Zobacz temat - [r400] problem z pompka paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r400] problem z pompka paliwa

porter87 - Sob Gru 10, 2011 14:20
Temat postu: [r400] problem z pompka paliwa
Witam, otóż mam ogromny problem z moim roverkiem...zatarła się pompka więc została wymieniona...najpierw kupiłam uzywaną na allegro i wszystko było ok. Niestety tylko przez dwa dni, w tym wypadku nie byłam zaskoczona no bo to używka więc nie wiadomo co się kupi...i ile na tym pojeżdzi...więc mechanik wymienił ją na nowy zamiennik nie pamiętam dokładnie jakiej firmy...co się okazało, wskaźnik paliwa przestał działać ale samochód jeździł...przez dwa dni, i znowu nie dało się go zapalić, więc zaciągnęłam go do elektryka co on na to powie...przy nim samochód zapalił bez najmniejszego problemu i tak było przez trzy dni...co stwierdził że musi być więcej paliwa bo inaczej nie bedzie jeździł, a była w nim ćwiartka baku (dodam że samochód jest z gazem) i co się okazało dzisiaj pojechałam po niego i nie zapalił wcale...a mechanik ręce rozkłada...pomóżcie :beczy:
Adrian - Sob Gru 10, 2011 14:24

porter87,
Jaki masz gaz? Sekwencja? Jakie podzespoły?

Niech ten pierwszy mechanik jeszcze raz zdejmie bak i sprawdzi, czy dobrze zamontował pompę oraz naprawi wskaźnik, bo skoro działał wcześniej to po naprawie też musi... :evil:

bartek-mrc - Sob Gru 10, 2011 19:17

podepnę się pod temat...

Mnie dziś dopadł taki sam problem...
Wrocilem do domu z pracy ok 15.00 przed chwila chcialem podjechac R do kobitki i nic z tego, silnik kręci wszystko ok a nie zapala ;(

Zawsze przed uruchomieniem silnika bylo slychac ten charakterystyczny dzwiek pompki, teraz go nie slyszalem. Padła pompka?

Adrian - Sob Gru 10, 2011 21:31

bartek-mrc,
Sprawdź czujnik zderzeniowy na początek.

bartek-mrc - Sob Gru 10, 2011 21:39

gdzie szukac tego czujnika?
Z tego co pamietam ma byc on gdzies w okolicy prawej łydki pod kierownicą na tym boczku, czy gdzies za popielniczką?

Adrian - Sob Gru 10, 2011 21:42

Na wysokości prawej łydki, za konsolą centralną.
bartek-mrc - Sob Gru 10, 2011 21:43

czyli muszę rozebrać konsole żeby się do niego dostać?
Adrian - Sob Gru 10, 2011 21:46

Nie, sięgnij tam ręką. :grin: Tu masz fotkę: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003463
bartek-mrc - Sob Gru 10, 2011 21:49

AdrianWWL, przepraszam Cię ale za bardzo cie nie rozumiem gdzie go szukać? Wiem już gdzie się znajduje tylko jak? On będzie widoczny bez problemu ot tak, czy muszę coś odgiąć, podgiąć żeby się dostać do niego? I co mam zrobić jak go znajdę?
Adrian - Sob Gru 10, 2011 21:53

Schyl się w okolicę pedałów i rzuć okiem za konsolę środkową. Nic nie trzeba odkręcać ani odginać. Znajdziesz go ręką bezproblemowo.
bartek-mrc - Sob Gru 10, 2011 21:54

OK, jak go znajdę to co zrobić? Nacisnąć?
Adrian - Sob Gru 10, 2011 21:57

Tak. Wciśnij łobuza. :wink:
bartek-mrc - Sob Gru 10, 2011 22:04

niestety :cry: nie pomogło...
Adrian - Sob Gru 10, 2011 22:07

No to spróbuj odpalić samochód od razu na LPG. Wtedy potwierdzi się, czy jest problem z pompą. Poszukaj w instrukcji od instalacji LPG, jak uruchamia się samochód w trybie awaryjnym na LPG.
bartek-mrc - Sob Gru 10, 2011 22:12

próbowałem tego już... Nie przyniosło to żadnego skutku :cry: może dlatego że jest temperatura w okolicy -2 i nie łapie na LPG

LPG mam:
reduktor: Tomasetto
układ: Stag 4 plus
wtryski: Valtek

IROLA - Sob Gru 10, 2011 22:15

AdrianWWL- w temacie kol. pablo773 sugerowałeś przekaźnik - może i Bartek powinien to sprawdzić ?
Adrian - Sob Gru 10, 2011 22:17

Jasne, to też trzeba sprawdzić, jeśli pompy nie słychać. Ale to już wyższy stopień wtajemniczenia. :mrgreen: .

