Zobacz temat - [R All Di SDi Diesel 220 420 620] How-to kąt wtrysku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R All Di SDi Diesel 220 420 620] How-to kąt wtrysku

empe - Sob Wrz 24, 2011 16:54
Temat postu: [R All Di SDi Diesel 220 420 620] How-to kąt wtrysku
W związku z częstym przewijaniem się tego tematu przez forum, postanowiłem napisać małą instrukcję ustawiania kąta wtrysku w silnikach diesla naszych R.

Wyjmujemy akumulator bo zasłania jedną śrubę od puszki filtra powietrza.
Zdejmujemy puszkę filtra powietrza.
Osłonę paska pompy.Odkręciłem też obejmy trzymające metalowe rurki paliwowe biegnące pod filtrem powietrza bo przeszkadzały przy demontażu osłony paska.

I mamy taki oto widok:


Chcąc przestawić kąt wtrysku odkręcamy/luzujemy 4 zaznaczone czerwoną strzałką śruby. Odblokowujemy wtedy wieniec koła zębatego na wałku rozrządu.
I teraz:
obrót w lewo [zielona strzałka] przyśpiesza kąt
obrót w prawo [żółta strzałka] opóźnia kąt
Po delikatnym [!!] przestawieniu koła, dokręcamy śruby
następnie sprawdzamy napięcie paska, w razie potrzeby imbusem numer 8 odkręcamy śrubę w środku rolki i poprawiamy napięcie paska
Po wszystkim sprawdzamy czy silnik startuje i chodzi bez problemów.

Jeśli wszystko będzie ok to składamy w odwrotnej kolejności.

A później najlepiej pojechać podłączyć auto do komputera i sprawdzić jacy dobrzy z nas mechanicy :lol:

Jeżeli ktoś ma coś do dodania to śmiało zapraszam, może zrobi się z tego jakiś pdf ;)

Remigiusz - Sob Wrz 24, 2011 20:33

Pasowało by jeszcze dopisać ze jak ktoś za daleko poluzuje i przekręci to pasuje napiąć pasek :wink: Żeby nie było jak u mnie ze mi pasek zjadło bo był za luźny po takiej operacji :wink:
empe - Nie Wrz 25, 2011 20:34

Dodane, dzięki Remi55
Jak ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to piszcie, sprawa jest prosta a sporo osób o to pyta.

Matbia - Wto Paź 04, 2011 22:36

Te 4 śruby odkręcamy całkiem ? Delikatnie przestawiamy to koło, delikatnie tzn jak? Cm? Mm? i jeszcze zapytam ten kąt przestawia się wyłącznie mechanicznie czy można to zrobić przez kompa? Oraz zapytam o wydatek wtrysku czyli dawke paliwa zmieniamy przez kompa czy też jakoś mechanicznie? (musze podpytać by wiedzieć co ma mi zrobić diagnosta)
empe - Nie Paź 09, 2011 22:11

- śruby wystarczy poluzować
- koło przestawiamy minimalnie, chodzi o mm
- co do diagnostyki komputerowej, dawki paliwa i kąta wtrysku sporo można się dowiedzieć z tego tematu:
link
kolega kruszan sporo pisze na ten temat.

Jusci - Nie Paź 16, 2011 09:01

Względem czego można ustawiać obrót koła? Obrót o mm jest dosyć mało zauważalny więc dobrze by było obrać sobie jakiś punkt, względem którego można to ustawiać.
karolj - Sro Sty 04, 2012 00:20

Jusci napisał/a:
Względem czego można ustawiać obrót koła? Obrót o mm jest dosyć mało zauważalny więc dobrze by było obrać sobie jakiś punkt, względem którego można to ustawiać.


Możesz sobie narysować kreskę przebiegającą przez łączenie koła i wału na którym jest osadzone. Na przykład robiąc rysę jakimś nożykiem masz bardzo dokładnie zaznaczone to miejsce.

