Zobacz temat - [R75] kontrolka recznego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] kontrolka recznego

grota10 - Czw Lis 17, 2011 17:10
Temat postu: [R75] kontrolka recznego
Witam.Od kupna samochodu nie dzialal mi ABS i swieci caly czas na wyswietlaczu ,Sporadycznie zapalala sie kontrolka hamulca recznego ,alo po wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu problem znikal.Bylo to bardzo rzadkie. Od wczoral niestety kontrolka recznego zapalila sie na stale.Gdzie szukac przyczyny?Plyn sprawdzilem,przeczytalem wszystkie posty na ten temat jakie znalazlem i nadal nie wiem co z tym zrobic.Wyczytalem ze moze byc wina rozdzielnika sily hamowania,ale nie wiem gdzie sie znajduje? Wylacznik przy recznym ma jeden przewod. Jak dotkne go do masy powinna swiecic kontrolka czy zgasnac? Jak to dziala bo on moze byc zepsuty? Gdzie szukac czujnika plynu w zbiorniku hamulcowym? Prosze o pomoc i rady gdzie szukac
SeniorA - Czw Lis 17, 2011 21:00

grota10 napisał/a:
Witam.Od kupna samochodu nie dzialal mi ABS i swieci caly czas na wyswietlaczu
grota10 napisał/a:
Wyczytalem ze moze byc wina rozdzielnika sily hamowania
jak nie działa ABS , to nie działa rozdzielnik siły hamowania( EBD). ABS-em i EBD steruje pompa/modulator ABS. Trzeba naprawić ABS,bo masz niesprawny układ hamulcowy i dlatego świeci się lampka ostrzegawcza.

[ Dodano: Czw Lis 17, 2011 21:00 ]
grota10 napisał/a:
Wylacznik przy recznym ma jeden przewod. Jak dotkne go do masy powinna swiecic kontrolka czy zgasnac?
ma świecić
grota10 - Czw Lis 17, 2011 21:50

Z niedziałającym ABS-em sie pogodzilem,denerwuje mnie tylko caly czas swiecaca kontrolka hamulca recznego.Przez trzy lata nie swiecila az do wczorajszego dnia,mimo ze ABS i tak przez caly czas nie dzialal. Dlaczego wiec wczoraj zaswiecila i nie chce zgasnac? Co sie moglo stac?
robo - Czw Lis 17, 2011 22:33

grota10, ale to nie jest kontrolka wyłącznie od ręcznego. Zgodnie z instrukcją obsługi auta świeci również przy innych błędach w układzie hamulcowym takich jak za niski poziom płynu hamulcowego czy też uszkodzenie układu rozdziału siły hamowania.
sash997 - Czw Lis 17, 2011 22:46

grota10 napisał/a:
Dlaczego wiec wczoraj zaswiecila i nie chce zgasnac? Co sie moglo stac?
np mogła ulec usterce kolejna część w ABS-ie :grin: proponuje podjechać na komputer bo młotkiem i przecinakiem moim zdaniem sie nie naprawi a sprawne hamulce to w aucie podstawa...
dziki1971 - Pią Lis 18, 2011 08:18

Witam brak bezpiecznika lub przepalony pod pokrywą silnika i tez swieci pozdrawiam
grota10 - Pią Lis 18, 2011 20:02

bezpieczniki sprawdzone,plyn jest.Robo napisz albo wyslij zdjecie gdzie jest ten rozdzielnik.W zwyklych autach czujnik poziomu plynu hamulcowego jest na nakretce od zbiornika,a w R75 gdzie :?: Przypomnialo mi sie ze dawniej jak mocno depnalem przy pprzyspieszaniu to na chwilke zapalala sie ta kontrolka hamulca,moze to jakas przydatna informacja.Podlaczyl bym sie do T4 ale najblizszy serwis rovera z tego co wiem to poznan(200km)
SeniorA - Pią Lis 18, 2011 20:16

grota10, W R75 , tak jak wyżej pisałem, rozdziałem siły steruje pompa ABS ( ABS ECU /modulator ), która jest pod akumulatorem. Rozdział siły polega na odpowiedniej zmianie ciśnienia w tyle w stosunku do przodu , ale do tego musi być sprawny ABS (czujnik podają obroty kół ).
grota10 - Pią Lis 18, 2011 20:35

oki juz zrozumialem,a czujnik plynu hamulcowego gdzie znajde? W niedziele bede mial troche czasu to wszystko o czym bede wiedzial posprawdzam,jesli nic nie znajde czeka mnie podroż do poznania. Klocki hamulcowe mam bez czujnikow, dlatego kabelki sa skrecone ze soba,moze cos tam sie poluzowalo.
SeniorA - Pią Lis 18, 2011 20:37

