Zobacz temat - [R75] kłopoty z biegami
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] kłopoty z biegami

tracid9 - Pon Lis 28, 2011 11:08
Temat postu: [R75] kłopoty z biegami
Witam....ostatnio mam problemy z wbiciem biegów podczas jazdy, bardzo ciężko ,,wchodzą" a czasami nawet wcale (ale bez zgrzytów). Przy zgaszonym silniku ,,na sucho" wbijam bez problemu a na chodzie niestety zaczynają się problemy. Co robić...? Czy to wina skrzyni biegów czy może sprzęgła? Co należałoby wymienić?
Boncky - Pon Lis 28, 2011 12:41

jeżeli na zimnym jest ok to raczej skrzynie bym wstępnie wyeliminował, rzadko im się coś dzieje, ewentualnie olej do wymiany ale to na zimnym miał byś gorzej. Zobacz czy jest różnica, czy lepiej wchodzi na luzie jak szybko pod pompujesz kilka razy sprzęgłem, przypuszczam że sprzęgło się kończy.
21matys - Pon Lis 28, 2011 12:43

sprawdz czy nie masz zapowietrzonej pompki sprzegła przy pedałach b częsty problem w r75
pazdzi0h - Pon Lis 28, 2011 16:27

podlacze sie pod problem , u mnie na zimnym silniku zazwyczaj po nocy przez kilka pierwszych chwil ciezko wchodzi 1 i 2. Myslicie, ze to olej do wymiany?
dafit - Pon Lis 28, 2011 17:40

mam identycznie, jak zimno to ciężko wchodzi 1 i wsteczny :cry: pytałem się mechanika i odparł że olej w skrzyni wymienić czas najwyższy...
pazdzi0h - Pon Lis 28, 2011 18:46

u mnie 187tys przebiegu, ja nim zrobilem dopiero 3 tys, podejrzewam, ze wczesniej nikt w nim nie wymienial oleju w skrzyni, chyba musze sie za to wziac, ok dzieki za odpowiedz
Boncky - Pon Lis 28, 2011 20:46

wymienić olej, tylko na zalecany przez producenta, gość z allegro rozlewa do butelek, na innych olejach może nie chodzić tak jak na orginale
mimo66 - Pon Lis 28, 2011 20:56

Przede wszystkim odkręć dekielek w zbiorniczku, wyjmij "kondonik", zanurz tam palca.
U mnie z powodu braku tej uszczelki gumowej płyn wyciekał przez zakrętkę i po jakimś czasie miałem takie właśnie problemy.
Dolej płynu, przy okazji odpowietrz dokładnie okład i może nawet przepłucz poprzez kilkukrotne przelanie płynu przez układ.
Mi pomogło i mam od tej pory spokój.

tracid9 - Wto Lis 29, 2011 14:10

Więc tak naprawdę co proponujecie?? Wymianę całego sprzęgła...czy jednak którejś jego części? I jakie elementy należy wymienić gdyby chodziło jednak o całe sprzęgło...co kupić? Jeszcze raz dzięki za pomoc :)
Boncky - Wto Lis 29, 2011 14:15

tracid dostałeś mnóstwo sugestii ale na nic nie opowiedziałeś - pierw popompuj zobacz czy jest lepiej - jeżeli będzie lepiej, odpowietrz układ i jeździł. Następnym razem już będzie trzeba coś przy sprzęgle wymieniać

Jeżeli na zimnym biegi wchodzą normalnie, skrzynią i olejem bym się nie przejmował

tracid9 - Wto Lis 29, 2011 14:26

Sorki Boncky...masz rację, zapomniałem dodać, że próbowałem pompować i nic...zero efektu. Sprzęgło niby pracuje normalnie tzn. nie zapada się, reaguje w miarę na początku przy ,,puszczaniu".
Boncky - Wto Lis 29, 2011 21:34

tracid9 napisał/a:
Sorki Boncky...masz rację, zapomniałem dodać, że próbowałem pompować i nic...zero efektu. Sprzęgło niby pracuje normalnie tzn. nie zapada się, reaguje w miarę na początku przy ,,puszczaniu".