Remigiusz - Czw Lut 23, 2012 16:43

Foto w poście dwa :D :wink:
Jordan87 - Czw Kwi 19, 2012 20:23

Nie wiem jak SD/SDI ale czy ktoś próbował przy pomocy interfejsu np Euroscan za 50zł na allegro sprawdzić kat wtrysku iDT? Ja mam taki interfejs (ELM 327) ale jak próbowałem się na nim opierać i zmieniałem kąt wtrysku to cały czas pokazywał ten sam kąt, 4st
Remigiusz - Czw Kwi 19, 2012 21:07

Jordan87, Ja tym ustawiam u siebie katy wtrysku i się zmienia :wink:
Jordan87 - Pią Cze 08, 2012 11:00

Sprzęt jest wiec mogę teraz pobawić się w ustawianie kąta. Na wolnych obrotach powinien pokazywać kąt między 0 a 4st? (powiadają że najoptymalniej 3st)

Aktualnie elm pokazuje -1st :)

Remigiusz - Pią Cze 08, 2012 11:44

Jordan87, Przy -4° ciężko pali w zimie :wink: Przy +7° gasło mi czasie jazdy auto :wink:

Ja z tym pomiędzy 0 a 4 rozumiem tak ze jak dodasz gazu to ma spaść z 4 na 0 przynajmniej tak u mnie robi i w kilku innych IDT co maja dobre katy :wink:

Jordan87 - Pią Cze 08, 2012 13:33

No u mnie właśnie zima nie było tak pięknie jak być powinno a a świece sprawdzałem. Tragedii może nie ma przy mrozach ale wiem że może być lepiej :D
Mundekk - Nie Sie 26, 2012 21:08

Kąt wtrysku powinno sie ustawiać na całkowicie nagrzanym silniku czy od razu po odpaleniu ma być te 4 stopnie? Bo zauważyłem że im cieplejszy silnik tym wcześniejszy kąt
Remigiusz - Nie Sie 26, 2012 21:13

Zawsze na ciepłym silniku było już wiele razy o tym :wink:
karooo - Pon Paź 15, 2012 12:22

Napinaczem regulujemy a co gdy jest on na max w dol a pasek luzny?
adamsky - Sro Sty 16, 2013 17:13

Ja się podepnę z pytaniem łączonym.
Mam takiego Elma 327 bluetooth i chcę ustawić sobie kąt wtrysku bo mi cherla auto przy rozruchu.
Wskażytie mienia jaki program sobie ściągnąć ?
Pytam tych którzy mają i się łączą - chodzi mi o lapka - nie używam dotykowych telefonów z androidem :)

P.s. przewalałem pokrewne tematy i albo tematy są z 2011 więc mocno nieaktualne albo nierzeczowe.
Remigiusz Ty na bank masz taki na czasie - chwal się! :)

Remigiusz - Sro Sty 16, 2013 17:17

adamsky, Najłatwiej jest Digimoto 4 wszystko masz tam w sumie na tacy i dobrze czytelne to jest jak na lapka :wink:

Scanelm czy jakos tak tez dobry jest program ale najnowsza wersja :wink:

adamsky - Sro Sty 16, 2013 17:52

Remigiusz dziękóweczka :)
Jusci - Nie Sty 20, 2013 06:43

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy "opóźnić" (minus) oznacza przestawienie z wartości np. 2 na 4 stopnie czy odwrotnie?


Aha, już wiem, sam sobie odpowiem - opóźnić oznacza przestawienie z 2 na 4 stopnie

Mundekk - Pon Sty 21, 2013 14:49

Jusci, zła odpowiedź. Im większy kąt tym większe wyprzedzenie, czyli zmieniając z 2 na 4 - przyspieszasz
Jusci - Pon Sty 21, 2013 22:14

napisał/a:
Techniczny FAQ Prawidłowy kąt wtrysku (wg. wiedzy i doświadczeń użytkowników) zawiera się pomiędzy 2 a 4 stopniami. Z własnych obserwacji i słów mechaników wynika, że opóźnienie kąta wtrysku powoduje zmniejszenie dynamiki auta w dolnym zakresie obrotów (poniżej 2000). Zbyt wczesny kąt powoduje natomiast trudności z odpaleniem silnika "na zimno" (także latem).

Ja to rozumiem tak, że 2 st. to "wczesny"; 4 st to "późny". Więc opóźnienie to przestawienie z 2 na 4 stopnie.

