Zobacz temat - [MGF] SWAP 3.0 V6 ??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [MGF] SWAP 3.0 V6 ??

Maxiking - Sob Lip 30, 2011 20:26
Temat postu: [MGF] SWAP 3.0 V6 ??
Jeżeli to forum dyskusyjne to moje pytanie brzmi, czy silnik od 406 coupe 3.0 v6 wszedłby do MGF ? :lol: :lol: może to głupie pytanie ale warto zapytać, tym bardziej, że w razie 'w' taki silnik można dorwać za ok 1tys zł. Dzięki za odp!
Adrian - Sob Lip 30, 2011 20:55

Maxiking napisał/a:
może to głupie pytanie

Nie może, a na pewno... :mrgreen: Skąd Ci do głowy taki "pomysł" przyszedł?

practicator - Sob Lip 30, 2011 20:57

Toś stary zaszarżował...
Po pierwsze ledwo da się wcisnąć V6 2,5 l od MG ZS i ZT - wymaga to jednak wywalenia baku (obecnego), zrobienia drugiego na zamówienie w innym miejscu, tak aby się gdzieś zmieścił w wolne miejsce, wymiana komputera, do tego dochodzi kwestia zaburzonego rozkładu masy. W temacie zmiany silników/wzmacniania MGFa polecam lekturę poniższego wątku - sam się nad tym kiedyś zastanawiałem, ale to nie jest najlepszy pomysł. Do tego dorzucam linka do elaboratu o opcjach silnikowych w MGFie napisanego przez Angoli.


http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=69032
http://www.mgf.ultimatemg...ine_options.htm

bastek - Sob Lip 30, 2011 21:19

Czyli rozumiem że 1.8 turbo z R75 pasuje na łapach? To chyba najbardziej rozwojowy silnik do Fki
hvil - Sob Lip 30, 2011 22:47

mocny ale rozwojowy do max 200KM przy niedużych nakładach, na więcej trzeba już go od zera budować, korby,tłoki wał, głowica bo klękają przy mocach ponad 200
Mad - Sob Lip 30, 2011 23:11

no i taki 1.8 turbo ok. 180KM żeby było bezpiecznie, zamiatał by wszystko do okoła z tą wagą i napędem na tył :)
longer86 - Sob Lip 30, 2011 23:19

Mad napisał/a:
no i taki 1.8 turbo ok. 180KM żeby było bezpiecznie, zamiatał by wszystko do okoła z tą wagą i napędem na tył :)


coś w tym jest... miałem przyjemność jeździć seatem leonem cupra 1.8T 180 i robi wrażenie a waży 1200kg

bastek - Nie Lip 31, 2011 00:10

No to dupa ,myślałem że ten motor więcej wytrzymuje. 2.5 kv6 odpada więc zostaje 2.0 turbo z r600/r800/r220 Pytanie tylko ile trzeba wyrzeźbić by to wsadzić :mrgreen: :roll:
longer86 napisał/a:
miałem przyjemność jeździć seatem leonem cupra 1.8T 180 i robi wrażenie a waży 1200kg

to ledwo jedzie, hondowskie wolnossące 1.6 to objeżdza, masa ludzie masa robi swoje!

Myśle że MGF z 200km/1000kg i silnikiem centralne już by fajne latał :cool:

Maxiking - Nie Lip 31, 2011 01:25

AdrianWWL napisał/a:
Maxiking napisał/a:
może to głupie pytanie

Nie może, a na pewno... :mrgreen: Skąd Ci do głowy taki "pomysł" przyszedł?


Kurde tak jakoś przyszło mi to na myśl bo 1.8 MPI nie brzmi ciekawie, praktycznie nie ma co sie w tym dźwięku podobać, tym bardziej jak nie ma kata, to moje MGF chodzi jak stary golf II :lol: Ale przypuszczałem, że 3000cm3 nie da rady tam zmieścić. Co do 1.8 T to mam złe wspomnienia z tym silnikiem ( Audi TT 180 km ) TTka paliła ok 14 litrów po mieście i jeszcze było coś nie tak z turbiną, szarpało, przerywało wgl nie było czuć mocy a niby 180km..

( Przygarnę 16" cali do MGF za dobre pieniądze, sprzedam 15" ) :razz:

practicator - Nie Lip 31, 2011 01:53

bastek napisał/a:
Czyli rozumiem że 1.8 turbo z R75 pasuje na łapach? To chyba najbardziej rozwojowy silnik do Fki


Tego jeszcze nie sprawdzałem - bardzo możliwe że tak. Przy czym tutaj problemu dużego nie ma - sprytny mechanik i tak sobie poradzi :)

bastek napisał/a:
No to dupa ,myślałem że ten motor więcej wytrzymuje. 2.5 kv6 odpada więc zostaje 2.0 turbo z r600/r800/r220 Pytanie tylko ile trzeba wyrzeźbić by to wsadzić


Motor T16 ogólnie ma potencjał jak szatan najwięcej udało się z niego wyrzeźbić ponad 800 KM (co ciekawe siedzi w MG ZR) - http://www.an-racing.com/

Jeśli myśleć o swapie, to musisz się liczyć z włożeniem mnóstwa pieniędzy w ten proceder - pewnie nawet więcej niż jest obecnie wart twój MGF. Zakup nie zajechanego T16 (najlepiej w jakimś samochodzie) to ok. 4 tys (pozostałe części można sprzedać klubowiczom, sporo się zwróci) Koszt generalnego remontu, bez którego nawet nie próbowałbym tego silnika nigdzie montować (po przebiegu rzędu 150-200k naprawdę by się to przydało jak masz silnik na blokach). Do tego problemy z montażem, kwestia pompy wody, chłodzenia turbałki i silnika (ciasna komora), montażu IC, a po drodze jeszcze trochę problemów by się znalazło.

MGF został tak zaprojektowany, że chęć wzmocnienia go wyżej niż 200 KM skutkuje lawinowymi kosztami - to jest górna wytrzymałość skrzyni PG-1. Do tego półosie, usztywnienie karoserii, większe heble (może być konieczna zmiana felg np. na 17"), itd. itd.

Jak już coś rzeźbić, to albo swapować K-series 1.8T z R75/MG ZT, albo samemu uturbiać 1.8i
Poczytaj u angoli, oni tam dużo o tym pisali.

http://www.mgf.ultimatemg...eetah/index.htm
http://forums.mg-rover.or...hlight=t-series
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=239747
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=215965
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=221184

[ Dodano: Nie Lip 31, 2011 01:53 ]
Maxiking napisał/a:
Co do 1.8 T to mam złe wspomnienia z tym silnikiem ( Audi TT 180 km ) TTka paliła ok 14 litrów po mieście i jeszcze było coś nie tak z turbiną, szarpało, przerywało wgl nie było czuć mocy a niby 180km..


Tylko co ma wspólnego motor Audi z silnikiem Rovera poza pojemnością i faktem posiadania turbiny?

hvil - Nie Lip 31, 2011 10:01

1.8T po wymianie tur inki na t4 pali mi na mieście 9.2 wg. kompa, na trasie ok 8-8,5 (ja na trasie jeżdżę enericznie), jak palowalem na torze czy autostradzie na maxa to pali 13:-) ale to juz przy maksymalnym extreem.

Silnik rovera jest fajny 1.8T wole go od niemieckiego bo może niemczura można kręcić w mocy ale jest toporny, rover może delikatny ale na 200KM daje rade jechać, ino więcej to już może być banan z wału albo kurba ustrzelona, no i turbo musi odpowiednio później wstawać:)

Lotek waży 600 kg i obawiam się o trakcję przy tej masie i 200KM w turbinie, TF jest cięższy, ma silnik z tyłu:) powinien fajnie jechać.


P.s. już kiedyś wspominałem, ale jak masz rzeźbić inny silnik to na początek polecam z tym co masz zabawę z ITB:) wykrzesasz cudny dźwięk, KOSMICZNY DÓŁ i relatywnie duży przyrost mocy na ori silniku:) Ja mam zestaw cbr 900 gaźnikowe ostatnie (gardziele 40mm jak w solexach a cena całego zestawu jak pół jednego solexa) plus megajolt plus rozdzielacz:) i tyle:) a śmiga pięknie.

Adrian - Nie Lip 31, 2011 11:18

Maxiking napisał/a:
Co do 1.8 T to mam złe wspomnienia z tym silnikiem ( Audi TT 180 km )

Tylko, że koledzy piszą tu o 1.8T od Rovera, a nie od VW.

Maxiking - Nie Lip 31, 2011 11:45

Jednym słowem cała operacja nie jest finansowo opłacalna, dopóki MGF jeździ na oryginalnym silniku :wink:

[ Dodano: Nie Lip 31, 2011 11:45 ]
P.s. już kiedyś wspominałem, ale jak masz rzeźbić inny silnik to na początek polecam z tym co masz zabawę z ITB:) wykrzesasz cudny dźwięk, KOSMICZNY DÓŁ i relatywnie duży przyrost mocy na ori silniku:) Ja mam zestaw cbr 900 gaźnikowe ostatnie (gardziele 40mm jak w solexach a cena całego zestawu jak pół jednego solexa) plus megajolt plus rozdzielacz:) i tyle:) a śmiga pięknie.[/quote]

Weź napisz dokładnie, bo sie zainteresowałem :grin:

bastek - Nie Lip 31, 2011 12:00

practicator, Fki nie mam ale szukam jakiegoś małego cabrio/roadstera którego można fajnie podłubać. Pakować dodatkowo 6-7tyś dla 200km to trochę za dużo.Chyba pozostanę jednak przy Crx del sol, możliwości kosmiczne ale dach tylko targa.

