Zobacz temat - [416] Problem z układem chłodzenia :(
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416] Problem z układem chłodzenia :(

grzegorz1652 - Wto Maj 31, 2011 08:01
Temat postu: [416] Problem z układem chłodzenia :(
Witam. Mam problem z układem chłodzenia. Ponieważ po odpowietrzeniu jest wszystko OK nawiew grzeje że aż parzy ale jednak po przejechaniu ok. 15km układ tak jakby się znowu zapowietrza :cry: i znowu z nawiewu leci zimne powietrze a wskazówka prawie że dochodzi do czerwonej kreski i później znowu spada na ten poziom co ma być czyli gdzieś poniżej połowy... i jak już się zapowietrzy z powrotem to temperatura tak skacze raz do góry i raz na dół... i po mimo wysokiej temperatury silnika z nawiewu leci zimne powietrze. Dodam jeszcze że samochód kupiłem jakieś 3 tygodnie temu i wszystko było ok temperatura się utrzymywała cały czas poniżej połowy :mrgreen: jednak w wodzie która była wlana do układu chłodzenia zauważyłem tak jakby był wsypany uszczelniacz.... bo było w tej wodzie coś lekko lepkiego. A raz po umyciu samochodu zauważyłem od str. pasażera pod dywanikiem mokrą plamę i nie wiem czy przypadkiem nie przepuszczała gdzieś nagrzewnica.... teraz już się tak nie dzieje, nie ma mokrej plamy na tapicerce... Proszę o pomoc bo ciągle mi rośnie ta temperatura a wiem że jest to nie zdrowe dla silnika serii K ponieważ może pójść uszczelka... Z góry wielkie dzięki
Adrian - Wto Maj 31, 2011 08:38

Poszukaj na Forum, bo jest mnóstwo tematów, o tym co trzeba sprawdzić w takiej sytuacji. Poczytaj o termostacie, korku, uszczelce kolektora, pompie wody, HGFie.

Płynu Ci nie ubywa?

grzegorz1652 - Wto Maj 31, 2011 09:14

no płynu jako tako to nie zauważyłem żeby ubywało... jedynie jak zagotuje i wyrzuci... termostat wczoraj wymieniłem na nowy... ale nie wiem czy czasem nie będzie to wina uszczelki pod głowicą bo dzisiaj podczas odpowietrzania mu pogazowałem i zauważyłem leciutki wyciek z przodu właśnie z pod gowicy z lewej strony. :/ i chyba niestety bez HGF-u się nie obejdzie :(
kamilos2521 - Wto Maj 31, 2011 09:25

witam sprawdź olej czy nie ma go wiecej niż powinno plus czy nie kopci na biało podczas odpalenia....jeżeli to hgf to uszczelka starego typu wzmacniana plus nowe szpilki, reszta uszczelek nowy olej filtry, czyszczenie całego układu oraz zalanie nowej cieczy chłodzącej...i co najwazniejsze dobry mechanik!!!!!
Powodzenia pisz co wyszło.....

truten23 - Wto Maj 31, 2011 09:59

kamilos2521 napisał/a:
to uszczelka starego typu wzmacniana

A ja kategorycznie polecam uszczelkę nowego typu. grzegorz1652, jak wyjmiesz starą z silnika, to zobaczysz jaki to szajs jest.
Nasuwa mi się przypuszczenie, że może być problem z pompą wody. :hmm:
Generalnie, sprawdź czy pod korkiem oleju i wody nie masz majonezu, czy nie przybywa Ci oleju, nie ubywa wody.

grzegorz1652 - Wto Maj 31, 2011 10:36

nie oleju nie przybywa i nigdzie nie mam ani troszkę tzw. majonezu... ani pod korkiem od oleju ani pod korkiem od zbiornika wyrównawczego... w płynie też nie ma nigdzie oleju... aha no i nie kopci nic a nic podczas odpalania ani podczas gazowania....

Edit: dołączam zdj. gdzie zauważyłem że minimalnie wycieka woda...

Adrian - Wto Maj 31, 2011 13:02

Na 85% HGF :???:
kamilos2521 - Wto Maj 31, 2011 14:11

jezeli na tym łączeniu leci woda to hgf raczej(jak by leciał olej to co innego)....
Odnosnie uszczelki stary nowy typ mało ważne(chociaż ja jestem z starą)... ważne aby zrobić to dobrze u dobrego mechanika plus wymienic sruby na nowe!!!!!!!

des - Wto Maj 31, 2011 17:09

Mi się w tym miejscu zbierał płyn chłodniczy jak padła uszczelka kolektora ssącego ale tutaj to ewidentnie pod głowicą.
truten23 - Wto Maj 31, 2011 17:21

Cytat:
Na 85% HGF
właściwie to nawet na więcej procent... :neutral:

kamilos2521 napisał/a:
ważne aby zrobić to dobrze u dobrego mechanika
:ok2: Albo dobrze i samemu :razz:

grzegorz1652, jak wszystko będziesz miał na wierzchu, to zajrzyj do pompy, mam jakieś przeczucie :lol:

grzegorz1652 - Wto Maj 31, 2011 18:26

a jak zrobić to samemu? jest jakiś artykuł?
Adrian - Wto Maj 31, 2011 20:06

Prawie wszystko jest na forum. Musisz poświęcić trochę czasu i je przeszukać.
andrew0503 - Wto Maj 31, 2011 20:24

grzegorz1652 napisał/a:
a jak zrobić to samemu? jest jakiś artykuł?

Wpisz sobie w szukajkę HGF, a wyskoczy od groma tematów. Sporo lektury... I życzę powodzenia w naprawie :ok:

faecd - Wto Maj 31, 2011 22:06

Ja tylko dodam, ze HGFa zrobilem za dokladnie 612,18zł w tym sa koszta kazdej przesylki, rekawiczek ochronnych na robote i innych !@!$# z tym zwiazanych.

Zestaw taki obejmowal:
uszczelka pod glowice
uszczelka kol. wyd
uszczelka kol. ssacego
uszczelniacze zaworowe
planowanie glowicy
sprawdzenie szczelnosci glowicy i zaworow
nowe sruby (szpilki) glowicy
i inne drobnostki

Warunek konieczny by zamknac sie w tak malej kwocie! ZROBIC TO SAMEMU :)

pozdro

[ Dodano: Wto Maj 31, 2011 22:06 ]
No i jeszcze plyny (chlodniczy i olej) olej nie byle jaki tylko motul, mozna zalac cos tanszego.

PS nie jezdzij takim autem bo jeszcze przegrzejesz glowice i bedzie i ona do wymiany a wtedy to koszta siegna okolo 2-3 tys zl

grzegorz1652 - Sro Cze 01, 2011 07:41

faecd niestety za późno :razz: bo jechałem wczoraj tym samochodem i dzisiaj wracałem i powiem wam że temperatura się uspokoiła nie skacze do góry ani nic tylko cały czas stoi w miejscu tak jak powinna czyli poniżej połowy :smile: no ale niestety po przyjechaniu dzisiaj do domu popatrzyłem pod machę i widziałem że dalej jest tam mokre :/
kamilos2521 - Sro Cze 01, 2011 07:41

Jasne że lepiej zrobic samemu(koszty bedą mniejsze o parę stówek) tylko żeby to zrobic to trzeba miec pojęcie co i jak(jak dokręcić śruby np) mieć klucze do tej roboty oraz miejsce garaż a nie pod blokiem......więc jeżeli wiesz co i jak masz do tego narzędzia to smiało ale jak nie wiesz jak się za to zabrac to radze Ci zapłacić mechanikowi bo mozesz więcej zepsuc niz naprawić a wtedy to już koszta wzrosną do takiej sumy że przewyższą wartośc auta....powodzenia życzę
grzegorz1652 - Sro Cze 01, 2011 07:49

no mechanikiem to ja nie jestem ale jakieś tam pojęcie to mam :) a kluczy też mam trochę oprócz tego Nm :/ ale to bym może pożyczył od takich znajomych mechaników :smile:
kamilos2521 - Sro Cze 01, 2011 08:19

jak masz skąd pozyczyć i wiesz co nie co to smiało....poszukaj w szukajce jest duzo dokładnych opisów co i jak zwłaszcza opis kolegi oprawca jest dobry albo napisz do niego na priv to ci wszystko wyjasni...u mnie odpukac jeszcze nie było hgf i nie ma objawów ale kumpel miał i byłem przy robocie tego ale powiem ze sam bym się za to nie wziął....
Powodzenia pisz co i jak w trakcie pracy...

truten23 - Sro Cze 01, 2011 08:39

Zrobienie HGFu nie jest takie straszne... :cool:
grzegorz1652 - Sro Cze 01, 2011 10:58

szukam i szukam jakiegoś opisu i nie mogę znaleźć :sad: pisałem nawet prywatną wiadomosc do oprawcy to jak narazie nic nie odp :sad: czy mógłbym prosić o jakiś link czy coś z opisem jak zrobić samemu HGF? bo już szukam chyba Ze 2godz. i nic nie mogę znaleźć :sad:
kamilos2521 - Sro Cze 01, 2011 13:35

tutaj masz cos ciekawego
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=30004

[ Dodano: Sro Cze 01, 2011 13:35 ]
http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20
http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20

grzegorz1652 - Sro Cze 01, 2011 16:08

Ok dzięki wielkie za linki :wink: Ale mam jeszcze ost. Pytanko ponieważ ciśnie mnie kasa i nie mam za bardzo żeby wszystko wymienić za jednym razem więc chciałem spytać co jest najważniejsze żeby wymienić przy HGF? czy wystarczy wymienić:
1. uszczelke pod głowicą
2.uszczelkę kolektora
3.uszczelkę przykrywy zaworów
4.uszczelkę układu wydechowego
5. zrobić planowanie glowicy oraz sprawdzić szczelnosć

bardzo proszę o odp. co jest najpilniejsze a co można zostawić i nie wymieniać... bo chciałbym sobie zamówić już części i zabierać się do roboty sam... nie przez mechanika

Adrian - Sro Cze 01, 2011 16:20

Do wymiany jest wszystko co podałeś. Może jeszcze zaistnieć potrzeba wymiany szpilek głowicy. Przy okazji jeszcze można przyjrzeć się zaworom i ich uszczelniaczom. Jeśli jeszcze nie robiłeś, to od razu rozrząd zrób (łącznie z pompą wody). Nie ma co oszczędzać, żeby później płaczu nie było.
grzegorz1652 - Sro Cze 01, 2011 17:22

rozrząd chyba był robiony bo jest jakaś naklejka na masce że był robiony przy 118tyś a teraz mam przejechane 143689km także nie ma za bardzo potrzeby robić rozrządu :grin: chociaż tyle dobrze... a co może powodowac takie objawy że jeśli trzymam silnik na wyższych obrotach lub jeśli mu po gazuje troszkę to powietrze leci strasznie gorace z nawiewu a jak tylko dam na luz i wolne obroty to za niedługo leci już coraz zimniejsze powietrze aż w końcu leci całkiem chłodne i znowu dopiero musze pogazować troszkę żeby leciało ciepłe... ja myśle że to wina pompy wodnej a wy? :smile:

Edit: zapomniałem jeszcze dodać że wsypałem jeszcze dzisiaj do zbiornika wyrównawczego uszczelniacz w proszku i temperatura się już uspokoiła i nie skacze już :smile: stoi cały czas tak jak powinna poniżej połowy tylko że właśnie coś jest nie tak jeszcze z tym ogrzewaniem :/
tzn. prawdopodobnie z pompą wody

Adrian - Sro Cze 01, 2011 19:17

grzegorz1652 napisał/a:
był robiony przy 118tyś a teraz mam przejechane 143689km

Dasz sobie rękę uciąć, że faktycznie masz tyle przejechane? :razz:
grzegorz1652 napisał/a:
wsypałem jeszcze dzisiaj do zbiornika wyrównawczego uszczelniacz w proszku

To żeś sobie bigosu narobił! :sad: To dziadostwo zatyka nagrzewnicę (i nie tylko) i może powodować problemy ze słabym ogrzewaniem. Dodatkowo pisałeś, że widziałeś ślady uszczelniacza już wcześniej, co oznacza, że poprzedni właściciel swoje dorzucił.

grzegorz1652 - Sro Cze 01, 2011 19:59

no nie dam sobie ręki uciąć bo nie mam udokumentowanego tego przebiegu niestety ale no sprawdzę ten rozdrząd jak będe go miał na wierzchu czy ma luzy czynie :smile: a co o uszczelniacza to nie zatyka nic jeśli się go dobrze użyje :smile: i zależy też z jakiej jest firmy :) bo mialemgo wsypanego również w poprzednim aucie i żadnego problemu z nagrzewnicą i z ogrzewaniem nie mialem :)
kamilos2521 - Czw Cze 02, 2011 09:27

To co napisałeś musisz wszystko zrobic plus proponuje szpilki wymienic koszt około 200-220zł ale lepiej dac teraz nowe niz na jakis miesiac od nowa robic uszczelke pod głowicą gdyz szpilki stare nie dadzą rady....przy okazji odpowietrz cały układ chłodzenia wyczyść go i zalej nowym płynem...proponuje jak sie tak dzieje z nawiewem spprawdzić termostat jak bedzie zły wymienic na nowy i to chyba wszystko co musisz zroboc w kwocie 700-800zł powinieneś sie zmieścić ze wszystkim plus olej i filtr oczywiscie....pozdro pisz co i jak
grzegorz1652 - Sro Cze 08, 2011 15:32

cześć wszystkim ponownie :mrgreen: jutro zabieram się za rozkręcania :smile: i ściąganie tej głowicy i mam pytanie w jakiej kolejności należy odkręcać śruby? i później dokręcać? aha no i najważniejsze z jaką siłą dokręcać? do ilu Nm? bardzo ale to bardzo proszę o odp. z góry dzieki... :grin: