Zobacz temat - [620 Sdi ] Dymi na siwo/biało
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [620 Sdi ] Dymi na siwo/biało

Balas87 - Nie Paź 02, 2011 16:26
Temat postu: [620 Sdi ] Dymi na siwo/biało
Witajcie
Dymi mi auto na siwo/biało przy czym śmierdzi okropnie starym autobusem. Zauważyłem takie dymienie na postoju. W czasie jazdy nie zaobserwowałem tego a wkręciłem go dzisiaj na czwartym biegu na 4,5 tys obrotów i ani jednej czarnej chmurki nie widziałem. Autem się jedzie super, ustawiony świeżo kąt wtrysku nic się nie zapala ciągnie równiutko.
Zrobiłem 1 tyś km nie ubyło mi nic oleju i płynu chłodniczego ( płyn czysty min ilosć rdzy na korku )
Ktoś ma jakieś pomysły bo ręce opadają delikatnie mi sadzi dym z pod korka i bagnetu ale podobno tak ma być przy tym silniku .. pomóżcie od czego mam zacząć. może to zawór EGR ??

empe - Nie Paź 02, 2011 16:49

EGR pewnie ma na to niewielki wpływ, zaślep go bo i tak nic nie daje poza brudzeniem dolotu :)
Przyczyną może być też jakośc paliwa, warto spróbować zatankować na innej stacji.
U mnie po zatankowaniu paliwa chyba ze 2 razy też coś takiego miało miejsce ale odkąd tankuję w jednym miejscu problem się nie pojawił.

Balas87 - Nie Paź 02, 2011 16:51

a może to wtryski ?? ?
tronsek - Nie Paź 02, 2011 16:52

Balas87 napisał/a:
a może to wtryski ?
raczej :nie: Wtedy kopcił by na czarno.
szoso - Nie Paź 02, 2011 17:00

jak jest duża wilgotność powietrza jak teraz to będzie pojawiał się dym, dla niektórych biały, dla innych siwy :wink:
Balas87 - Nie Paź 02, 2011 18:00

ale po trasie 100 km tez go widać..................
tronsek - Nie Paź 02, 2011 18:03

Balas87 napisał/a:
ale po trasie 100 km tez go widać.
:hm: to może jednak coś z kątem wtrysku jest nie tak ??
Balas87 - Nie Paź 02, 2011 18:34

nie wydaje mi się żeby był to kat wtrysku wtedy by walił błędy a tu już sprawa załatwiona kąt jest ustawiony i jedzie dobrze
tronsek - Nie Paź 02, 2011 18:36

Balas87 napisał/a:
nie wydaje mi się żeby był to kat wtrysku wtedy by walił błędy
Błędy wali wtedy, gdy kąt wtrysku jest bardzo mocno przesadzony.
Balas87 - Nie Paź 02, 2011 18:50

czyli za ten smród i dymienie ciągle dymienie może odpowiadać kąt wtrysku ?
tronsek - Nie Paź 02, 2011 18:58

Czy za smród to pewności nie mam a za dymienie na biało może odpowiadać kąt wtrysku.
Sprawdź najpierw inne paliwo.

azor77 - Nie Paź 02, 2011 20:00

Balas87 napisał/a:
Dymi mi auto na siwo/biało przy czym śmierdzi okropnie starym autobusem. Zauważyłem takie dymienie na postoju.


:roll:
tronsek napisał/a:
Balas87 napisał/a:
a może to wtryski ?
raczej :nie: Wtedy kopcił by na czarno.


Raczej :taa: objawem lejących wtrysków jest dymienie na siwo/biało, ponieważ niedostatecznie rozpylona dawka paliwa w cylindrze spala się w układzie wydechowym a że, jest tam nie za wiele tlenu to powstaje chmurka takiego właśnie dymu.
Najpierw zmień paliwo jak kolega radzi i dolej do paliwa środka do czyszczenia wtrysków, może coś pomoże.
Jak nie będzie poprawy to wtryski do sprawdzenia na warsztat :wink:
Jeśli kąt wtrysku jest ustawiony okej jak pisałeś.

Balas87 - Nie Paź 02, 2011 20:20

postaram się włąc inne paliwo i zobaczymy czy pomoże a jak nie to leszce raz kat wtrysku a macie jeszcze jakieś inne pomysły ?

[ Dodano: Nie Paź 02, 2011 20:20 ]
a idzie ty wtryski jakoś domowymi sposobami wyczyścić ? I jakie w końcu dymy daje padniety wtrysk ? Oraz czy może on powodować dłuższy rozruch silnika ? Moje auto czy zimne czy ciepłe trzeba je kręcić tak z 3s

R.E.D. - Nie Paź 02, 2011 20:30

domowym sposobem to mozesz wykrecic przynajmniej jeden i zobaczyc w jakim jest stanie :wink:
Balas87 - Nie Paź 02, 2011 22:32

byłem teraz zapalić auto w garażu dym tak gryzie w oczy że nie można wytrzymać oraz wszędzie czuć tak jakby coś spalonego.... podobnie śmierdzi jak się odkręci korek wlewu oleju i powącha olej.... Możliwe jest żeby przepracowany olej tak śmierdział i dymił ??
szoso - Pon Paź 03, 2011 14:30

azor77 napisał/a:
Raczej objawem lejących wtrysków jest dymienie na siwo/biało

jakby wtryski lały to by za ładnie nie odpalał

empe - Pon Paź 03, 2011 14:34

Sprawdź jeszcze filtr powietrza bo może jest zarośnięty i zaślep EGR , wystarczy kawałek dociętej blaszki to będziesz się martwił dalej ;)
a wtrysków sam nie sprawdzisz bez przyrządu bo jak sprawdzisz czy dobrze rozpylają paliwo?

Balas87 - Pon Paź 03, 2011 18:26

szoso napisał/a:
azor77 napisał/a:
Raczej objawem lejących wtrysków jest dymienie na siwo/biało

jakby wtryski lały to by za ładnie nie odpalał


no właśnie że nie chce odpalać zawsze, bo kręcę z 4s czy ciepły czy zimny. Dzisiaj rano jak go odpaliłem to nie widziałem żadnych niepokojących dymów tylko smród czułem - wycięty katalizator. Po przygazowaniu na 4 tys puścił białą chmure po przejechaniu 20 km po przegazowaniu do 4 tyś puścił czarną chmurę
Zrobiłem już nim 1100 km zero spadków jakichkolwiek olejów.... Może to faktycznie któryś z wtryskiwaczy ?? Nie mniej jednak auto się naprawdę dobrze wkręca na obroty.... A może to świece padnięte ?? znajomy mówił że to uszczelniacze zaworowe i że nie zauważam spalania oleju.... ale wtedy był by raczej niebieski dymek....

empe - Pon Paź 03, 2011 19:53

Za dużo chaosu... napisz po kolei co już zrobiłeś.
Uszkodzone uszczelniacze powodują spalanie oleju. Główny objaw jest taki, że gdy postoisz na wolnych obrotach na światłach to przy ruszaniu autko zostawi chmurę niebieskiego dymu.
Ale może być też tak, że pali go bardzo mało i tego nie widać.
Od wymiany do wymiany dolewasz oleju?
A jak już koniecznie chcesz sprawdzić wtryski to je wyjmij i zabierz do jakiegoś warsztatu gdzie mają odpowiednie urządzenie do tego i po sprawie :/

Balas87 - Pon Paź 03, 2011 20:13

no więc auto nie dawno kupiłem zrobiłem nim 1100 km zauważyłem że auto na postoju śmierdzi i lekko dymi. Po tym co przeleciałem auto nie wzięło nic oleju ani płynu jednak coś mu musi dolegac skoro dymi i śmierdzi starym autosanem . I tak podejrzewam wtryski świece albo najgorszy wyrok czyli uszczelniacze zaworów . Byłem u kilku mechaników i każdy mówił co innego. Zauważyłem jeszcze że auto po krótkiej trasie np 20 km już w ogóle nie dymi albo dymi tak delikatnie że żeby to zobaczyć to naprawdę trzeba się przyglądać jednak smród zostaje. W aucie jest wycięty katalizator. Na zimnym silniku po gazowani puszcza dyma szarego tak konkretnie natomiast na ciepłym na czarno.
azor77 - Pon Paź 03, 2011 21:20

szoso napisał/a:
azor77 napisał/a:
Raczej objawem lejących wtrysków jest dymienie na siwo/biało

jakby wtryski lały to by za ładnie nie odpalał


Jakby babcia miała wąsy toby była dziadkiem,szoso, czytaj od początku wątek autora tego tematu ze zrozumieniem a nie wyskakujesz jak zając z kapusty.

Balas87, ja obstawiam wtryski do sprawdzenia ale sam piszesz jeszcze że, świece masz niepewne, więc musisz je również sprawdzić czy grzeją i je wyeliminować bo masz dodatkowo trudny rozruch. Może być tak że, któraś świeczka nie grzeje, lejący któryś ze wtrysków i już jest złożony problem.

Balas87 - Pon Paź 03, 2011 22:14

dokładnie od tego pewnie będę musiał zacząć :)