coś by dało się wymyślić.
Remigiusz - Pią Wrz 16, 2011 12:16

Problem jest w tym ze to się po prostu brudzi z czasem oraz narasta taki nalot oksydacyjny i się to psuje :neutral:

Szkoda ze nie ma gdzieś schematów tego i zbudować to normalnie na płytce z dużymi układami tylko sam miernik gdzieś umieścić :wink:

ADI-mistrzu - Pią Wrz 16, 2011 12:25

Jeśli tylko znajdziesz mi jakiś tego typu czujnik przepływu to mogę Ci zaprojektować :mrgreen:
Remigiusz - Pią Wrz 16, 2011 13:13

ADI-mistrzu, No o to chodzi skąd takie coś brać :mrgreen:
ADI-mistrzu - Pią Wrz 16, 2011 13:22

Własnie raczej nie do dostania, a czujnik podciśnienia nie może go zastąpić? U nas jakoś zdaje egzamin, chyba że przepływka jest za turbiną.
marcin316 - Pią Wrz 16, 2011 17:13

Przepływka jest zaraz za filtrem powietrza. Ciekawe czy komputer silnika nie ma jakichś wbudowanych algorytmów do jej diagnostyki, wówczas zastąpienie byłoby trudne. Jeśli po prostu dostaje sygnał proporcjonalny do ilości przepływającego powietrza to teoretycznie powinno dać radę komputer oszukać.
Chris83 - Nie Wrz 18, 2011 17:29

No i dziś był test na trasie.
Dodam że w mieście nie kręciłem powyżej 2,5 bo silnik nie był rozgrzany.
Powyżej 2,5 przerywał moc (jak by się przez cały czas przełączał w tryb awaryjny i normalny) i doszedł do około 3,2. Po wypięciu normalne wyprzedzanie do 4tys.
Dół był super, ale góra już nie na trasę.
Połączenia na pewno były stabilne. Ustawienie 40%
Czyste lusterka i czyste szyby ale kopcenia nie zauważyłem w żadnym wypadku :wink:
Teraz oczekiwanie na dualmaping :wink:

mdb14 - Pon Wrz 19, 2011 09:20

Ja stwierdzam że spalanie jednak nie wzrosło. Kwestia tego jak sie jeździ. Jade na trase to przekrecam na zero i jest git a po miescie 100% :D
ADI-mistrzu - Sro Wrz 21, 2011 16:42

Gadać i to już, kto ma sprawną przepływkę!?

A tak milej to miał bym prośbę aby ktoś ze sprawnym przepływomierzem sprawdził jakie napięcie jest na przewodzie sygnałowym na wolnych obrotach, 1500/2000/3000 i jak by chciał to 3500 :wink:
Wystarczy się wpiąć miernikiem w przewód i jedna osoba ustala obroty a druga odczytuje.

Opracował bym wtedy MAF'a.

Pozdrawiam

Chris83 - Sro Wrz 21, 2011 17:36

Ja najprędzej w sobotę mogę, ale czy ja wiem czy w 100% sprawna jest :?:
W niedzielę coś skrobnę.

Remigiusz - Sro Wrz 21, 2011 21:33

Ja mam sprawny i mam tez OBD program :mrgreen:
ADI-mistrzu - Sro Wrz 21, 2011 21:48

No to dlaczego jeszcze mi napięć nie podałeś :> ?
Remigiusz - Sro Wrz 21, 2011 22:15

ADI-mistrzu, Bo dopiero teraz to czytam i nikt mnie o to nie poprosił :razz:

[ Dodano: Sro Wrz 21, 2011 21:56 ]
jutro tobie je podam bo muszę emulator przełączyć i będę ciał kabel od sygnału do ecu :razz:

