Zobacz temat - [R75] Silnik gaśnie - CDT/CDTi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Silnik gaśnie - CDT/CDTi

michalbielski - Wto Wrz 20, 2011 16:55
Temat postu: [R75] Silnik gaśnie - CDT/CDTi
Proszę o pomoc. Już prawie pół roku się z tym męcze. Samochód gaśnie po kilku minutach, a w czasie jazdy toche po dłuższym czasie. wymieniłem już chyba ze 4 zaworki pompy wysokiego ciśnienia i za każdą razo przejade ok 500 km bez problemów a potem historia się powtarza. żaden elekryk nie może sobie z tym poradzić. bo to dziwna sprawa, Auto zapala idealnie, ma swoją moc, może troszeczkę są nierówne obroty silnika, a czasami po przękręceniu kluczyka na pozycję 0 silnik chodzi jeszcze przez ok 2 sek. ale to też nie zawsze. Prosze - pomocy!
mapis79 - Wto Wrz 20, 2011 20:09
Temat postu: R[75] 2.0 cdt Identyczna sytuacja
Siemka od tygodnia mam ten sam problem dokładnie identyczny więc już nie jesteś sam.
mam kilka pomysłów i pytanie ,czy jak ci gaśnie podczas jazdy to wystarczy że przekręcisz kluczyk podczas jazdy i jedzie dalej jak by nigdy nic?Wydaje mi się że winien jest jakiś stycznik podający napięcie na pompę wysokiego ciśnienia a silnik dlatego chodzi po przekręceniu kluczyka jeszcze 2s bo wyłącza go brak dopływu paliwa z pompy progowej .
jak ktoś ma jakiś pomysł to też będę wdzięczny za pomoc lub sugestie.

michalbielski - Sro Wrz 21, 2011 16:28

dokładnie. w czasie jazdy naciskam sprzegło i po prostu jeszcze raz go zapalam na rozruszniku i jade jakiś czas dalej.
mapis79 - Sro Wrz 21, 2011 22:31
Temat postu: R[75] identyczna sytuacja
Podpinałeś go do compa?
szemet33 - Czw Wrz 22, 2011 13:54

kiedy Ci gaśnie, czy przy mocnym przyśpieszaniu czy różnie
mapis79 - Czw Wrz 22, 2011 22:44

Gaśnie różnie nieraz zaraz po odpaleniu innym razem w trakcie jazdy .Dzisiaj zobaczyłem że urwał sie wężyk od egr wymieniłem na nowy oraz wyczyściłem czujnik wałka rozrządu . przejechałem pare kilometrów i na razie chodzi. Zobaczę jutro ,ale wielkich nadziei sobie nierobie ponieważ nie widzę związku między egr a wyłączaniem się silnika.
kris-tofer - Czw Wrz 22, 2011 22:49

a co da wyczyszczenie czujnika wałka rozrządu? nic bonie ma go z czego czyścić...

zastanówcie się panowie nad tym, czy pompy niskiego ciśnienia (pompa w baku oraz ta przy akumulatorze) są sprawne, czy dają odpowiednie ciśnienie robocze. Ewentualnie filtr paliwa zmienić.

mapis79 - Czw Wrz 22, 2011 22:56

filtr bosh zmieniony trzy miesiące temu pompa pod maską ma 1 rok nowy orginał . Rozumiem że przez pompe samochód zagaśnie ale dlaczego po przekręceniu kluczyka chodzi ? ja stawiam na jakiś czujnik może jak sie jutro wyrobie to pojadę na t4. JAK PO DRODZE GDZIEŚ NIE STANĘ.
kris-tofer - Czw Wrz 22, 2011 23:04

a pompa w baku?
samochód czasami gaśnie, bo pompa może się czasami zawieszać
ta przy aku też do sprawdzenia, mimo, że ma rok

mapis79 - Czw Wrz 22, 2011 23:25

w baku po regeneracji na razie działa ale bez niej też samochód chodzi bez zarzutu . tą pod maską mogę podmienić bo mam drugą ale nie wiem czy jest sens . Od kolesia który regeneruje pompy dowiedziałem sie że prawie we wszystkich samochodach ściągniętych z zachodu padają pompy z powodu jakiegoś skladnika paliwa który dziwnie w Polsce jest inny
niż na za zachodnią granicą . ale czy to jest prawda tego powiedzieć nie umiem.