Na LPG też powinien odpalić mimo takiej temperatury. Najwyżej spróbuj go jeszcze jutro w ciągu dnia na LPG odpalić...

bartek-mrc - Sob Gru 10, 2011 22:21

no to chyba lipa, bo z tym to już sobie nie poradzę na pewno...

Na LPG spróbuje jutro jak będzie dodatnia temperatura może to coś da.

IROLA - Sob Gru 10, 2011 22:55

W 45-tce wg. RAVE - bezpiecznik oznaczony na rysunku F10 - ma opis : Inertia switch, fuel pump relay. Może u Ciebie w R400 jest podobnie i może go sprawdź ... ?
bartek-mrc - Sob Gru 10, 2011 22:58

IROLA, dzięki sprawdzę jutro bo już jest zbyt ciemno a R nocuje pod chmurką


Czy pompka paliwa posiada bezpiecznik?
W instrukcji R400 jest napisane: "Pompa paliwa - 15A", ale nie ma nr bezpiecznika...

IROLA - Nie Gru 11, 2011 10:49

U mnie jest opisany jako 20A (ten F10) - a co jest u Ciebie w tym miejscu ?
bartek-mrc - Nie Gru 11, 2011 12:48

u mnie chyba nie ma miejsca na taki bezpiecznik bo nie ma go...
Właśnie wracam z parkingu i pompka działa słychać wycie, silnik kręci lecz nadal nie zapala...
Na LPG rozruch awaryjny tez jest nie możliwy, bo kręci wszystko ok lecz nie zapala...

Więc co to może być?

IROLA - Nie Gru 11, 2011 13:11

A na świecach jest iskra ? Może cewka ?
porter87 - Nie Gru 11, 2011 15:01

Gaz sekwencja, komputer Zenit, wtryski Valtek, reduktor Alasca
bartek-mrc - Pon Gru 12, 2011 16:21

Iskra jest. Oddalem R do mechanika dziś wieczorem będę wiedział co się stało...
Oby nic poważnego.

Dzięki wszystkim i pozdrawiam! ;)

[ Dodano: Pon Gru 12, 2011 16:21 ]
Właśnie rozmawiałem z mechanikiem i okazało się że problem jest z pompą paliwową. Mianowicie nie daje już ciśnienia i trzeba było by ją wymienić...

Mam prośbę do Was jaką pompę polecacie?

R400 - Pon Gru 12, 2011 21:43

najlepiej taką jaka była poprzednia (jeśli to był oryginał), jak podróbka była, to kup oryginał
do rowerów 400 1.4 taką zakładali - nie wiem jaką w pozostałych modelach

http://www.cardo-parts.pl/index.php?p20,erj-197

bartek-mrc - Czw Gru 15, 2011 15:04

Panowie, pompka nowa działa wszystko OK, ale gdy włoży się ją do tego plastikowego kosza pompka nie działa...

Reasumując problem jest nadal - samochód nie jeździ :cry:

R400 - Czw Gru 15, 2011 15:19

mi mechanik powiedział że jak jeździ się często na gazie, to autko może nie odpalać jak jest mało paliwa (problem najczęściej występuje zimą) i jak jest mało paliwa to pompka ciągnie troche syfu i się troche muli, więc powiedział mi tak, że jak autko nie odpala to trzeba go trochę rozbujać tzn, po prostu stajesz obok autka i go bujasz albo wrzucasz na luz i go pchasz przez przez pare metrów i to działa bo ja tak robię i mój mechanik też. i pamiętaj jak zakładasz nową pompkę to najlepiej cały bak zalać byną:p
bartek-mrc - Czw Gru 15, 2011 15:25

w baku to ja miałem benzyny ponad połowę i bujałem i wszystko robiłem co tylko możliwe...
Kupiłem używaną z całym mechanizmem. Zobaczymy, ta już powinna działać.