PS. Jest ktoś ze śląska albo opolskiego żeby można było pooglądać Fke? :lol:

Mad - Nie Lip 31, 2011 12:13

bastek, MX-5 miały silniki które można było turbić tak że głowa mała, no i jest jeszcze Toyota MR2 która seryjnie jest niezłym szatanem.
Maxiking - Nie Lip 31, 2011 12:21

A potem,że miota nim jak szatan :lol: :lol:
Mad, natknełem się na Twoje nagrania z MGF w roli głownej na YT :grin: Powiedz mi, Ty masz 16stki założone? jaki masz tam profil opony bo całkiem przyjemnie to wygląda. I czy orientujesz sie jakie dystanse by przypasowały zeby zalozyc na tył?

Mad - Nie Lip 31, 2011 13:15

Ja mam oryginalne 16" od MGFa Abingdon

215/40 rozmiar gumy na przód i na tył.

Maxiking - Nie Lip 31, 2011 14:20

215/40 - to szeroko, fajnie bo profil niski chyba najniższy w 16". Sprzedać ich nie chcesz ? :lol:
Mad - Nie Lip 31, 2011 14:27

Ja nie, ale stały takie kiedys na allegro, 1000pln na komplet :)
Maxiking - Nie Lip 31, 2011 14:38

Stoją nadal :wink: ale 1000zł za 16" bez opon do MG to trochę wg mnie dużo, są jeszcze na allegro te same za 800zł z oponami napisałem do goscia jaka cena bez opon, bo te co ma to profil jak w traktorze, ale nie odpisał.
hvil - Nie Lip 31, 2011 15:42

Maxiking, ja mam do zabawy mx-3 ale ziomek mx-5 z 95 roku prawie do 300 koni uturbiając:-) MX-5 ma bardzo wytrzymałe silniki 1.6 i 1.8. Skrzynki nie do padniecia i po sobie smiem powiedziec naprawde odporne na uszkodzenia silniki. moje b6 krecilo sie do 9 tysi i nie padlo do konca:)


A co do ITB to po prostu montujesz 4 gaźniki (ja wole gaźnikowe ITB bo mam uczulenie na elektronike) ale co mądrzejsi mogą i wtryskowe robić. tak jak mówilem robisz flansze by gazniki jak najblizej glowicy byly, wazne ze jesli nie sa to sportowe samochodowe tylko motocyklowe to musza byc pod takim katem jak w moto by dobrze pracowal.:-)

Masz już wymieszane paliwo z powietrzem potrzeba Ci jeszcze jakos to zdetonowac w cylindrze. Silniki z palcem i rozdzielaczem maja latwiej bo wystarczy sygnal z walka rozrządu, z kola zamachowego i mapa zaplonu i dziala. Ja tak mam że sygnal z kola i z rozrzadu podpiete do megajolta razem z TPS'em (motocyklowe dzialaja plug and play tez sa na 3 kable).

i megajolt steruje zaplonem na rozdzielacz EDIS III z forda:)

I tyle.

A i jeszcze kwestia pompy, trzeba zamontowac regulator cisnienia z dużym przelewem, ale zostawic pompe wtryskową bo gaźnikowa moze nie wydolac na 4 gazniki, wtryskowa za mocne ale z duzym przelewem mozna sobie idealnie wyregulowac.


Koszty:"
Gaźniki cbr 900 ok 200-300zl
Megajolt ok 100F na jebaju
flansza home made alu jak sie ma tiga 0zł , na zamówienie ok 150
EDIS - 30zł.

W tysiaku sie miescisz, a mocy tyle ile paliwa przelejesz:D i ten dźwięk gaźnikowych rajdówek lat 70'tych:):)

Jak cos to na PW.

marcin316 - Nie Lip 31, 2011 22:13

hvil napisał/a:
a mocy tyle ile paliwa przelejesz


No nie do końca. Jak nie napełnisz cylindrów powietrzem to dodatkowe paliwo niewiele pomoże. Jak by nie było, to mieszanka przynajmniej przypominać musi stechiometryczną...

hvil - Pon Sie 01, 2011 09:03

marcin316, masz racje ale nie pamietam czy na PW cvzy tu wcześniej pisalem że dzięki zastosowaniu bardzo krótkiego dolotu, wypelnianie cylindra jest o wiele pewniejsze i chłodniejsze dlatego też perspektywa "prze;ania" go odsuwa się dużo wyżej niż zwykle przy wzbogacaniu mieszanki:)

P.s. nie wolno schrzanić gardzieli wlotowej, mój po wieśniackim przerobieniu przezemnie trąbek wlotowych bieg jalowy mial dopiero gdzies przy 3 tys. obrotów a czaserm wogole nie palil:) Po zamontowaniu starych trąbek wszystko sie naprawilo, choc nie liczcie że na ITB jałowy będzie jak na wtrysku 500-800:-) ale w okolicach 1000-1200 jest miodzio:)

Marrkus - Nie Sie 07, 2011 21:33

Dodam jeszcze na temat KV6 w MGF

http://www.rovertech.net/...p?f=10&t=111560