Zobacz temat - [R75] Wskaźnik paliwa szaleje
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wskaźnik paliwa szaleje

delykatny - Sro Lis 09, 2011 18:57
Temat postu: [R75] Wskaźnik paliwa szaleje
Witam mam problem otoz zalczela mi szales wskazowka poziomu paliwa raz idzie w dul raz gore ktos mi powiedzial ze to moze jakis kabel masowy jest poluzowany prosze dordzcie czy to moze byc to i gdzie to jest i jak sie tam dostac
kamil652 - Sro Lis 09, 2011 20:38

podpinam sie pod temat : u mnie bardzo , bardzo wolno rośnie po zatankowaniu
sash997 - Sro Lis 09, 2011 22:03

zróbcie może test zegarów i sprawdźcie jak sie porusza na teście :idea:
longer86 - Czw Lis 10, 2011 01:06

poruszony wcześniej temat pomp paliwa z Rowan'em (chyba dobrze napisałem) przewinęła się tam też informacja, że wskazówka dziwnie pokazywała, a przyczyną okazały się przetarte styki na potencjometrze od pływaka
delykatny - Czw Lis 10, 2011 07:08

a czy moze byc to przyczyna czujnika abs poniewaz zapalila mi sie lampka abs i predkosciomierz nie dziala i podobno to czujnik abs w prawym kole ?
witgut - Czw Lis 10, 2011 08:51

Jeśli masz jakiś problem z autem, poszukiwanie rozwiązania zaczynaj w temacie http://forum.roverki.eu/v...p=494108#494108

na 99% zawsze znajdziesz tam rozwiązanie, a co do powyższego problemu 100% :)

volverin - Nie Lis 13, 2011 12:00
Temat postu: [R75 01 CDT]
Hej, jesli pali Ci sie kontrolka ABS tzn ze masz czujnik do wymiany w prawym przednim kole i poziom paliwa jest uzalezniony od tego, predkosciomierz tez Ci padnie lub padl, wskazowka paliwa rosnie gdy skrecasz w lewo spada gdy w prawo, takze musisz jezdzic na czuja :) wymien czujnik ABS i bedzie OK sprawdz klocki bo moze tez warto bo pozniej 2x kupowac czujnik to kolejne 120 w plecy.pozdro jak pomogl to wiesz w gdzie kliknac
witgut - Nie Lis 13, 2011 12:33

volverin napisał/a:
Hej, jesli pali Ci sie kontrolka ABS tzn ze masz czujnik do wymiany w prawym przednim kole i poziom paliwa jest uzalezniony od tego, predkosciomierz tez Ci padnie lub padl, wskazowka paliwa rosnie gdy skrecasz w lewo spada gdy w prawo, takze musisz jezdzic na czuja :)

Coś słyszałeś i powtarzasz, ale nie są to ścisłe- pewne informacje:(
volverin napisał/a:
sprawdz klocki bo moze tez warto bo pozniej 2x kupowac czujnik to kolejne 120 w plecy
- a to już zupełna głupota, czujnik abs nie ma nic wspólnego z klockami, a sam czujnik można kupić o wiele taniej.
Cytat:
pozdro jak pomogl to wiesz w gdzie kliknac
- ale widzę że kolega udziela się, bo zbiera punkty, by wymienić je na opony zimowe:)
sash997 - Nie Lis 13, 2011 12:52

volverin napisał/a:
pozdro jak pomogl to wiesz w gdzie kliknac

niema to jak bezinteresowna pomoc :lol:
volverin napisał/a:
wymien czujnik ABS i bedzie OK sprawdz klocki bo moze tez warto bo pozniej 2x kupowac czujnik

do tego całkiem od rzeczy...

