Zobacz temat - [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Blow Off i stożek gotowe
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Blow Off i stożek gotowe

roiven - Sob Lis 12, 2011 12:06
Temat postu: [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Blow Off i stożek gotowe
Posłuchajcie tego
http://www.youtube.com/watch?v=LKNdzu-XSjM

zapraszam do komentowania
i dzielenia się w jaki sposób macie porobione podobne modyfikacje

więcej zdjęć na http://fotografmikolow.prv.pl/rover/rover.html
(kilka ostatnich zdjęć jest z pod maski)

a więc akumulator (DEKA 648MF) został przeniesiony do bagażnika, (kabel 50mm2 w progu) w miejscu aku znajduje sie duży stożek K&N RE 0910 w obudowie, po likwidacji starej puszki filtra powietrza zrobiło się miejsce na Blow Off Properfekt Typ I , Silniki serii T nie miały nigdy przepływomierza, w tym modelu jest MAP sensor, który się znajduje w sterowniku M.E.M.S. co daje bezproblemową możliwość zamontowania BOV`a.
trójnik pod montaż BOV`a ma średnice zew 63mm króciec oczywiście 25mm
obudowa została zrobiona (pocięta) z 20-letniej zamrażarki, jest to aluminium 1,5mm

Ktoś ma pytania prosze pisać i zapraszam też tych bardziej doświadczonych do wypowiedzi aby ci co sie przymierzają do podobnych przeróbek mieli troche łatwiej ja tez kiedys byłem zielony a wszystko od A-Z z fadrem ogarneliśmy ale potrzebna była wiedza z forum

pozdrawiam
Marek

Markzo - Sob Lis 12, 2011 13:34

czemu on tak wysoko stoi? posadź go odrobine ;) ile ma teraz mocy?
Raptile - Sob Lis 12, 2011 13:43

Nie wiem czemu ale jestem przeciwny tjuningowi R800 :neutral: a te głośniki w półce to tak troszke wioską zalatują z tymi maskownicami
roiven - Sob Lis 12, 2011 15:21

W sumie wszystkie nowe głośniki są troche na swój sposób wiejskie, mnie akurat infinity bardziej sie spodobały niz pionery czy soniaki, a wybrałem je dla dźwięku, miałem mniejsze infinity ref w poprzednim aucie i byłem bardzo zadowolony, a teraz 20cm to juz wogule... na wzmacniaczu miodzio, tuby nie trzeba, przypomne że seryjne głosniki roverowskie mają chyba 30W a infinity REF 8023i 75W, polecam infinity każdemu kto przedkłada jakosc dźwieku nad design,

co do mocy:
zastąpienie katalizatora tłumikiem przelotowym dało 10-11KM
stożek może 5koni więcej na pewno poszło w moment obrotowy
BOV mocy nie daje ale przyspieszenie moze ciutke lepsze, nie czuc tego ale słychac turbina troszke lepiej startuje z kazdego biegu róznica nieznaczna no chyba ze sie juz przyzwyczaiłem
ciśnienie doładowania seryjne 0,75bara
w sumie 216 do 220koni max minus swoje lata wiec wiecej niz 210 na pewno niema

zawieszenie
2 lata temu miałem amortyzatory tył do wymiany dupa tak nisko siedziała ze w górach jak pokonywałem ostro zakrety 180stopni to nadkolem przycierałem opony 215/50/R17
seryjne są 215/45, naszczescie opony juz stare były, teraz z przodu mam nowe pirelli p7 cinturato 225/45/17 i niechciałbym zeby cos im sie stało przez obnizenie zawieszenia
ale faktycznie troszke wysoko jest

dobryziom - Sob Lis 12, 2011 19:51

roiven napisał/a:

co do mocy:
zastąpienie katalizatora tłumikiem przelotowym dało 10-11KM
stożek może 5koni więcej na pewno poszło w moment obrotowy
BOV mocy nie daje ale przyspieszenie moze ciutke lepsze, nie czuc tego ale słychac turbina troszke lepiej startuje z kazdego biegu róznica nieznaczna no chyba ze sie juz przyzwyczaiłem
ciśnienie doładowania seryjne 0,75bara
w sumie 216 do 220koni max minus swoje lata wiec wiecej niz 210 na pewno niema


dobra robota sam muszę pomyśleć nad odizolowaniem stożka ale to bardziej ze względu na syf który mocno wali od dołu jak nie ma podstawki od aku... te 10-11KM to sprawdzone czy tak sądzisz? polecam pojechać po modach na hamownie czasem weryfikuje odczucia :)

tronsek - Sob Lis 12, 2011 20:07

Autko zewnątrz prezęntuje się ładnie. Widać, że zadbane.
Maskownice głośników - dla mnie porażka. Totalna porażka.
Żółte zaciski też moim zdaniem nie pasują.
roiven napisał/a:
teraz z przodu mam nowe pirelli p7 cinturato 225/45/17 i niechciałbym zeby cos im sie stało przez obnizenie zawieszenia
A co niby miałoby się im stać ?? Jeżeli zrobisz to z głową, to zyskasz wiele na wyglądzie i prowadzeniu auta, a oponom żadna krzywda się nie stanie.
dobryziom napisał/a:
polecam pojechać po modach na hamownie czasem weryfikuje odczucia
Dokładnie.
Remigiusz - Sob Lis 12, 2011 20:26

Ladnie wykonane. Ja jestem niestety tez Anty maskownic. Najlepiej mieć super głośniki pod maskownicami oryginalnymi których nie widać ale za to jakość głosu jest zauważalna bo to się liczy a nie wygląd głośnika :mrgreen:

Obniżając bym tez nic nie obniżał nie wiem co wy macie z tym obniżaniem. Jak dla mnie Obniżanie to porażka w każdym względem już nigdy więcej tego nie zrobię. Pamiętam co było z 25 z Eibachami :neutral:

Najlepiej mi się to podoba w tej 800 ze wygląda zadbanie ale skromnie a tam szatan pod maska :D

Matexx - Sob Lis 12, 2011 22:25

roiven świetny efekt.;)..
mhm w moim R820Ti coupe. Też jest teraz akutalnie troche modyfikowany począwszy od skrzyni biegów po całe orurowanie.

co do stożka to ok.. tylko lepiej by nie było jak by powietrze leciało prosto do turbo bez żadnych łuków typu literki S?? mam trochę za to lepszy plan co do tych rzeczy.. wszystko już obliczyłem jakie łączniki i ile rury jakiej średnicy itd.;) prace trwają.. kat wywalony jak narazie a aku zrobiony tak jak u Roiven. Oprócz tego Mbc + wskaźnik oczywiście.. Podzile się z wami jak skończe.;)
Niby 820 nie każdemu się spodoba świsty z blow offa bo samochód klasy wyższej i bardziej elegancki.. ale Coupe.;?? czemu by nie.;) dlatego mi to nie bedzie przeszkadzało.;P
Skocz na rolki.;D chętnie bym zobaczył pomiar.;) z takich modyfikacji

roiven - Nie Lis 13, 2011 16:19

pamietam że w jakims saabie z katem było 175KM a bez kata 185KM (ten sam silnik), sam kat blokował aż 10koni, patrze po innych autach nie moge powiedziec ze mi 10koni przybyło a na hamownie dopiero w przyszłym roku pojade jak uszczelke dolną kolektora dolotowego wymienie i olej (leje valvoline vr1 racing 10w60)
poza tym na hamownie bym pojechał jak już żeby sprawdzic kondycje silnika a nie czy faktycznie przybyło mi tam zaledwie pare kucyków

już sie pogodziłem ze maskownice mało sie podobają, ale głośników nigdy bym nie zamienił na żadne inne zbyt pieknie grają a oryginalne maskownice są miejscami już po prostu rude

obniżać nie zamierzam, może w przyszłosci jak bede musiał wpakowac kase w zawieszenie, moze kiedys go obnize ale tylko troszke

żółte zaciski moim zdaniem bardzo pasują
może ktoś by wolał inny kolor ale klocki były zółte wiec zaciski pomalowałem na ten sam kolor (hammerite),klocki EBC Yellow Stuff a tarcze nawiercane nacinane Black Diamond Combi

co do dolotu i literki S pewnie ze lepiej by było bez łuków a mbc tez bym chciał miec jednak to wszystko kosztuje, zreszta wszystko w swoim czasie (mam te auto juz prawie 3lata)

"Niby 820 nie każdemu się spodoba świsty z blow offa bo samochód klasy wyższej i bardziej elegancki"
komu sie nie podoba ręka do góry, niewierze bo każdemu sie podoba

trzecie światło stopu to samoróbka przykręcona srubą do półki

spojler pochodzi z anglika, najpierw był niebieski potem czerwony ostatnio wisniowy a teraz antracyt jak auto, chyba rzadka rzecz taki spojler do sedana

Matexx czekamy na twoje fotki
zapowiada sie grubo
ps. co robisz w skrzyni? łożyska wyczynowe?

dobryziom - Nie Lis 13, 2011 16:28

roiven napisał/a:
pamietam że w jakims saabie z katem było 175KM a bez kata 185KM (ten sam silnik), sam kat blokował aż 10koni,


to tak nie działa ze ktoś wyciął i mu przybyło to Tobie też poza tym to nie ten sam silnik... :)

roiven napisał/a:
na hamownie dopiero w przyszłym roku pojade jak uszczelke dolną kolektora dolotowego wymienie i olej (leje valvoline vr1 racing 10w60)
poza tym na hamownie bym pojechał jak już żeby sprawdzic kondycje silnika a nie czy faktycznie przybyło mi tam zaledwie pare kucyków


uszczelka to godzina roboty co do oleju dobry wybór ja nic innego nie leje.

roiven napisał/a:

żółte zaciski moim zdaniem bardzo pasują
może ktoś by wolał inny kolor ale klocki były zółte wiec zaciski pomalowałem na ten sam kolor (hammerite),klocki EBC Yellow Stuff a tarcze nawiercane nacinane Black Diamond Combi


jesteś pewien ze masz takie klocki? a nie przypadkiem green? żółte trzeba dobrze dogrzać żeby hamowały nie nadają się do cywilnej jazdy.

roiven - Nie Lis 13, 2011 17:12

pewnie że żółte :smile: green by były zielone jak nazwa wskazuje poza tym green to najniższa półka i na pewno bym czegos takiego nie wsadził do cięzkiego auta, wziałem najlepsze jakie były, dla mnie to mit ze trza dogrzac dla mnie hamują jak trzeba jak są zimne
dobryziom - Nie Lis 13, 2011 17:33

zależy co uważasz za dobre hamowanie... lancerem na yellow na dojazdówce do toru w Kielcach, dobrze ze droga była pusta bo podporządkowaną przejechałem na druga stronę z hamulcem w podłodze nie dało się wyhamować na torze gdzie był cały czas but faktycznie żyletka... dlatego nikt do streetu ich nie stosuje... są dużo lepsze klocki które sprawdzają się na zimnym i ciepłym klocku np. DS performance , Hawk HPS
roiven - Nie Lis 13, 2011 20:31

tak, hawki sa zajefajne szkoda tylko że nie produkują do rovera jedynie do land rovera, ferodo DS nie wiem pewnie też są dobre ale nie zamierzam wymieniac klocków co pół roku;) nie ma nic za darmo tak samo najlepsze opony o najlepszej przyczepnosci tez sie szybko zużywają, gdyby nie to to falkeny byłyby oponami idealnymi niestety ponoc na 1sezon starczaja max 2

ciekawe na ile starczą yellowy :)

Matexx - Nie Lis 13, 2011 23:12

Cytat:
Matexx czekamy na twoje fotki
zapowiada sie grubo
ps. co robisz w skrzyni? łożyska wyczynowe?

hehe.. nie no co Ty... był gdzieś temat jak łożysko mi walło na dyfrze i zmieliły się trochę zembatki.. ale torsen się uratował... kupiłem skrzynie drugą.. w bardzo dobrym stanie z 1.8 silnika.. i skłądam jedną z dwóch.;P..
mhm na razie stoi wszystko w miejscu pracuje w Krakowie.. i czas mnie goni.. a ROVEREK w garazu stoi i nie spieszna mu z tamtą wyjechać. xd.;P.. jak będą postepy dam znać i foty.;)zapodam.;)

dobryziom - Pon Lis 14, 2011 10:55

fakt DS szybko schodzi ale nie zjada tarczy i hamuje jak brzytwa :) hawk nie ma do twojego? Dziwne przecież na do accorda i Legenda a na moje oko to ten sam klocek co w 820Ti?

PS co do yellow starczy na dłużej niż DS ale za tarcze starczą na 1,5-2 zestawy klocków… coś za coś :)

roiven - Pon Lis 14, 2011 11:43

tak te z accorda i legenda wyglądają podobnie ale nie pasują są inne oznaczenia, a teraz sie zdziwisz.... pasują z concerto i niektórych civików, nie których bo czasami występują w civikach też te z legenda, ale to jeżeli byśmy gadali o zwykłych klockach bo do jakiegoś civika yellow`ów raczej juz chyba nie robią za lekkie auto, hawk robi do civika tylko pytanie czy bedą pasować do Ti bo w civiku co najmniej dwa typy klocków były
Tomek1212 - Pon Lis 14, 2011 18:34

Cytat:
"Niby 820 nie każdemu się spodoba świsty z blow offa bo samochód klasy wyższej i bardziej elegancki"
komu sie nie podoba ręka do góry, niewierze bo każdemu sie podoba


Mi się nie podoba i nigdy czegoś takiego nie zamontowałbym do auta, podobnie jak żółtych zacisków, sportowej kierownicy i twardego zawieszenia.

mORGAN - Pon Lis 14, 2011 19:17

Jakby nie było widać to ja podnoszę rękę :)
dobryziom - Wto Lis 15, 2011 12:06

jak pasują z concerto to musisz mieć tarcze 262mm w wersji turbo? dziwne... idąc tym tropem masz zwykły mały klocek pasujący do 90% Civiców i Roverów z tarczą 262mm wszędzie to samo. W takim wypadku faktycznie nie podejdzie większy klocek dedykowany do zacisku Legend 3,2L; mocniejsze Accordy, Mocniejsze R620 lub automaty, Integra, NSX. Yellow nie jest dedykowany do cięższych wozów tylko do rajdów i większych temp. do 900C. W civach tych starych były tylko trzy rodzaje klocków małe pod tarcze 242mm, średnie pod 262mm Concerto plus civy w mocniejszych wersjach plus diesle oraz z tarczami 282 jedynie MK V w wersji 1,8VTI.
Tomek1212 - Wto Lis 15, 2011 17:32

W 827 też są tarcze 262mm.
Co ciekawe stara seria 800 (do 91r) miała tarcze 262 przy silniku 2,0 i 282 przy silnikach 2,5KV6, 2,7 i 2,0T natomiast po 91r wszystkie R800 niezależnie od silnika miały tarcze 262.
Podobnie z wyposażeniem, stare R800 miały znacznie więcej bajerów od tych "po lifcie". Jak widać konstruktorzy marki ROVER mieli nieco inne wyobrażenia o rozwoju serii 800.

dobryziom - Wto Lis 15, 2011 18:09

jednym słowem kupa jak to tak ciężkiego i w wypadku 2.0T oraz 2,7L mocnego silnika można dać takie spowalniacze bo inaczej tego nazwać nie można... a w R620 i to w automacie masz 282mm nieporozumienie...
roiven - Sro Lis 16, 2011 12:54

co do tarcz to juz sam nie wiem ze strony black diamond wynika ze we wszystkich rocznikach KV6 były i 262 i 282 w 820 N/A 262mm a w turbo 282mm faktycznie dziwne ze mam 262 ale przed zakupem mierzyłem i były 262mm dodam ze z numeru VIN wynika że to oryginalny 2.0 sport czyli najmocniejsza wersja która powinna miec 282mm auto jest z roku `95 http://www.blackdiamondpe...rakes_rover.htm
Yog-Sothoth - Sro Lis 16, 2011 13:43

Heh no ja teraz kupiłem 820 Coupe 200KM z 95r. i też ma tarcze 262mm ale osłony 282mm, stary Rover 820ti sedan z 96r. z tego co pamiętam ma 282mm tarcze - ale to chyba jakaś nietypowa wersja z fotelami Recaro i bez klimy.