kris-tofer - Czw Wrz 22, 2011 23:33

mapis79 napisał/a:
w baku po regeneracji na razie działa ale bez niej też samochód chodzi bez zarzutu
na jałowym biegu może i da radę pociągnąć małą dawkę paliwa na jednej pompie ale pod obciążeniem nie ma takiej opcji, dwie pompy muszą być sprawne.
Jak pojedziesz na te T4 to niech wtryskiwacze jeszcze sprawdzą i pompę wysokiego ciśnienia, jakie daje parametry, czujnik na listwie zasilającej wtryskiwacze.

kzyho - Czw Lis 24, 2011 18:41

[b]michalbielski cze od 2 miesięcy mam ten sam problem dokładnie identyczny,auto potrafi zgasnąć w najmniej oczekiwanym momencie

[ Dodano: Czw Lis 24, 2011 18:41 ]
podobno to jest wina elektrozaworu przy pompie paliwa ale słyszałem to z plotek

Rowan - Pią Lis 25, 2011 22:47

Było mnóstwo o tym...
michalbielski, nie wymieniaj, tylko czyść... Generalnie zmień filtr, albo załóż jeszcze jakiś dodatkowy, bo jakiś syf Ci leci w zawór. Zwykle są to opiłki z rozpadającej się pompki w baku, przynajmniej ja tak miałem...

pupil666 - Nie Lut 05, 2012 18:43

Witam. U mnie sytuacja była podobna. Roverek gasł po odpaleniu, czasami po kilku sekundach nawet. I przy gaszeniu potrafił pochodzić troche po czasie. Na początku wymieniłem filtr paliwa, ale to nic nie dało, czyszczenie zaworu na pompie wysokiego ciśnienia również odkładało awarie na kilka, kilkanascie kilometrów jazdy. Akurat u mnie strzałem w dziesiątkę okazała sie wymiana czujnika połozenia wału. Od wymiany zrobiłem kilkaset kilometrów i jest ok. Była jeszcze mała nieszczelnosc w kolektorze ssącym, ale to podobno nie powodowało tej awarii.
doniek1988 - Wto Lut 07, 2012 01:18

rowan a czym najlepiej wyczyścić czujnik wysokiego ciśnienia z pompy?
Rowan - Wto Lut 07, 2012 14:45

doniek1988, kompresorem :wink:
bastolini - Sro Lut 15, 2012 12:32

Mi dzisiaj autko zgasło minutę po odpaleniu i juz nie chce odpalić to może być pompa? Do mechanika jak mam jechać to mnie ciary przechodzą bo nie ma w Sosnowcu fachowca od Rovera
sash997 - Sro Lut 15, 2012 13:59

może być pompa i wiele innych przyczyn,przestudiuj troche forum to znajdziesz co i jak posprawdzać
Rowan - Sro Lut 15, 2012 19:52

bastolini, Rover nie jest czymś innym niż reszta samochodów :wink:
sash997 - Sro Lut 15, 2012 20:18

Rowan napisał/a:
Rover nie jest czymś innym niż reszta samochodów :wink:

Ty o tym wiesz ale większość "mechaników" np w mojej okolicy już nie bardzo :) mają zwyczaj ten samochód nazywać wynalazkiem a co za tym idzie albo wcale niechcą go widzieć a jak już to stawka x2 :twisted:

Rowan - Czw Lut 16, 2012 01:44

sash997, radze wozić ze sobą gumowy młotek i za takie podejście do sprawy odrazu walić :mrgreen:
rafikb - Sob Sty 26, 2013 09:37

Witam, czy rozwiązaliście swoje problemy z gaśnieciem rowerków w trakcie jazdy i chodzących jeszcze chwilkę po przekręceniu kluczyka???????? bo żona głowę mi chcę urwać.....
Rowan - Sob Sty 26, 2013 11:04

rafikb, zacznij szukać na forum. Było o tym mnóstwo razy napisane, można by książke napisać. Wystarczy użyć opcji "Szukaj" :wink:
rafikb - Sob Sty 26, 2013 16:56

Właśnie z nie korzystam:) i znalazłem tylko ten jeden tamat z dokładnie takimi samymi objawami:) jeżeli możesz wkleić jakiegoś linka to będę bardzo wdzieczny... :)
sash997 - Sob Sty 26, 2013 17:30

przeczyść kolego zaworek wysokiego ciśnienia na pompie CR,teraz możesz poszukać o nim informacji na forum :D
rafikb - Sob Sty 26, 2013 18:09

Dziękuję serdecznie, bo przecież wykończę się przy nim :)

Hmmm powiem że czytam o tym zaworze na pompie i nic nie pisze o moich objawach bo samochód ma pełną moc, gaśnie ale można zaraz odpalić i po przekręceniu kluczyka w stacyjce silnik pracuję jeszcze ok 3 sekund......?????????????

Rowan - Nie Sty 27, 2013 21:59

rafikb, no to mnóstwo jest opisane właśnie o takich objawach jak Twoje...
Norbi84 - Sro Mar 06, 2013 20:15

Witam Panowie!
Przerobiłem już całe forum na temat gaśnięcia silnika podczas jazdy i nie gaśnięciu po przekręceniu kluczyka (chodzi parę do kilku sekund po przekręceniu kluczyka),
Wykonałem wszystkie możliwe w domowych warunkach czynności czyli:
- wymiana filtra paliwa,
- wymiana pompy w baku
- trochę wczesnej wymiana pompy koło aku (organoleptyczne sprawdzona teraz i wygląda na dobrą)
- czyszczenie 2x zaworu wysokiego ciśnienia na pompie cr
- czyszczenie i oglądnięcie czujników wału i rozrządu
- odkryłem zepsuty zawór EGR (zaślepiłem wężyk i dolot spalin)
- czyszczenie przepływomierza
dodam jeszcze że z podłączeniem do komputera mam problem bo nikt mi znany w mojej okolicy nie posiada T4 (jestem z okolic Rzeszowa)
No i zaczyna brakować mi opcji do sprawdzenia
moje obawy padają na zawór wysokiego ciśnienia przypomnę czyszczony 2 razy (po wyczyszczeniu na około 300 - 500 km jest ok ale jakiś mało dynamiczny w porównaniu do wcześniejszej eksploatacji)
i teraz zasadnicze pytanie do tego co zaobserwowałem a nie znalazłem nigdzie odpowiedzi tj.:
Czy przy zgaszonym silniku jak odepnę wężyk od paliwa za filtrem w stronę pompy CR powinno zasysać powietrze tzn. tak jakby pod własnym ciśnieniem paliwo z węzy wracało do baku, dodam że po takim odpięciu i odczekaniu chwili w wężykach i w pompie CR jest susza.
Czy zawór na pompie CR podczas postoju powinien być zamknięty i nie puszczać paliwa w przelew czy otwarty i to normalne co mi się dziej i idzie w przelew.

Rowan - Sro Mar 06, 2013 20:36

Norbi84, a więc tak... Podejrzewam, że lecą Ci opiłki z pompy w baku :) Ja bym czyścił, do skutku, aż się cały układ wypłucze. Ewentualnie, możesz spróbować wymiany zaworu na nowy, bo mozliwe, ze cewka już jest w nim słaba i nie ma siły aby ciągać iglice. Ewentualnością jest też słaba masa na zaworze, z takim przypadkiem również się spotkałem, trzeba było dać dodatkową masę. Więc skupiłbym się tutaj na zaworze, bo to jest jego wina.
Norbi84 - Sro Mar 06, 2013 20:44

a jak z tym zasysaniem paliwa po odpięciu węża?
ta dodatkowa masa to do bloku silnika?

rafalmis1 - Sro Mar 06, 2013 22:01

Co do kompa, to u mnie jest bosch i autocom które super się łączą z samochodem, i chyba masz niedaleko
Norbi84 - Czw Mar 07, 2013 08:23

dowiedziałem się tunelami że podobno jakiś gość w Kańczudze łączy się z r75 cdt ale co z tego wyjdzie to może dziś zobaczę
Rowan - Czw Mar 07, 2013 17:29

Norbi84, silnik w R75 zdjagnozuje Ci praktycznie każdy kto ma KTS-a lub cos co diagnozuje BMW E46, bo przez tą BM-ke wejdziesz w każde parametry silnika.
Norbi84 - Sro Mar 13, 2013 19:39

temat podpięcia komputera był tysiąc razy przerabiany na forum tak że zostawmy temat w spokoju, dodam tylko że dziś zajechałem do speca z kompem po robocie ale było już za późno (pracuje w tym tyg do 16:00)

Ciągle męczy mnie sprawa tego zasysania paliwa ponieważ w porównaniu do wczoraj ssało dziś z większą siłą.
Tak więc ponawiam pytanie:

Czy po odpięciu wężyka za filtrem paliwa w stronę pompy CR powinno zasysać paliwo/powietrze do baku (na zgaszonym silniku)?

Nigdzie w internecie nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi.

[ Dodano: Nie Mar 10, 2013 20:11 ]
wracają do zaworu z pompy CR, wyciągnąłem go kolejny raz i zmierzyłem omomierzem i wyszło mi że wskazania się nie stabilizują tylko skaczą od 10 do 200 Ω (dziwne chyba?) z tego co wiem powinno być między 2 a 4 Ω
co do wracającego paliwa do baku to zauważyłem że najpierw jak ściągnąłem wężyk to wraca do zbiornika, z ciekawości odpaliłem auto i zaraz zgasiłem i w tym momencie po ściągnięciu węża paliwo nie wracało.
wg wskazówek dołożyłem dodatkową masę, auto na razie wygląda na ok ale jak się nagrzeje to jest jakieś trochę mułowate.

Co sądzicie o tych objawach???

[ Dodano: Sro Mar 13, 2013 19:39 ]
wracając do tematu auto dalej muli, byłem na kompie - błędów brak
oto wskazania z pomiarów na luzie obroty 782rpm:
- ciśnienie doładowania: 98,5kPa;
- ciśnienie na szynie cr: 28,658MPa
- ciśnienie w układzie paliwowym: 341,4kPa
- napięcie akumulatora 14,467V;
- obciążenie prądowe regulatora ciśnienia: 640mA; (nie wiem co to jest i ile powinno być???)
- przepływ powietrza: 504mg;
- przepływ powietrza-sygnał czujnika:2,132V; (nie wiem co to jest i ile powinno być???)

pomóżcie te odczyty zdefiniować ponieważ z tego co czytałem na forum wygląda chyba wszystko ok a tak nie jest za kierownicą!!!

Korulek92 - Pią Kwi 05, 2013 17:04
Temat postu: Re: [R75] Silnik gaśnie - CDT/CDTi
Witam. Mam roverka 75 z 2005 roku i miałem ten sam problem.
Nikt nie wiedział o co chodzi więc postanowiłem wymienić wszystkie filtry i olej.
Po wymianie zgasł jeszcze z 2 razy i mu przeszło. Śmiga jak nowy i gasi się normalnie bez zawieszania.
Pozdrawiam. :)