volverin - Nie Lis 13, 2011 16:40
Temat postu: [R75 01 CDT]
Witam ponownie, jesli chodzi o szalejacy wskaznik paliwa to ABS ma duzo wspolnego!! i nie od kogos slyszalem, tylko mialem ten problem osobiscie!!wiec radze wymienic czujnik ABS a przy wymianie klockow czujnik czasem sie psuje (a czasem uda sie wymienic klocki bez utraty czujnika-ale tu sa przeciez specjalisci- bez urazy :) )tansze czujnik sa do tylnego kola
SeniorA - Nie Lis 13, 2011 16:52

volverin, koledzy mają rację , mylisz czujnik ABS z czujnikiem zużycia klocków.
sash997 - Nie Lis 13, 2011 18:03

albo kolega trafił na mechanika który mu wytłumaczył że trzeba czujnik od ABS razem z klockami wymieniać :idea:
volverin - Nie Lis 13, 2011 19:58
Temat postu: [R75,01 CDT]
Sorki Chłapaki macie racje zwracam HONORY mnie sie pomyliło z ta wymianą ABS z czujnikiem klocków, ale jak w temacie czujnik ABS musi wymienic
tomek92k2 - Pon Paź 03, 2016 20:42

Witam mam problem wczoraj rano odpalilem samochód normalnie od szczalu jak zawsze ale po pracy nie chcial dopiero po paru razach kręcenia i dziwne bylo to ze miał bardzo niskie obroty na jalowym .jakos dojechałem do domu . Zatankowalem auto w miedzy czasie i paliwa bylo ponad pól zbiornika i dziwne to ze po czasie jak go odpalilem to wskazowka podniesla sie prawie na maks po czym jak dojechajac na miejsce wylaczylem auto . Za jakiś czas wróciłem i wskazowka byla tak jak wcześnie na ponad polowce . Ale dzis są jaja bo auta noe mogę odpalić a wskazowka paliwa pokazuje rezerwę a jest ponad pól zbiornika proszę o pomoc :mrgreen:

[ Dodano: Pon Paź 03, 2016 20:42 ]
Nikt nie pomoże..?

longer86 - Pon Paź 03, 2016 21:04

Zalej do pelna... A wskazówką swiruje bo mogą nie stykać kostki pod kanapa na koszach. U mnie np wytarl sie potencjometr i nie ma sygnału w części zakresu
tomek92k2 - Pon Paź 03, 2016 22:08

Tylko jest problem bo nie mogę go odpalić kreci ale nic.. Jest ponad pól baku a komputer pokazuje ze jest na 0 km paliwa
pietjak - Pon Paź 03, 2016 22:15

Jeśli masz duży komputer pokładowy i uwalony czujnik ABS/piastkę czujnika ABS to nie zbiera ci prawidłowo przebiegu i wskaźnik paliwa może świrować.

Z tego co zauważyłem to w autach z komputerem pokładowym poziom paliwa jest szacowany wg spalania średniego i chwilowego.

W autach bez komputera pokładowego poziom jest pokazywany realnie wg tego co w zbiorniku.

longer86 - Pon Paź 03, 2016 23:32

Zle zauważyłeś, poziom paliwa jest zawsze średnia z 2 czujników w zbiorniku.

Spalanie obliczane jest z dawek paliwa i pozycji pedalu gazu.

A na podstawie średniego spalania i ilości paliwa w baku jest liczony zasięg na pozostałym paliwie.

Może pompa zwyczajnie padła

dzelo23 - Wto Paź 04, 2016 07:22

Przed odpalaniem słyszysz pompę? Jak nie to może być spalona. Jeżeli słychać ją to może być filtr zatkany. Wszystko da się szybko i tanio sprawdzić samemu.
tomek92k2 - Wto Paź 04, 2016 20:50

Ale jak uszlyszec mając na zaplonie i słuchać przy wlewie paliwa..?

[ Dodano: Wto Paź 04, 2016 20:50 ]
Przed chwila probawalem go odpalić po kilku sekundach kręcenia odpalil slabo pochodził ze 2moze 3 sekundy na bardzo malych obrotach i zgasl ponowna proba juz nie zalapal .. Aha i nie wiem czy to normalne ale próbując odpalić gdy nie odpali słychać chyba przekaźnik pod schowkiem

dzelo23 - Wto Paź 04, 2016 21:43

Pompę słychać wewnątrz auta, gdy siedzisz za kierownicą dźwięk będzie dobiegał spod tylnej kanapy za fotelem pasażera. Po przekręceniu kluczyka na pozycję 2 pompa pracuje chwilę aby wytworzyć ciśnienie, wtedy ją słychać najlepiej i tak jak napisałeś po odpaleniu stojąc przy wlewie paliwa/tylnych drzwiach pasażera.
Ja bym jednak sprawdził ciśnienie od razu za pompą i za filtrem paliwa.

pietjak - Sro Paź 05, 2016 09:34

longer86 napisał/a:
Zle zauważyłeś, poziom paliwa jest zawsze średnia z 2 czujników w zbiorniku.

Spalanie obliczane jest z dawek paliwa i pozycji pedalu gazu.

A na podstawie średniego spalania i ilości paliwa w baku jest liczony zasięg na pozostałym paliwie.

Może pompa zwyczajnie padła


To dlaczego w wersji z komputerem wskazówka na zakrętach podnosi się i opada przy uwalonym czujniku ABS? A w wersjach bez kompa nie ma tego problemu?

Przerabiałem ten temat w dwóch swoich autach i ewidentnie na wskaźnik paliwa w wersjach z komputerem ma wpływ średnie spalanie, widać to nawet jak jechałeś spokojnie 50 km i następne 5 km jedziesz bardzo ostro.

longer86 - Sro Paź 05, 2016 10:07

pietjak napisał/a:
To dlaczego w wersji z komputerem wskazówka na zakrętach podnosi się i opada przy uwalonym czujniku ABS? A w wersjach bez kompa nie ma tego problemu?


Największa bzdura jak słyszałem żeby styl jazdy miał wpływ na wskazania poziomu paliwa. Wiadomo spalanie jest większe, ale ilość paliwa w baku jest jaka jest i w żaden sposób nie jest umniejszana od stylu jazdy... Jest to średnia z 2 wskaźników, na dowód odsyłamdo RAVE, dział układ paliwowy. Wg tego co mówisz jezdzac z gazem w podłodze wskazówką nigdy nie mogla by pokazac pełnego baku, bo przeciez prędkość ma wpływ ile mam w baku...

Nie przyszło do głowy, ze na zakrętach paliwo w baku się przelewa, a jesli bak ma na środku przegrodę to paliwo przelewa sie górą pomiędzy komorami.. Zmieniając licznik moze cos nie stykało i stad różnice we wskazaniach.

Mam wytarty potencjometr na jednym z pływaków i wskazówka potrafi przy każdym odpaleniu być w innej pozycji. Jesli paliwo Ci sie przeleje, i plywak zalapie sygnał w górnym polozeniu, po czym paliwo przelewa sie do drugiej komory i podnosi tamten plywak... Wskazówką idzie do góry...

Pierwszy plywak opada, przez wytarte ścieżki potencjometru i lapie sygnał w dolnym zakresie... Wskazówką opada niżej...

Duże wahania wynikają ze względu na brak sygnału potencjometra w środku skali.

Proszę bardzo tu potencjometr z lewej komory za kierowcą:


sknerko - Sro Paź 05, 2016 10:39

Rover 75 ma kompa w każdych zegarach tylko w nie wszystkich ma wyświetlacz. dane o spalaniu ilości paliwa itd masz w ukrytym kompie na małym wyświetlaczu i to są te same dane co wyświetla na ekraniku jak go ma. W ukrytym możesz odczytać ile dokładnie litrów pływa w baku.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346

[ Dodano: Sro Paź 05, 2016 10:39 ]
longer86 napisał/a:
Największa bzdura jak słyszałem żeby styl jazdy miał wpływ na wskazania poziomu paliwa.
No niestety ma, jak będziesz jeździł w mieście to wskazówka szybciej opada i szybciej zapala ci kontrolkę, choć może tu nie o styl jazdy idzie a o średnie spalanie. Na autostradzie jak będziesz jechał to kontrolka zapali ci się jak wg zużycia paliwa zostanie ci beny na ok 90km czyli np. przy 8l a w mieście zapali ci kontrolkę przy 10l w baku, bo w mieście 10 jest potrzebne żeby zrobić 90km. Może jemu chodzi o to właśnie bo wskazówka podobnie zachowuje się jak kontrolka.
Ja np. byłem w szoku 9 lat temu jak mi auto "dotankowywało" podczas jazdy :P ruszałem z zapaloną kontrolką a po 6 km gasła i wskazówka szła w górę.

longer86 - Sro Paź 05, 2016 13:44

W żadnym wypadku średnie spalanie z kompa nie ma wpływu na poziom paliwa.

Wiadomo ze deptanie powoduje większe spalanie i wtedy wskazówka idzie w dół, ale zawsze pokazuje poziom ilości w zbiorniku z 2 pływaków połączonych równolegle.


Przy malej ilości paliwa w baku zwyczajnie przelewa sie ono podczas jazdy, a ze przy pełnym lub prawie pełnym baku zakres ruchu jest mniejszy nie jest to zauważalne. Zwłaszcza przez to ze wskazowka na zegarach działa z opóźnieniem.

Nie sprzeczam sie co do lampki rezerwy, być może jest jak mówisz, ze zapala ja w zależności od średniego spalania.

sknerko - Sro Paź 05, 2016 13:50

longer86 to czemu jak odpalam na zimnym wskazówka jest nisko świeci lampka a po 6-8km wskazówka idzie do góry i lampka gaśnie?

[ Dodano: Sro Paź 05, 2016 13:50 ]
akurat mam blisko rezerwy i jak nie zapomnę to postaram się nagrać film/zrobić fotki.

dzelo23 - Sro Paź 05, 2016 14:00

Nie wiem jak w dieslu ale u mnie styl jazdy ma znaczenie zarówno na poziom paliwa pokazywany przez wskazówkę jak i na zasięg pokazywany przez komputer mimo tego że poziom paliwa się nie zmienia bo śmigam na lpg.
Wydaje mi się że po prostu w dieslu nie ma na tyle dużej różnicy w spalaniu by zauważyć ruchy wskazówki od poziomu paliwa albo ktoś za mało butuje aby zauważyć różnicę ;)

longer86 - Sro Paź 05, 2016 14:06

W takim razie odpal auto i na postoju sprawdź. Mając rezerwę wskazówką po chwili sie podniesie, i nie ma to wpływu na styl jazdy i średnie spalanie, to opóźnienie w działaniu wskazówki
dzelo23 - Sro Paź 05, 2016 14:15

No ciekawe czy jak kilka razy bym przybutował na postoju to czy by się nie zapaliła znowu :D
MaciejGdz - Sro Paź 05, 2016 14:37

Podpinam sie do tematu u mnie wskazówka potrafi spasc do zera a po chwili pokazac pełen zbiornik a rezerwa zapala sie chyba zawsze przy zasięgu 50km a co do wskazań komputera to nie wiem dlaczego nie pokazuje mi spalania chwilowego tylko średnie


ostatnio przy małej ilości paliwa odpieła mi sie rurka wyrównawcza od pompy i nie chciał odpalic bo całośc paliwa znalazła sie z jednej strony baku

longer86 - Sro Paź 05, 2016 16:03

MaciejGdz napisał/a:
Podpinam sie do tematu u mnie wskazówka potrafi spasc do zera a po chwili pokazac pełen zbiornik a rezerwa zapala sie chyba zawsze przy zasięgu 50km a co do wskazań komputera to nie wiem dlaczego nie pokazuje mi spalania chwilowego tylko średnie


wg rave pływaki są połączone szeregowo i w momencie przerwania obwodu wskaznik ponoc pokazuje 0. więc może któryś pin w kostce nie ma dobrego kontaktu.

komputer w 75 nie pokazuje chwilowego, tylko średnie

dzelo23 - Sro Paź 05, 2016 16:54

Aj nie wytrzymałem :D
longer86 - Sro Paź 05, 2016 17:12

Dzelo zatankuj 3/4 baku i wtedy spróbuj udowodnić to samo, ze to nie jest spowodowane przelewaniem paliwa w baku... Mozesz również wyzerować średnie spalanie... Zasięg sie zmieni, ale wskazowka nie zmieni położenia.
pietjak - Sro Paź 05, 2016 17:12

Dokładnie tak jest jak pisałem.

Wyjeździłem dziś bak do zera butując - tzn zostało ropy na 30 km i średnie spalanie 14 litrów. Wskazówka leżała.

Potem bardzo delikatna jazda i zrobiło się 110 km i wskazówka na połowie ostatniej ćwiartki.

dzelo23 - Sro Paź 05, 2016 17:21

Long może mam coś popsute ale nie ważne czy mam pod korek, połowę czy 1/4. U mnie tak jest od 6 lat
longer86 - Sro Paź 05, 2016 17:27

I co faluje Ci wskazówką jak masz pod korek?
sknerko - Sro Paź 05, 2016 17:58

longer86 jest dokładnie jak opisuje dzelo23 i pietjak i nie ma znaczenia czy to jest przy pełnym czy pustym baku, zawsze tak jest, mam tak już 9 lat.

[ Dodano: Sro Paź 05, 2016 17:58 ]
Zdarzyło mi się kiedyś lecieć autostrada grubo powyżej 100km/h, zaraz po tankowaniu i wskazówka opadła nieco, jak zjechałem z autostrady i leciałem spokojnie to wróciła do pełnego baku i jeszcze kilkadziesiąt km pokazywał pełny bak, mimo ze wcześniej pokazywał ubytek paliwa. dlatego pisałem o "dotankowywaniu" w biegu

MD - Sro Paź 05, 2016 19:47

Popieram Sknerka i osoby powyżej. Coś w tym jest. Jak chciałem wyjeździć starą benzynę w baku (LPG) to rezerwa gasła i zapalała się, a wskazówka lekko falowała w zależności od tempa jazdy. Im spokojniej tym więcej w baku. :P
longer86 - Sro Paź 05, 2016 20:01

Gupie macie te bendzyndze :p :p :p diesel Power 8)
dzelo23 - Sro Paź 05, 2016 20:54

Wskaźnik temperatury też mamy niczego sobie :d
koci_flak - Sro Paź 05, 2016 21:54

dzelo23 napisał/a:
Wskaźnik temperatury też mamy niczego sobie :d

Jestem pod ciągłym wrażeniem tych brytyjskich rozwiązań. Oni chyba nie robili burzy mózgów weryfikując swoje pomysły inżynierskie :)

longer86 - Sro Paź 05, 2016 22:19

lata tak samo jak od bendzyndzy... wersja z parkinsonem
pietjak - Sro Paź 05, 2016 22:27

Ale ja mam diesla i też jest parkinson.

W poprzednim roverze jeździłem z 5 tyś km bez czujnika ABS i już wtedy było to zastanawiające.

W drugim Roverze wczoraj wymieniałem czujnik ABS.

Nawet się śmiałem z kolegą, że jakbym jeździł tylko w lewo na rondzie to paliwo mi się nigdy nie skończy, bo siła odśrodkowa działająca na ropę w baku + brak sygnału z ABS powodowała cały czas prawie full na wskaźnikach. Normalnie jak w golfach TDI - Same produkują paliwo.

prebenny - Czw Paź 06, 2016 00:09

longer86 ale w klekocie jest dokładnie tak samo jak pisze Sknerko i inni ;)
longer86 - Czw Paź 06, 2016 00:16

wszyscy macie zepsute auta... mam aktualnie na moich nowych tarczach 1 kreseczkę mniej niż ful przyjmijmy że 9/10 baku paliwa i niezaleznie jak jade wskazówka stoi jak łyzka w kisielu
sknerko - Czw Paź 06, 2016 09:16

longer86 zepsułeś zegary :hahaha: :hahaha:
SyntaX - Czw Paź 06, 2016 21:07

Przerabiałem temat już kilka razy, tam rdzewieją (dosłownie rdzewieją) styki od pływaka w baku.
Będziesz na zlocie ??
Mam całą paczkę odpowiednich konektorów to dam Tobie kilka sztuk i sobie pozaciskasz na nowo.
Miałem to w każdym Landku jakiego posiadam (a mam w sumie 4 :P a bo co)
Kilka 75 klientów i X-Type mamy też cierpiał na ten sam problem.

tomek92k2 - Czw Paź 06, 2016 21:09

A powiedzcie koledzy czy wskaźnik paliwa ma cos wspólnego z pompa paliwa chodzi mi o to ze robiąc test zegarów wszystkie kontrolki działają prawidłowo nawet od poziomu paliwa . Ale problem w tym ze w baku mam ponad pól zbiornika a swieci sie rezerwa na kompie pokazuje zasięg 0 km auto nie odpala
sknerko - Czw Paź 06, 2016 21:18

SyntaX napisał/a:
Miałem to w każdym Landku jakiego posiadam (a mam w sumie 4 a bo co)
Kilka 75 klientów i X-Type mamy też cierpiał na ten sam problem.
To nie jest problem te typy tak mają, nawet ci powiem że jak wyczyściłem styki to falowanie się nasila.