Tu jest jeszcze coś nt wersji turbo - http://www.aronline.co.uk...-800-turbo-16v/

Btw. roiven nie chcesz może kupić ode mnie foteli Recaro i tylnej kanapy do kompletu? :) Żal mi tego bo imho są lepsze od skórzanych ale do Coupe nie podejdą.

davidlive - Sro Lis 16, 2011 18:17

jakie te fotele może do 620 podejda ;p
Yog-Sothoth - Sro Lis 16, 2011 18:50

Tu masz foty - klik - generalnie cały Rover na części jest :)
davidlive - Sro Lis 16, 2011 23:02

te fotele spoko , tylko czy podejdą do 600 ??

orientuje sie ktoś .

roiven - Czw Lis 17, 2011 00:21

Yog-Sothoth fotelami nie jestem zainteresowany, ale widzę że masz chłodnice po regeneracji, jak byś przesłał bardziej szczegółowe zdjęcia tej chłodnicy (niezamazane, bardziej z bliska) to może bym ją łyknął od ciebie za 150+przesyłka ale to nic pewnego bo nie wiem czy bede mieć kasiure a to sie okaże 02.12. może bym jeszcze jakąś klamke wziął ale sie jeszcze zobaczy
jak jesteś zainteresowany to ślij fotki na roiven@interia.eu albo wrzuć link

co do tarcz faktycznie troche siara 262mm miec w aucie 200koni, moja dziewczyna ma rovera 25 1,4 low performance 84koni + gaz i ma też 262mm :neutral:
z tego całego bałaganu można wywnioskowac że wieksze tarcze były dostepne jako opcja? bezsens, albo od któregoś rocznika produkcji firma wprowadziła oszczednosci np. po `95 i zaczeła montowac mniejsze tarcze

Yog-Sothoth - Czw Lis 17, 2011 08:36

Hehe chłodnica akurat nie jest na sprzedaż i nie jest bynajmniej po regeneracji, a spawana wg starej na zamówienie - 450zł :) Będę sprzedawać używaną chłodnicę z Coupe która wygląda ładnie, jak będziesz chętny to daj znać i wyślę fotki.
roiven - Czw Lis 17, 2011 13:19

nie wiem czy bede chętny bo pewnie bedzie to samo co u mnie ale poślij fotki z bliska na roiven@interia.eu to sie zastanowie :smile:
sory że zapytam ale co sie stało z twoim sedanem ze go tak zeżarło? nie znam historii, może po powodzi był czy co??
jest to drugi sedan którego widze w życiu ze spojlerem :grin:

Yog-Sothoth - Czw Lis 17, 2011 15:53

Ok to jutro walnę fotki bo dziś już ciemno się robi.
Cholera wie szczerze mówiąc z tą rdzą, jak go kupowałem to już miał lekkie początki i widocznie ta zima 2009 go dobiła - bywały dni kiedy musiałem go ze śniegu do połowy drzwi wykopywać. A spojler jest zarąbany z fastbacka ;p Za to w klapie sedana od dołu były już gotowe otwory pod ten spojler, wystarczyło je przewiercić na wylot i gotowe.

davidlive - Pon Sty 30, 2012 15:42

witam

A co z masą ??

dałeś do karoserii czy ciągnąłeś dwa kable do komory silnika??

dawałeś jakiś bezpiecznik?

dobryziom - Pon Sty 30, 2012 17:20

davidlive napisał/a:
witam

A co z masą ??

dałeś do karoserii czy ciągnąłeś dwa kable do komory silnika??

dawałeś jakiś bezpiecznik?


ja dałem do karoseri bez bezpiecznika i juz tak prawie dwa lata i bez problemów.

slax - Pon Sty 30, 2012 17:54

dobryziom napisał/a:
ja dałem do karoseri bez bezpiecznika i juz tak prawie dwa lata i bez problemów.
Czytałem że niby lepiej jak się masę tez pociągnie do przodu, ale widać co user to inna opinia, jak ze wszystkim :wink:
dobryziom - Pon Sty 30, 2012 21:00

slax napisał/a:
dobryziom napisał/a:
ja dałem do karoseri bez bezpiecznika i juz tak prawie dwa lata i bez problemów.
Czytałem że niby lepiej jak się masę tez pociągnie do przodu, ale widać co user to inna opinia, jak ze wszystkim :wink:


hmm a jakieś argumenty za tym :) ? bo ja widzę tylko negatywne gdzie upchniesz dwa takie grube i sztywne kable obok siebie? Dwa nie daj boże obcierając się przez dłuższy czas przetrą izolacje i ... Trzy jak już musiałbyś ciągnąć je jeden od strony kierowcy drugi pasażera, ile to kabla...

