Zobacz temat - [Rover 400] Zgasł i nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 400] Zgasł i nie odpala

damianwierz - Pon Sie 29, 2011 09:07
Temat postu: [Rover 400] Zgasł i nie odpala
Witam,
mam problem z moim autem. Jechałem normalnie jak każdego dnia chwilowo droga była zamknięta więc zgasiłem motor, potem gdy przyszło dalej jechać nie mogłem odpalić silnika. Próbowałem na popycha itp nic nie pomogło. Gdy byłem holowany odpalił, ale po jakichś 5 minutach zgasł. Iskra jest, toteż prąd raczej dochodzi. Co to może być?

sTERYD - Pon Sie 29, 2011 09:55

paliwo dochodzi?
kompresja jest?

po nagłym zgaśnięciu silnika odpalanie "na pych" to ostatnia głupota... a gdyby to był zerwany pasek rozrządu?

sobrus - Pon Sie 29, 2011 10:11

sprawdz czy jest iskra i paliwo. Może pompa zdechła.
Może też być czujnik położenia wału.

Z opisu wynika, że chciałeś załatwić silnik na amen.
Mam nadzieję że Ci sie nie udało.

damianwierz - Pon Sie 29, 2011 11:39

sprawdzałem pasek był. Pompa chodzi bo słychać paliwo też dochodzi.

Co do czujnika położenia wału to nie zbyt wiem jak go sprawdzić.

sobrus - Pon Sie 29, 2011 12:26

Pasek może być cały, ale czy nie przeskoczył? O czujniku były już tematy, włącznie z tym gdzie go szukać. Poszukaj.
damianwierz - Pon Sie 29, 2011 21:58

Rozrząd jest w porządku. Sprawdzony już.
Silnik też nie wygląda na uszkodzony wymieniona została uszczelka pod głowicą i inne podzespoły przy okazji.

Adrian - Wto Sie 30, 2011 07:15

Z powodu zgaśnięcia silnika robiłeś uszczelkę pod głowicą? :shock:
damianwierz - Wto Sie 30, 2011 07:34

AdrianWWL nie z powodu zgaśnięcia. Olej ciekł.
sTERYD - Wto Sie 30, 2011 09:28

od razu wymieniałeś uszczelkę?
a sprawdziłeś kompresję po tym? albo nawet przed tym?

Spróbuj podmienić cewkę zapłonową na sprawną, może iskra jest za słaba po prostu...

damianwierz - Wto Sie 30, 2011 10:55

co mam rozumieć pod twoim pytaniem "od razu wymieniłeś uszczelkę?"
nie wiem czy kompresja została sprawdzona gdyż robił to akurat znajomy..

sTERYD - Wto Sie 30, 2011 11:22

wczoraj zgasł Ci silnik a dziś już piszesz, że wymieniłeś uszczelkę pod głowicą... to dość szybko...
damianwierz - Wto Sie 30, 2011 12:18

heh temat założyłem kilkanaście dni po tej awarii gdyż nie radzę sobie samemu z rozwiązaniem problemu.
ArekL - Wto Sie 30, 2011 12:52

Pewnie znajomy coś źle poskładał.
sTERYD - Wto Sie 30, 2011 22:16

spróbuj podmienić cewkę, jak nic nie da, to sprawdź kompresję.

wymiana uszczelki była po awarii, czy przed?

damianwierz - Wto Sie 30, 2011 22:27

już po awarii
Adrian - Sro Sie 31, 2011 06:45

Napisz co to było...Dla potomnych. :wink:
sTERYD - Sro Sie 31, 2011 08:59

koledze chyba chodziło o to, że uszczelka była wymieniana po awarii ;)

podmieniałeś tą cewkę? i czujnik położenia wału?

to, że nagle zgasł, to raczej mało prawdopodobne, że przez uszczelkę... dość długo by prychał- kichał i miał problemy z paleniem, ale, po wymianie mógł zostać źle złożony, choćby koła na wałkach rozrządu, ale żeby to sprawdzić, to nie trzeba nic specjalnie rozbierać :cool:

damianwierz - Sro Sie 31, 2011 09:26

tak chodziło mi że po awarii była wymieniana uszczelka.

Dziś zamierzam podmienić cewkę.

Nie wymieniałem uszczelki z tego względu że zgasł tylko z tego że za dużo oleju wyciekało.
Rozrząd został ustawiony tak jak w opisie podanym przez AndrewS w dziale zrób to sam http://www.roverki.pl/zro...-serii-k16.html

sTERYD - Sro Sie 31, 2011 09:37

tak, ale jeszcze koła na walkach rozrządu da się źle założyć ;)
damianwierz - Pon Wrz 19, 2011 11:44

silnik został już złożony samochód pali, ale problem jest taki że jak mu się chce.. jest dzień że pali od razu a innym razem nie..
Nowa cewka wymieniłem również świece.. wczoraj wieczorem zauważyłem że na przewodzie od aparatu zapłonowego idącego do cewki pojawiają się iskry niebieskie w dzień normalnie tego nie widać ale wieczorem już tak przewód ten okręcony jest kabelkiem który ma coś wspólnego z przełączaniem na gaz bo jak go nie podłączę a auto odpali to na gaz nie przełączę

Sirk - Sro Wrz 28, 2011 22:43

Jeśli widzisz niebieskie iskry na przewodzie WN, to znaczy że proszą się o wymianę. Mają po prostu już przebicie. Dlatego masz problem również z odpaleniem.
damianwierz - Nie Paź 16, 2011 21:09

Przewody wymieniłem, ale dalej nic;/

[ Dodano: Nie Paź 16, 2011 22:09 ]
Panowie da się coś jeszcze z tym zrobić?

sTERYD - Pon Paź 17, 2011 07:44

sprawdzałeś kompresję?

albo ciśnienie na listwie wtryskowej?

oczywiście że się da naprawić, tylko najpierw trzeba wiedzieć co się zepsuło :/

damianwierz - Nie Paź 23, 2011 17:18

nie sprawdzałem gdyż znajomy mówił mi że to nie może być przyczyną bo gdyby nawet to samochód za którymś razem by zapalił a tu można kręcić i nic (tylko aku rozładowany)
Teraz zamówiłem silniczek krokowy na wymianę ale albo i on jest zepsuty albo oba są dobre..
Nie włączają się ani stary ani ten nowy "używany" trzymając w dłoniach czuć jak coś w nim pstryka ale na tym koniec;/ Szukałem nowego ale nigdzie nie mogę znaleźć (allegro i sprzedawcy w okolicy)