Zobacz temat - [R200] problem z odpaleniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] problem z odpaleniem

marcin123a1989 - Sob Sty 14, 2012 12:36
Temat postu: [R200] problem z odpaleniem
Witam!! Wczoraj jechałem sobie spokojnie moim roverkiem gdy on nagle zgasł chciałem go odpalić ale nie dało rady teraz stoi w garażu. Mam problem bo przekręcam kluczyk i normalnie kręci ale nie chce odpalić. Iskra jest bo sprawdzałem paliwko dochodzi kopułkę nie dawno wymieniałem razem z palcem, pasek rozrządu tez jest cały, przewód ciśnieniowy dobry (ten co idzie z komputera do wtrysku) I nie wiem co dalej robić POMOCY :bezradny:
leszczu - Sob Sty 14, 2012 14:13

Skąd wiesz, że jest iskra ?? Ja bym obstawiaj cewkę. :wink:
Możesz zrobić taki mały test. Jak będziesz kręcił rozrusznikiem spróbuj dodawać lekko gazu. Jak odpali znaczy, że krokowiec nie działa. :wink:

marcin123a1989 - Sob Sty 14, 2012 16:27

samochód nie chce nawet lekko zaskoczyć iskra jest na każdej swiecy dodaje gazu podczas kręcenia ale kompletnie nic tylko kręci i kręci.
R-200 - Pon Sty 16, 2012 10:11

Napisz chociaż jak zachowuje się kontrolka od immo. :!:
leszczu - Pon Sty 16, 2012 14:02

marcin123a1989 napisał/a:
Mam problem bo przekręcam kluczyk i normalnie kręci ale nie chce odpalić

O po przekręceniu kluczyka na pozycję "II" nie słychać żadnego dźwięku ?? Masz pilot przy kluczyku ??

marcin123a1989 - Pon Sty 16, 2012 18:03

Immo działa kontrolka zachowuje sie normalnie bez problemu mam pilot. Po przekręceniu kluczyka chodzi pompka paliwa i tam pod maska jakby coś jeszcze ale nie wiem co.
ADI-mistrzu - Pon Sty 16, 2012 18:33

Możliwości:
1. Cewka dostała przebicia wewnętrznego, wtedy może nie dawać rady w cylindrze przeskoczyć, trzeba podmienić na jakąkolwiek inną.
2. Zawiesił się silnik krokowy, zobacz czy po wciśnięciu gazu odpali.
3. Padł czujnik położenia wału.

marcin123a1989 - Pon Sty 16, 2012 22:05

Po wciśnięciu gazu nie reaguje a cewkę niedawno wymieniałem na nowa, chyba że ten czujnik padł. Auto zaprowadziłem do elektryka.
sew87 - Wto Sty 17, 2012 10:22

mam male pytanko czy pasek od alternatora sie naciaga ? bo po nocy miga mi kontrolka akumulatora przez 1 min ,ktos powiedzial mi ze pasek trzeba naciagnac bo sie poluznil ?
7Tomi - Wto Sty 17, 2012 10:31

sew87 napisał/a:
mam male pytanko czy pasek od alternatora sie naciaga ? bo po nocy miga mi kontrolka akumulatora przez 1 min ,ktos powiedzial mi ze pasek trzeba naciagnac bo sie poluznil ?


Gdyby się poluzował top by piszczał. Kontrolka jest od ładowania więc możliwe, że albo alternator daje znać ze nadchodzą jego dni :P albo może być uszkodzony sam przewód od ładowania. Pasek naciąga się napinaczem pod alternatorem (wersja bez klimy) lub między alternatorem a kołem pasowym (wersja z klimą). Przyjedz na niedzielnego Spota do Rzeszowa to zdiagnozujemy :P

sew87 - Wto Sty 17, 2012 10:37

przyjechalbym tylko jestem w pracy do 20 i kicha eh ,rok temu byly szczotki wymienianie bo wtedy padlo ladowanie calkowicie
leszczu - Wto Sty 17, 2012 12:38

sew87, szykuj się na wymianę regulatora napięcie w alternatorze. :wink:
sew87 - Wto Sty 17, 2012 13:02

a ile takie cudo kosztuje ?:)

takie cosik http://allegro.pl/regulat...2053064469.html

leszczu - Wto Sty 17, 2012 13:17

Wiesz, mi jak padł to zaniosłem do elektryka i zrobił mi to za 100 zł. :wink:
marcin123a1989 - Wto Sty 17, 2012 20:57

koledzy jest problem auto odpaliło ale po chwili gaśnie wymieniłem czujnik wtrysków jak odpali to spaliny maja dziwny zapach czy to moze być wina paliwka????
7Tomi - Sro Sty 18, 2012 02:30

marcin123a1989 napisał/a:
koledzy jest problem auto odpaliło ale po chwili gaśnie wymieniłem czujnik wtrysków jak odpali to spaliny maja dziwny zapach czy to moze być wina paliwka????


Czyżby ostre szczypiące w oczy? ;) To raczej kwestia mieszanki.


A co elektryk zmieniał, że udało się odpalić?

Harry - Sro Sty 18, 2012 20:53

Tomi_114 napisał/a:
marcin123a1989 napisał/a:
koledzy jest problem auto odpaliło ale po chwili gaśnie wymieniłem czujnik wtrysków jak odpali to spaliny maja dziwny zapach czy to moze być wina paliwka????


