Zobacz temat - [218 TD 92r] Jaki akumulator najlepszy?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [218 TD 92r] Jaki akumulator najlepszy?


Solux - Pon Maj 23, 2011 12:43
Temat postu: [218 TD 92r] Jaki akumulator najlepszy?
Witam, jaki akumulator byłby najlepszy dla Rovera 218 td z 92 roku?
Wcześniej miałem bosch 72AH ale on mi nie działa i nie odpala, po ładowaniu także nie odpalał.
Następny był 62 AH(w miarę nowy), ale nie działał po załadowaniu prostownikiem ( nie najnowszym), natomiast ten sam 62 od hondy kolegi działał ...
I teraz się zastanawiam, czy to wina prostownika , może nie działa?
Taki pożyczyłem od znajomego, niby działa. Czy po prostu mam pecha do aku?:D

SyntaX - Pon Maj 23, 2011 12:51

Ma być dobry kolego.
To powiem tak.
Ja i Tata mamy Freelander'a TD4 2.0.
Oboje kupiliśmy takie same akumulatory przed zima i nie żałujemy. w największe mrozy odpalał bez problemu
Varta Blue Dynamic 80h 740A
Tylko nie wiem czy taki duży wejdzie Tobie w podstawę.
Optymalnie polecił bym Tobie taki:
http://allegro.pl/varta-b...1623660657.html

Te silniki maja to do siebie ze wymagają solidnego kopniaka na rozruchu.
80Ah możne być do Twojego motoru za duży i się nie doładowywać.
Myślę że w okolicy 70Ah z solidnym prądem rozruchowym będzie idealne.

katalogowo do twojego modelu przeznaczony jest taki:
http://allegro.pl/akumula...1591962965.html

Powiem tak:
Przerabiałem akumulatory BOSH, Kager i Baner i żaden nie wytrzymał tyle co Varta.

azer - Pon Maj 23, 2011 13:32

Z mojej strony polecam centra futura. Dużo pozytywnych opinii.
Jugol - Pon Maj 23, 2011 16:29

Dokładnie, równiez poleam Centra Futura 72Ah spoko Ci wejdzie, u mnie upchałem nawet 77Ah i złego słowa nie powiem. Znam kilka osób, które sa zadowolone równie jak ja.
Brt - Pon Maj 23, 2011 22:19

nooo znasz :P ;) rownież futurkę polecam :ok:
Tomi - Sro Maj 25, 2011 16:35

Ja polecam aku EXIDE. W Cabrio mam od 3 lat i niestety jak to podczas zimowych postojów często aku (od stania) rozładowuje się do zera (nawet kontrolek). Zdarza się, że podczas jednego sezonu zimowego potrafi rozładować go 2 lub 3 krotnie...

A co mnie zadziwia, że pomimo tak ekstremalnej eksploatacji w tej chwili ma 3-ci sezon i ma się dobrze. Wystarczy wyjechać z garażu pojeździć trochę (jakiąś godzinkę lub dwie) i aku jak nowy. W tej chwili samochód stoi czasem niużywany przez tydzień lub dwa, a ja przychodzę i palę od cyknięcia :)

Jak dla mnie EXIDE...

faecd - Sro Maj 25, 2011 19:03

Tomi napisał/a:
ak dla mnie EXIDE...
exide to to samo co centra futura lecz produkowany na eksport :)

zatem czy centra futura czy exide jedna rzecz. Najlepszy stosunek jakosci do ceny!!!

dobryziom - Czw Maj 26, 2011 11:22

mam centre future 54Ah i bardzo polecam !! ! nie kupuj duzo wiekszej pojemnosci jak tu pisza typu 74 czy 77 tym bardziej jak nie robisz duzych przebiegów bo zmarnujesz aku jesli sie nie bedzie doladowywał do konca...

PS jak mam aku w bagazniku i mimo drastycznego spadku napiecie na kablu odpala bez problemu :)

Tomi - Czw Maj 26, 2011 12:31

dobryziom napisał/a:

PS jak mam aku w bagazniku i mimo drastycznego spadku napiecie na kablu odpala bez problemu :)


Też się zastanawiam nad przeniesieniem aku do bagarka, jednak zastanawiam się czy to do końca zdrowe (dla człowieka). Aku podczas ładowania nie jest obojętne. Wydzielaja się ciepło i gazy. Komora silnika jest dość przewiewna, w odróżnieniu od kabiny pasażerkiej i bagażnika.

dobryziom - Czw Maj 26, 2011 15:12

[quote="TomiTeż się zastanawiam nad przeniesieniem aku do bagarka, jednak zastanawiam się czy to do końca zdrowe (dla człowieka). Aku podczas ładowania nie jest obojętne. Wydzielaja się ciepło i gazy. Komora silnika jest dość przewiewna, w odróżnieniu od kabiny pasażerkiej i bagażnika.[/quote]

w tych nowych aku chyba juz nie ma tego problemu patrzac ze duzo mercedesów, BMW ma seryjnie aku w bagazniku :) U mnie jest on umijescowiony blisko tylnej lampy gdzie jest bardzo przewiewnie z racji kratki odpowietrznika :)

Tomi - Czw Maj 26, 2011 16:34

dobryziom napisał/a:
U mnie jest on umijescowiony blisko tylnej lampy gdzie jest bardzo przewiewnie z racji kratki odpowietrznika :)


Ten odpowietrznik jest z założenia zamknięty (to jego naturalne położenie), uchyla się jedynie podczas zamknięcia drzwi lub klapy bagażnika, aby ciśnienie powstałe wewnątrz auta nie udażało po uszach ludzi będąch wewnątrz.

dobryziom - Czw Maj 26, 2011 16:51

Tomi napisał/a:
dobryziom napisał/a:
U mnie jest on umijescowiony blisko tylnej lampy gdzie jest bardzo przewiewnie z racji kratki odpowietrznika :)


Ten odpowietrznik jest z założenia zamknięty (to jego naturalne położenie), uchyla się jedynie podczas zamknięcia drzwi lub klapy bagażnika, aby ciśnienie powstałe wewnątrz auta nie udażało po uszach ludzi będąch wewnątrz.


u mnie przykrywa go tylko luzno latajaca gumowa kotarka wiec przeplyw powietrza jest stały :)

Jugol - Czw Maj 26, 2011 20:44

dobryziom napisał/a:
u mnie przykrywa go tylko luzno latajaca gumowa kotarka wiec przeplyw powietrza jest stały


Nie tylko u Ciebie- chyba we wszystkich R jest to tak własnie rozwiązane, i jej zadanie jest takie jak napisał Tomi :taa:

AndrewS - Czw Maj 26, 2011 23:40

dobryziom napisał/a:
bo zmarnujesz aku jesli sie nie bedzie doladowywał do konca...


eee przy dzisiejszych mozliwosciach alternatorow raczej malo prawdopodobne