Zobacz temat - [r45 diesel z 2004 po lifcie] - Pytanie o silnik oraz o Rave
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r45 diesel z 2004 po lifcie] - Pytanie o silnik oraz o Rave

redcloud - Sob Sie 27, 2011 22:59
Temat postu: [r45 diesel z 2004 po lifcie] - Pytanie o silnik oraz o Rave
Wie ktoś może jakiej produkcji jest silnik w 45 po lifcie ( w dieslu). Jest to BMW czy dalej Rover?
Jaki jest tam rozrząd? Pasek czy łańcuch.
I wreszcie, ma ktoś dostęp do RAVE oraz EPC dla tego autka? (mam tylko Rave tego do 2002r).

kasjopea - Sob Sie 27, 2011 23:14

Silnik BMW był tylko w 75.
Jest pasek.

redcloud - Nie Sie 28, 2011 09:54

Hmm, ja nie mam żadnego doświadczenia tym roczniku roverka, a sprzedawca zarzekał się przez telefon, że to silnik bmw ale to moze byc na tzw zacheta dla kupujacego.
Kasjopea dysponujesz moze jakims wpisem ravea albo z epc jaki tym silnika jest w tym roczniku? a jeszcze lepiej masz moze nowszego ravea i epc?

szoso - Nie Sie 28, 2011 09:55

redcloud napisał/a:
sprzedawca zarzekał się przez telefon, że to silnik bmw ale to moze byc na tzw zacheta dla kupujacego.

oni nie mają pojęcia co sprzedają, w moim też podobno siedzi diesel z Hondy a to bzdury

kasjopea - Nie Sie 28, 2011 12:25

redcloud napisał/a:
Kasjopea dysponujesz moze jakims wpisem ravea albo z epc jaki tym silnika jest w tym roczniku? a jeszcze lepiej masz moze nowszego ravea i epc?
Nie mam. Jest tylko to, co na stronie.

A silniki po lifcie zostały takie same, jakieś tam kosmetyczne zmiany były tylko w ogóle, bo Rover już słabo przędł wtedy.

pgrad - Nie Sie 28, 2011 21:02

Silnik diesla jest konstrukcyjnie taki sam od 96 do końca produkcji (modele 200/400 i 25/45 oraz 600). Jest to silnik rover'a. Nigdy po roku 96 nie montowano diesla Hondy do rovera, jak było przedtem nie wiem. Silnik rovera był montowany do hondy. Silnik BMW był tylko w Rover 75 diesel. Poszczególne diesle rovera różniły się tylko pompami paliwa komputerem, zaworami EGR, przepływomierzami, czyli głównie elektroniką. Były też dwie wersje rozrządu, można rozpoznać po rolce po zdjęciu obudowy z prawej strony silnika (stojąc przed autem) jaki rozrząd należy kupić. W dieslach rovera były dwa paski. Jest to silnik kolizyjny, także po zakupie warto wymienić paski i rolki nawet jak sprzedawca zarzekał się, że był rozrząd robiony- chyba że ma na potwierdzenie fakturę, bądź paragon. Silniki benzynowe 1.4 1.6 1.8 2.0 i 2.5 mogą być tylko konstrukcyjnie podobne do silników Hondy ale są to konstrukcje Rover'a. Generalnie jeżeli mowa o silnikach rovera to są to silniki firmy powertrain podobnie jak skrzynie biegów.
sobrus - Pon Sie 29, 2011 09:42

Silniki benzynowe nie są konstrukcyjnie podobne do niczego na rynku :)
I prawdopodobnie nieprędko pojawi się coś podobnego.

R75 to jedyny model opracowywany wspólnie z BMW.

R45 ma 100% silniki Rovera, z resztą ten model został wprowadzony już po tym jak Rover zakończył współpracę z BMW.

Ostatnie silniki Hondy można znaleźć w R400 MkII z automatyczną skrzynią biegów. Współpraca z Hondą zakończyła się w 1994r.

Co do skrzyni biegów to sprawa jest bardziej skomplikowana, bo R45 miał ich aż trzy.
R65, IB5 oraz PG-1.
Z tego chyba tylko PG1 jest w dieslu oraz V6 i jest to konstrukcja Powertrain, choć podobno na bazie Hondy (czy to prawda nie wiem).
Mniejsze beznynowe miały do ok 2003r R65 (Rover-PSA) a potem IB5 (ford).