PS hmmm seryjnie masa jest do pasa przedniego z tego co pamiętam.

davidlive - Pon Sty 30, 2012 21:45

jutro kupie peszel , bo jest dostępny u mnie takie specjalny gumowy i zrobi się przekładkę .

Dziś wstawiłem w miejsce przeciwmgielnych z tyłu podwójną żarówkę i mam 4 postojówki :cool:

slax - Pon Sty 30, 2012 22:43

dobryziom napisał/a:
hmm a jakieś argumenty za tym
Zobacz jak masz aku z przodu to od niego masa nie leci tylko do przedniego pasa ale i do rozrusznika, zdaje się tez gdzieś na blok silnika i pewnie gdzieś jeszcze, często ludzie piszą że jak któraś z tych mas "niedomaga" to się dzieją różne rzeczy z samochodem. A tu wrzucamy aku do tyłu i dajemy masę do tylko podłogi na przykład. I teraz na chłopski rozum, jeśli mamy akumulator standardowo z przodu do tego kilka punktów masowych i jeśli któryś "niedomaga" to potrafią sie dziać różne rzeczy z autkiem, to co będzie jeśli będzie jeden punkt masowy i w dodatku daleko z tyłu? W dodatku wydaje mi sie że do silnika tak czy siak wypadało by doprowadzić masę bo przecież wisi ona na gumowych poduszkach.
dobryziom napisał/a:
bo ja widzę tylko negatywne gdzie upchniesz dwa takie grube i sztywne kable obok siebie?
to wydaje mi sie akurat kwestia odpowiedniego peszla?
dobryziom napisał/a:
Trzy jak już musiałbyś ciągnąć je jeden od strony kierowcy drugi pasażera, ile to kabla...
Myślę, że jak juz ktoś podejmuje się takiej modyfikacji to chyba myśli zrobić to porządnie, bo inaczej to lepiej w ogóle nie robić :wink:

to sa tylko moje przemyślenia, ja akumulatora do bagażnika nigdy nie przekładałem bo i nie miałem takiej potrzeby, pomyślałem tak jak pisałem wcześniej "na chłopski rozum" co nei znaczy że myślę dobrze, skoro Ty zrobiłeś tak jak piszesz i wszystko gra to może tez jest to dobry sposób :mrgreen:

to tak samo jak z podłączaniem wzmaka, jedni piszą żeby mase ciągnąć z akumulatora a inni podłączają do budy i tez dobrze działa

dobryziom - Wto Sty 31, 2012 09:07

wystarczy ze w miejscu styku zedrzesz lakier i ładnie oczyscisz do zywego i zabezpieczysz to żelem zabezpieczajcym do klem i mozesz latami tak jezdzić :) Co do kabli to nie chodzi o sam peszel bo mozesz kupic kabel w sylikonie ktorego zreszta nie polecam bo latwo go przetrzec, uszkodzic tylko o sam pret który przy takim przekroju jest mało elastyczny :)
Matexx - Czw Lut 02, 2012 23:45

mh Silnik można też przecież przy masować z przodu jakąś 16mm2 do pasa przedniego... ja położyłem tylko + przez cały samochód..a mase złapałem w podłodze w bagażniku pod korkiem gumowym jest śruba u mnie 10 czyli na klucz 17.. tam rozszlifowałem i jest git.. Kable 50mm2 plusowy jak i minusowy.. a 50 mm2 plusowy jest położony w peszlu metalowym dla bezpieczeństwa. raczej nie ma takiej możliwośći przetarcia w takim peszlu kładzie się kable na przemyśle nawet grubsze.. ja chyba założe bezpiecznik na wszelki wypadek;).. jeszcze myśle jaki.;) Markzo teraz będzie robił aku na tył pewnie opisze co i jak a robi tak jak ja..;)
roiven - Wto Lut 14, 2012 02:23

