Zobacz temat - [416]Wymiana łożyska wraz z piasta w tylnym kole.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416]Wymiana łożyska wraz z piasta w tylnym kole.

baksik28 - Nie Wrz 25, 2011 16:51
Temat postu: [416]Wymiana łożyska wraz z piasta w tylnym kole.
Witam.
Sprawa jak w tytule. Jutro kupuje lozysko na prawy tyl z hamulcami tarczowymi. Czy ktos z was wymienial to samodzielnie??? Czy lepiej oddac do warsztatu. Wiem ze niektorzy forumowicze pisza tutki z ktorych nieraz skorzystalem( odrazu za nie dziekuje) wiec moze i do tego ktos cos wykombinowal.

I ostatnia sprawa, czy macie jakies sugestie co do lozyska??? Mam zamiar kupic za okolo 300zl.

Dziekuje i Pozdrawiam.

darek_wp - Nie Wrz 25, 2011 20:12

Jak masz dobry ściągacz do łożysk to dasz sobie radę. Cena łożyska nic nie mówi - napisz jakiej firmy jest to łożysko.
pgrad - Nie Wrz 25, 2011 22:03

Ja wymieniałem sam, ale...
Potrzebny klucz bodajże 32 do odkręcenia nakrętki. Ponadto może być problem z odkręceniem tarczy. Większych problemów tam nie było. Największy problem był właśnie z tarczą hamulcową. Jest przykręcona dwoma śrubami na śrubokręt krzyżakowy. U mnie dopiero puściły po użyciu śrubokręta udarowego którego nie miałem... Jeżeli przy okazji zmieniasz tarcze to problemu nie będzie, bo piasta najwyżej zejdzie razem z tarczą. Tylko wtedy zaopatrz się w nowe śrubki (groszowa sprawa, kupisz w każdym sklepie metalowym). Nakrętkę która trzyma oś powinieneś dać nową, najczęściej jest razem z piastą w zestawie. Ogólnie jak wszystko skręcisz to przejedź się z kilkaset metrów, dokręć piastę i dopiero "zabij" nakrętkę. Stare piasty sobie zachowaj jak masz ABS bo pierścienie ABS można użyć do założenia na piaście zwykłej i wtedy jesteś 150zł do przodu. Może przydać się też silikon jakiś lepszy żeby uszczelnić połączenie pod dekielkiem jeżeli nie dostaniesz nowego dekielka. U mnie właśnie tamtędy dostała się woda i łożysko dostało rdzy...

Aha, ściągacz nie potrzebny, tam łożysko składa się z dwóch części i się nie zapieka.
Ogólnie jak wymieniasz z tarczami to roboty na MAX 2 godziny jeżeli robisz takie rzeczy pierwszy raz w życiu. Jak wymieniałeś hamulce wcześniej (klocki, tarcze) to może i w pół godziny się wyrobisz.

baksik28 - Pon Wrz 26, 2011 15:50

Byłem dzis w sklepie motoryzacyjnym i po rabaciku wyszlo ze bedzie kosztowac okolo 350zl. Firmy nie pa,ietam ale jakas niemiecka.

Czyli sciagacz jest niepotrzebny???

Gdzies wyczytalem ze moga byc rozne pierscienie abs , czy cos takiego. Z lozyskami walcowymi i stozkowymi. Czy moj model tez to obejmuje???

pgrad - Pon Wrz 26, 2011 18:11

Jak masz tarcze z tyłu to koronka powinna być pod kątem do łożyska. a jak masz bębny to powinna być równolegle. Czyli przy tarczach powinno być tak
/| |\
| |
-------
a przy bębnach tak
|| ||
| |
-------
Jak spojrzysz na nowe łożysko to od razu zauważysz o co chodzi. Ja ściągacza nie używałem. Nowe łożysko weszło jak w masło, stare bez problemu się zsunęło. To łożysko jest z dwóch części i się blokuje gdy jest przykręcone. Jak odkręcisz to dostaje luzu. Tam będzie też uszczelka, ja ją dla pewności przesmarowałem silikonem bo była trochę zużyta.

baksik28 - Pon Wrz 26, 2011 19:52

Dzieki wielkie, jutro zamawiam lozysko i bede zabieral sie za robote.
Klikam "Pomógł"
Pozdrawiam forumowiczów.

Kunce - Pon Wrz 26, 2011 20:14

Taka uwaga co do tych śrubek na krzyżak przy tarczach, zanim zabierzesz się do ich odkręcenia i je zmasakrujesz bo są bardzo miękkie to weź solidny śrubokręt krzyżakowy i uderz przez niego kilka razy młotkiem w te śrubki powinny puścić, a możesz nawet jakimś płynem psiknąć wcześniej. Powodzenia.
baksik28 - Sro Wrz 28, 2011 20:03

Witam.
Łożysko wymienione i az milo sie samochodem jezdzi.
Dla potomnych:
Jezeli bedziecie wymieniac to w domowym garazu to przygotujcie zestaw dobrych kluczy bo mi jeden "dobry" klucz po prostu pekl na poczatku.

