Zobacz temat - [R45] Gwintowane zawieszenie, jakie?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R45] Gwintowane zawieszenie, jakie?

frydrys - Wto Sty 17, 2012 01:11
Temat postu: [R45] Gwintowane zawieszenie, jakie?
a wiec tak coraz wiecej mysle nad posadzeniem mojego R45 na glebe najlepiej na gwincie sportowe amorki i sprezyny bez regulacji nie wchodzą w rachube.. patrzac na allegro nie ma zadnego gwintowanego zawieszenia do Roverka natomiast do Hondy civic jest od groma :roll:
nie znam sie na tych autach wiec prosze was o pomoc czy z hondy bedzie pasowal, z jakiego modelu (rocznika), i której firmy jest dobre licze sie z tym ze cenowo bede musiał brzdeknąć :grin: ale czego sie nie robi dla swojego auta :p

7Tomi - Wto Sty 17, 2012 10:12

W R 400 i w R45 masz takie zawieszenie jak w Civic VI gen :

http://www.autocentrum.pl/honda/civic/vi/

arczi83 - Wto Sty 17, 2012 10:14

Ciężko będzie znaleźć coś za mniej niż 3tyś. Jeśli chodzi o gwinty typu MTS, Ta-technix itp to sobie odpuść, chociaż da się je założyć, tylko że tył potrafi się tłuc na naszych dziurach i amortyzatory z tych zestawów długo nie wytrzymują (wylewają się). Tutaj masz temat że do Civica 5D się udało je zamontować ale zobacz jak wysoko jest ustawiony tylny gwint, a jak auto nisko siedzi http://www.civicklub.pl/f...aszych-5D/page4

Koni sport nie dostaniesz, bo nie produkują do Rovera - pytałem się przedstawiciela na Polskę.
Firmy produkujące inne gwintowane zawieszenia podejrzewam, że nie produkują zawieszenia do naszych aut, lub takie zawieszenie jest niedostępne w PL, czy też kosztuje tyle ile są warte nasze auta.

7Tomi - Wto Sty 17, 2012 10:35

Proponuje kupić Rovera 114 :P lub MGF - tam "regulowane" zawieszenie jest w standardzie ;)
frydrys - Wto Sty 17, 2012 18:13

nie no auta nie bede zmieniac po to zeby gleba była :grin: z drugiej strony na nasze dziury jest sens obniżać...hmm zobaczy sie jeszcze :wink:
7Tomi - Wto Sty 17, 2012 19:02

A nie lepiej zawieszenie od ZS'a?
frydrys - Wto Sty 17, 2012 19:57

Tomi_114 napisał/a:
A nie lepiej zawieszenie od ZS'a?

a czym sie rózni :?:

greg-si - Wto Sty 17, 2012 20:04

Używany gwint można dostać od 1200zł w górę zależnie od stanu, marki i zakresu regulacji.
Ostatnio widziałem Tein`a za 1500zł.
Jak szukać gwintu to najlepiej od Hondy Civic MA, MB, MC.

7Tomi - Wto Sty 17, 2012 20:24

frydrys napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:
A nie lepiej zawieszenie od ZS'a?

a czym sie rózni :?:


Niższe i sztywniejsze.

flapjck1 - Wto Sty 17, 2012 20:51

do 400tki sa dostepne bilstein b8 oraz
coilovery: AVO, SPAX, Gaz Shock

manial - Wto Wrz 20, 2016 23:43

Ok wszystko super, MA MB MC, czyli np. EJ9 honda by pasowalo ? plug n play ? Duzo osob zaklada tematy poniewaz nie do końca jest jasne który model hondy, tak jak np. ja, przybliżcie troszkę temat. które amorki sami wkładacie do swoich roverków.
Obiecuję, że jak będzie jasne które dokładnie kupić zrobię ładny fotoreportaż z montazu i regulacji :) wiadomo, że przeciętny zjadacz chleba chce wydać na swój lęk wysokości 2-3 tyś zł

Khonju - Czw Wrz 22, 2016 15:53

Honda Civic VI 5D, produkowana w tej samej fabryce bodajże w Swindon. Brat bliźniak 400. Tak jak kiedyś 200 kanciak i Honda Concerto.
Rzeski - Pią Wrz 23, 2016 13:35

Abstrahując od "gwintu" w budżecie 1000zł i komforcie jazdy jak na desce. (subiektywne odczucia). Polecam sprężyny obniżające H&R -35mm przód i tył nadające się do założenia z oryginalnym amortyzatorem. Nr katalogowy 29994-2. Dedykowane do R400 i R45.
manial - Nie Wrz 25, 2016 22:50

Dzięki koledzy za odpowiedź, sprężyny w sumie dobra sprawa bo nie trzeba się pierniczyć z ustawianiem a i komfort lepszy, przemyśle obie sprawy sprężyny to nie duży koszt, ale też jest opcja wydać troszkę więcej na gwint który nie będzie aż tak twardy. Muszę przemyśleć oba rozwiązania, swoją drogą 35mm to i tak sporo. Jeszcze raz dzięki za odpowiedź :)
bociannielot - Pon Wrz 26, 2016 09:54

manial, gwint bedzie twardy, chyba ze mtsa zalozysz ale to juz lepiej nic nie zakladac
Rzeski - Pon Wrz 26, 2016 11:59

W jakim trybie użytkujesz auto ?
Praca, dom, zakupy, weekendowy wyjazd w górki, jazda po mieście ?
Tor, wyścigi, eventy pokazowe ?

Harry - Pon Wrz 26, 2016 19:30

Rzeski napisał/a:
Praca, dom, zakupy, weekendowy wyjazd w górki, jazda po mieście ?
Tor, wyścigi, eventy pokazowe ?

ja to wszystko robiłem na gwincie :D

bociannielot - Sro Wrz 28, 2016 15:45

Harry, tylko na krawężnik jak wjechac chciałeś to dobrze że na zlocie było pare osób do pomocy bo byś tam został :rotfl:
Harry - Sro Wrz 28, 2016 20:43

Tak nie było,poniewaz tam była trawa i sie zakopal. Natomiast w szklarskiej podjechalem po kamieniach podgore, a Syntax tam nie podjechał:-p
bociannielot - Czw Wrz 29, 2016 09:58

To taki Syntax driver ze czterołapem nie podjechał :rotfl: wracając do tematu, ja przed zamontowaniem gwintu chyba zasugerowałbym przejechanie się z kimś kto go ma ;-)
Harry - Pią Wrz 30, 2016 21:27

bociannielot napisał/a:
ja przed zamontowaniem gwintu chyba zasugerowałbym przejechanie się z kimś kto go ma ;-)

i to jest dobry pomysł, żeby nie marudzić że twardo- ma być twardo od teog jest gwint.
Ale auto wtedy fajnie klei się drogi. coś za coś

flapjck1 - Pią Wrz 30, 2016 21:38

Dobry amor plus poli i tez sie bedzie kleil jak zly
Excalibue - Sob Paź 01, 2016 19:11

Cytat:
Polecam sprężyny obniżające H&R -35mm przód i tył nadające się do założenia z oryginalnym amortyzatorem. Nr katalogowy 29994-2. Dedykowane do R400 i R45.


Nie polecam takiego rozwiązania.
Może i dają się założyć i na początku będzie to to jeździć ok, jednak po niedługim czasie amortyzatory siadają i po nierównościach zachowanie samochodu staje się nieprzewidywalne.
Ja już obniżać to z kompletem sprężyn i amorów.