Czyżby ostre szczypiące w oczy? ;) To raczej kwestia mieszanki.


ja mam w swoim dziwny zapach spalin tka jakby benzyny, wiem ze mam do wymiany uszczelkę kolektora ssącego, jak jest zimny i jak sie rozgrzeje to z tylu jak sie stoi to smierdzi :razz: ktos ma jakis pomysł ?

ADI-mistrzu - Sro Sty 18, 2012 21:13

A nie pali Ci jakoś dużo?
kangaroo69 - Sro Sty 18, 2012 21:51

Mi się wydaje a właściwie jestem pewien że mi też spaliny śmierdzą ale drastycznego wzrostu spalania nie zauważyłem :/ Myślałem że to związane z HGF ale po wymianie uszczelki dalej śmierdzi i nie jest to zapach spalin który kochałem w dzieciństwie :mrgreen: Ale skoro jesteśmy w temacie problemów z odpalaniem to wiecie może Panowie czy środkowy styk w środku kopułki jest jakimś przewodnikiem wysmarowany? Wyczyściłem kopułkę i palec i za nic nie mogę samochodu odpalić :???:
Pozdrawiam :razz:

Harry - Sro Sty 18, 2012 22:10

Cytat:
A nie pali Ci jakoś dużo?

no właśnie nie pali dużo

ADI-mistrzu - Sro Sty 18, 2012 22:31

Może katalizator umarł i teraz cuchnie :wink:
Harry - Sro Sty 18, 2012 22:44

ADI-mistrzu napisał/a:
Może katalizator umarł i teraz cuchnie :wink:

wg. papierow i licznika dopiero 100 tys przejechane :razz: albo może się przejade na sprawdzenie spalin...

svenson - Sob Sty 21, 2012 15:50

Podepnę się pod temat.
Dziś rano chciałem pojechać na zajęcia - nie dało rady. Rovee nie chce zapalić (1.4 16V). Poczytałem kilka wątków i spróbuję opisać sytuację:
- paliwa mam według wskaźnika 1/4 baku,
- po przekręceniu kluczyka słychać przez chwilę buczenie (to co zawsze przy przekręceniu kluczyka),
- silnik kręci i przy naciskaniu gazu prawie zaskakuje ale finalnie się nie udaje,
- akumulator ma może z rok, wyjąłem go rano, zagrzałem w mieszkaniu i podłączyłem znowu.

Moje przypuszczenia to silnik krokowy (przy dodawaniu gazu silnik dławi się) ale zastanawia mnie fakt, że po 2-3 krotnym takim podejściu z dociskaniem gazu strasznie spod maski śmierdzi paliwem. Czy to standard czy można podejrzewać nieszczelność w układzie doprowadzającym paliwo do silnika? A jeśli tak to gdzie tych rurek szukać (sorry na prawdę jestem laikiem)? Domyślam się, że to jedna rurka dochodząca od strony kierowcy do "Injection" ale nie mam pewności.

Adrian - Sob Sty 21, 2012 16:57

Sprawdź, czy masz iskrę na świecach, bo paliwo masz podawane.
svenson - Sob Sty 21, 2012 17:06

No tego to już sam nie sprawdzę :D
Adrian - Sob Sty 21, 2012 17:11

Sam nie, ale w dwie osoby tak. :wink:
svenson - Sob Sty 21, 2012 17:40

Czy ktoś byłby chętny wpaść na Żoliborz? ;)
Adrian - Sob Sty 21, 2012 18:00

Poproś mamę/tatę/siostrę/brata/kolegę o pomoc. Zorganizuj klucz do świec numer 16. Zdejmij kabel WN ze świecy i wykręć ją. Załóż na nią znowu kabel. Połóż ten zestaw na metalowym elemencie silnika. Wtedy do akcji wkracza pomocnik. Siada za kółkiem i kręci rozrusznikiem. Ty w tym czasie obserwujesz świece. Powinieneś zobaczyć przeskakującą iskrę.
svenson - Nie Sty 22, 2012 16:32

A ma ktoś może zdjęcie poglądowe gdzie szukać i jak to wygląda? Bo szukałem w necie i na forum schematów ale coś mi nie wyszło.

Znalazłem
http://www.autocentrum.pl...plonowych-9063/

Tak mnie naszło: można sprawdzić na raz wszystkie świece czy lepiej wykręcać i sprawdzać po kolei?

[ Dodano: Nie Sty 22, 2012 16:32 ]
OK zna ktoś dobry warsztat na Żoliborzu lub w okolicach? Taki, w którym mechanik mi nie powie, że mam pół auta do wymiany?
Nie wiem kto wkręcał te świece ale nie jestem w stanie ich ruszyć. Nie chcę przesadzić z siłą bo ukręcę świecę i będzie jeszcze gorzej.
Podobno jeszcze można sprawdzić świecę dotykając jednym końcem drucika do końcówki świecy i drugim do akumulatora - prawda to?

leszczu - Wto Wrz 18, 2012 15:47

Harry napisał/a:
ja mam w swoim dziwny zapach spalin tka jakby benzyny, wiem ze mam do wymiany uszczelkę kolektora ssącego, jak jest zimny i jak sie rozgrzeje to z tylu jak sie stoi to smierdzi ktos ma jakis pomysł ?

Mam podobnie. Spalanie w normie. Ostatnio wyszło średnio 7.6l. Silnik też równo i cicho chodzi. W czym rzecz ??