Chyba że pisałeś do longera86 to nie było tematu :mrgreen:

SyntaX - Czw Paź 06, 2016 21:27

Samo czyszczenie styków nic nie da utlenia się kabel w miejscu w którym jest zaciśnięty.
Trzeba uciąć i zarobić nowe końcówki.
Mam odpowiednie cynowane.
Zaciskasz i podgrzewasz lutownicą i jest malina.
Pływakowi natomiast dobrze zrobi całodzienne odmoczenie w płynie do mycia silników marki Plak.
Zrobiłem tak u siebie i pokazuje mi idealnie.

longer86 - Czw Paź 06, 2016 21:33

SyntaX napisał/a:
Zaciskasz i podgrzewasz lutownicą


Ale tą lutownicą to na dworze? ;)

prebenny - Czw Paź 06, 2016 22:17

Na dworze nad zbiornikiem :D
tomek92k2 - Pią Gru 09, 2016 17:57

Koledzy mam pytanie po wymianie pompy paliwa czyszczeniu zbiornika auto gozej odpala w sensie ze kręcę jakies 3 sekundy i odpala .. Cos na zasadzie jak by się paliwo coflo i dopiero po kręceniu odpali..jaka może byc przyczyna .?
wellman - Pią Gru 09, 2016 18:34

tomek92k2, sprawdź, czy się przekaźnik pompy nie wiesza i chwila mija zanim zaskoczy i uruchomi pompkę. Może też podczas wymiany zagiął się jakiś wężyk paliwowy.
dorotamax1 - Pią Gru 09, 2016 21:00

Mi jak temperatura spada na niskie od 5 w dół to wskaźnik robi co chce a jak się robi cieplej to działa bez błędnie.licho wie co jest .
prebenny - Pią Gru 09, 2016 21:27

dorotamax1 sprawdź przewody i styki przy pompie. Druga sprawa może być przetarty potencjometr to wtedy już niewiele pomoże (wtedy raczej wymiana całego koszyka pompy).
tomek92k2 - Sob Gru 10, 2016 10:55

Wlasnie byla wymieniana pompa nowa z wolkswagena ktora pasuje do rovera i kosz który pokazuje ile bezyny w zbiorniku i tez listwa wtryskowa .. Ogolem silnik dobrze chodzi po odpaleniu obroty dochodzą do 7 tys jak go depne tylko właśnie to odpalanie..

[ Dodano: Sob Gru 10, 2016 10:55 ]
A przekaźnik pompy w ktorym jest miejscu dokladnie..?

wellman - Sob Gru 10, 2016 11:29

tomek92k2, przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników nad nogami pasażera. Numer 3, jeśli dobrze pamiętam. Możesz dla eksperymentu podmienić z innym żółtym (np. od klaksonu) i zobaczyć, czy będzie lepiej.

Jeśli nie... to może po prostu już Ci się rozrusznik sypie?

tomek92k2 - Czw Gru 15, 2016 20:33

Prawdę mówiąc tez się zastanawiałem ze to może rozrusznik sie powoli konczy ..

[ Dodano: Czw Gru 15, 2016 20:33 ]
Koledzy mam pytanie czy w naszych Roverkach jest cos takiego jak np zaworek zwrotny paliwa czy cos takiego..?

kaczaza-k1 - Sro Lip 05, 2017 22:49

tomek92k2 napisał/a:
Ale jak uszlyszec mając na zaplonie i słuchać przy wlewie paliwa..?

[ Dodano: Wto Paź 04, 2016 20:50 ]
Przed chwila probawalem go odpalić po kilku sekundach kręcenia odpalil slabo pochodził ze 2moze 3 sekundy na bardzo malych obrotach i zgasl ponowna proba juz nie zalapal .. Aha i nie wiem czy to normalne ale próbując odpalić gdy nie odpali słychać chyba przekaźnik pod schowkiem