Zobacz temat - [R75] Sonda lambda - 1.8
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Sonda lambda - 1.8

DementorIRL - Pon Wrz 19, 2011 15:50
Temat postu: [R75] Sonda lambda - 1.8
Witam! Mam kilka pytań związanych z sondą lambda ale tą za katalizatorem. Czy możecie podpowiedzieć mi:
1. Czy podszarpywanie silnika na biegu jałowym i lekka mułowatość przy 3000rpm oraz spadanie obrotów poniżej nominalnych po przegazowaniu może być objawem nie działającej lambdy za katem?
2. Czy ta sonda również steruje składem mieszanki?(czytałem różne opinie)
3. Czy ta sonda powinna oscylować tak samo jak pierwsza sonda?(również różne opinie)

Sprawdzałem tą sondę za katem i pokazuje mi cały czas 0.03V i ani drgnie(czasami spadnie na 0.02V ale wyżej nie podejdzie).
Moim zdaniem sonda jest do wymiany ale czy to przez nią mam takie problemy i czy nie powinien zaświecić się "Check" jeśli lambda jest zepsuta.
Dodam, że odpiąłem tą sondę i odpaliłem silnik i nie było żadnej zauważalnej poprawy w pracy silnika ani "checka" na desce. Świece i kable wymienione na ngk.
Pozdrawiam!

automechanik - Wto Wrz 20, 2011 07:24

Sonda za katalizatorem odczytuje zawartość tlenu w spalinach po przejściu przez katalizator i słuzy głównie do określenia stanu katalizatora. Napięcie powinno być około 0,5V w pełni sprawnym kataliizatorze, zmiany napięcia w bardzo niewielkim zakresie i nie ma tu mowy o oscylacjach.
Dwie pierwsze sondy powinny oscylować, świadczy to o zamkniętej pętli regulacji składu mieszanki(sprzężenie zwrotne)
Sygnał z sondy za katalizatorem jest odczytywany przez sterownik ale w większości silników nie jest wykorzystany do regulacji, służy do odczytania stanu katalizatora.

DementorIRL - Wto Wrz 20, 2011 10:32

Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło ;) A czy to, że mam małą dziurę w wydechu za pierwszą sondą lambda ma wpływ na nierówną pracę silnika na biegu jałowym? Ogólnie silnik zbyt wolno schodzi z obrotów co jest bardzo irytujące szczególnie przy zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3 bo nie obejdzie się bez szarpnięcia do przodu. druga sprawa jest taka, że lekko skaczą obroty i czuć co jakiś czas szarpnięcie silnika na biegu jałowym. Jest jeszcze jedna rzecz, która jest dziwna, a mianowicie gdy lekko wcisnę gaz(na luzie) to obroty wskakują na 1500rpm i praktycznie nie możliwe jest utrzymanie silnika w przedziale 800rpm-1500rpm. Po przegazowaniu czasami obroty lubią zejść poniżej nominalnych i w ułamku sekundy wracają do swoich 750(ale lekko falują+/- 100)
Świece mam nowe NGK platinum, kable również nowe, cewki podmieniane na sprawne(bez zmian), kompresja na wszystkich garach ok.

podi87 - Wto Wrz 20, 2011 11:25

Witam. Mam podobne objawy do Twoich- DementorIRL. po "przygazowaniu" obroty spadaja powoli. Mam problemy z przewodami odmy, prawdopodobnie gdzies przy przepustnicy lub przy bloku nie ma szczelnośći. Moze to warto sprawdzić...
sknerko - Wto Wrz 20, 2011 12:14

problemy z obrotami wskazują na silnik krokowy do wyczyszczenia/wymiany
DementorIRL - Wto Wrz 20, 2011 13:07

Właśnie zdemontowałem kolektor dolotowy i moim oczom ukazało się z mnóstwo silikonu i popękana uszczelka łącząca kolektor z głowicą.Nową uszczelkę będę miał o około 14 więc wymienię i sprawdzę czy jest jakaś poprawa. Silniczek krokowy podmieniałem 3 razy i na każdym jest to samo. Dodam, że po odpaleniu auta rano nie mam podwyższonych obrotów tylko od razu wskakują na 750-800 ale nie dławi się i od razu można jechać więc chyba tak ma być. Po gwałtownym wciśnięciu gazu na luzie auto zadławi się na ułamek sekundy i dopiero wchodzi na obroty i nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny.

Uszczelka wymieniona, a poprawy zero :( Najbardziej zastanawia mnie to dlaczego na biegu jałowym nie mogę utrzymać od 800 do 1400rpm. Jak lekko wcisnę gaz to obroty wskakują na 1400, a jak lekko puszczę to spadają do około 750 i nie ma szans żeby je utrzymać w tym przedziale. Może jednak ta lambda za katalizatorem też steruje mieszanką i właśnie z jej powodu mam takie jaja z silnikiem. Próbowałem odpalić silnik bez TPS i odpalił ale też nie mogłem utrzymać obrotów w w/w przedziale, z odpiętym krokowcem to samo, odpinałem też czujnik ciśnienia wspomagania, TMAP sensor, czujnik położenia wałka rozrządu i nic kompletnie w pracy silnika się nie zmienia. I co najdziwniejsze, nie wyświetliła mi się kontrolka check engine w żadnej z w/w sytuacji. Czy to normalne?

automechanik - Czw Wrz 22, 2011 09:51

Nienormalne, każda z wymienionych sytuacji skutkuje zapaleniem się kontrolki, oczywiście wtedy gdy wymienione czujniki są odłączone. Po ponownym podłączeniu kontrolka powinna zgasnąć, błedy zostaną zapisane w pamięci sterownika.
Najlepiej by było podłączyć pod komputer

[ Dodano: Czw Wrz 22, 2011 09:51 ]
Sprawdż MAPsensor

DementorIRL - Czw Wrz 22, 2011 11:43

Też wydaje mi się, że kontrokla powinna zareagować ale nie reaguje :(
Kontrolka działa na 100% bo przy teście deski rozdzielczej wyświetlają się 2 kontrolki z silniczkiem.
Czy ta kontrolka powinna zapalić się od razu po odłączeniu któregoś z w/w czujników czy komputer potrzebuje kilku minut lub kilometrów aby zapalić tą kontrolkę?

No i już po diagnostyce.
Wyskoczył błąd P1520, którego skasować nie można i nie wiem co on oznacza. Nie wiem też dlaczego temperatura na zegarach stoi na połowie skali i na wyświetlaczu w pozycji 7 pokazuje 90 *C, a komputer diagnostyczny widział 126,5*C.
Co oznacza błąd P1520?

automechanik - Nie Wrz 25, 2011 03:48

Było chyba na forum zdaje się ze dotyczy kolektora dolotowego

[ Dodano: Nie Wrz 25, 2011 03:45 ]
Intake Manifold Runner Control Circuit Malfunction

[ Dodano: Nie Wrz 25, 2011 03:47 ]
ale to raczej nie dotyczy Twojego silnika

[ Dodano: Nie Wrz 25, 2011 03:48 ]
Choć może chodzić o obwód silnika krokowego

DementorIRL - Nie Wrz 25, 2011 09:02

automechanik wszyscy właśnie podpowiadają mi, że mam nieprawidłowo działający krokowiec. Mam 2 krokowce i rezystancja na ich uzwojeniach wynosi 56.7ohm, czyli według Rave prawidłowo (57+/-25%) ale kabli jeszcze nie sprawdziłem. Zobaczę dzisiaj czy przy włączaniu i wyłączaniu zapłonu dostaje 12V i wtedy będzie wiadomo.
arturo222 - Pon Paź 03, 2011 21:50

Mam pytanko a po jakim czasie Twoj Roverek osiaga 90C bo Mój cos bardzo szybko po jakis 3 lub 4 minutach minutach i wskazówka na 90. tak ma byc ?? ? Pytam bo w innych samochodach trwałao to dłudzej ...he
DementorIRL - Wto Paź 04, 2011 11:08

arturo222 u mnie zajmuje to trochę dłużej. Dobre kilkanaście minut. Dzisiaj sprawdzę dokładnie i dam znać.
Boncky - Wto Paź 04, 2011 14:02

arturo222 napisał/a:
Mam pytanko a po jakim czasie Twoj Roverek osiaga 90C bo Mój cos bardzo szybko po jakis 3 lub 4 minutach minutach i wskazówka na 90. tak ma byc ?? ? Pytam bo w innych samochodach trwałao to dłudzej ...he


tak ma być, nie świadczy to o niczym złym. gorzej jak by się do 90 zagrzewał znacznie dłużej albo przegrzewał

DementorIRL - Wto Paź 04, 2011 14:34

Sprawdzałem u siebie i wskazówka dolatuje do połowy po około 6-7 minutach ale wskazówka w połowie wcale nie oznacza, że silnik osiągnął 90*. Wskazówka stoi w połowie od 75* do 115*
saikwon - Sob Maj 12, 2012 13:32

Od czego może być ten szary ucięty/urwany przewód widoczny na zdjęciu?


davidlive - Nie Sty 20, 2013 11:51

Podłączę sie do tego tematu.

Chce wyciąć katalizator w 1.8 turbo i mam pytanie czy mogą być problemy z drugą sondą ta za katalizatorem?

Robił to ktoś kiedyś ?

rafalmis1 - Nie Sty 20, 2013 12:19

davidlive napisał/a:
czy mogą być problemy z drugą sondą ta za katalizatorem?


jeżeli wyciągniesz taka, a za nim jest sonda, to będziesz miał problemy, ponieważ komp będzie wskazywał błędne odczytu z sondy

davidlive - Nie Sty 20, 2013 15:34

no ja to wiem, ale nie w każdym aucie są z tym problemu. czasem nic sie nie dzieje albo łatwo to obejść .

a propos da sie to obejść ?

chciałbym dłubać z mocą na wiosnę i kat tylko w tym przeszkadza

rafalmis1 - Pon Sty 21, 2013 11:54

najpierw piszesz tak:
davidlive napisał/a:
czasem nic sie nie dzieje albo łatwo to obejść

a za momencik pytasz:
Cytat:
a propos da sie to obejść ?

:P

davidlive - Pon Sty 21, 2013 19:45

no nie przeczytałeś całego zdania , w NIEKTÓRYCH autach , nie wiem właśnie jak jest w 75 , dlatego pytam
rafalmis1 - Pon Sty 21, 2013 22:25

Nie wiem jak jest w naszych R, ale jakby były jakieś problemy,to można założyć emulator czy jak to zwal. Uzadzenie które udaje sondę
drowning_man - Sob Kwi 16, 2016 21:25

DementorIRL, czy poradziłeś sobie z problemem falujących obrotów biegu jałowego? Mam podobny problem w moim Freelanderze 1.8...