Zobacz temat - [R200 86KM '98] Piszczenie hamulców, bicie i piszczenie koła
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 86KM '98] Piszczenie hamulców, bicie i piszczenie koła

machi12 - Sob Cze 18, 2011 20:54
Temat postu: [R200 86KM '98] Piszczenie hamulców, bicie i piszczenie koła
Witam,
dziś przysiadłem troszkę do rovera. I mam kilka pytań i problemów.
Od pewnego czasu piszczą mi hamulce (szczególnie lewe koło). Oczywiście na podnośnik koło zdjąłem. Podobny problem znalazłem tutaj: http://forum.roverki.eu/v...hamulce&start=0
Dodatkowo u mnie zdjagnozowałem opór przy kręceniu tarczą ale nie na całym obrocie tylko tak 1/3. Jak by klocki cały czas stykały się z kołem. Również lewe koło to co piszczy przy lekkim skręcie bardziej się nagrzewa co czuć pod ręką.
Pytanie moje: co to może być?
W związku że jestem laikiem prosiłbym o zdjęcia jeśli ktoś ma co to może być. Czy mogę rozkręcić hamulce przeczyścić i poskładać?
Dodam że hamulce (klocek z zew.) wydają się być grube. I tarcze też. Również na tarczy widzę taki zardzewiały rant po brzegu (tak jak by klocki tak nie tarły)
Przy hamowaniu (jak się nagrzeją) też bardzo piszczą:/
Sprawa 2. Bicie koła: nie wiem którego pewno będzie wyważenie ale czy to może mieć związek z hamulcami? i to iż prawy sworzeń mam do wymiany?
Sprawa 3. Nie jadę zbyt szybko nie wchodzę w ostry zakręt a opony mi piszczą :/ Czy to wina sworznia, zbieżności czy czegoś innego?
Pozdrawiam :)

Krzysi3k - Sob Cze 18, 2011 21:59

Przyczyn może być wiele... mogły Ci się śruby pływające zapiec i może zacisk nie odbijać do końca. Ale skoro mówisz, że klocki jakoś źle przylegają to ja bym obstawił, że masz pokrzywione tarcze. Pewnie wjechałeś rozgrzanymi tarczami w kałużę i tyle... Drgania na kierownicę też od tego mogą powstawać, jeżeli to nazywasz biciem.
machi12 - Sob Cze 18, 2011 22:27