grota10 napisał/a:
W zwyklych autach czujnik poziomu plynu hamulcowego jest na nakretce od zbiornika,a w R75 gdzie
w zbiorniczku jest kontaktron i pływak z magnesem.
grota10 - Pią Lis 18, 2011 20:48

a moze wiesz jak go sprawdzic,czy wogole jest taka mozliwosc bez komputera? A moze podpowiesz mi co moglbym jeszcze sprawdzic ewentualnie gdzie jeszcze szukac przyczyny? W szukajce niewiele znalazlem na ten temat
SeniorA - Pią Lis 18, 2011 21:18

grota10 napisał/a:
a moze wiesz jak go sprawdzic,czy wogole jest taka mozliwosc bez komputera?
wypiąć wtyczkę ze zbiorniczka i miernikiem sprawdzić czy obwód w zbiorniczku jest otwarty.

[ Dodano: Pią Lis 18, 2011 21:18 ]
grota10 napisał/a:
gdzie jeszcze szukac przyczyny?
EBD nie działa bo ABS jest niesprawny i od nieg trzeba zacząć.
grota10 - Pią Lis 18, 2011 21:26

zagladalem dzis do tego zbiorniczka,ale wtyczki nie widzialem.Pewnie jest gdzies od spodu? Dam rade ja wypiac bez wyciagania zcalego zbiorniczka?
SeniorA - Pią Lis 18, 2011 22:04

ja wymontowałbym zbiorniczek żeby dojść do styków , ale wydaje się , że to strata czasu.
grota10 - Sob Lis 19, 2011 13:14

Oki ,jutro sprawdze wszystko,zaczne od klockow.Dzieki seniorA za wszystkie rady.Napisze czy udalo mi sie usunac problem.
domel-x - Sob Lis 19, 2011 13:25

grota10, http://img822.imageshack....=1893996172.jpg
grota10 - Nie Lis 20, 2011 15:12

No niestety nie udalo sie usunac problemu.Do zbiorniczka sie nie doastalem,wlacznik przy hamulcu recznym dziala,zauwazylem ze na kablu dochodzacym do tego wlacznika jest napiecie caly czas,nie wiem czy tak ma byc.Dwa czujniki przy przednich kolach na pewno sa sprawne,nie wiem jak tylne.Sprawdzalem omomierzem ,na jednym jest przejscie na drugim nie.Czyli ktorys jest niesprawny. Caly czas nie dzialal mi ABS a kontrolka od recznego swieci mi sie dopiero od kilku dni.Musze znalezc T4 ale w szczecinie bedzie ciezko,pewnie poznan mnie czeka.Bylem w waesztacie,facet mowil ze ma tylko program do ABS,moze to wystarczy?
SeniorA - Nie Lis 20, 2011 20:00

grota10 napisał/a:
Sprawdzalem omomierzem ,na jednym jest przejscie na drugim nie.C
pewne sprawdzenie to oscyloskopem
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65593

Trebor - Pią Lis 25, 2011 00:28

mam pytanie od jakiegoś czasu mam problem z ręcznym(R 75 V6 2.0l 00r) chwyta bardzo wysoko i jeszcze słabiutko , poczytałem na forum o regulacji tymi zębatkami ,próbowałem i nic, spostrzegłem ze śruba przy ręcznym była wcześniej głęboko dokręcona ok 28 mm ,co powinienem zrobić ,wymienić linki czy kupić cały komplet,
Może ktoś z was miał już taki problem ?
dzięki za pomoc

automechanik - Pią Lis 25, 2011 07:47

Trebor, co znaczy próbowałeś, jeśli szczęki nie są zużyte to kręcąc zębatką regulacji musisz doprowadzić do momentu kiedy szczęki zablokują tarczo-bęben, wtedy lekko cofasz i regulujesz uprzednio popuszczone na dżwigni ręcznego linki.
sprawdż czy obydwa koła hamują bo wystarczy by jedna linka była zerwana i hamulec będzie niesprawny na jednym kole całkowicie, a na drugim będzie niska skuteczność.

Trebor - Sob Lis 26, 2011 11:48

tak próbowałem jak mówisz ale zawsze jak już dotarłem do momentu kiedy koła zablokowałem , cofnąłem zębatkę tak aby luźno się kręciły koła, dokręcam śrubę przy ręcznym ,zaciągam ręczny ze dwa razy dla próby i z powrotem jest tak jak było uprzednio czyli ręczny blokuje mi koła na ostatnich dwóch ząbkach .
jak zaciągam ręczny na parkingu to mama wrażenie jakby po stronie kierowcy koło chwytało szybciej .
dziękuję za pomoc sprawdzę pierwsze linki.