karol6376 - Sro Maj 08, 2013 18:28

Zmieniałem rozrząd i auto przestało palić, byłem na ustawieniu kąta wtrysku. Był ustawiony u mnie na 9 stopni, auto paliło idealnie ale CHECK sie zapalał. Zmiana kąt na 3.5 150 zł, auto po nocy nie chciało zapalić. Dzisiaj byłem znowu na ustawieniu, koleś z wielkim fochem ustawił mi na 4 i 50 zl wziął ale mowil, że następnym razem będzie 150 :/ jak jutro będzie źle palił to chce sam ustawić metodą prób i błędów. Jak teraz mam ustawione na 4 i chce dać na 5 to mam kręcić zgodnie ze obortem wskazówek zegarka?
kruszan - Sro Maj 08, 2013 23:39


tuners - Pią Maj 10, 2013 22:08

U mnie po długim postoju udało się odpalić na 13% i wszystko chodzilo ok po około 5 tyś km zauważyłem zmianę zachowania tzn. Od 2,5 do 3.5 tyś obrotów samochód nie przyśpieszał a od 3,5 do 5 tyś. Obr chciał kierownice wyrwać , odczucie jak w mocnym v-tecu . Wtedy co remi sprawdzał wyszło właśnie 13% więc odstawiłem samochód do Pana Midowicza który go wskrzeszał wcześniej po tej przerwie wtedy właśnie dowiedziałem się co było przyczyną takiego ustawienia i nieodpłatnie przestawił na 3% i wykasował błędy w tym złego ustawienia kąta . :-) .
Remigiusz - Pią Maj 10, 2013 22:52

° Stopni nie % procent :mrgreen:
Firq - Pią Sty 24, 2014 18:59

Witam mam Pytanko czy w sdi jak kąt na ciepłym silniku na biegu jałowym jest 3 stopnie to po dodaniu gazu powinien się przestawiać na minus tak ?? tzn powinien się zmniejszać a nie zwiększać tak ?
Remigiusz - Pią Sty 24, 2014 19:45

Powinien się zmniejszyć ale za równo jak się trzyma dalej pedał znów rosnąc.
Firq - Sob Sty 25, 2014 13:33

no właśnie bo był u mnie szymon z kompem i podłączał sie pod r420 sd kąt 3 stopnie i po dodaniu gazy sie zmniejszał następnie podpieliśmy się do idt kąt 4 stopnie i po dodaniu gazu sie zmniejszał i potem do sdi kąt 2 stopnie i po dodaniu gazu w sdi kąt się zwiększał do 6 stopni a nie malał i tak za każdym razem.... co może być przyczyną ? zero błędów w silniku...
Remigiusz - Sob Sty 25, 2014 18:18

A źle jedzie czy jak ?
mariuszsurbiniu - Nie Sty 26, 2014 09:39

dołączę się do tematu czy przy montażu pompy trzeba jakoś ją ustawiać czy tylko kąty wyprzedzenia na wałku
:?:

Firq - Nie Sty 26, 2014 19:19

wg mnie brakuje mu z 20 koni i słabo pali
Szymon199010 - Pon Sty 27, 2014 20:32

Firq będę chyba w przyszłym miesiącu w okolicy to sprawdzimy jeszcze dawkę paliwa.
Chociaż najlepszym rozwiązaniem była by wizyta u goodhopa na hamowni i byś wiedział czy napewno mu brakuje tej mocy czy nie bo według mnie w miarę jechał.

Firq - Pon Sty 27, 2014 22:45

ok dawke możemy sprawdzić ale ja sądze że brakuje mu tak jak rozmawialismy jak byłeś u mnie wtedy.
czy miał ktoś podobny przypadek że kąt wtrysku rósł a nie malał na rozgrzanym przy wciśnięciu gazu ??

Remigiusz - Wto Sty 28, 2014 07:56

Firq, Jak bym dorwał gdzieś SDI bym tobie mógł porównać, mam niestety tlko drugie IDT wiec nici z tego :(

Mam tez autocoam wiec dawkę można zbadać tez :P

mariuszsurbiniu - Wto Sty 28, 2014 21:35

ponawiam pytanie czy ktoś odpowie mi na nie
Firq - Nie Lut 02, 2014 17:42

mariuszsurbiniu, pompe ustawiasz na poczatek zaplonu a reszta wg. rozrządu.
Naki17 - Wto Lut 04, 2014 17:43

Remi masz interfejs autocom czy jakis kabel obd2 do lapka i tylko program autocom? :)
Remigiusz - Wto Lut 04, 2014 17:54

Naki17, Interface cały Autocom oraz program Autocom :P
Naki17 - Wto Lut 04, 2014 17:58

kurde tez zastanawiam sie czy nie kupic jak sie spisuje wogole? na allegro za 280zł juz jest do kupienia :) i co on ogarnia kompa sdi? bo jak probowałem dwoma innymi interfejsami podpiac sie do siebie to zaden sie nie połaczył a obydwa profesjonalne :D
Remigiusz - Wto Lut 04, 2014 18:17

Ogarnia tez kompa od SDI ;)
pencammm - Wto Lut 11, 2014 13:08

Cześć, że tak odświeże. Jak jadę do 2 tys obrotów i utrzymuje np 1500 to po jakims czasie swieci mi sie check engine. Zlaczki, wtyki ogarniete. na pewno kat wtrysku. Więc jeśli miałbym go ustawiać to mam kręcić w praco czy lewo?

