Zobacz temat - [PN 1,4 MPI] chłodnica oleju silnika w 1,4 - 1,6 - 1,8 16 V
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [PN 1,4 MPI] chłodnica oleju silnika w 1,4 - 1,6 - 1,8 16 V

Pedrogsi - Wto Lip 26, 2011 21:42
Temat postu: [PN 1,4 MPI] chłodnica oleju silnika w 1,4 - 1,6 - 1,8 16 V
Witam wszytkich

Mam do was takie pytanie. Jestem posiadaczem Poloneza z silnikiem rovera i naszła mnie taka mysl z kolegą aby do silnika Rovera dołączyc chlodnice oleju. Nie wiem jakie jest zjawisko w typowych Roverkach ale w PN zauważylem że przy wyższych temperaturach na zewnatrz ten silnk dosyc szybko nabiera temp i sie grzeje z tad ta myśl i pytanie do was:

czy w Roverkach MG innych wystepowały takie chlodniczki oleju w K-series i w jaki sposób dało by się ją zamontować w PN? czy wystepowały jakie misy z których były wyjscią na ową chlodniczke, czy moze z były jakies wyjścia z podpory fitra oleju lub jakieś inne które mi w tej chwili nie przychodza do głowy.

Wielkie dzięki za jakikolwiek odzew

flapjck1 - Wto Lip 26, 2011 22:10

nie bylo takowych
roverowski uklad chlodzenia jest bardzo wydajny i to ze silnik sie szybko nagrzewa nie znaczy ze powinien sie tez przegrzewac

jak jest inaczej to trzeba wyeliminowac przyczyne - termostat? chlodnica?

Pedrogsi - Wto Lip 26, 2011 22:40

flapjck1, dzieki wielkie za odpowedź

Co prawda u mnie jest i wymieniona chłodnica i nowy termostat i auto co prawda sie nie przegrzewa tylko przy temp np powyzej 30'C i jak da sie po pełnych garach przez dłuzszy czas to wiatraki na chlodnicy szaleją non stop.. dlatego myslałem zeby zaoszczedzić troche silnikowi i właśnie zamontować ową chłodniczke i dlatego zainteresowalo mnie czy wystepowały one w Roverkach

Dzieki za wyczerpującą odpowiedź

flapjck1 - Wto Lip 26, 2011 22:47

chociaz wlasciwie...

w systemie suchej miski w lotusie elise mozna bylo zalozyc oilcoolera

http://qedmotorsport.co.u...r-k-series/misc

sa tez plastry pod filtr oleju ( wymiennik z ciecza ), np takie

http://www.ebay.co.uk/itm...=item5d2f94f185

Pedrogsi - Wto Lip 26, 2011 22:53

mhhh :razz:

Choć przydało by sie troche tańsze rozwiązanie :>

[ Dodano: Wto Lip 26, 2011 22:53 ]
sa tez plastry pod filtr oleju ( wymiennik z ciecza ), np takie

http://www.ebay.co.uk/itm...f94f185[/quote]


o to jest juz fajniutkie rozwiązanie o którym wlaśnie myslałem

Kozik - Sro Lip 27, 2011 07:55

Kiedyś też mi przeszło przez myśl żeby coś takiego zastosować, tylko co ten plaster pod filtr oleju a do tych rurek ciecz chłodząca czy jak? bo nie kumam zbyt dobrze.

[ Dodano: Sro Lip 27, 2011 07:55 ]
Pedrogsi, jakbyś wydumał jakieś rozwiązanie to bierz dwa, po drugi się do Ciebie zgłoszę, będziesz miał taniej jak będzie dwóch ;>

sknerko - Sro Lip 27, 2011 08:39

założyć termostat zewnętrzny PRT od landrovera i silnik jest jakieś 20% chłodniejszy

[ Dodano: Sro Lip 27, 2011 08:39 ]
Tu macie wątek z fotkami, rysunkami etc.
http://forum.roverki.eu/v...p=589043#589043

Pedrogsi - Sro Lip 27, 2011 22:29

Kozik napisał/a:
Kiedyś też mi przeszło przez myśl żeby coś takiego zastosować, tylko co ten plaster pod filtr oleju a do tych rurek ciecz chłodząca czy jak? bo nie kumam zbyt dobrze.

do tych rurek to jak dobrze mi sie wydaje to jest wyjście i wejscie do chodnicy oleju :wink: przez który idzie obieg - wsumie wydaje sie to dosć prostym rozwiązaniem i łatwym w zamontowaniu.


[ Dodano: Sro Lip 27, 2011 07:55 ]
Pedrogsi, jakbyś wydumał jakieś rozwiązanie to bierz dwa, po drugi się do Ciebie zgłoszę, będziesz miał taniej jak będzie dwóch ;>


no to sądze że juz 3 bo mój kumpel tez by zastosowal w swoim roverku - po za tym sądze że do zamówienia więcej osób mogło by sie naleść wiec i hurtowe zamówienie by poszło

poza tym znalazłem jeszcze takie cos:
http://qedmotorsport.co.u...andwich%20plate

tu jeszcze wystepuje z termostatem - Sandwich plate, with thermostat (each)


co do termostatu zewnętrznego PRT - jest tez dość swietnym dodatkowo rozwiązaniem bo z tego co wmiare szybko wyczytałem ma to spowodować płynnośc temperatury cieszy by uszczelka pod głowicą nie dostawała po du... , kwestia tylko wykminienia jak to zamotować w układzie chłodzenia PN - jeszcze poczytam dokładnie na ten temat i bede zadawał pytanie jesli chodzi o jakieś niejasności dla mnie

mam nadziej ze zamontowanie 1 i 2 rozwiązania nie przedobrzy sprawy... :razz:

Kozik - Czw Sie 04, 2011 10:28

Pedrogsi napisał/a:
mam nadziej ze zamontowanie 1 i 2 rozwiązania nie przedobrzy sprawy... :razz:


myslę że chłodnica oleju opóźni nieco działanie termostatu ;)

[ Dodano: Czw Sie 04, 2011 10:25 ]
Koledzy jak z tą chłodnicą oleju? ja wczoraj zamontowałem termostat PRT :D

jeszcze chłodnica oleju i na spokojnie będę mógł modzić auto ;)

[ Dodano: Czw Sie 04, 2011 10:28 ]
Pedrogsi napisał/a:
, kwestia tylko wykminienia jak to zamotować w układzie chłodzenia PN - jeszcze poczytam dokładnie na ten temat i bede zadawał pytanie jesli chodzi o jakieś niejasności dla mnie


ja już zamontowałem i jak kupujesz zestaw to jest to banalnie proste, nawet u mnie się wszystko mieści, jakbyś chciał to wpadnij na spota to zobaczysz jak to u mnie wygląda ;)

Pedrogsi - Sro Sie 17, 2011 20:38

"ja już zamontowałem i jak kupujesz zestaw to jest to banalnie proste, nawet u mnie się wszystko mieści, jakbyś chciał to wpadnij na spota to zobaczysz jak to u mnie wygląda"

a mogłbyś kolego wyrysować jakis schemat jak to wyglada w roverku taki montaż? nawet na kartce jak wyglada Bez i Z

ja sobie wyrysowałem schemat poldka jak wyglada i jak ewentualnie mozna by wymodzic podlaczenie tego termostatu




troche robie tak namacalnie bo mimo wszytko nei wiem jak wyglada układ chlodzenia w roverku
jakbys narysował schemat porobiłbys fotki to byłbym wdzieczny
Ewentualnie kiedy byłby jakis spot na którgo mozna by zaglądnąć pooblookiwać jak to wyglada realiach

A co do tematu - podstawki mozna spokojnie dostac nawet w polsce jak i na allegro - kwestia tylko adaptera i tu pojawia sie najwiekszy problem gdyz nie wiem jaką wielkość i oznaczenie ma gwint przy fitrze oleju w roverku
na opakowaniu filtra pisze mi 13/16" wie ktoś jaki to jest gwint po normalnemu? bo możliwe ze mozna by dostać adapter bez problemu.

Kozik - Sro Sie 17, 2011 23:56

Pedrogsi, spot jest jutro filmowy. w rzeszowie będę pewnie gdzieś od około 16:30

[ Dodano: Sro Sie 17, 2011 23:53 ]
jak przedumam kwestię to narysuję ale pewnie będzie lepiej jak obfocę ten termostat

[ Dodano: Sro Sie 17, 2011 23:56 ]
Pedrogsi, a co do podstawki to tam podłącza się wodę czy chłodnicę oleju?

Pedrogsi - Czw Sie 18, 2011 00:08

Chłodniczke oleju podłaczasz przewodami do podstawki którą sie montuje do stopy filtra oleju wlasnie!

