Zobacz temat - [827si] Problem z automatyczną skrzynią biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [827si] Problem z automatyczną skrzynią biegów

Filip_212 - Sob Lis 12, 2011 18:14
Temat postu: [827si] Problem z automatyczną skrzynią biegów
Cześć,
Dzisiaj stałem się (mam nadzieję) szczęśliwym posiadaczem Roverka 827 Si z 1995 roku :D

Wiadomo, trzeba trochę o niego zadbać, ale generalnie nie ma tragedii.
Jedynie ze automatyczną skrzynią jest dość poważny problem

Nie wiadomo dlaczego, jak ruszam z pozycji stojącej, wciskając gaz do oporu, idzie ładnie, ale nie wrzuca wyższego biegu, leci jak strzała do odcinki.

Jak odpuszczam gaz, to przerzuca (mam takie wrażenie) od razu 2 biegi do góry.
Jak chce zredukować (kick-down) i wciskam do oporu, redukuje początkowo o jeden bieg, następnie znów o kolejny - obroty wchodzą prawie na czerwone pole i na tak wysokich obrotach już nie ciągnie - to normalne. Ale żeby się to wszystko unormowało muszę znów trochę odpuścić gaz, żeby wrzucił wyższy bieg i jako tako jechał...

Nie mam pojęcia o co chodzi. Może olej stary, albo go za mało?
Nie za bardzo znam sie na automatach...

Proszę o pomoc !

darek_wp - Nie Lis 13, 2011 23:11

Filip_212 napisał/a:
Nie za bardzo znam sie na automatach

Zatem czeka cię na początek wizyta u mechanika. Warto zlecić przegląd i wymianę płynów.

Tomek1212 - Nie Lis 13, 2011 23:28

Skrzynie w modelu 827 są raczej bezawaryjne i ciężko je zamordować, jednak jak każdy automat jest dość delikatny.
Oczywiście nie będę zbyt oryginalny i napisze, że zacząć trzeba od zmiany oleju. Proponuje mobil ATF 220. Jest bardzo tani i wystarczający do tej skrzyni. Najlepiej zmieniac w sposób dynamiczny, tym bardziej, że w tym modelu nie jest to trudne.
Następnie należy odczytać ewentualne kody błędów. jest opis na forum jak to zrobić. Mruga lampa "s4" na desce ?

Za zmianę biegów na odpowiednich obrotach odpowiedzialny jest m.in. konwerter. Możliwe, że konieczna będzie jego wymiana.

Filip_212 - Nie Lis 13, 2011 23:31

Do włożenia jest jakieś 1500 zł, żeby był idealny. Oleju silnikowego praktycznie zero (ledwo widać było na bagnecie czarny ślad).

Niestety mam wyciek spod klawiatury i z miski olejowej i nie mogę nigdzie znaleźć nowych uszczelek..
Dolałem na szybko 1 litr Elfa 10W40, który miałem ze sobą, żeby dojechać do domu.

Automat zaczął lepiej (choć nie idealnie) zmieniać biegi, silnik lepiej się zbiera. Ale to i tak nic.

Dopóki nie znajdę filtra oleju w skrzyni aut., filtra oleju silnikowego, uszczelki klawiatury i miski i nie wymienie płynów nie zamierzam go ruszać, ale boje się, że to troche potrwa..

[ Dodano: Nie Lis 13, 2011 23:31 ]
S4 nie mruga. jedynie czasem wyskakuje mi błąd komputera i ciągle świeci (jak na 800 przystało) kontrolka SRS.

Nie wiesz, gdzie mogę dostać te uszczelki i filtry, które wymieniłem wyżej?

Tomek1212 - Pon Lis 14, 2011 18:18

Filtra do skrzyni nie kupisz, bo jego się nie zmienia (jest wbudowany w środku i jedynie przy remoncie można go zmienić), filtr oleju silnika to OP 593 (numer z filtrona), ja kupuje jakiś najtańszy szajs w Intercarsie za niebagatelną kwotę 4,50zł.
Z uszczelkami będzie gorzej. Te do dekli górnych jeszcze kiedyś szło kupić, natomiast do górnych bocznych nie kojarzę w sprzedaży, ale tam wszedzie można nawalic masy uszczelniającej i będzie szczelne. Pod miskę olejową też jest ciężko dostać, ja ostatnio kupowałem na miejscu w sklepie specjalizującym się w częściach do aut japońskich (coś koło 20zł).

Sprawdź poziom i barwę oleju w skrzyni biegów. Bagnet jest utopiony w gąszczu przewodów hamulcowych w okolicy pompy ABS.

danielofski - Wto Lis 15, 2011 19:11

Uszczelki pokrywy zaworów kupowałem kilka miesięcy temu bodajże w intercarsie i nie było żadnych problemów. Uszczelkę miski olejowej co prawda dwa lata temu, ale też nie szukałem zbyt długo. Boczne kupiłem w ASO, nie były drogie.

Zresztą, w ASO Hondy górna uszczelka pod pokrywę kosztuje ok. 50zł. Zamiennik niewiele taniej

Filip_212 - Sro Lis 16, 2011 18:54

Kupiłem komplet (2 takie same uszczelki) pod klawiaturę, o zadnych bocznych nie miałem pojęcia...
Jak one wyglądają i gdzie się je montuje?
Co do uszczelki michy, to mi facet w intercarsie odradził jej zakup, bo jest papierowa. Kupiłem za to masę Elringa.

Przy okazji: mam jeszcze pytania odnośnie hamulców, bo też wypada je wymienić: Czy standardowo w Roverach 827si były montowane 262mm czy 285 mm tarcze?

Tomek1212 - Sro Lis 16, 2011 23:17

Tarcza 262. Uszczelka michy oryginalna jest bodajże korkowa. Na masie też będzie, tylko wyczyść dobrze i nie wywal starą uszczelkę.
Resztę masz na PW.