Zobacz temat - [R620 Di] Problem z włączeniem wentylatora
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620 Di] Problem z włączeniem wentylatora

Mariusz1977 - Wto Lip 26, 2011 19:27
Temat postu: [R620 Di] Problem z włączeniem wentylatora
Witam mam problem nie włącza mi się wiatrak od chłodzenia, temperatura w normie prawie na połowie skali a wcześniej się załączał .Jak wezmę na krótko to chodzi.O co chodzi. :bezradny:
darek_wp - Wto Lip 26, 2011 21:57

Co znaczy na krótko? Bezpośrednio do aku czy jakoś inaczej?
Sprawdź czujnik temperatury płynu (ten 2 przewodowy podłączony do kompa). A przy okazji skorzystaj z wyszukiwarki.

Koju - Sro Lip 27, 2011 07:53

Jeśli nie masz klimy lub jej nie używasz to wentylator się nie załączy przy normalnej temperaturze silnika (połowa skali na wskaźniku).
sammer21 - Czw Lip 28, 2011 11:38

Mi wskazówka doszła prawie do czerwonego pola i tez mi sie nie wlaczyl :(
darek_wp - Czw Lip 28, 2011 13:50

sammer21 odłącz przewody od czujnika temp (2 przewodowy idący do kompa) i sprawdź czy włączy się wentylator - jeśli tak to czujnik do wymiany. Jeśli went się nie włączy to do sprawdzenia went, bezpiecznik, przekaźnik. Oczywiśćei próby przy zapłonie włączonym w poz 2.
sammer21 - Czw Lip 28, 2011 15:02

Czujniki byly wymieniane. Przynajmniej ten na mniejsza temperature. Ja mysle ze to cos przy tej kostce co laczy czujnik z wentylatorem bo jest tam jeden styk przepalony i widac, ze cos tam sie przepalilo.

A jak sie plyn zagotowal to moglo cos sie stac w silniku??

Mariusz1977 - Czw Lip 28, 2011 15:36

Dzięki za pomoc ale zaczął chodzić może jakiś kabelek poruszałem albo po prostu dostał temperatury i się załączył dobry samochodzik nie będzie pana denerwował.

[ Dodano: Czw Lip 28, 2011 15:36 ]
A przy okazji zapytam czy wysoki stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym, oczywiście po na grzaniu się silnika to normalne.

sammer21 - Czw Lip 28, 2011 15:38

[ Dodano: Czw Lip 28, 2011 15:36 ]
A przy okazji zapytam czy wysoki stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym, oczywiście po na grzaniu się silnika to normalne.[/quote]

Tak :) Im jest plyn cieplejszy tym jest go wiecej w zbiorniczku :)

Mariusz1977 - Czw Lip 28, 2011 15:54

No ale prawie cały to chyba nie coś nie tak.
Koju - Czw Lip 28, 2011 16:11

Mariusz1977 napisał/a:
Dzięki za pomoc ale zaczął chodzić może jakiś kabelek poruszałem albo po prostu dostał temperatury i się załączył dobry samochodzik nie będzie pana denerwował.

Mariusz1977,odpowiedziałem Ci w mailu że wiatrak przy normalnej temperaturze płynu w układzie ma się nie uruchamiać.
Żeby załączyło się chłodzenie temperatura musi osiągnąć około 100 C.
W tej chwili jeździsz na niedogrzanym silniku jeśli wiatrak pracuję w temperaturze otwarcia się termostatu +- 85 C lub co chwile termostat otwiera i zamyka układ chłodzący.
Jeśli układ jest w porządku tego silnika przy normalnym użytkowaniu nie da się zagotować.

sammer21 - Czw Lip 28, 2011 16:12

Moze masz nalane na zimnym silnku ponad stan i dlatego Ci sie az tak podnosi
Mariusz1977 - Czw Lip 28, 2011 18:06

Sammer21 -płyn był wlany na zimnym silniku to powiedz co teraz zrobić, żeby się tak nie działo. :neutral:
sammer21 - Czw Lip 28, 2011 19:22

Plynu powinno byc tak na pol zbiorniczka. Jak jest wiecej no to po prostu strzykawka albo jakas rurka zmiejsz poziom plynu. Sprawdz sobie korek i zaworek sie w nim znajdujacy. Ja np dzisiaj jak go czyscilem to mialem tam kupe jakiegos syfu :(
Mariusz1977 - Czw Lip 28, 2011 19:32

Stan płynu na zimnym silniku to pomiędzy Max-Min ,czyli w połowie tak jak piszesz.Korek sprawdziłem po przez wciśnięcie tego zaworka chodzi gładko.Ale mam teraz inny problem napisałem na innym poście ale nikt chyba nie wie jak się za to zabrać .Zaczął mi cieknąć trójnik ten przy pompie paliwowej ,do którego dochodzą takie dwa gumowe przewody paliwowe, i nie wiem co zrobić ma ktoś jakiś pomysł.