Odpowietrz zgodnie z instrukcją którą znajdziesz na forum i napisz co wtedy

mimo66 - Sro Lis 30, 2011 04:09

Najprościej.
Podłóż szmatkę pod zbiorniczek, uchroni to przed pobrudzeniem wykładziny.
Dolej do pełna płyn.
Zdemontuj akumulator i skrzynkę.
Nałóż na króciec do odpowietrzania przewód gumowy i włóż końcówkę do słoiczka z płynem.
Delikatnie popuść króciec do odpowietrzania.
Wciśnij 2-3 razy pedał sprzęgła.
Dolej płyn i wciśnij 2-3 razy pedał.
I tak aż zacznie lecieć rurką do słoiczka czysty płyn bez powietrza.
Pamiętaj żeby w słoiczku końcówka rurki była cały czas zanurzona w płynie.
To chyba wszystko.

Jedna uwaga to delikatnie i z wyczuciem odkręcaj końcówkę do odpowietrzania (2 klucze potrzebne)
I nie zapomnij wyjąć ze zbiorniczka uszczelkę gumową (taki kondonik :grin: )

tracid9 - Sro Lis 30, 2011 04:28

dzięki mimo66...a więc dzisiaj zabieram się do roboty ;)
dam znać po wszystkim czy operacja zakończyła się sukcesem hehe

Boncky - Sro Lis 30, 2011 10:20

mimo66 napisał/a:
Najprościej.
Podłóż szmatkę pod zbiorniczek, uchroni to przed pobrudzeniem wykładziny.
Dolej do pełna płyn.
Zdemontuj akumulator i skrzynkę.
Nałóż na króciec do odpowietrzania przewód gumowy i włóż końcówkę do słoiczka z płynem.
Delikatnie popuść króciec do odpowietrzania.
Wciśnij 2-3 razy pedał sprzęgła.
Dolej płyn i wciśnij 2-3 razy pedał.
I tak aż zacznie lecieć rurką do słoiczka czysty płyn bez powietrza.
Pamiętaj żeby w słoiczku końcówka rurki była cały czas zanurzona w płynie.
To chyba wszystko.

Jedna uwaga to delikatnie i z wyczuciem odkręcaj końcówkę do odpowietrzania (2 klucze potrzebne)
I nie zapomnij wyjąć ze zbiorniczka uszczelkę gumową (taki kondonik :grin: )




Znowu to samo, bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury,:) to nie są hamulce !

co Ci da pompowanie na odkręconym odpowietrzniku ? - pompka zaciągnie płyn z przewodu więc cofnie się powietrze bo ciśnienie nie zamknie zaworu

co Ci da pompowanie na zakręconym - pompka nie wyrzuci powietrza z układu bo nie będzie miała którędy


1. Odkręć korek i wyciągnij wkład gumowy
2. Dolej płynu pod samą górę w pompce
3. Odkręć odpowietrznik ( nie musisz nic demontować, w większości przypadków można się dostać bez demontażu, choć znacznie ułatwia życie wywalenie puchy z filtra i aku)

4. WCIŚNIJ PEDAŁ W PODŁOGĘ i przytrzymaj w podłodze !!
5. Zakręć odpowietrznik !! !
6. Podnieś pedał do góry
7. Odkręć odpowietrznik
8. Wciśnij pedał
9. Zakręć odpowietrznik
10. Pedał do góry

trzy wciśnięcia i dolewasz płynu. Powtórz operację trzy razy, na koniec dolej płyn pod górę, włóż wkład gumowy zakręć, odpal naciśnij pedał 2 razy i się dowiesz co to odpowietrzony układ z ciśnieniem :)

mimo66 - Sro Lis 30, 2011 16:32

Faktycznie pokręciłem troszeczkę :oops:
Pominąłem dwie znaczące czynności, chociaż sam wiosną to robiłem.
Sorki :wink:

tracid9 - Pią Gru 02, 2011 00:38

witam...pompka odpowietrzona...pacjent żyje :mrgreen: zobaczymy czy długo...oby!!!
dzięki za pomoc :grin: