Zobacz temat - [MG F ]pasek rozrządu - wyciaganie silnika??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MG F ]pasek rozrządu - wyciaganie silnika??

Stivenh - Wto Paź 11, 2011 19:26
Temat postu: [MG F ]pasek rozrządu - wyciaganie silnika??
witam,
jestem na etapie zebierania info na temat MG F poniewaz chcialbym owe autko nabyc, w zwiazku z tym mam kilka pytan kotre nie daja mi spokoju.

1. Czy zeby wymienic pasek rozrzadu trzeba wyciagac silnik??

2. Jak wygaldaja ceny czesci eksploatacyjnych?

3. czy przy wymianie np. sprzegla rowniez trzeba wyciagac silnik??
[i]
4. wogole bylbym wdzieczny za jakies info dotyczace serwisu czesci naprawa owego modelu.

practicator - Czw Paź 13, 2011 19:47

1. Nie, aż tak porypane to auto nie jest. Do większości napraw związanych z silnikiem po prostu.... odkręca się tylne koła :) Tak jest też z rozrządem. Za to przerąbana jest wymiana sprzęgła... Ja od grubego miesiąca się do tego nie mogę zabrać... Wiem że da się to wykonać bez opuszczania silnika, ale jest przy tym sporo rzeżbienia i kombinowania + niewątpliwie przydadzą się takie zabawki jak 10 kg młot czy solidny, długi łom ;)

2. Standardowe typu oleje czy filtry w normalnych cenach - np. oryginalny filtr MG Rover 19 zł, tyle samo co Filtron ;)
Pozostałe części mechaniczne w całkowicie normalnych cenach. Gorzej jak popsujesz coś z tapicerki/zegary/dach i podobne - na allegro prawie tego nie ma, a i ceny często niefajne.
Zapoznaj się ze sklepami i ich katalogami części: tomateam.pl iparts.pl do tego allegro.pl i ebay.pl

3. patrz punkt 1.

4. Masakry nie ma. Warunek do posiadanie zwinnych, chudych rąk i sporej dozy cierpliwości pomieszanej z odrobiną kombinatorstwa. największy problem to naprawy zawieszenia czy silnika takie, że trzeba spuszczać płyn z zawieszenia - bez pompki po naprawie będzie gleba i tarcie oponami o nadkola + prześwit kilka cm

Michal73 - Sob Gru 31, 2011 01:25

Fajny temat Pasek rozrządu.
Więc ja mam to samo, robię pełen serwis mimo że mam tylko 44 tyś mil, nie chce mi się przeliczać ile to jest w km ale ja jeżdżę po lewej stronie. Co kupiłem do auta po jego kupnie. To: nowe świece, nowy filtr paliwa, nowy filtr oleju i olej, tu uwaga kupowałem filtr oleju z filtrem powietrza od jednego sprzedawcy, co się okazało że filtr powietrza jest za mały, niestety są przekłamania w internecie. Wczoraj dostałem oryginalny filtr powietrza. Pomijając moje kłopoty z zamówieniami. Pasek rozrządu ma nam służyć dzielnie ok 75 tyś mil tu proszę o korektę jeśli się mylę, ale często zapominamy o tym że guma z czasem słabnie i pasek wymienia się albo co 75 tyś mil albo co 5 lat. Oczywiście czekam tu na konkretne wypowiedzi. Jeśli chodzi o MG TF to wymiana paska nie jest prosta, pomijając niedogodności typu wyjęcie wygłuszenia i osłony tylnej półki, dodajmy do tego zdjęcie prawego tylnego koła i zdjęcie z poduszki silnika, masa zabawy dla kogoś kto tak jak ja polubił MG

sTERYD - Sob Gru 31, 2011 01:32

Michal73 napisał/a:
pasek wymienia się albo co 75 tyś mil albo co 5 lat

absolutnie tak i nie inaczej. 5 lat nawet jeśli auto tylko stoi, a nawet jak tylko stoi to szybciej ;)

a jeśli to wszystkie elementy, te elementy, które wymieniłeś to wszystko co trzeba odkręcić przy wymianie paska, to zdziwisz się jak to mało roboty ;) acz znając pobieżnie model f i tf to ciasno jak stąd do tamtąd :/

Michal73 - Sob Gru 31, 2011 01:35

nie zapominajmy o jednym
wymiana pompy wodnej, ja kupilem oryginalna, dużo drosza ale ma stalowy wiatraczek- ja to tak nazywam śmiejcie się ale tańsze wersje z plastikowym wiatraczkiem mogą się urwać i d..... z chłodzenia. Dlaczego przy pasku wymienia się pompę wody? A to dlatego że koło napędzające pompę wody w przypadku luzu może spowodować przeskoczenie pasu rozrządu, chyba że Wy macie lepsze doświadczenia

PHJOWI - Pią Sty 06, 2012 22:25

nie przesadzajmy Panowie wymiana rozrządu nie jest taka zła :) silnika nie trzeba wyciągać.