Zobacz temat - [R75] Rozrząd V6 2.0
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Rozrząd V6 2.0

Globetrotter - Czw Gru 15, 2011 18:01
Temat postu: [R75] Rozrząd V6 2.0
Jak jest z rozrządem w takie V-ce czy to ciężki temat i jakie koszty, oprucz wymiany . Same części
TomaszM - Czw Gru 15, 2011 18:25

jak pytasz o same części, to szkoda zakładać temat:

http://allegro.pl/rover-7...1968823328.html

http://allegro.pl/rover-7...1991924018.html

Globetrotter - Czw Gru 15, 2011 19:05

tzn. chodzi mi nie o koszta wymiany tylko o wymianę paska itd. czy ciężko sie dostać do rozrządu i wymienić pasek i rolki
TomaszM - Czw Gru 15, 2011 19:38

Przede wszystkim sprzęt - masz blokady do KV6?
Pawel84 - Czw Gru 15, 2011 19:55

Hej bez blokad i praktyki w wymianach rozrządu nawet się nie bierz. Wymieniano mi rozrząd w warsztacie bez blokad i potem musiałem poprawiać u Pana Midowicza w kraku. Zaprowadź do fachowca z blokadami bo może się nie udać "na oko"
Globetrotter - Pon Mar 26, 2012 20:24
Temat postu: [R75] Rozrząd
Witam

Mam problem z rozrządem bo nadszedł czas na wymianę i mam wielką prośbę czy ktos nie wstawiłby fotek jak i kolejni co robić wiem , że ten temat już gdzieś był ale nie mogę go znalesc

SeniorA - Sro Mar 28, 2012 20:07

Globetrotter napisał/a:
czy ktos nie wstawiłby fotek jak i kolejni co robić
można kierować się tym filmem http://www.youtube.com/watch?v=2fFx8SPiTSc
Globetrotter - Czw Mar 29, 2012 23:04

ok juz wszystko załatwione bez specjalnych blokad tez sie da a nawet ogólnie bez :D
scareface - Nie Sty 26, 2014 11:58

panowie mam problem. wczoraj zakładałem rozrząd w moim 2.0 V6 z blokadami od rafalmis1 i wszystko fajnie dolny wał ustawiłem w punkcie 0 czyli na wyciętym rowku i znaku nad nim, zakładałem jak na filmie, od dołu w prawą stronę do góry i z powrotem.
Blokady na górne wałki były cały czas nałożone. Punkty się pokrywały a kiedy założyłem napinacz i naciągnął pasek znaki przesunęły się o 2 mm.

Po założeniu koła pasowego którego nie można w żaden inny sposób założyć bo ma klin i założeniu obudowy rozrządu znaki na obudowie sie nie pokrywają(jakieś 6mm). Żeby sie pokryły musiał bym przesunąć dolny wałek o jeden ząbek w prawo.
Skąd sie bierze ta różnica? skoro wałek i jego znaki się pokrywają, nakładam koło pasowe na nie zakładam obudowę i już znaki na kole i obudowie sie nie pokrywa.

rtoip69 - Nie Sty 26, 2014 13:36

Musisz popuścić górne koła i wtedy ustawić

[ Dodano: Nie Sty 26, 2014 13:36 ]
I najlepiej zablokuj wał na sprzęgle

scareface - Nie Sty 26, 2014 14:23

rtoip69,
Możesz mi wytłumaczyć gdzie jest to sprzęgło i jak się blokuje wał ?
W instrukcjach i filmie jest pokazane, że się gdzieś blokuje ale nie mogę znaleźć gdzie.

A powiedz mi jeszcze skąd bierze sie różnica w znakach na kole pasowym i obudowie. Skoro na wałku jest dobrze.

rtoip69 - Nie Sty 26, 2014 14:47

http://www.youtube.com/watch?v=2fFx8SPiTSc na tym filmie jest pokazane 56 sek. od dołu w bloku silnika jest otwór chyba wiertło 7 mm i blokuje dwumase na znaku . A różnica ? może luźny pasek .
scareface - Nie Sty 26, 2014 15:42

rtoip69 napisał/a:
http://www.youtube.com/watch?v=2fFx8SPiTSc na tym filmie jest pokazane 56 sek. od dołu w bloku silnika jest otwór chyba wiertło 7 mm i blokuje dwumase na znaku . A różnica ? może luźny pasek .

o tym filmie mówiłem tylko właśnie oglądając go nie mogę zlokalizować tego miejsca.
Pasek nowy. jutro zrobię zdjęcia.

rtoip69 - Nie Sty 26, 2014 16:12

Ale przy zakładaniu paska musisz poluzować górne koła rozrządu i naciągnąć pasek z prawej strony ile się da tymi kołami , później napinacz i dokręcić koła .
scareface - Pon Lut 03, 2014 20:45

rtoip69 napisał/a:
Ale przy zakładaniu paska musisz poluzować górne koła rozrządu i naciągnąć pasek z prawej strony ile się da tymi kołami , później napinacz i dokręcić koła .

dzięki :)
przeoczyłem to w sumie na filmiku...

[ Dodano: Pon Sty 27, 2014 21:23 ]
:)

[ Dodano: Pon Lut 03, 2014 20:45 ]
Panowie proszę o pomoc.
Powiedzcie mi jakie oznaczenie ma wałek rozrządu ssący do 2.0 V6 i czy jest taki sam jak do 2.5

rafalmis1 - Sro Kwi 30, 2014 09:24

Jak to jest z silnikami 2.0 i 2.5. Dlaczego blokady nieznacznie, ale się różnią? Patrząc po numerach części
Walki, koła zębate, koło na wale, głowice są takie same w oby przypadkach. W takim razie dlaczego stosuje się inne Blokady od strony dużego paska? Jak wystarczy użyć blokady od strony krótkiego paska i według niej ustawić walki względem siebie, później założyć długi i gra muzyka

turbina - Sro Kwi 30, 2014 11:10

Ja zmieniałem rozrząd sam bez blokad. Skoro silnik dobrze pracuje na starym pasku to wystarczy wszystko zaznaczyc na kołach i pasku założyć nowy pasek liczac zęby czy jak kto woli i ma być.. Może to nie fachowo i trochę partyzantka ale działa:D
SeniorA - Sro Kwi 30, 2014 12:22

rafalmis1 napisał/a:
Patrząc po numerach części
Walki, koła zębate, koło na wale, głowice są takie same w oby przypadkach
wałki nie są takie same w 2.0 , 2.5 i w 190.
rafalmis1 - Sro Kwi 30, 2014 14:51

SeniorA napisał/a:
wałki nie są takie same w 2.0 , 2.5 i w 190.

miałem w ręce jeden i drugi sugerowałem się tym co widać na zdjęciu i założyłem sobie wałki z 2 l :|

ale dlaczego samochód jeździ jak przed zmianą wałków??

SeniorA - Nie Maj 04, 2014 14:33

wałki są oznaczane kolorami , w 2.0 są biały ( ssący ) i zielony ( wydech ) , a do 2.5 czerwony (ssący) i niebieski ( wydech ) np http://allegro.pl/rover-7...4185548093.html