Zobacz temat - HHO w benzynie i diesel na wodę ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - HHO w benzynie i diesel na wodę ?

bundylp - Wto Lis 22, 2011 20:28
Temat postu: HHO w benzynie i diesel na wodę ?
Obejrzałem już setki filmów na ten temat i mam ochotę coś takiego przetestować.

Może trochę "napaliłem" się na ten pomysł i chciałbym aby ktoś spojrzał na to z innej strony. Waszym zdaniem ma to sens?

kilka części pomysłowego rodaka http://www.youtube.com/wa...22nXCh-TAE&NR=1

i patent z Polski http://www.youtube.com/watch?v=pofi6Bcr-0g

icemanpro - Pon Sty 30, 2012 23:32

Witam! Ruszyłeś kolego coś z tym tematem? Ja mam zamiar w najblizszym czasie takie cudo zamontowac, ciekaw jestem efektów :)
longer86 - Pon Sty 30, 2012 23:47

nie opłaca się kombinować, zbyt dużo prądu jest potrzebne by wyprodukować odpowiednie ilości... poszukaj na necie na różnych forach o instalacjach HHO (ale nie stron firm które to zakładają)
Remigiusz - Wto Sty 31, 2012 00:42

longer86, Dokładnie taka prawda, więcej paliwa trzeba spalić żeby alternator prądu wyprodukował niz z tego jest zysk. :wink:

Juz lepiej LPG do Benzyny lub Diesla :mrgreen:

ADI-mistrzu - Wto Sty 31, 2012 09:29

Poczytaj raczej o wtrysku pary wodnej (a raczej mgiełki wodnej) a nie HHO.
Mundekk - Wto Sty 31, 2012 12:34

Wtrysk pary wodnej podobno może działać bo wtedy paliwo jest dokładnie spalone a co za tym idzie mniej go potrzeba
ADI-mistrzu - Wto Sty 31, 2012 13:27

Z wodą sztuczka polega na tym, że kropelki wody które dostają się do cylindra, w czasie spalania pow wpływem temperatury zamieniają się w parę wodną która powoduje dodatkowy nacisk na tłok co w efekcie przekłada się na dodatkową moc.

Silnik aby utrzymać obroty potrzebuje mniejszej ilości mieszanki paliwowo-powietrznej i dostarczanej przez nią energii, w efekcie czego silnik mniej pali.
Czyli podnosimy po prostu sprawność silnika wykorzystując ciepło spalin (które i tak tracimy) i zamieniając ją na energię mechaniczną.

To tyle z teorii dla silników benzynowych, z dieslem w sumie powinno być podobnie.

Problemem jest właśnie korozja i dodatkowy zbiornik na wodę plus jej zamarzanie przy ujemnym temperaturach.
Pierwszy problem można wyeliminować dokładając jakieś urządzenie które po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nadal nie wyłączało silnika. Nastąpiło by wtedy odcięcie wtrysku wody i praca na samym paliwie, przez co resztka wody była wy wydmuchana. Po jakimś czasie silnik by gasł.
Z drugim gorzej, na upartego można by zamontować drugi zbiornik na płyt do spryskiwaczy i tam lać wodę. Ale co z zamarzaniem?

kris-tofer - Wto Sty 31, 2012 15:41

bundylp napisał/a:
Ale co z zamarzaniem?
dosypywać soli :]
sTERYD - Wto Sty 31, 2012 16:24

albo szpirytusu ;)
longer86 - Wto Sty 31, 2012 16:41

sTERYD napisał/a:
szpirytusu
to juz znacząco podnosi koszty i nic z oszczędzania
ADI-mistrzu - Wto Sty 31, 2012 17:05

To denaturatu, tylko trzeba by było zobaczyć jakie stężenie pozwala na niezamarzanie w -25°C
sTERYD - Sro Lut 01, 2012 00:01

z tym HHO też jest do rozważenia pod jednym warunkiem.
Do pojazdu montujemy zbiornik i tankujemy jak benzynę, a wytwarzanie zasilamy z sieci domowej. Nie obciążamy w ten sposób silnika dodatkowo, tylko dodajemy paliwo, którego uzyskanie kosztuje nas tyle co zużyty prąd.
Kalkulacja dla dociekliwszych ode mnie ;)

aha i HHO też zamarza w okolicach 0stC...

longer86 - Sro Lut 01, 2012 00:04

sTERYD napisał/a:
aha i HHO też zamarza w okolicach 0stC...


gośc z filmiku jak pamiętam kombinował w australii czy gdzieś więc tam się chyba 0st C nie boją

hvil - Sro Lut 01, 2012 16:55

my z tata kombinujemy dodac hho do instalacji gazowej I generacji:-) instalacja home made + sucha cela za jakies 80-90zł:-)
PawelSki99 - Sro Lut 01, 2012 17:35

trochę poczytałem na ten temat i większość mówi że to się nie opłaca bo potrzeba wyprodukować dużo prądu co za tym idzie zużyć więcej paliwa do jego produkcji. Zobacz to może bardziej Cię zainteresuje http://www.spryciarze.pl/...omowym-sposobem
ADI-mistrzu - Sro Lut 01, 2012 17:56

Szkoda że problem jest dostać w małych ilościach metanol, po za tym jak by się już go miało to można by na nim jeździć mając silnik benzynowy, bez potrzeby bawienia się w produkcję biodiesla :razz: