Zobacz temat - [R400] Filtr kabinowy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Filtr kabinowy

des - Czw Lip 28, 2011 15:05
Temat postu: [R400] Filtr kabinowy
Witam,
Jaki powinien mieć wymiary filtr kabinowy do R z klimatyzacją?
Postanowiłem wymienić swój bo strasznie zasyfiały był.
Wyjąłem stary, pokazałem jaki chcę i taki otrzymałem lecz jest za duży. Mierzyliśmy metrówką i wychodzi na to, że ma po 21cm z każdej strony. Tak też podają katalogi z których korzystają sprzedawcy.
Wg mnie to te katalogi są do .... nie podobne. W związku z tym, że już nic nie mogłem zrobić (czyt. wymienić - bo nie było na co) postąpiłem jak barbarzyńca i zmniejszyłem filtr nożyczkami.

Nie chciałbym w przyszłości "męczyć się" i docinać coś co powinno pasować plug&play, dlatego pytam Was koledzy jakie wymiary powinien mieć ten filtr?

Dodam, że filt od Hondy Civic także nie będzie pasować też ma 21cm.

Na allegro każdy ma inne wymiary i już nie wiem jaki kupować.
Na pewno komora filtra nie jest kwadratem. Jeden bok jest dłuższy.

andrew0503 - Czw Lip 28, 2011 16:30

Może ten będzie dobry:
http://www.filtron.pl/pl/...p=-102&id=k1082

http://www.filtron.pl/pl/...OC=111#idn29390

kasjopea - Czw Lip 28, 2011 16:31

Pasuje na pewno Filtron K1082.
Ja brałam też Zaffo węglowy od Tomiego, też idealnie pasował.

des edytuj proszę swój post pod kątem błędów ortograficznych :olaboga:

des - Czw Lip 28, 2011 16:37

kasjopea, poprawione. Zawsze byłem noga z ortografii.
Poza tym wszystko mi się na czerwono podświetla i nie wiem kiedy piszę z błędami.

Squid - Pią Lip 29, 2011 08:16

kasjopea napisał/a:
Pasuje na pewno Filtron K1082.


Dokładnie tak jest, wczoraj wymieniałem i pasuje idealnie. Jedyne co mi przychodzi do głowy to może klima dokładana była ? Wtedy pasować powinien K 1017 - prawdopodobnie ;)

szoso - Pią Lip 29, 2011 08:18

albo w ogóle może nie być tego filtra przy dokładanej klimie, są tematy na forum
des - Pią Lip 29, 2011 22:37

Jak nie miałem klimy to nie miałem żadnego filtra. Dokładałem oryginalną klimę z rozbitka więc komora filtra jest oryginalna.

Dzieki za odpowiedź. Następnym razem kupię K1082.

driftdreamer - Wto Wrz 20, 2011 17:47

Witam mam pytanko zakupiłem dziś elegancki filtr kabinowy węglowy marki OYODO JAPAN za cale 35 zl :mrgreen:
na filtrze nie ma strzalki ktora byla na starym boschu czy w takim przypadku nie ma znaczenia jak go włoże? filtr wyglada identycznie z obu stron.
filtr to cos takiego: http://www.hdmot.pl/index...a-40f4006oyo-4d
dzieki za pomoc z gory. Pozdrawiam

szoso - Wto Wrz 20, 2011 18:46

nie ma znaczenia
sobrus - Sro Wrz 21, 2011 10:50

Czy to normalne że przy filtrze węglowym i tak czuć spaliny z poprzedzającego pojazdu wewnątrz auta?
Kupiłem filtr węglowy ASTER, dość ładnie wykonany z plastikową ramką itd.

Niestety nie czuje jego oczyszczających właściwości. Musze jeździć z odciętym wlotem z zewnątrz bo te smrodzące ciężarówki i TDI po prostu mnie wykończą.

Swoją drogą respekt dla designu R400 że po wciśnięciu tego magicznego przycisku w co bym nie wjechał nie czuje absolutnie nic. Tylko szyby parują :(

szoso - Sro Wrz 21, 2011 12:13

może taki on węglowy :wink:
sobrus - Sro Wrz 21, 2011 12:59

A to możliwe, właśnie dlatego pytam czy to normalne i podaje markę.

Fakt faktem wykonanie o klase lepsze niz poprzedniego filtra BUGUS (czy jakoś tak) - ten miał plastikową ramkę z uszczelnieniem naokoło i wypustką do wyjmowania.

Kosztował z przesyłką 50zł więc nie był szczególnie tani.

No ale efekt... na początku miałem wrażenie, ze jest lepiej (może placebo).

A teraz spaliny mnie zabijają. Filtr ma moze z miesiąc.

Jeżeli to szajs to co polecacie? Firma ASTER jak i sam filtr wyglądały na dość porządne.

andrew0503 - Sro Wrz 21, 2011 15:23

Mam obecnie założony filtr Corteco, bez żadnej plastikowej ramki, dopasowany też jakoś
szczególnie nie jest(zamawiałem w sklepiku osiedlowym), ale przez 2 miesiące użytkowania
nie docierają do mnie żadne nieprzyjemne zapachy, nawet stare tdi vw potrafi zneutralizować :smile: . Polecam też filtry Zaffo, miałem, byłem zadowolony, następny też będzie Zaffo
Dziękuję :grin:

BoloSr - Sro Wrz 21, 2011 18:58

sobrus napisał/a:
Czy to normalne że przy filtrze węglowym i tak czuć spaliny z poprzedzającego pojazdu wewnątrz auta?
Kupiłem filtr węglowy ASTER, dość ładnie wykonany z plastikową ramką itd.

Niestety nie czuje jego oczyszczających właściwości. Musze jeździć z odciętym wlotem z zewnątrz bo te smrodzące ciężarówki i TDI po prostu mnie wykończą.

Swoją drogą respekt dla designu R400 że po wciśnięciu tego magicznego przycisku w co bym nie wjechał nie czuje absolutnie nic. Tylko szyby parują :(


ja tam mam zawsze zwykly filtrona albo manna filtr i nic nie czuc troche to dziwne co tu czytam

sobrus - Sro Wrz 21, 2011 19:42

Dla mnie też, ale układ mam dokładnie oczyszczony, odkurzony i 100% sprawny,
Zdejmowałem podszybie - także z dwóch stron.
Wszystko z nim OK.
Filtr założony starannie (również osobiście przeze mnie) - jest uszczelniony gąbką wokół ramki - nie ma szans zeby coś było źle. Model odpowiedni - do R400 z klimą. K1082 czy jakoś tak.

A jednak kopcące auta dają mi się nieco we znaki na włączonym nawiewie.

Jeszcze jedno pytanie: czy w takiej sytuacji lepiej mieć w środkowym nawiewie strzałkę niebieską czy białą (u mnie przeważnie jest biała).

andrew0503 - Sro Wrz 21, 2011 19:57

W zasadzie na odczuwalne zapachy to nie powinno mieć znaczenia, często zmieniam i nie odczuwam różnicy w aromacie. Wcześniej miałem filtrona i smrodek faktycznie nieraz przenikał, ale nigdy nie było to uciążliwe...
des - Sro Wrz 21, 2011 20:03

Ja mam węglowy, nie tak dawno wymieniany i czuje normalnie spaliny ale nie jest to uciążliwe, przynajmniej dla mnie.
sobrus - Sro Wrz 21, 2011 20:15

Ok czyli może tak być.
Wiecie - można wytrzymać.

Ale w Lublinie są teraz szeroko zakrojone roboty drogowe - a obwodnicy brak.

Więc stoje codziennie w korkach z ciężarówkami pamietającymi na oko lata 80-te jak nie wcześniej. Wypuszczającymi z siebie kłęby czarnych spalin.

I po prostu troche to wnerwia. Kto takie pojazdy w ogóle dopuszcza do ruchu, skoro niektórzy mają problem z przeglądem osobówek?

andrew0503 - Sro Wrz 21, 2011 20:39

sobrus napisał/a:
I po prostu troche to wnerwia. Kto takie pojazdy w ogóle dopuszcza do ruchu, skoro niektórzy mają problem z przeglądem osobówek?

businnes is businnes, przecież jak do tej pory wcale nie trzeba jechać na przegląd aby mieć wpis w dowód, wystarczą znajomości lub trochę wolnej gotówki. A przedsiębiorcy to pewnie mają jeszcze zniżki...

des - Czw Wrz 22, 2011 20:43

Poza tym samochody ciężarowe mają trochę inne normy.
sobrus - Pią Wrz 23, 2011 07:41

Wygląda jakby wcale nie miały :D
Micros - Pią Wrz 23, 2011 09:50

sobrus napisał/a:

A jednak kopcące auta dają mi się nieco we znaki na włączonym nawiewie.

Ja mam na to taki sposób, że gdy dojeżdżam do skrzyżowania i widzę korek to zamykam obieg powietrza. Jak sobie pochodzi zamknięty obieg z klimą to nie jest wcale źle, a chroni skutecznie przed smrodem. Jak jadę i widzę, że zaraz znów nie stanę na światłach za kopcącymi autami to otwieram obieg, żeby wpadło "świeże" powietrze.

U mnie odpowiednik K1082 Zaffo węglowy od Tomiego. Mimo, że węglowy nie zauważam zbytniej różnicy między tym, a np. Filtronem, szczególnie po paru m-cach użytkowania. W minimalnym stopniu pochłania zapachy.

sobrus - Pią Wrz 23, 2011 10:39

No to ja robie tak samo, zamknięcie otwarcie, parują szyby - klima.
Ale najczęściej się kończy ze w końcu zapomninam coś przełączyć.

Pewnego dnia to po prostu tak miałem dość, że zamiast jechać sobie z otwartym szyberkiem (moja ulubiona opcja) zamknąłem obieg, klima w ruch i wio. I tak całą drogę.

W każdym razie widze ze to norma. Pozostaje mi sie cieszyć, że to nie kabriolet !

wooy11 - Wto Wrz 27, 2011 09:34

przecież po to jest obieg wewnętrzny i to on blokuje dolot spalin z zewnątrz a nie filtr kabinowy.....kabinowy głównie zatrzymuje pył kurz, liście itp :)
sobrus - Wto Wrz 27, 2011 09:52

Ale węglowy ma w teorii zatrzymywać też toksyczne substancje i zapachy.
Jednak chyba przeliczyłem się w kwestii skuteczności.
Obieg wewnętrzny jest super, ale czasem powoduje parowanie szyb.

Micros - Wto Wrz 27, 2011 10:00

sobrus napisał/a:
Ale węglowy ma w teorii zatrzymywać też toksyczne substancje i zapachy.
Jednak chyba przeliczyłem się w kwestii skuteczności.

Nie Ty jeden :D
sobrus napisał/a:

Obieg wewnętrzny jest super, ale czasem powoduje parowanie szyb.

I po dłuższym czasie zaczyna brakować tlenu w powietrzu ;)

wooy11 - Wto Wrz 27, 2011 10:13

macie racje, szyby ładnie paruja ale tylko w przypadku kiedy nie ma sie klimatyzacji :)
a jeszcze jeden plus obiegu wewnętrznego to oszczędność ( wydajność ) klimy która podczas chłodzenia ciagle tego samego powietrza, bardzo szybko obniży temp. w samochodzie

sobrus - Wto Wrz 27, 2011 11:03

Nie ma się klimatyzacji włączonej.
Bo ja mam ale jej nie lubie.
Wysusza oczy, boli gardło, spadają osiągi i wzrasta zużycie paliwa.

Czasem jest fajna i bardzo przydatna - true.

Ale w słoneczny dużo bardziej pasuje mi szyberdach.

Jednak dostanie po nosie od jakiegoś KAMAZa poprzez otwarty szyberdach - bezcenne :cry:

Połaczenie zamkniętego obiegu + uchylony/otwarty szyber jest bardzo skuteczne dopóki właśnie nie podjedzie ciężarówa z wysoko umieszczonym tłumikiem. Wtedy robi się masakra.

Lukasik - Sro Paź 05, 2011 07:19

Mam takie krótkie pytanie tylko proszę nie obraźcie się. Filtr węglowy Zaffo jaki jest kierunek włożenia tego filtra? Ma na ramce strzałki z napisem Air Flow czy te strzałki wskazują kierunek przepływu powietrza czy może z której strony dmucha? Innymi słowy czy strzałki mają być zwrócone w stronę wentylatora czy w stronę skraplacza klimy? Czy powietrze wpada na filtr zgodnie ze strzałkami czy od strony strzałek? Jeszcze raz przepraszam za pytanie ale mam jakieś zaćmienie.
tronsek - Sro Paź 05, 2011 07:40

Lukasik napisał/a:
Ma na ramce strzałki z napisem Air Flow czy te strzałki wskazują kierunek przepływu powietrza czy może z której strony dmucha?
Wskazują kierunek przepływu powietrza.
sobrus - Sro Paź 05, 2011 07:43

czyli strzałka musi być w lewo, w kierunku środka samochodu.
Lukasik - Sro Paź 05, 2011 07:49

Wielkie dzięki za pomoc. Chętnie by poszło "pomógł". Umówmy się że poszło pomógł.
Jeszcze raz dziękuję.

Arhi - Sro Gru 03, 2014 00:19

Sorry za archeologię, jeżeli nie mam klimy w swoim r400 to też posiadam filtr kabinowy, czy też nie? :P
-_Zielarz_- - Sro Gru 03, 2014 06:54

Tak - posiadasz i jak dawno niewymieniany czyli rok np. to koniecznie wymień. Nie będą Ci parowały szyby a zimą w dodatku taka wilgoć będzie mogła przymarzać w środku do szyby a wtedy albo lekkie skrobanie/ścieranie zostaje albo czekać aż auto się nagrzeje.

30x211x212 (to bez klimy na pewno) - takich wymiarów szukaj na Allegro, Tomateam, Intercars itd.