Norbi84 - Nie Kwi 07, 2013 14:19

Rzecz raczej była/jest bardziej skomplikowana, częściowo z autem doszłem do porozumienia ale jeszcze nie jest tak jak było kiedyś.
- wymieniłem nieszczęsny zawór regulacji wysokiego ciśnienia - i odkąd wymieniłem auto nie gaśnie w czasie jazdy i gaśnie od razu po przekręceniu kluczyka w pozycję "0" - jest ok;
- znów padła mi pompa w baku (po 3 miesiącach) oddana na gwarancję i założona jest już nowa.
- wymieniłem filtr powietrza i rozwierciłem przepływomierz - jest troszkę dynamiczniejszy

ale niestety ciągle jest coś nie tak - momentami przymula, nie reaguje na dodanie gazu tak jak powinien tzn. wciskam gaz a on łapie tak po 1-2 sek i przyśpiesza raz żwawiej a raz jak muł.

w punkcie 14.0 komputer pokazuje błąd C781FD (tu gdzie FD co jakiś czas mi się zmienia miałem już EF EE i inne literki) więcej błędów komp nie pokazuje

ale przy ostatnich pogodach zaobserwowałem coś ciekawego tzn.: jak temperatura na zewnątrz była poniżej 0 st C (-0,5 lub mniej) jest całkiem inny dynamiczny wszystko chodzi tak jak powinno, owe przymulanie dzieje się powyżej 0 st C (+0,5 i wyżej)

pomału brakuje mi sił do tego auta

rafalmis1 - Nie Kwi 07, 2013 14:21

a czy nieszczelność w Intercoolerze nie będzie powodować takich sytuacji ??
Norbi84 - Nie Kwi 07, 2013 14:29

kolano od chłodnicy IC jest uszczelnione, rurka elastyczna od turbo sprawdzona i jest ok

[ Dodano: Nie Kwi 07, 2013 14:26 ]
rury IC całe

[ Dodano: Nie Kwi 07, 2013 14:29 ]
a jeszcze jedno, przy okoł 1800 - 2100 obrotów pojawia się czasami ale nie zawsze dziwne buczenie, nie wiem z czym to można porównać

rafalmis1 - Nie Kwi 07, 2013 14:34

a wtryski w jakim stanie?? sprawdzałem czy nie leją

co do buczenia, to mogą być wtryski, albo śmigło wentylatora, ostatnio ktoś pisał, że skrzynia, nie ma znaczenia prędkość ??

Norbi84 - Nie Kwi 07, 2013 14:48

wtryski to jedyna chyba rzecz co jeszcze nie sprawdzałem,
co do buczenia prędkość nie ma znaczenia, na każdym biegu to samo
na 100 to nie wentylator

rafalmis1 - Nie Kwi 07, 2013 15:03

w tym temacie jest poruszony temat akustyczny, i jest wspomniane o wtryskach

[ Dodano: Nie Kwi 07, 2013 15:03 ]
sprawdź wtryski, nawet w domu możesz sam zrobić test przelewowy

apples - Nie Kwi 07, 2013 15:10

Norbi84 napisał/a:
a jeszcze jedno, przy okoł 1800 - 2100 obrotów pojawia się czasami ale nie zawsze dziwne buczenie, nie wiem z czym to można porównać
Macie to samo http://forum.roverki.eu/v...p=788946#788946 :wink:
Norbi84 - Nie Kwi 07, 2013 21:11

Przelewy sprawdzę tylko czekam aż będzie cieplej, już się dość wymarzłem przy wymianach filtrów, pompy czy czyszczeniu a potem wymianie zaworu na pompie cr
a tak wracając do buczenia to powstało po moich ostatnich zabiegach czyli wymianie zaworu na pompie cr (tu tak się zastanawiam czy gdzieś przy skręcaniu nie powstała jakaś nieszczelność na dolocie powietrza (np. kolektor dolotowy) lub paliwa, jak to robiłem było -8 st C, robiłem to z przymusu bo auto co chwile gasło).

MaReK - Wto Kwi 09, 2013 01:54

To sprawdź komputerem...

[ Dodano: Wto Kwi 09, 2013 01:54 ]
Lepiej powiedz co tam gmerałeś przy tej listwie CR, że obwiniasz pompę o generowanie takiego dźwięku. Może obaj mamy ten sam problem - np. pompa niskiego ciśnienia.