[ Dodano: Sro Wrz 21, 2011 22:15 ]
ADI-mistrzu, Na wolnych jest 2.1V :wink: Bo już to mierzyłem kiedyś :wink: Na wylacznym zapłonie 1.1V

har0 - Czw Wrz 22, 2011 10:04

Adi jakbyś coś zadziałał z MAFEM to wsumie rozwiązał by się jeden z częstszych problemów :D
Remigiusz - Czw Wrz 22, 2011 15:58

har0, Problem się rozwiąże jak zacznie działać mój emulator i pójdą chipy mafless :razz:

Jade zaraz pomiar robić :wink:

ADI-mistrzu - Czw Wrz 22, 2011 16:09

I pomiar napięcia także :mrgreen:
Remigiusz - Czw Wrz 22, 2011 17:29

Mam tylko pomiar napięcia ile to jest g/s to nie mam :razz:



[ Dodano: Czw Wrz 22, 2011 17:29 ]
ADI-mistrzu napisał/a:
Granica wzmacniacza to napięcie zasilania minus około 1.2V, czyli około 4V to max


I teraz widać czemu jest odcinka przy 3000-3500rpm :wink:

har0 - Pią Wrz 23, 2011 12:15

Remi jeśli piszesz o tym dual mapping to czytałem ten temat, nie podoba mi sie tylko kwestia przełączania między mapami- gdyby to jakoś trybiło równolegle :mniam:
Remigiusz - Pią Wrz 23, 2011 22:08

har0, W sensie ze trzeba zejść na wolne obroty :wink: :?: Jedzie np 140km/h puszczasz nogę z gazu czekasz aż spadną obroty do 980 i wyłączasz przeplywke lub ja włączasz i tyle :wink: Mniej winne to MG/Rover ze ECU nie paśi jak się w czasie jazdy przełącza :wink:
Alexi - Pią Wrz 23, 2011 22:16

Albo dwa przełączniki ;p Jeden oszukujący że obroty spadły do jałowych drugi do zał/wył przepływkę. ;-)
Remigiusz - Pią Wrz 23, 2011 22:19

alexi, Ale prawda jest taka ze nie zawsze działa w czasie jazdy :wink: Kazdy będzie mógł sobie to woli próbować, bo czasem zaskoczy a czasem nie :wink:

Ja się teraz szykuje na quad maping :razz: :mrgreen:

Alexi - Sob Wrz 24, 2011 11:23

Najpierw dokonczmy sprawe dual map :p to sie za quad wezmiesz :p heheh
Remigiusz - Sob Wrz 24, 2011 20:33

alexi, To już idzie za jednym zamachem w parze :wink:
marcinZG - Wto Lis 29, 2011 18:02

Po pewnym czasie jazdy z MAFAM-em ADI-ego musialem w koncu go odlaczyc.
Poczatkowo wszystko bylo jak ta lala, ale po paru tygodniach auto zaczelo sie dziwnie zachowywac.
W okolicach 1800 obr (1500-2000) zaczelo sie dziwne szarpanie i delikatne falowanie obrotow polaczone ze strasznym zmuleniem.
Ponizej tej granicy bylo ok, po jej przekroczeniu rowniez auto odzyskiwalo wigor.

Byc moze jest to kwestia mojego badziewnego montazu, ze zwyklymi elektrycznymi kostkami, lub jakiegos przerwania sygnalu, ale dziwne jest to, ze objaw wystepuje tylko w podanym zakresie obrotow.
Pod odlaczeniu MAFAM-a wszystko wrocila do normy, lacznie ze strasznym mulem ponizej 1800 obr :(

Alexi - Wto Lis 29, 2011 21:13

Jak bym czytał swoje wypociny o swoim problemie. Zacznij od sprawdzenia czy jakiś kabel ci nie lata (ja wymieniłem filtr paliwa i wywaliłem diodę, w sumie to to samo co z emulatorem). Po zabiegach auto już nie kaszle.

Czy to wygląda mniej więcej tak?


marcinZG - Wto Lis 29, 2011 23:08

alexi napisał/a:
Zacznij od sprawdzenia czy jakiś kabel ci nie lata [...]

Sprawdzalem, ze 3 razy. Dlatego mam jeszcze watpliwosc co do jakosci mojej instalacji,
ale jest juz za zimno zeby sie bawic przed domem.
A nie chce mi sie co chwile wjezdzac do garazu i wyjezdzac na test.
Mysle, ze pobawie sie dopiero na wiosne.

alexi napisał/a:
Czy to wygląda mniej więcej tak?

Mniej wiecej tak, tylko zjawisko ma miejsce nieco "wyzej".

har0 - Sro Lis 30, 2011 09:18

miałem to samo, zmniejszyłem sygnał na potencjometrze DIGIMAFU do 30 % i szarpania już nie było. teraz akurat mam odpiety wzmacniacz bo przepływkę mam uszkodzoną i jeżdżę narazie bez.
Nie potrzebnie odpinałeś, trzeba było sprawdzić różne ustawienia wzmacniacza.

Alexi - Sro Lis 30, 2011 09:28

Ja miałem diodę. Więc tam regulacji nie było ;-) Żadna strata tydzień później R jeździł już na double power super extra mapach od Remiego ;-)
Remigiusz - Sro Lis 30, 2011 09:34

Widze ze nie wiele się stało od mojej ostatniej propozycji żebyś cie zrobili jakiś wykres (wartości maf i rpm) na tam wzmacniaczu :wink:

W sumie mamy teraz mapki przy której przeplywka staje się zbędna wiec temat mało interesujący jest ale z ciekawosci ja bym coś pokombinował jeszcze z tym. Jak ktoś ma jeszcze jednego wzmaka i chciał by mi wysłać na testy :wink:

marcinZG - Sro Lis 30, 2011 17:10

har0 napisał/a:
miałem to samo, zmniejszyłem sygnał na potencjometrze DIGIMAFU do 30 % i szarpania już nie było. teraz akurat mam odpiety wzmacniacz bo przepływkę mam uszkodzoną i jeżdżę narazie bez.
Nie potrzebnie odpinałeś, trzeba było sprawdzić różne ustawienia wzmacniacza.

Odpialem tylko przewod sygnalowy, wystarczy ze przepne z powrotem 2 kabelki i wzmacniacz wroci do gry.
Ale zaczyna mnie tu coraz bardziej krocic na te mapy, co macie chlopaki w posiadaniu.
Tyle ze ja mysle o tej poprawionej wersji od MG.
Lepszy dol i pare KM i Nm wiecej niz teraz w zupelnosci mi wystarczy.
Moje sprzeglo z przebiegiem prawie 180k km napewno woli lagodniejsza wersje ;)

Remigiusz - Sro Lis 30, 2011 17:40

marcinZG, Ale nie pozbędziesz się problemu przeplywki. Ja ta mapę poprawiona od MG uważam za paliwo chłoną mapę :mrgreen:
marcinZG - Sro Lis 30, 2011 23:10

Czemu paliwochlonna? Wieksze spalanie wychodzi niz na tej drugiej?
Co do przeplywki, to ja jezdze na tej samej od poczatku kiedy kupilem auto, czyli juz 2,5 roku i caly czas jest w niezlej formie, wiec osobiscie jakos nie odczulem "problemu przeplywki".

Alexi - Sro Lis 30, 2011 23:16

Gdybyś miał nówkę to byś odczuł ;-) Człowiek z czasem się do problemu i tej zanikającej mocy przyzwyczaja.
marcinZG - Czw Gru 01, 2011 18:10

Nie no jasna sprawa, ale wole jezdzic na w 80% sprawnej przeplywce, niz wrzucic nowe mapy, olac przeplywke a za 2 miesiace wymieniac sprzeglo...
To jest kwestia wyboru i dla mnie osobiscie lepszym kompromisem sa mapy od MG, ktore i tak dadza mi wiecej mocy i dodatkowo poprawia mi mocno smutny dol.