Czyli po kolei tak:
1 okdrecasz filt oleju
2 montujesz podstawke
podglad z allegro: tu jest z termostatem i taka by mnie wlasnie najbardziej satysfakcjonowala
http://allegro.pl/podstaw...1757370409.html
3 zakrecasz ją adapterem do stopki oleju i zakrecasz filtr oleju
4 2 przewodami z podstawki wyjsciowy /powrotni montujesz do chlodnicy oleju
i wła-la :wink:

TYLKO wlasnie tu najwiekszy problem z zastosowaniem adaptera bo nie wiem jaki jest określony gwint do filtra oleju

na opakowaniu jest napisane tylko 13/16" --> nie wiem jaki to gwint 13/16? bo mozna by dopasować adapter
JAk by ktoś znał odpowiedż niech sie wypowie bo bedzie to bardzo pomocne

Kozik - Czw Sie 18, 2011 07:41

Z tego co wiem to chłodniczka oleju kosztuje parę groszy ;/ ja myślałem że podłącza się to pod węże wodne, wtedy chłodzenie byłoby mniej wydajne ale za to odszedł by problem chłodniczki

[ Dodano: Czw Sie 18, 2011 07:41 ]
chyba że wystarczy parę metrów rurki miedzianej ;)

Pedrogsi - Czw Sie 18, 2011 13:28

tak chłodniczke oleju to juz nie problem dorwac! czy nową czy uzywaną, najwiekszym problemem dla mnie jest adapter - a olej chlodzony jest powietrzem z chlodnicy

A to nie ma sie nijak z podłaczeniem pod węze wodne - dlatego ja mysle dodatkowo zainstalować termstat PRT

Kozik - Czw Sie 18, 2011 22:21

Pedrogsi napisał/a:
najwiekszym problemem dla mnie jest adapter


adapter do poldona i rovera pewnie taki sam podejdzie

rafalrz1989 - Sob Lip 26, 2014 20:50

Może to będzie odkop roku, ale...

Ktoś coś opatentował w tym temacie ?

Mam Poloneza z mocno pomodzonym wolnossącym 16K4F i ostatnio stwierdziłem, że jak się go trochę dłużej pałuje to olej się chyba za bardzo rozrzedza, bo hydro zaczyna klepać dość mocno. Mam wlany świeży 5W30. Zjawisko wystąpiło po przejechaniu około 15km z maksymalnie otwartą przepustnicą, gdzie przez dłuższy czas wskazówka obrotomierza przebywała w prawej części obrotomierza. Mocne klepanie hydro usłyszałem po zjechaniu na stację, gdy chodził na wolnych obrotach.

Pomyślałem, że wypadałoby chyba zainwestować w chłodnicę oleju, coby się aż tak nie grzał i nie robił się rzadki. Bo to też skutkuje pewnie znacznym spadkiem jego ciśnienia - nie wiem, nie założyłem jeszcze zegarów dodatkowych.

Wymyśliłem, że dobra by była chłodnica oleju z jakiegoś automata, często są szerokie i niskie. Miejsca w Polonezie sporo na takie patenty przed chłodnicą cieczy.

Ale pytanie jak to podłączyć, żeby miało sens i spełniało swoje zadanie ?

flapjck1 - Sob Lip 26, 2014 23:06

http://www.ebay.co.uk/itm...=item1c432805a6


lub

http://www.ebay.co.uk/itm...=item1c43282958

rafalrz1989 - Sob Lip 26, 2014 23:26

A gdyby tak wykorzystać poprostu wyjścia na czujniki, których są 2 sztuki w podstawie filtra oleju ?
flapjck1 - Nie Lip 27, 2014 00:08

ale na wyjściu na czujnik to zostanie ci dziurka na przepływ o średnicy może 3 mm?
rafalrz1989 - Nie Lip 27, 2014 09:11

Akurat tam nie zaglądałem :P ale zaczęło mnie zastanawiać coś jeszcze...

Czy jeśli dołoże taką podstawkę jak pokazałeś, to będzie stały obieg oleju przez tą chłodnicę ? Nie będzie tak, że chłodnica poprostu napełni się olejem i on będzie tam sobie "stał" ?

Na allegro znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/adapter...4407999744.html

Jedynie tokarz musiałby mi dorabiać redukcję, bo K16 ma bardzo dziwny gwint do filtra oleju.

flapjck1 - Nie Lip 27, 2014 09:40

jak nie pomerdasz nic przy montażu to obieg będzie


możesz pomodzic z tego co dostępne w pl, z calowymi gwintami nie ma problemu, hydrauliki silowe maja tego od cholery, i jak dorabiasz przewody olejowe to ci zrobia jakie tylko sobie zyczysz, jest tez szansa ze dobiorą ci odpowiednia mufe do przykręcenia podstawki

ale osobiście bym kupil gotowca żeby się nie pierdzielic z jezdzeniem po tokarzach fachowcach i szukaniem kogos kto ma gwintowniki calowe odpowiednie :)

chyba ze masz kogos takiego na podoredziu