Rzeski - Nie Sty 15, 2012 11:53

Czesc Wam
Zwracam sie do Was z prośbą o pomoc poniewaz:
- mam R400 16K4F z sekwencja
- padła pompa paliwa bo za czesto jezdzilem z niskim stanem w baku :razz:
- pompa zostala wymieniona na zamiennik za 300zl
- auto odpala na zimnym smiga jak dzikie ale jak juz sie rozgrzeje i zgasze to nie odpala trzeba odczekac az znowu bedzie zimny

Pytanie czy przyczyna moze byc uszkodzony czarny czujnik temperatury odpowiadajacy za przesylanie sygnałow do ECU?

Dodam tylko swiece nowe NGK, kable nowe BOSCH, kopulka i palec nowe oryginalne ROVER, MG. Cewka bangla. Akumulator nowy Bosch. Alternator i rozrusznik sprawny.

Dziekuje za wszelkie sugestie.

Pawson - Pon Sty 16, 2012 03:13

bartek-mrc napisał/a:
w baku to ja miałem benzyny ponad połowę i bujałem i wszystko robiłem co tylko możliwe...
Kupiłem używaną z całym mechanizmem. Zobaczymy, ta już powinna działać.


kolego, jeśli kupiłeś nową pompkę i nie działa po wrzuceniu jej do plastikowego kosza to wszystko wskazuje na przypadek jaki trafił mi się jakieś 2 lata temu, mianowicie auto stało pod górkę tyłem i było mało paliwa, podczas odśnieżania auto zgasło ponieważ przelało się paliwo w drugą stronę baku i koniec, Roverek u mechanika spędził tydzień, była wymieniana pompka i nic... okazało się że zatarł się ten "koszyczek", cały komplet wysłałem do Brzegu do serwisu pomp (http://www.serwispomp.pl) kosztowało mnie to wtedy jakoś ok 180zł łącznie z przesyłką w 2 strony, pompka zregenerowana, po wsadzeniu do samochodu śmiga aż miło aż do dzisiaj, polecam firmę bo zajęli się tym błyskawicznie i po 2-3 dniach pompę miałem z powrotem w domu, ale widzę że spóźniłem się z tym postem troszkę bo kupiłeś już używkę komplet...

Mam nadzieję że ktoś w przyszłości skorzysta;)

tak na marginesie to od tamtej pory mam nauczkę że jak się komornik zapali to trzeba wlać ;)

Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Sty 16, 2012 03:13 ]
Rzeski napisał/a:
Czesc Wam
Zwracam sie do Was z prośbą o pomoc poniewaz:
- mam R400 16K4F z sekwencja
- padła pompa paliwa bo za czesto jezdzilem z niskim stanem w baku :razz:
- pompa zostala wymieniona na zamiennik za 300zl
- auto odpala na zimnym smiga jak dzikie ale jak juz sie rozgrzeje i zgasze to nie odpala trzeba odczekac az znowu bedzie zimny

Pytanie czy przyczyna moze byc uszkodzony czarny czujnik temperatury odpowiadajacy za przesylanie sygnałow do ECU?

Dodam tylko swiece nowe NGK, kable nowe BOSCH, kopulka i palec nowe oryginalne ROVER, MG. Cewka bangla. Akumulator nowy Bosch. Alternator i rozrusznik sprawny.

Dziekuje za wszelkie sugestie.


od tego zacznij... zmierz czujnik temp zasysanego powietrza i czujnik temp płynu, na forum są gdzieś screeny z instrukcją jak to zrobić

Rzeski - Nie Sty 29, 2012 10:11

Pawson napisał/a:
cały komplet wysłałem do Brzegu do serwisu pomp (http://www.serwispomp.pl)

i za to Ci chwala kolego wyslalem do nich jak mowiles pompke z koszyczkiem odeslali po 2 dniach i oryginalna po regeneracji chodzi cichutko jak myszka.

Zamiennik ktory mi wsadzili i ktory w ogole nie wspolpracowal byl bardzo glosny i chodzil jak wielka pompa przesylowa. Na przyszlosc nie polecam zamiennikow.

Kolejny problemik to po zalozeniu baku wskaznik paliwa pokazuje caly czas max.
Mechanicy zle zalozyli plywak czy cos z elektryka ? Brak masy albo cos takiego ?