Krzysi3k - Czw Gru 01, 2011 18:15

marcinZG, a co ma przepływka do sprzęgła przepraszam? :D
marcinZG - Czw Gru 01, 2011 19:56

Krzysi3k napisał/a:
marcinZG, a co ma przepływka do sprzęgła przepraszam? :D

Bezposrednio nic.
Chodzilo mi o mapy mafless, wieksza moc i wiekszy moment :)

Mundekk - Czw Gru 01, 2011 20:35

marcinZG, były na hamowni obie mapy i różnice pomiędzy tymi mapami w mocy są prawie żadne za to na tych od mg potrzebujesz przepływki a na tych mafless nie i dlatego wybór jest chyba oczywisty. Ja dzisiaj zamontowałem maflessy i bardzo łądnie śmiga bez przepływki wkręca sie spokojnie ponad 4k i nie traci mocy
marcinZG - Czw Gru 01, 2011 21:50

No wlasnie nie moglem znalezc obu tych wykresow.
Tak czy siak, dla mnie nie jest taki oczywisty :razz: Ale chyba moge miec swoje zdanie :cool:

Mundekk - Czw Gru 01, 2011 21:54

http://i1080.photobucket....2045/3MG115.jpg - wykres Remigiusza, tylko tutaj jest razem z wtryskami więc mocy więcej i momentu ale widać, że różnice między mapami prawie nie istnieja. Jak nadal twierdzisz, że wolisz MG to chyba już nic Cie nie przekona do maflessow ;p
marcinZG - Czw Gru 01, 2011 22:43

Ooo wlasnie tego szukalem! Podziekowal! ;)
Pozyjemy, zobaczymy... :cool:

Remigiusz - Czw Gru 01, 2011 23:44

marcinZG, No jak koledzy powyzej ja nie rozumiem twojego toku myślenia. Wolisz coś gorszego założyć i dalej się brykać z problemem przeplywki :roll: A jak nie wsadzisz wtrysków to sprzęgle nic nie będzie :wink: Ponad 150km oraz 350Nm nie będziesz miał tak ze bez obaw :wink:

Ja jeszcze uważam ze wtryski + mapki i mega moc ze dobry test w jakim stanie mamy sprzęgło i skrzynie :razz: :twisted: :mrgreen:

marcinZG - Pią Gru 02, 2011 19:10

Patrzac na te wykresy, faktycznie macie racje.
Cos mi sie wkrecilo, ze jest miedzy nimi zdecydowanie wieksza roznica.

Ja tam nie chce nic testowac, chce wygodnie, bezpiecznie i bezproblemowo jezdzic :cool:
A jak trafie na jakiegos fajnego R75 z koncowki produkcji, to przesiadka :razz:

Jugol - Wto Kwi 03, 2012 16:49

Remi patrząc na ten wykres : http://i1080.photobucket....2045/3MG115.jpg test pierwszy, masz z mapami od MG- 115KM i Mafamem, czy tymi mafless ?? Wynik mi się bardzo podoba :ok: Aha i rozumiem, że wtryski od SDi ??

Ok, już doczytałem w Twoim temacie: ,,Test 1 były mapki MG115++ z podpięta przeplywka.'' :ok: Czyli tak jak mam obecnie pod maską :mrgreen:

Remigiusz - Wto Kwi 24, 2012 19:19

Jugol, No dokładnie MG115 to te mapki od MG tylko jakieś ciut inne niż seria :wink: I wtryski SDI on board za każdym razem :mrgreen:

[ Dodano: Wto Kwi 24, 2012 19:18 ]
Witam, chciałem kilka nowych wykresów wkleić podczas jazdy :wink:





Fanie by było taki wykres od Firq dostać z VNT :wink:



Jedynie mnie ten timing advance dziwi trochę he z tak opada i się znów podnosi :neutral:

mentos - Sob Maj 05, 2012 22:15

Chciałbym wtrącić jeszcze odnośnie kombinowania z dioda i max sygnałem.
Myślałem, ze klima mi padła, a okazało się, ze kiedy dioda jest wpięta to ECU nie pozwala na załączenie sprężarki (pewnie sądząc ze silnik jest na maxa obciążony). Po odpięciu diody klima ożyła.