Zobacz temat - [MGF] hamulce skuteczność
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MGF] hamulce skuteczność

Maciek - Nie Paź 02, 2011 11:02
Temat postu: [MGF] hamulce skuteczność
Czy w MGF-ie wymiana tarcz hamulców i kloców poprawi ich skuteczność? Ogólnie mówiąc są średnie, chociaż dobrze, ze za szybko nie blokują kół.
practicator - Pon Paź 03, 2011 02:27

Są świetne, ale albo jak się mocno dociśnie hamulec, albo jak hamujesz lewą nogą (ciężko chodzące sprzęgło przyzwyczaja ją do brutalnych ruchów, prawa operuje zawsze znacznie precyzyjniej)

Dobrej jakości, nowy zestaw tarcz i klocków poprawi skuteczność hamowania, ale jak chcesz więcej to montuj sportowe tarcze i klocki (nie należy mieszać sportowych tarcz z "cywilnymi klockami"), a do tego wymontuj ogranicznik siły hamowania - będzie ryzyko zblokowania kół, ale hamulce żyleta - na tyle, na ile pozwalają opony oczywiście.

Madis - Sro Paź 05, 2011 22:10

A jest Panowie taka możliwość że czujnik ABS "za szybko" go uruchamia? Czasami, a właściwie zawsze przy ostrzejszym hamowaniu NA SUCHYM asfalcie mam wrażenie że ABS zachowuje się jak na mokrej nawierzchni. Strasznie odbija mi pedał a auto zatrzymuje się strasznie powoli (między innymi dlatego w sierpniu mój MGF miał wymieniany cały przód :/ )
practicator - Czw Paź 06, 2011 17:00

Teoretycznie jest taka możliwość, ale na to wpływ może mieć kilka czynników, które mają wpływ na przyczepność, czyli pośrednio właśnie na ABS.

Ciśnienie w oponach
Zbieżność
Stan zawieszenia - przy "glebie" masz dużo gorszą trakcję
Stan ogumienia
Nierówności na drodze/piach lub pył
Itd. itp.

Z mniej typowych to różna średnica zewnętrzna opon (jeśli ktoś nie trzymał serii) - powoduje ona inne prędkości obrotowe kół i ABS głupieje.


Myślę że jakbyś podjechał na pierwszą lepszą stację diagnostyczną gdzie robią przeglądy rejestracyjne to by Ci to diagnosta szybko wykrył na ścieżce diagnostycznej.

Madis - Nie Paź 09, 2011 23:43

Dzięki, ciśnienie było na pewno jedną z przyczyn bo dzisiaj na stacji benzynowej okazało się że miałem z przodu 1,5 :/ dobiłem na 2,1 i jest lepiej, np. na kostce brukowej hamuje idealnie, na niektórych rodzajach asfaltu też jednak np. na ul. Wrocławskiej w Krakowie już nie :D faktycznie może jeszcze zbieżność bo po wymianie amortyzatorów jej nie zrobiłem ;P
practicator - Pon Paź 10, 2011 06:09

na wrocławskiej jest... "dość nierówno"

w piątkowy cudny wieczór jak padało wyskoczyła mi tam na przejście kobita ubrana na czarno ( jakieś 20m przede mną), ostre hamowanie bez abs skończyło się przeleceniem przez pasy bokiem. dobrze że dziewczyna choć refleks miała, bo inteligencji poskąpiło (dlaczego piesi nie mają świadomości, że jak asfalt się "świeci" a oni są ubrani na czarno to ich zbyt dobrze nie widać, a samochód ma na mokrych liściach bardzo wydłużoną drogę hamowania....)

optymalne ciśnienie w MGF przy seryjnym rozmiarze kapci na felgach 15" to 1.8 przód i 1.9 tył. ważne żeby pompować na zimnych oponach (tzn. z rana, najlepiej pod domem) przejechanie 1 km już potrafi rozgrzać opony o dobrych parę/parenaście stopni a przez to ciśnienie zmierzone będzie nieco zaburzone

a zbieżność polecam zrobić tu:
http://maps.google.pl/map...33&ie=UTF8&z=20

80 zł. profesjonalnie i dokładnie, co najważniejsze facet nie przestraszył się samochodu, tylko od razu zabrał do roboty.

wierzmi - Pon Paź 10, 2011 11:14

practicator napisał/a:
... 80 zł. profesjonalnie i dokładnie ...


80zł za sam przód? Czy może za komplet (przód, tył)? Ustawia może ten gość też kąty?
Ustawia komputerowo, czy optycznie?

practicator - Pią Paź 14, 2011 14:19

komputerowo, cały samochód - kątów z tyłu w mgf się nie reguluje.
wierzmi - Sob Paź 15, 2011 00:10

practicator napisał/a:
kątów z tyłu w mgf się nie reguluje.


Jak chyba we wszystkich samochodach, które mają skrętną tylko przednią oś :-)

Dzięki za info, będę wiedział na przyszłość - ja zapłaciłem (=przepłaciłem) bo za sam przód dałem 90zł

practicator - Sob Paź 15, 2011 12:48

wierzmi - niektóre samochody sportowe mają również regulację kątów z tyłu. i nie mówię tylko o takich subarkach, ale np. Mitsubishi 3000 GT
wierzmi - Sob Paź 15, 2011 18:58

practicator napisał/a:
Mitsubishi 3000 GT


nie musisz mi tłumaczyć - samochód moich westchnień.
Szczególnie wersja VR4 ze skrętnymi obiema osiami ;-)

a wracając do tematu: ile kosztuje komplet tarcz i klocków rozsądnej jakości?
klocki niebawem muszę wymienić, a nad tarczami się zastanawiam (czy warto inwestować)

practicator - Nie Paź 16, 2011 13:20

ja wczoraj wsadziłem klocuchy TRW. ok. 135 zł - Tomateam
jakość bdb. cisza. nic przy hamowaniu nie bije, piszczy. poczekam jeszcze te książkowe 200 km (narazie zrobiłem jakieś 100) i zobaczymy jak ze skutecznością hamowania.

135 klocki przód
135 klocki tył
210 tarcze przód (kpl)
sklep Tomateam


126 tarcze tył (kpl)
sklep iparts.pl

do tego dolicz koszty wysyłki