ja też mase złapałem w podłodze bagażnika kabel 20mm2 zakończony konektorem oczkowym przykręcony do blachy dużą śrubą, na zdjęciu widoczny jest niebieski kabel wchodzi do środka zaledwie kilka centów (rozciąłem tapicere bagażnika zresztą można sie domyślić bo kabel wchodzi pionowo)
druga rzecz jak miałem akuś z przodu to do minusowej klemy szły 3kable były przykręcone dwa cienkie i jeden grubszy z tym że ten jeden cienki chyba nie jest fabryczny może ktoś dał dodatkową mase bo poprzedni własciciel miał neony zamontowane pod tym autem w każdym razie te dwa cienkie zostawiłem nie wywalałem ich i je przykręciłem do śruby którą sie łapie akuś z przodu a ten grubszy to wiadomo jest z tyłu ten niebieski, żadnych problemów nie mam

kabel masowy ciągnąć przez całe auto nie dało by rady nie ma po prostu miejsca chyba że ktoś plusowy da cieńszy niż 50mm2 ew. drugą stroną pociągnąć ale ja tam mam kable ze wzmacniacza, po co wogule ciągnąć do przodu??

[ Dodano: Wto Lut 14, 2012 02:23 ]
bezpiecznika żadnego nie mam

dobryziom - Wto Lut 14, 2012 10:17

widać wszyscy robia jak ja i sie sprawdza :)
Bumelant - Wto Lut 14, 2012 13:51

Zyczymy milego wdychania kwasiku i nie zyczymy zebys kolego zobaczyl jak sie szybko pali auto po zwarciu w instalacji (ja juz widzialem) - Czuj czuj czuwaj!

ps. O ile jescze kwasiak w bagazniku przezyjesz - instalacje - bo fajnie schludnie ja zrobiles na predce uzupelnilbym solidnym bezpiecznikiem - naprawde dobra rada - nie wymadrzanie sie.

Minus warto tez puscic osobno i to jeszcze grubszym kablem a dlaczego znajdziecie w podrecznikach - warto tez dorobic dodatkowe masy tzw. grounding kit dla ustabilizowania calosci.

http://www.izvw.com/Guides/Grounding.aspx

dobryziom - Wto Lut 14, 2012 14:20

kwasiku? chyba mówisz o technologi aku sprzed 10 lat... tym bardziej ze w bagazniku jest bardzo dobra wentylacja ( aku stoji dokładnie przy jednym z nich.) Poza tym szczelna izolacja kanapy tylnej... Co do zwarcia? co Tam moze sie zewrzeć? znam 10 osob ktore tak maja w samochodach na tor i nigdy nie bylo żadnego problemu? Ja zawsze wole rozwiazania z praktyki a nie z teorii...
Bumelant - Wto Lut 14, 2012 14:23

To jezdzij jak masz - ja wole miec porzadnie i bezpiecznie :mrgreen: Z praktyki to widzialem takiego filozofa jak wydzwonil - auto zajelo sie tak szybko, ze nei zdazyli choppaki z gasnicami - kupa syfu wyszla przez taka pierdolke. Co prawda widzialem tylko raz taki przypadek ale jednak - tym bardziej, ze nie jest to jakis kosmos finansowy ani techniczny to dodac dla spokoju ducha.
Markzo - Wto Lut 14, 2012 15:49

odnośnie bezpiecznika, to można dać kleme np z mercedesa i ona sama w sobie ma bezpiecznik :) ja tak wlasnie bede robil :)
Bumelant - Wto Lut 14, 2012 15:50

No i wiec wlasnie o to chodzi - jeden sie madry znalazl :mrgreen: koszt nikly - a spokojnosc o niebo wieksza.... Tym bardziej, ze widac, ze robota solidnie wykonana i to jest taka wisienka na torcie.
dobryziom - Wto Lut 14, 2012 16:35

w tym linku co dałeś to dla mnie właśnie typowy paździerz... kabel do car audio w sylikonie który można uszkodzić paznokciem... u mnie jest przewód spawalniczy fakt ze dużo sztywniejszy i gorzej się kładzie ale za to nie widzę możliwości uszkodzenia kabla przy użytkowaniu… u mnie jest właśnie porządnie i bezpiecznie nie ma potrzeby dawać żadnego bezpiecznika idąc ta droga to można od razu dać i odcięcie zasilania pytanie tylko po co? jak jedzisz po miescie szybciej to też zakładasz kask :)
Bumelant - Wto Lut 14, 2012 16:54