I jeszcze jedno pytanie:
Czy mozna wymienic sama rolke w napinaczu paska rozrzadu?? I czy jest w niej jakies lozysko bo jakos tak dziwnie to pracuje i mysle ze to ta rolka. Czy lepiej wymienic caly napinacz???

Dzziekuje wszystkim za pomoc.

sTERYD - Sro Wrz 28, 2011 20:25

samej rolki do napinacza nie kupisz. Łożysko oczywiście w napinaczu jest, ale rozebrać to się da tylko raz a dobrze :/
Lukasz_Konin - Sro Wrz 28, 2011 20:44

Ja ostatnio kupowałem własnie cała piaste co prawda do R214Si też tarcza z tyłu, i zapłaciłem 250zł. Piasta firmy Optimal.
baksik28 - Pią Wrz 30, 2011 16:14

A gdzie dostales ja za 250zl ?? ? jesli mozna wiedziec.
Lukasz_Konin - Nie Paź 02, 2011 21:19

U mnie w Koninie kolego w sklepie motoryzacyjnym Banaszak&Banaszak
amselon - Sro Mar 28, 2012 21:06

Zamierzam wymienić piastę z łożyskiem w tylnym kole (ABS + tarcze). Czytałem techniczny FAQ o wymianie tarczy i klocków i teraz mam pytanie czy przy wymianie łożyska można zdjąć tarczę razem z klockami ? Żeby później nie było problemu z tym tłoczkiem od hamulców.
I drugie pytanie czy klucz dynamometryczny jest jak najbardziej wskazany do przykręcenia łożyska ?

dawidek126 - Sro Mar 28, 2012 21:17

tłoczek ci nie wypadnie... odkręć zacisk, wyjmij klocki, odkręć jarzmo, odkręć śrubkę mocującą tarcze do piasty, następnie wybijasz dekielek zasłaniający nakrętke, odkręcasz nakrętke, ściągasz piaste kompletna z łozyskiem i kołem impulsowym abs-u i po temacie. u mnie w r45 jest blaszana osłona na zacisk żeby za duzo syfu nie lecialo na zacisk nie wiem czy też u ciebie będzie, a co do momentu to trzeba dokręcic z około 180 Nm i zastosowac nową nakrętke. luzu nie regulujesz bo łożysko jest dwurzędowe, trzeba dokręcic i ma działać:)
amselon - Sro Mar 28, 2012 21:22

Dzieki @dawidek126 lepiej nie można było opisać :smile:
luki_pj - Czw Kwi 19, 2012 23:11

Hey,
Odświeżę troszkę posta.
Mianowicie od niedawna buczenie -akurat połączyłem to z wymianą z zimówek na letnie.
Patrząc na bieżnik letnich i tak na ten sezon planowałem zakup nowych przed wakacjami ale te dźwięki mnie zmotywowały do szybszego zakupu. Nie ustało.
Nówki oponki, wyważone, cycuś glancuś.
Znalazłem dziurę w wydechu po zimie (nawet dwie), myślę może to to - załatałem - lipton.
Szukam dalej, rozpędzam się, wciskam sprzęgło - buczy, toczę się na pełnym luzie - buczy.
Dzieje się tak gdzieś od 20-30 kilometrów w górę.
Im szybciej jadę, tym wyższa tonacja stąd... myślę że pewnie któreś łożysko- ale pewny nie jestem więc pytam, i żeby się upewnić dla wprawionych kolegów melomanów roverowców nagrałem audio i proszę o odsłuchanie
http://www.tuko24.pl/_luksaw/audio_rover.mp3 <-- sorki za stuki/trzaski/obicia itp. ale tak się po Krakowie jeździ.
W planach mam jeszcze podnieść samochód, i pokręcić każdym kołem na ile się da i nasłuchiwać... ale obecnie czasowo ciężko.
Proszę was bardzo o info czy podobny dźwięk u was występował przy wykończonym łożysku?
Ogromne dzięki za sugestie i wasze spostrzeżenia.

arczi83 - Pią Kwi 20, 2012 09:35

luki_pj napisał/a:
czy podobny dźwięk u was występował przy wykończonym łożysku?

Tak, taki sam dźwięk występował u mnie jak się kończyło łożysko, też od około 30km/h. Na podniesionym aucie ciężko będzie usłyszeć aż takie dudnienie, ale możesz spróbować, jeśli nie wiesz czy huczy jedno łożysko czy oba.

baksik28 - Pią Kwi 20, 2012 21:06

Nie wiem czy podniesienie auta cos da, u mnie byly dwa lozyska padniete.Jedno bylo slychac na podniesionym aucie jak szumi i je wymienilem.A pozniej okazalo sie ze drugie tez jest do wymiany bo przy podniesionym nic nie bylo slychac ani czuc.Wiec wymien te ktorego jestes pewien.
luki_pj - Pon Kwi 23, 2012 20:29

Dzięki za wasze sugestie.
Się okazało po zbadaniu pacjenta, że to prawy tył...
i wygląda na to, że coś takiego... mniej więcej muszę nabyć.
Oczywiście patrzeć muszę na cześć do Rover 400 rocznik 1998 2.0Di.
Rozumiem że postępuje wedle przepisu kolegi pgrad, a patrząc na to zdjęcie
http://www.hondaoriginalp...mge/B__1910.jpg
cześć nr 4 to jakaś uszczelka tak? I jak to jest, że w niektórych kompletach dają dwie nakrętki jak np. tutaj...
Czy siła dokręcenia ma znaczenie, i jak z regulacją? Bo przecież trzeba śrubę "dobić" na stałe żeby się nie odkręciło. Czy w tym przypadku nie jest wymagana.
Z góry dziękuję za odpowiedzi

sTERYD - Pon Kwi 23, 2012 20:52

luki_pj napisał/a:
cześć nr 4 to jakaś uszczelka tak?

to zwykła podkładka
luki_pj napisał/a:
I jak to jest, że w niektórych kompletach dają dwie nakrętki

jedna lewa, druga prawa, bo w niektórych autach tak jest, ale w R400 obie prawe
siła ma znaczenie, bo ściskasz łożysko, ale nie przesadzaj, 180Nm i wystarczy :cool:
śruba ma kołnierz doginany (przynajmniej tak fabrycznie jest i tak powinno być :cool:

luki_pj - Sro Kwi 25, 2012 14:41

Dzięki za wszelką pomoc.
Wychodzi na to że łożyska z Hondy nie podejdą, choć są o wiele tańsze i trzeba wydać te 280-300 minimum za część (Optimal za 283 zł lub Ruville za 345zł), gdzie do Hondy za 180-200 zł już masz nówkę.

baksik28 - Czw Kwi 26, 2012 11:38

Małe pytanie, czy mozna kupic piaste z lozyskiem bez pierscienia ABS? Bo mam zamiar wymienic drugie lozysko a posiadam jedno stare i tak sie zastanawiam czy ten pierscien ABS by sie nadal. Zawsze to taniej.
luki_pj - Czw Kwi 26, 2012 13:02

Hej,

nowa część raczej nie, bo teraz poszukując intensywnie części dla siebie napotkałem się tylko z całym zestawem. Może gdzieś używkę tańszą np. z uszkodzonym pierścieniem ABS znajdziesz...

arczi83 - Czw Kwi 26, 2012 16:22

Najtańsze nowe jakie udało mi się znaleźć i kupić http://allegro.pl/piasta-...2279945503.html zrobione narazie 5tyś km i nie mogę narzekać, jest cicho.
baksik28 - Czw Kwi 26, 2012 20:16

No faktycznie tanio, tylko ze na tej aukcji nawet producenta nie ma.Ciekawe jak bedzie po wiekszych przebiegach.
michu027 - Pią Sty 11, 2013 20:03

Witam, mam problem ponieważ brakuje mi tej zaślepki/kapselka tylnej piasty, a nigdzie nie mogę dokupić. Rozmiar z tego co słyszałem to 50. Nie wiem gdzie mogę to dostać. Objeździłem wszystkie sklepy w okolicy i szroty i nigdzie nie ma części do rovera ani hondy.
MARQS - Sob Sty 12, 2013 02:45

Witam, bez ABS-u
http://moto.allegro.pl/lo...2929577188.html
z ABS-em
http://moto.allegro.pl/lo...2884340521.html

michu027 - Sob Sty 12, 2013 15:07

Dzięki ale łożysko już miałem chodziło mi o tą zaślepkę co zasłania śrubę. Tak czy inaczej kupiłem na szrocie, pasuje od rovera 75. Wszystko już złożone i jest cisza :)
pozdrawiam :)

srk76 - Sob Kwi 27, 2013 06:46

Podepnę się w tym wątku. Czy prezentowane łożyska tył podejdą do mojego 416Si (RT) z 1997 roku ?

http://allegro.pl/rover-4...3201671494.html

Jak oglądam ceny nowych łożysk do tego samochodu to mi ręce opadają. W rozbitym w zeszłym roku audi a4 wszystkie 4 wymieniałem praktycznie w cenie 1 tutaj...