[ Dodano: Wto Lut 11, 2014 13:01 ]
Lub bardziej lopatoloogicznie w strone zielonego plusa czy zoltego minusa?


[ Dodano: Wto Lut 11, 2014 13:08 ]
I kręcić tylko tym po prawej stronie wałkiem? tego po lewej nie tykać? I jeśli jest luz to napić środkowym wałkiem? Prosiłbym o odpowiedzi na te pytania jutro działam :D

szoso - Wto Lut 11, 2014 17:53

Najpierw sprawdź jaki masz ustawiony, a nie chcesz kręcić na pałę.
pencammm - Wto Lut 11, 2014 23:07

Samochód świetnie pali zimyn i ciepły co mi się nie zdarzsała, były wymieniane świece niedawno. Prawdopodobnie kąt wtrysku musze opóżnić
szoso - Sro Lut 12, 2014 16:42

No to przestawiaj, tylko później nie płacz :wink:
pencammm - Pią Lut 14, 2014 00:40

Przestawiłem. Check Engine mi się już nie włącza. Samochód dobrze pali i bierze paliwa tyle ile brał. Więc raczej dobrze to zrobiłem
pawlo88 - Pią Kwi 04, 2014 12:27
Temat postu: Interfejs diagnostyczny Rover 420 SDI 1998 rok
Panowie mam dobrą nowinę w sprawie podłączenia Rovera 420 SDI pod komputer. Mianowicie działa z tym silnikiem interfejs Euroscan VISA od Viakena. Działa odczyt parametrów, natomiast czy pokazuje kody błędów nie jestem na 100% pewien ponieważ u mnie nie wykrył ale też nie zaświecił się nigdy check engine. Żeby połączyć się z komputerem trzeba kabelki podłączyć następująco:

16 - czerwony zasilanie
4 - czarny masa
7- zielony
15 - żółty

W programie wybieramy BMW 325 TDS 105 hp.

Mi odczytuje temperatury, obroty silnika, ciśnienie, kąt wtrysku aktualny i pożądany oraz jeszcze kilka innych parametrów.

Pozdrawiam

Nastąpiła mała pomyłka; nie BMW 525 a 325. Już poprawiłem.

Remigiusz - Pią Kwi 04, 2014 12:32

pawlo88, Mowa o SDI czy zwykły DI bez Intercoolera na pompie mechanicznej ?
pawlo88 - Pią Kwi 04, 2014 12:38

Silnik 105 koni 1994 ccm, pokrywa przykręcana na 3 śrubki, intercooler. W dowodzie wbite DI
Remigiusz - Pią Kwi 04, 2014 12:44

pawlo88, Ok czyli mowa o SDI :P
xavill123 - Czw Kwi 17, 2014 12:19

Remigiusz,
Witam, jestem nowy na forum. Dużo czytałem i widziałem mnóstwo Twoich postów.Posiadam Rovera 45 2.0 iDT od roku. Mam takie pytanie do Ciebie jaki najlepszy jest program do silnika? chodziło mi tutaj o Torque App czy digimoto 4 ?i wiem ze podłączenie kablem ELM327 a prze bluetooth. A jeszcze mam pytanie o Mapy ile wgranie takich ma kosztuje?

ziorock - Sob Maj 03, 2014 13:44
Temat postu: R45 2.0 idt
Witam drogich forumowiczów i od razu proszę o wyrozumiałość.
Posiadam roverka 45 2000r z silnikiem idt 101km, zmieliło mi pasek od pompy.
Cały dzień próbowałem ustawić kąt przynajmniej żeby odpalilo. Proszę o poradę jak wstępnie ustawić kąt wtrysku żeby auto odpalilo i zebym mogł potem ewentualnie go skorygować. Sprawdzalem kiedy tlok jest w górze bo nie znalazlem na wale zadnego znaku oraz kiedy nastepuje tłoczenie na 1 cylindrze kręcąc kołem od pompy.
Z góry dziękuje za odpowiedz :mrgreen: