Zobacz temat - [R200] Alufelgi od MG ZR
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R200] Alufelgi od MG ZR

Pytusss - Nie Sty 22, 2012 15:27
Temat postu: [R200] Alufelgi od MG ZR
Witam !
Mam do was pytanie ! Chcę sobie sprawić Alu od MG ZRa 17' do mojego Rovera 200 rocznik 2000. I teraz pytanie czy takie właśnie felgi będą bezproblemowo pasować i czy przy oponie 205/45/r17 dużo wzrośnie spalanie ?
pozdrawiam :wink: :rotfl: :wink:

Firq - Nie Sty 22, 2012 15:47

podziwiam ludzi którzy do silnika 1.4 zakładają 17' alusy :D alusy i opony wejdą ale na pewno spalanie trochę wzrośnie i auto będzie troszkę słabsze...
leszczu - Nie Sty 22, 2012 18:23

Firq napisał/a:
podziwiam ludzi którzy do silnika 1.4 zakładają 17' alusy :D alusy i opony wejdą ale na pewno spalanie trochę wzrośnie i auto będzie troszkę słabsze...

I auto będzie wyglądać jak na szczudłach, chyba że je obniżysz. :wink:

Jago - Nie Sty 22, 2012 18:26

Tez chcialem zakladac 17cali ale bez obnizenia zawieszenia to bedzie tragicznie wygladac. Po drugie licznik bedzie oszukiwal. Do tego tak jak kolega pisal auto oslabnie i bedzie wiecej palic. Zaloz sobie 16cali z niskim profilem i starczy;)
leszczu - Nie Sty 22, 2012 18:28

Pytusss, chcesz ładne i mało spotykane felgi ??
http://moto.allegro.pl/fe...2065809427.html
Sam bym takie teraz takie kupił, tylko szkoda mi sprzedawać te co teraz mam. :wink:

Jago - Nie Sty 22, 2012 19:04

Jakby to byly 16cali to ekstra:) na 15cali sa troche za szerokie az 7cali to szkoda tak dociazac kola i szerokie kapcie musialy by isc. Ja mam felgi od mg mgf po przerobce i maja 6cali:D
leszczu - Nie Sty 22, 2012 19:09

Jago napisał/a:
na 15cali są trochę za szerokie aż 7cali

Sprzedawca musiał się pomylić z tą szerokością. :wink:

Jago - Nie Sty 22, 2012 19:12

Tez mi tak sie wydaje:) jakby to byly 16 to miodzio. Wzor jak od rover brm:)
Markzo - Nie Sty 22, 2012 22:08

a ja podziwiam ludzi, którym auto po zmianie felg na większe zaczyna:
a) więcej palić,
b) słabiej jechac.

Dobra opona i felga z aluminium a nie z betonu i żadnej róznicy nie będzie.

Firq - Nie Sty 22, 2012 22:22

Markzo, a wieksze opory toczenia.... to chyba tez istotne fela 15' 185/60 a 17' 205 45 jeśli miedzy nimi nie widać i nie czuć różnicy to ja sie wycofuje z dyskusji
Kozik - Nie Sty 22, 2012 22:33

Markzo napisał/a:
a ja podziwiam ludzi, którym auto po zmianie felg na większe zaczyna:
a) więcej palić,
b) słabiej jechac.


zapomniałeś o gorszym hamowaniu...

jeśli średnica ani szerokość całego koła się nie zmieni to nie ma różnicy,
jeśli całe koło jest szersze i większe to nie ma bata ale spadek dynamiki każdy odczuje oczywiście przy małym silniku, przy dużym nie ma aż takich różnic.
Różnica mały/duży silnik jest taka że jak miałem 1.4 to po włączeniu świateł obroty mi nieco siadały, przy 1.8 nie odczuwam zachwiania obrotów silnika.

Markzo - Nie Sty 22, 2012 22:46

mowimy o oponach typu 225 czy 245? zakładam, że raczej 205. Przyloz sobie fele 17 z laczem 205/40 do standardowej 195/50 i zobaczysz, że jest ono takie same na wysokosc, roznica szerokosci jest bardzo niewielka :) Masa? tak jak wyżej, jak fele są jakieś w miare porządne to nie bede ważyć 100kg, tylko okolice 17kg (17tki z mg). Mialem w Coupe 1.6 122KM i po zalozeniu 17tek 205/40 na miejsce 195/50/15 nie odczułem ŻADENGO spadku osiągów. Poprawiło sie przyśpieszenie (brak uślizgu kół po wbiciu 2biegu), auto zdecydowanie pewniej się prowadziło i dużo lepiej hamowało (mam nadzieje Koziku, że to była ironia ;) ). Równiez mierzyłem swoje autko z aplikacją na gps i różnic brak (15 vs 17). Wg mnie ten 'spadek dynamiki' to po prostu odczuwalnie lepsza trakcja, bo już furacz na 2 nie zakwiczy ;)
Jago - Nie Sty 22, 2012 23:27

195/50R15 a 205/40R17 roznia sie wysokoscia i szerokoscia. Do tego felgi wiecej waza bo 15cali ma srednio po 6 szerokosci a 17 juz 7. Ja mam porownanie zimowych 14 na oponkach 175/65 a letnimi 185/55 i 195/50 15cali.

[ Dodano: Nie Sty 22, 2012 23:27 ]
A zapomnialem dodac ze wcale wieksze kolo nie odbije sie na przyspieszeniu. Wieksze kolo ma nawet lepiej. Tylko wazna jest waga calego kola i jej szerokosc. I wiadomo jakosc opony.

Ciufa - Nie Sty 22, 2012 23:43

Jago napisał/a:
Do tego felgi wiecej waza bo 15cali ma srednio po 6 szerokosci a 17 juz 7.

zważ obydwie felgi i napisz ile ci wyszło, tylko sie nie zdziw jak oryginalna 17 z ZRa będzie ważyła mniej od tej 15 ;)

Markzo - Nie Sty 22, 2012 23:45

Ciufa napisał/a:
zważ obydwie felgi i napisz ile ci wyszło, tylko sie nie zdziw jak oryginalna 17 z ZRa będzie ważyła mniej od tej 15

nie zważy bo nie ma, a tym co maja nie uwierzy ;) bo nie i juz :D

Ciufa - Nie Sty 22, 2012 23:47

to niech poszuka na forum, chyba dobryziom ważył szprychy
Markzo - Nie Sty 22, 2012 23:48

też wazyłem i pisałem, ~17kg z opona. 15tki ori z coupe wazyły ok 15,5kg z opona 185 chyba, albo 195.
Kozik - Pon Sty 23, 2012 08:15

Markzo, z hamulcami nie była ironia, po naciśnięciu na pedał hamulce robią się bardziej tępe, mniej siły muszę dać na pedała żeby zahamować na mniejszych kółkach (to co wtedy testowałem na Twoich)
co do spadku przyspieszenia to nie sprawdzałem tak dokładnie ale z pewnością Vmax się zmieni
u mnie przy silniku 1.4
przy oponach 175/65R14 vmax - 210km/h
przy oponach 185/60R14 vmax - 200km/h przy tych samych felach co wyżej
przy oponach 195/50R14 vmax - 195km/h i ani pół km szybciej i nie zawsze udawało mi się to osiągnąć

Pływak - Pon Sty 23, 2012 08:21

Firq napisał/a:
Markzo, a wieksze opory toczenia.... to chyba tez istotne fela 15' 185/60 a 17' 205 45 jeśli miedzy nimi nie widać i nie czuć różnicy to ja sie wycofuje z dyskusji


Opór toczenia zależy między innymi od ugięcia ścianki opony. Balon w 15 calach jak wygląda każdy wie, a im profil opony niższy tym większe powinno być ciśnienie w oponie i tym niższe ugięcie opony, a co za tym idzie powinien być niższy opór toczenia opony.

keczu - Nie Lut 05, 2012 22:10

Na szerszych oponach auto ma gorsza dynamike i nieznacznie wiecej pali. Mam dwa komplety felg aluminiowych 14" z oponami 185/65R14 na zime i 16" 205/45R16 na lato. Roznica jest spora przy silniku 1.4l . Nastepne opony kupie w szerokosci 195 bo i halas mi troche przeszkadza. W IRL jest troche inny asfalt na drogach ,bardziej chropowaty i glosniejszy. R45 strasznie slabo wyciszone auto ,nawet nie chce mi sie zimowek sciagac na lato. Jest cicho, komfortowo i dynamiczniej , gorzej na zakretach i przy hamowaniu oczywiscie. Chyba juz stary sie robie :???:
najnowszy85 - Pią Lut 17, 2012 21:11

Witam ! Czytam tak te posty na temat tych 17' i że auto na oryginalnym zawieszeniu wygląda jak na szczudłach . Więc podpinam się do tematu i pytam znawców tematu. PROSZĘ O PEŁNE ZESTAWIENIE ZAWIESZENIA ŻEBY AUTO ( R 25 2.0 IDT ) WYGLĄDAŁO JAK NALEŻY ?? ? I NIE CHCE GWINTU , PO PROSTU ZWIESZENIE STREETOWE . POZDRO . CZEKAM NA SENSOWNE ODP.
Ciufa - Pią Lut 17, 2012 23:03

a gwint nie jest streetowy ;>
najnowszy85 - Sob Lut 18, 2012 15:59

jasne jak masz 3500 tys na poczekaniu , to jest bardzo streetowy :) .
leszczu - Sob Lut 18, 2012 16:19

najnowszy85 napisał/a:
PROSZĘ O PEŁNE ZESTAWIENIE ZAWIESZENIA ŻEBY AUTO ( R 25 2.0 IDT ) WYGLĄDAŁO JAK NALEŻY ?? ?

To chyba logiczne. Wstaw amorki od ZR IDT i tyle. :wink:

Ciufa - Sob Lut 18, 2012 19:25

amory tak jak leszczu pisze plus te sprężyny i powinno byc :ok:
najnowszy85 napisał/a:
jak masz 3500 tys na poczekaniu

gdzie tak tanio sprzedają ? :D

najnowszy85 - Sob Lut 18, 2012 21:03

Trzeba by amortyzatory + springi . Tylko że od IDT to jak trafić 6 w totka . he he he :P
Ciufa - Sob Lut 18, 2012 23:41

aj zapomniałem link wkleić :/
o te springi mi chodzilo http://www.ptp-ltd.co.uk/..._spring_kit.htm

najnowszy85 - Pon Lut 20, 2012 20:23

X POWER hymm ... Nie mogłem spać przez nie kilka dni . Dla mnie finansowo nie osiągalne , ale autko na nich wygląda jak Bóg przykazał . Tylko czy one nie obniżają ZR'a jeszcze niżej ...
Widziałem jeszcze MTS Technik , cena 540 zł. tylko nie znam opinii .

[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 20:23 ]
Uff .... w końcu moje r 25 NIE BĘDZIE NA SZCZUDŁACH . W tym tygodniu wchodzą amorki i springi od MG ZR IDT . ATR BIZAR jak zawsze stanęło na wysokości zadania . Już się nie mogę doczekać żeby zobaczyć moją 25 z tym sprzętem .

Tmk - Pią Mar 02, 2012 17:29

sama felga 17 od mg zr'a wazy okolo 9.1kg.
najnowszy85 - Pią Mar 02, 2012 19:36

Trochę z innej beczki do kolegi od MG ZR ... Jak się ma sprawa amorków do zr'ki , te moje to delphi chyba ale po 60 tyś km. i uprzedzając fakty to jakie są zamienniki i czy są ogólnodostępne ?? ?
Raptile - Pią Mar 02, 2012 21:12

najnowszy85, DOBRYCH już nie kupisz gdyż nawet jak wezmiesz po numerze części to nie bedą te same co oryginalnie(będą dłuższe) . Ja u siebie kupilem kyb g-exele.