Norbi84 - Nie Sie 11, 2013 14:06

co do pompy niskiego ciśnienia to była wymieniana około rok temu, i teraz była sprawdzana organoleptycznie i na kompie (ciśnienie w układzie paliwowym: 341,4kPa czyli około 3,4 bara) a więc ok

tak więc komputer był podpinany - parametry wypisałem parę postów wcześniej.

przy listwie cr nie grzebałem a przynajmniej jeszcze :smile:

obadałem jeszcze wczoraj że po wymianie zaworu wysokiego ciśnienia na pompie cr to koło tej blaszki pomiędzy pompa a zaworem coś mi się delikatnie sączy paliwo (muszę to na czasie uszczelnić - ale nie sądzę żeby to raczej byłą przyczyna, prędzej jak na mrozie skręcałem kolektor dolotowy to możliwe że uszczelki mi dobrze nie siadły na dolocie i buczą, tylko dziwne że czasami i przy określonych obrotach

[ Dodano: Wto Kwi 09, 2013 09:55 ]
teraz pierwszą rzeczą co na czasie sprawdzę to wtryski (przelewy) no i uszczelnię ten zawór po zabiegach napiszę co i jak

[ Dodano: Pią Kwi 26, 2013 09:43 ]
Witam po dłuższej przerwie, wracając do moich przypadłości dobrałem się po raz enty do zaworu wysokiego ciśnienia na pompie cr i się okazało że na filterku było sporo opiłków prawdopodobnie z pompy w baku która padłą po 3 miesiącach, dodatkowo go uszczelniłem bo lekko sączyło się koło niego paliwo.
Przy okazji wymyłem kolektor dolotowy, wyczyściłem filterek na elektrozaworze od EGR no i oczywiście również wyczyściłem EGR.
wracając do byczenia to prawdopodobnie gdzieś na rurach intercoolera mi ucieka powietrze tylko sam nie mogę namieżyć gdzie (jeden wyciek powietrza zlokalizowałem przy czujniku MAP ten na kolektorze z boczku (wymieniłem oring)
ogólnie jest już w miarę dobrze z autem tzn. jest dość dynamiczne nawet obecnie na klimie praktycznie nie wyczuwam różnicy czy jest włączona czy nie (wcześniej przy włączonej klimie był słabszy od malucha zwłaszcza na niskich obrotach).
zastanawia mnie jeszcze tylko różnica zachowania się auta przy zimnym silniku (jest mocniejsze bardziej dynamiczne) a nagrzanym (słabnie i jest mniej dynamiczne reaguje jakby z 1-2 sek opóźnieniem na dodanie gazu) ale to może być wina tej nieszczelności co nie mogę znaleźć.
Z tego wszystkiego jeszcze w wolnej chili muszę kiedyś sprawdzić wtryski (przelewy) i doszukać się tego ubytku powietrza oraz wymienić rezystor od wentylatora bo się okazało że jest spalony i nie mam 1 biegu wiatraka

[ Dodano: Nie Sie 11, 2013 14:06 ]
Witam, po długim czasie sprawdziłem wreszcie wtryski i okazało się że jeden przelewa 200% do tego po wyjęciu go okazało się że nie trzymał szczelności (dymiło koło miedzianej podkładki), więc zakupiłem używkę i teraz to już nie to auto, jak na razie chodzi jak marzenie.
ps. przymulanie było spowodowane EGR-em - zaślepiłem wężyk.
Pozdrawiam i życzę powodzenia tym co ciągle walczą z usterkami R75 cdt, moja walka trwał około 8 miesięcy do kiedy zaczął sam gasnąć w czasie jazdy.

sebasylwia4 - Sob Cze 07, 2014 09:34

witaj mam podobny problem z rover 75 jak ty opisałes powiedz co zrobieś i czy działa
Norbi84 - Nie Wrz 07, 2014 20:45

sebasylwia4 napisał/a:
witaj mam podobny problem z rover 75 jak ty opisałes powiedz co zrobieś i czy działa

Zrobiłem to co opisane jest we wszystkich postach wcześniej
i jeszcze tylko dodam że działa do tej pory!