Zobacz temat - [R400 '98 1.6si 5D] Zamek, pilot i oświetlenie bagażnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 '98 1.6si 5D] Zamek, pilot i oświetlenie bagażnika

yahoo999 - Pon Maj 30, 2011 21:39
Temat postu: [R400 '98 1.6si 5D] Zamek, pilot i oświetlenie bagażnika
Witam wszystkich.
Posiadam jw. Roverka 400 1.6si '98 5d a wraz z nim kilka pytań.
1) Mam problem z zamkiem tylnej klapy. Kluczyk wchodzi do końca, ale nie chce się przekręcić. (Pryskałem kilkakrotnie WD przez ok. tydzień, nie pomogło) Po próbie włamania (przez kogoś oczywiście) wyciągnąłem z zamka kawałek złamanego małego śrubokręta :smile: i od tamtego czasu nie mogę otworzyć bagażnika za pomocą kluczyka. Czytałem na forum instrukcję naprawy blaszek w zamku itp. choć nie wiem czy pomoże. Mogę wymienić wkładkę zamka na tą ze schowka, tylko nie wiem jak rozebrać tylną klapę, żeby to zrobić.
2) Drugi problem dotyczy oświetlenia bagażnika. Wiem, że w tym zatrzasku klapy jest taki wystający pazur, który po otwarciu powinien odbić i wtedy zapala się światło. Niestety u mnie działa to na odwrót :shock: Dopiero po otwarciu klapy muszę ten pazur docisnąć i trzymać, żeby mieć oświetlenie (tak jakby ktoś "bieguny" zamienił). Chciałem sprawdzić jak to wygląda. Odkręciłem ten zatrzask klapy, wyczepiłem przewód, który wpadł do środka klapy i nie mogę go sięgnąć. To drugi powód, dla którego chciałbym tą klapę rozebrać.
3) Po 2 latach intensywnego użytkowania pilota, aby otworzyć drzwi musiałem klikać wiele razy z bliska żeby załapało, a potem nawet immobilizer po przekręceniu kluczyka w stacyjce odłączał zapłon (robił przerywane i przeraźliwe "tiru-riru"). Po wielokrotnym wciśnięciu otwarcia drzwi na pilocie (lub w ekstremalnym przypadku ściągnięcie klem z aku) dostawał chyba sygnał i mogłem go odpalić. Wymieniłem baterię, zsynchronizowałem pilota zgodnie z instrukcją i nadal jest kupa. Żeby otworzyć drzwi muszę klikać kilkanaście razy naprzemian przyciski otwierania i zamykania na pilocie lub w ostateczności otwieram go z kluczyka, no ale nie po to mam pilota (z resztą tylko jednego). Czy coś z tym można zrobić, bo nie mogę go tak ciągle otwierać (to trochę obciach) i zasięg ma z pół metra.

kasjopea - Pon Maj 30, 2011 21:47

Do rozbierania klapy na pewno pomocne okaże się rave.

A pilota może warto rozebrać i posprawdzać luty.

truten23 - Wto Maj 31, 2011 10:21

Bardzo możliwe że pomoże Ci wymiana styczników ;) Generalnie to te piloty nie mają rewelacyjnego zasięgu... :roll:
yahoo999 - Wto Maj 31, 2011 13:15

Czy można gdzieś dostać te styczniki, czy są jakieś standardowe? Czytałem, że do czegoś w pilocie można przylutować 0,3mm przewód w izolacji, żeby robił za antenkę dla polepszenia zasięgu.
Chciałbym również zapytać, czy jak kupię np na "allegro" pilota, to czy będę mógł go zsynchronizować tak jak tego swojego po wymianie baterii, czy potrzebny będzie jakiś komputer?

tronsek - Wto Maj 31, 2011 13:34

yahoo999 napisał/a:
Chciałbym również zapytać, czy jak kupię np na "allegro" pilota, to czy będę mógł go zsynchronizować tak jak tego swojego po wymianie baterii, czy potrzebny będzie jakiś komputer?
Tak jak po wymianie baterii pilota nie zsynchronizujesz. Będzie potrzebny do tego komputer ROVER'a T4.
driftdreamer - Wto Maj 31, 2011 17:05

yahoo999 napisał/a:
Czytałem, że do czegoś w pilocie można przylutować 0,3mm przewód w izolacji, żeby robił za antenkę dla polepszenia zasięgu.


pewnie tu http://www.roverki.pl/com...-w-pilocie.html

truten23 - Wto Maj 31, 2011 17:34

yahoo999 napisał/a:
Czy można gdzieś dostać te styczniki

Potrzebyjesz kolego czegoś takiego: https://www.elfaelektroni...65-20&toc=20449

Kupisz w każdym sklepie elektronicznym, lub jeśli bawisz się troszkę elektroniką, to możesz to znaleźć w prawie każdym elektronicznym klamocie codziennego użytku :mrgreen:

[ Dodano: Wto Maj 31, 2011 17:34 ]
ja zmieniałem je już ze 2 razy, bo zaszły jakimś szlamem. Nie mam pojęcia skąd... :neutral:
Generalnie poprawa natychmiastowa :grin:

sobrus - Pon Cze 06, 2011 12:17

Mikrostyki? Kiedyś było tego pełno w joystickach :) W myszkach komputerowych też są.
truten23 - Wto Cze 07, 2011 08:44

W myszkach są trochę inne. :razz:
bibson3 - Czw Cze 09, 2011 10:18

Koledzy! nie wprowadzajcie w błąd, przycisk tylko można uszkodzić mechanicznie, możliwe że padł któryś przycisk ale to bardzo mało prawdopodobne. Można to sprawdzić miernikiem z biedronki za 10zł. A dokładniej czy przewodzi pomiędzy poszczególnymi zestykami po naciśnięciu guzika. Jeżeli pilot działał i nie działa, a tranzystory (takie małe czarne gówienka w środku) nie są widocznie upalone to do wymiany nadajnik (kwarc) oraz odbiornik (rezonator kwarcowy). Z reguły to drugie, bo te pierwsze raczej się nie psują. Ostatnio przerabiałem taką wymianę u siebie, jest jeden facet w pl co handluje tymi rezonatorami. Poniżej link:

http://www.gerard.pl/prod...roducts_id=4570

Co do zasięgu to badajże ADI-mistrzu wynalazł patent na poprawę do 10-15m, a mianowicie do wyprowadzenia tranzystorka końcowego dolutowuje się 16cm cienkiego drutu zwiniętego w spiralkę (w odpowiednią stronę) działa to na zasadzie podłączenia dodatkowej, większej anteny.

Co do rozkodowania pilota po wyjęciu baterii to mój było ponad 2h jak wymieniałem w nim całą elektronikę i wystarczyło standardowe 4x zamknięcie, 1x otwarcie żeby się skomunikował. Jeżeli chcesz dodać nowego pilota np. uniwersalnego za 100zł to wtedy musisz jechać na T4 żeby go dodać do bazy samochodowego komputerka, jeśli chodzi o wymianę baterii to MOIM zdaniem wystarczy 4x kliknąć zamknięcie i raz otwarcie.

Co do przycisku obojętnie jaki byleby zwierał w ten sam sposób, ja u siebie zamontowałem dużo wyższy do druku przewlekanego a nie SMD żeby wygodniej się naciskało.

Pozdrawiam