To jest pazdzierz zeby tylko pokazac o co loto - nic wiecej - nie unos sie bo zupelnie nie ma to sensu - skoro twierdzisz, ze jest u Ciebie git - bardzo dobrze - u mnie jest tez git, mam bezpiecznik i nie wyobrazam sobie zadnego urzadzenia elektrycznego bez niego. Jezdzilem w kasku pare razy :) Jest bardzo duze prawpodobienstwo, ze przy duzym dzwonie na ulicy moze sie zdarzyc zwarcie i jest wtedy niewesolo. Autor topicu sobie zrobi po swojemu - nie ma co sie spinac. Moim zdaniem sobie warto zakupic taka klemke z bezpiecznikiem i tyle - nie kosztuje to az nie wiadomo ile. Pozdro!
dobryziom - Wto Lut 14, 2012 17:08

Nie no jasne każdy robi jak uważa dla mnie jest wystarczająco bezpieczny i przetestowany jak dla kogoś nie to może wrzucić bezpiecznik który przy tak dużym spadku napięcia na kablu nie wiem jak się sprawuje :)
Markzo - Sro Lut 15, 2012 00:04

http://allegro.pl/odlaczn...2116303789.html tutaj tez ciekawy patent ;) troche to smiesznie wygląda, ale pozatym chyba będzie działać :D
Remigiusz - Sro Lut 15, 2012 00:28

Markzo, Co to ma dac ten bezpiecznik tam :?: Ile to jest 10A :mrgreen: :twisted: Sie to stopi raz dwa :wink:

Lepiej kupić takie jak jest do samochodów powyzej 3.5t :wink: http://allegro.pl/odlaczn...2061616947.html

Tomek1212 - Sro Lut 15, 2012 02:23

Ten bezpiecznik 10A ma na celu tylko podtrzymanie napięcia w instalacji gdy chcemy wyłączyć zasilanie. Gdy układ będzie włączony, a dojdzie do zwarcia to ten bezpiecznik nic nie zabezpiecza.
Nie wiem jaki ma to sens zakładać coś takiego. Podczas wypadku będziecie lecieli do bagażnika nacisnąć szybko ten wyłącznik ?

Jak już chcecie bawić się w takie patenty to najlepiej zastosować pirotechniczną klemę (jest jednorazowa i zrywa się podczas wypadku) jak to montuje się w normalnych samochodach.

Markzo - Sro Lut 15, 2012 06:51

o właśnie, taka jest w mercach i innych nowych furkach ;) ten link co wkleiłem wcześniej to tak dla jaj bardziej :D
Bumelant - Sro Lut 15, 2012 12:14

Z buemki kupisz za 100-150pln i tyle - nie jest drogie i dziala
dobryziom - Sro Lut 15, 2012 13:18

Tomek1212 napisał/a:
Nie wiem jaki ma to sens zakładać coś takiego. Podczas wypadku będziecie lecieli do bagażnika nacisnąć szybko ten wyłącznik ?



to ma sens ale wyłacznie w wyprutych autach rajdowych gdzie jest połaczone z linka z ktorej przy dzwonie lub dachowaniu odcinasz zasilanie...

http://www.rallyshop.pl/i...gunowy-sandtler

http://www.rallyshop.pl/i...temu-gasniczego

ale ja zostaje przy swoim sprawdzonym patencie takie rozwiazania to juz typowo wyczynowe :)

davidlive - Sro Lut 15, 2012 21:22

Ja panowie kupiłem do bwm e46 cały przewód w idealnym stanie , z klema pirotechniczną , przewód jest na prawdę idealny a dałem za niego 70 złotych , ma 4,7 m więc styka beż kłopotu
silnoreki2000 - Pią Lip 05, 2013 00:13

Możliwy jest montaż tego Blow Off do diesla ? Chodzi mi o 220SD .
Adrian - Pią Lip 05, 2013 08:55

Ciężko poszukać? ;)

1. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=413915
2. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=146925
3. http://forum.roverki.eu/v...s&lofi=1&lofi=0