Zobacz temat - [R75] Nie pali na jeden cylinder - KV6
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie pali na jeden cylinder - KV6

yuri84 - Czw Sie 04, 2011 21:06
Temat postu: [R75] Nie pali na jeden cylinder - KV6
Witam!
Mam Rovera 75 2,0 V6 z gazem z 99r przebieg 190 000 Mam problem z samochodem :( Kupiel go jakies czas temu ale okazalo sie ze poprzedni wlasciciel za mocno nie dbal lub sie poprostu nie znal i ograniczal do lania paliwa :( Okazalo sie ze wtryski od gazu nie podawaly dobrej mieszanki a jeden chyba wcale.Samochod nie ma pelnej kompresji na jednym z cylindrow i slabiej na nim pracuje.Na jalowym biegu szarpie autem.Wymienilem wtryski od gazu ale mechanicy twierdza ze prawdopodobnie musi byc remont silnika ze zawor sie wypalil i wogole chca wymienic przy okazji polowe samochodu. Za namowa znajomego jezdze od wczoraj tylko na beznynie w nadzieii ze sie moze jakos wyplucze i ureguluje... :( Kolega powiedzial mi ze moze byc cos z jakimis klapkami ktore dopuszczaja powietrze do silnika ze moga byc brudne i to moze byc przyczyna...inni znowu na poczatek kazali zmienic wszystkie swiece i przewody wysokiego napiecia. Kazdy ma troche inna teorie ale slychac ze cos lekko stuka nawet na beznynie jakby pod kolektorem (nie jestem pewien czy dobrze okreslilem ale stukanie jest mniej wiecej na gorze pod czarnym pofalowanym plastikiem) Ma ktos moze jakas sensowna rade od czego zaczac zeby nie wydac majatku na zbedne naprawy ?? Wolabym otwierac silnik na koncu ... :( ( Autko ogolnie jezdzi, calkiem nawet dobrze tylko szarpie na postoju i "slychac" to lekkie stukanie.

mike-l - Czw Sie 04, 2011 21:18

Witam!
Niestety te klekotanie to prawdopodobnie uszkodzone klapki systemu VIS, tutaj masz co nieco:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
spory problem, ale do ogarnięcia.
Co do silnika to grubsza sprawa, najpierw trzeba poprawnie ustalić co się stało z tym jednym cylindrem. Lepiej wydać 200-300 zł na diagnostykę niż wymieniać "pół auta".

Aragorn - Czw Sie 04, 2011 21:39

...co do stukania to fakt na 99% VIS się posypał a co do cylindrów to proponował bym na początek to co najtańsze czyli mocny preparat do czyszczenia układu paliwowego i komór spalania ja używam raz na jakiś czas tego "prestone complete fuel system cleaner" ale na każdej stacji będzie coś no z firmy STP i zaleć końską dawkę nie jak na opakowaniu butelkę na bak ale na pół baku i niech się trochę przeczyści a nóż najtańszy sposób za 20-30zł pomoże :-) a jeśli nie to dalej wymiana świec i kabli (u mnie to było powodem nie palenia na jeden cylinder)
yuri84 - Czw Sie 04, 2011 21:46

Tak wlasnie zrobilem dolalem jakis cleaner engine motula i mam nadzieje ... Czy moze to byc cos zwiazane z kolehtorem ssacym i sonda lambda ?? Samochod na biegu jalowym zachowuje sie podobnie jak w temacie http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0 i filmiku http://www.youtube.com/watch?v=5p6XhCRTP6Q tylko faluje mniej i "stuka" w kolektorze. Nie wiem do czego sie zabrac moj mechanik ktory do tej pory bardzo dobrze robil mi auta jak zobaczyl Rovera :) nie chcial sie podjac :( Dobrego i uczciwego mechanika u nas jak na lekarstwo ... :(
Aragorn - Czw Sie 04, 2011 22:40

...chyba nie obejdzie się bez podpięcia auta pod komputer on pokaże z którego cylindra wypada zapłon, czy sonda działa poprawnie (są trzy sondy) i da informację o pracy silniczków w kolektorze dolotowym, załatwiona by była diagnostyka bez szukania i wymiany niepotrzebnych elementów
SeniorA - Pią Sie 05, 2011 13:45

to warto przeczytać : http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#632157
yuri84 - Pią Sie 05, 2011 21:31

Bylem dzis w warsztacie u kolegi ale nie specjalizuje sie w mechanice tylko instalacjach LPG. Auto pali na wszystkich cylindrach z tym ze na jednym patrzac z przodu skrajny prawy slabiej jak kolega stwierdzil ze dobija powoli. Przekladal swiece, cewki i kable w roznej konfiguracji i caly czas tylko na tym jednym slabiej. Stwierdzil ze cewki i przewody sa juz slabe do wymiany ale to nie jest bezposrednia przyczyna ze slabiej chodzi na tym jednym garku z uwagi na zmiany jakie robil.Stwierdzil takze ze uklad paliwowy i wtryski sa ok bo sytyacja jest na 2 paliwach taka sama.Powiedzial ze sonada lambda jest raczej ok bo slabiej pracuje jeden cylinder a nie caly silnik. Czy ten uklad VIS moze byc odpowiedzialny za falujace obroty na biegu jalowym i slabszej pracy tego jednego cylindra ?? Nie wyswietla sie zadna ikonka check engine ani zaden blad w komputerze oprocz od klockow i kolega stwierdzil ze prawdopodobnie nie pokaze sie na diagnostyce.Obroty faluja na gazie i benzynie z tym ze na benzynie mniej i kolega wskazuje na nizsza kompresje na jednym cylindrze.Sugeruje ze cos z mechanika to jest i prawdopodobnie bedzie wypalony zawor. Mial ktos z uzytkownikow podobna sytuacje lub czytal cos na ten temat :( Czy ktos sie orientuje jakie sa koszty planowania glowicy i wymiany ?? Moze to jakis czujnik albo cos innego chce zostawic rozbieranie silnika na koniec ...
automechanik - Pią Sie 05, 2011 22:32

Zmierz kompresję na tym cylindrze. Mozna również ustawić tłok tego cylindra w górnym martwym punkcie będzie to początek suwu pracy (lub koniec wydechu i początek ssania). Następnie doprowadż do cylindra sprężone powietrze i zwróć uwagę gdzie ucieka powietrze są trzy drogi kolektor ssący, kolektor wydechowy i skrzynia korbowa(wyciągnąć miarkę oleju)
1. kolektor ssący- nieszczelny zawór ssący
2.kolektor wydechowy - nieszczelny zawór wydechowy
3. skrzynia korbowa - zużyta gładż cylindrowa i/lub zużyte popękane pierścienie
Oczywiście auto na biegu i na hamulcu ręcznym.
w przypadku gdy tłok będzie ustawiony w momencie mijania się zaworów czyli koniec wydechu początek ssania trzeba ustawić tłok w suwie pracy.

SeniorA - Sob Sie 06, 2011 20:55

yuri84 napisał/a:
Czy ten uklad VIS moze byc odpowiedzialny za falujace obroty na biegu jalowym
nie. Wyczyść zawór silniczka krokowego i czujnik ciśnienia i temperatury w dolocie.