grota10 - Nie Sty 15, 2012 11:53

teraz przyszlo mi cos do glowy. Czy zuzyte szczeki hamulca recznego moga powodowac zapalanie sie kontrolki ? Moze tu tkwi problem ze swiecacym recznym?
sash997 - Nie Sty 15, 2012 12:30

na szczękach chyba niema czujnika...
grota10 - Nie Sty 15, 2012 12:46

tez tak mi sie wydaje,ale juz brak mi pomyslow
sash997 - Nie Sty 15, 2012 13:03

a to świeci ci??
grota10 - Nie Sty 15, 2012 13:34

od niedawna zaczela swiecic non-stop.Plyn sprawdzony,wylacznik przy dzwigni recznego sprawny,czujnik poziomu plynu tez sprawny
SeniorA - Nie Sty 15, 2012 13:56

Cytat:

tez tak mi sie wydaje,ale juz brak mi pomyslow
pomysł jest jeden : trzeba naprawić ABS bo nie działa układ EBD , układ hamulcowy jest niesprawny. Na szczękach nie ma czujnika.
sash997 - Nie Sty 15, 2012 14:46

SeniorA napisał/a:
pomysł jest jeden : trzeba naprawić ABS bo nie działa układ EBD , układ hamulcowy jest niesprawny. Na szczękach nie ma czujnika.

a nie powinna świecić też wtedy kontrolka ABS??

SeniorA - Nie Sty 15, 2012 16:30

grota10 napisał/a:
Od kupna samochodu nie dzialal mi ABS i swieci caly czas na wyswietlaczu

grota10 - Nie Sty 15, 2012 16:51

Naprawa abs z kontrola trakcji to nie taka prosta sprawa.Odkad mam swoje cacko poszukuje pompy,niedawno udalo mi sie kupic ale niestety chyba tez uszkodzona bo wymienilem i dalej nic,a moze tutaj co innego jest skopane. Kiedys na zlocie probowali mnie podlaczyc pod T4 ale nie udalo sie niestety. Niedawno spotkalem sie ze sTERYD em,podlaczyl mnie pod jakis komp i wykazalo ze walniety elektrozawor w tej niby świeżej pompie. Bardzo ciezko jest mi cokolwiek zrobic bo nie mamy w poblizu zadnego pozadnego warsztatu ktory specjalizuje sie w tej marce.Juz dwa razy zostawialem go na kilka dni w roznych warsztatach i ludzie rozkladali rece po kilku dniach odbieralem w takim samym stanie. Chcialbym go wstawic na ile trzeba,zaplacic ile trzeba i cieszyc sie z jazdy dlugi czas,zeby w koncu wszystko dzialalo. Gdzie znalezc takiego lekarza? Takie łatanie po trochu kosztuje duzo wiecej a przede wszystkim cierpliwosci,chociaz i tak przez mysl mi nie przechodzi sprzedaz tego cacka
sknerko - Pon Sty 16, 2012 08:58

W moim też kiedyś pokazywalo na T4 uszkodzony elektrozawór w pompie ABS a przyczyna była korozja na stykach tej pompy, po wyczyszczeniu wtyczki kontaktem działa do dziś.
Jak szukasz fachowca to mi przychodzi do głowy tylko Nowe Miasto nad Wartą i PHJOWI

grota10 - Pon Sty 16, 2012 15:48

korozje na stykach eleminuje bo juz nie raz rozpinalem i psikalem kontaktem.Umowilem sie z elektrykiem-magikiem,powiedzial ze moze uda sie z dwoch zrobic jedna.Tak powiedzial a co z tego wyjdzie? kto to wie.W tym co mam zamontowanypokazuje elektrozawor,w tej drugiej pompie jak tylko wsadze bezpiecznik od razu pracuje caly czas,czyli ma gdzies zwarcie.Moze sie cos uda.Dzieki za rady
sknerko - Wto Sty 17, 2012 09:07

a słyszałes o ugnitych stykach? jak elektrolit nakapał na wtyczke to możesz wcale styku nie miec w srodku i o tym nie wiedzieć
grota10 - Wto Mar 27, 2012 20:06

No to ja juz tego sam nie sprawdze.Auto juz stalo kilka dni u elektryka samochodowego,ale jest jeden szczegol.Mam dwie pompy.Na kazdej sa inne objawy,wiec wniosek taki ze obwody sa ok,tylko pompy walniete.Jesli bylo by inaczej to na dwoch byly by takie same objawy.Tak mysle

[ Dodano: Wto Mar 27, 2012 20:06 ]
Ponawiam temat z pompa.Kontrolka recznego caly czas swieci po wymianie pompy abs,no i oczywiscie awaria abs.Kiedy jednak wcisne hamulec i z nacisnietym hamulcem odpale samochod kontrolka gasnie,ale kiedy tylko zwolnie pedal hamulca znowu sie zapala.Co to moze byc? Czy pompa zostala zle odpowietrzona?? O co chodzi?