Zobacz temat - [ R 416 ] Przerywacz wycieraczek
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [ R 416 ] Przerywacz wycieraczek

tombak25 - Wto Sty 24, 2012 20:17
Temat postu: [ R 416 ] Przerywacz wycieraczek
Witam, mam prośbę bo nie mogę znaleźć takiego tematu na forum. Mianowicie gdzie znajduje się przerywacz wycieraczek w roverku 416si
Kozik - Wto Sty 24, 2012 20:40

zdaje się że cały mechanizm znajduje się w silniczku
darek_wp - Wto Sty 24, 2012 20:52

tombak25 napisał/a:
gdzie znajduje się przerywacz wycieraczek

Jeśli chodzi Ci o sterowanie czasowym włączaniem się wycieraczek reguluje to moduł MFU umieszczony za skrzynką bezpieczników nad nogami kierowcy.

tombak25 - Czw Sty 26, 2012 16:01

chodzi mi właśnie o to czasowe ustawienie. Ogólnie wycieraczki chodzą na krotko tzn startują po włączeniu z pozycji 0 a staja w zależności w którym miejscu je wyłączę czyli nie wracają na swoja pozycje. Poza tym byłbym wdzięczny jak by mi któryś z kolegów udostępnił schematy elektryczne tylnej wycieraczki,podgrzewania tylnej szyby,klaksonu,wentylatora chłodnicy,wentylatora chłodnicy klimy,podświetlenia wnętrza auta. Te wymienione rzeczy mi nie działają podświetlenie wnętrza mi nie działa po otworzeniu drzwi. Wiem że jest to w rave ale nie czaje za bardzo które to są te schematy. Ja osobiście nie znam się na elektryce ale do którego elektryka bym się nie wybrał to każdy odmawia naprawy ze względu na brak tych właśnie schematów. Z góry wielkie dzięki
sTERYD - Czw Sty 26, 2012 16:36

schematy w RAVE są podpisane, tylko, ze po angielsku.
Co do podświetlenia, to sprawdź wszystkie krańcówki. Przede wszystkim, czy Ci się kontrolka zapala na desce po otwarciu drzwi. Jak nie, to krańcówki do czyszczenia.
co do wycieraczek, to poszukaj tematów o blaszce parkowania. najczęściej chyba opisywane w modelu R200, ale działa to dokładnie tak samo :cool:

tombak25 - Czw Sty 26, 2012 18:38

to raczej nie wina krańcówek ponieważ prawe przednie drzwi jak się otwiera to na desce wyświetla się znak ze są one otwarte ale światło się nie zapala, pozostałe drzwi gdy się otworzy to ani światło się nie zapala ani kontrolka na desce. To tak jakby gdzieś masy nie było
bizon - Czw Sty 26, 2012 22:07

tombak25 napisał/a:
pozostałe drzwi gdy się otworzy to ani światło się nie zapala ani kontrolka na desce
to jakby tamte krancowki nie byly podpiete
Cytat:
światło się nie zapala
to moze wina samej lampki (zarowka)

wentylator sprawdz na krotko "termowlacznikiem" na chlodnicy i sprawdz czy przekaznik od wentylatorow dobrze podpiety, taki duzy kolo akumulatora na dwie wtyczki

sTERYD - Czw Sty 26, 2012 23:47

bizon napisał/a:
wentylator sprawdz na krotko "termowlacznikiem" na chlodnicy

w K serii tego nie ma :/

Sirk - Pią Sty 27, 2012 00:13

Wina będzie na 99% w MFU, miałem podobne problemy u siebie. Sprawdź czy masz wszystkie wtyczki tam podłączone.

Co do podgrzewania tylnej szyby, sprawdź również przekaźniki w czarnej skrzynce pod maską, w moim przypadku okazało się ze zamiast oryginalnego założony był innego typu.

Ogólnie rzecz ujmując u mnie był założony komputer z poldrovera i ktoś odłączył jedną wtyczkę, bo za każdym razem po włączeniu zapłonu immo pikało. Nie działał również sygnał przypominający o włączonych światłach itp. Większość bajerów za które odpowiada MFU. Miałem również poobcinane kabelki przy centralce alarmu i podłączoną nieoryginalną centralkę od zamka centralnego. A na wężu przy chłodnicy założony termo-włącznik. Taka rzeźba w instalacji że szok... :shock:

Teraz wszystko do oryginału przywrócone. Serducho wymienione, komputer, centralka alarmu. I jest ok :mrgreen:

tombak25 - Pią Sty 27, 2012 16:53

nieno glupi nie jestem. Zarowka jest dobra swiatlo sie wlancza po przesunieciu przelacznika natomiast nie wlancza sie po otwarciu drzwi. Co do wentylatora chlodnicy to pisalem juz o tym w poprzednim temacie ze kabelki od kostki ktora jest wpieta do przekaznika tego durzego pod maska po prawej stronie nad akumulatorem zasniedzialy i normalnir powylatywaly z tej kostki. Teraz niewiem gdzie jaki kabelek byl wpiety tzn ktory kolor gdzie idzie. Chodzi mi oczywiscie o ta wieksza wtyke bo sa przy tym przekazniku 2, mala i duza. Przy skrzynce z bezpiecznikami wisza mi jakies wtyki jedna szara podlozna a droga zolta mala z jednym kabelkiem, niewiem czy tak powinno byc
bizon - Pią Sty 27, 2012 17:43

co do lampki to sprawdz sygnal na niebiesko bialym przewodzie ktory idzie od centralki alarmu.
Co do przekaznika wentylatorow to w ravie masz kolorkami i pozycjami we wtyczce rozpisane

tombak25 - Pią Sty 27, 2012 18:18

tylko ze ja niewiem ktory to dokladnie schemat :/
a co do centralki alarmu to niewiem czy takowa posiadam poniewaz alarm zostal zdemontowany przez poprzedniego wlasciciela nie mam nawet pilota do tego auta

bizon - Pią Sty 27, 2012 19:06

no to bez centralki nie ruszy lampka, krancowki, cz.uderzeniowy, brzeczyk otwartych drzwi kierowcy i moga byc cyrki z klaksonem
tombak25 - Pią Sty 27, 2012 19:38

aha czyli wine za wszystko moze ponosic ta centralka? to znaczy jej brak. Da sie to jakos naprawic? Ale dziwne jest to ze krancowka prawych przednich drzwi dziala :???:

[ Dodano: Pią Sty 27, 2012 19:38 ]
bizon byl bym wdzieczny jakbys mi wkleil linka do tego rave tzn tego schematu gdzie jest ten przekaznik od wentylatora chlodnicy

bizon - Pią Sty 27, 2012 22:15

jak wroce do domu to ci wkleje.
Centralka alarmu ma bardzo duzo funkcji i oddzialuje na wiele urzadzen, nie tylko alarm i centralny.
A ta jedna krancowka dziala bo zapewne jest tylko podpieta do kontrolki, a wszystkie powinny byc do centralki, bo inny sygnal idzie do kontrolki a inny do lampki (powolne gasniecie lampki po zamknieciu drzwi).
Ja bym kupil na twoim miejscu centralke i doprowadzil wszystko do ladu

[ Dodano: Pią Sty 27, 2012 22:15 ]
Rover 400/Electrical Circuit/3rd edition Export/Air Conditioning and cooling fans/k-series

tombak25 - Sob Sty 28, 2012 15:00

ok mam juz ten schemacik. Podrzuce go znajomemu elektrykowi to mi podlaczy te kabelki. Dzieki bizon

[ Dodano: Sob Sty 28, 2012 15:00 ]
bizon jeszcze jedno pytanie. Ta centralka gdzie jest zamontowana?

bizon - Sob Sty 28, 2012 22:02

tombak25 napisał/a:
Ta centralka gdzie jest zamontowana?

Tak w skrocie to za popielnioczka. musisz rozebrac panel

tombak25 - Nie Sty 29, 2012 14:31

rozbieralem ostatnio bo wymienialem zarowki od pokretel niema zadnej centralki. Pewnie zostala wymontowana. Czytalem na forum troszke o tej centralce i ogolnie o alarmach w ROVERkach i stwierdzam ze jak mam miec takie problemy z alarmem jak niektorzy forumowicze to wole jezdzic bez klaksonu :/
bizon - Nie Sty 29, 2012 14:46

tombak25 napisał/a:
o tej centralce i ogolnie o alarmach w ROVERkach i stwierdzam ze jak mam miec takie problemy

Ja tam nie mam z nia problemow.

Sirk - Nie Sty 29, 2012 15:02

Centralka alarmu-immo znajduje się pod panelem, ale MFU odpowiedzialne za klakson, światełko w podsufitce, wycieraczki itp. znajduje się po lewej stronie na skrzynce z bezpiecznikami wewnątrz samochodu. Taka czerwone puszeczka.

A co do alarmu i immo, to też nie miałem jeszcze z tym problemów.

bizon - Nie Sty 29, 2012 21:58

Sirk napisał/a:
ale MFU odpowiedzialne za klakson, światełko w podsufitce, wycieraczki

wycieraczki owszem ale swiatelkiem podsufitki steruje centralka alarmu a klaksonu przekaznik jest w mfu ale wplyw na ten przekaznikma rowniez centralka alarmu

tombak25 - Nie Sty 29, 2012 22:27

zajrze jeszcze jutro do tego MFU byc moze jakies kostki nie sa podpiete
sTERYD - Pon Sty 30, 2012 00:09

tombak25 napisał/a:
Czytalem na forum troszke o tej centralce i ogolnie o alarmach w ROVERkach i stwierdzam ze jak mam miec takie problemy z alarmem jak niektorzy forumowicze to wole jezdzic bez klaksonu :/

zauważ tylko, że w większości przypadków problemy z alarmem występują po wcześniejszych próbach modyfikacji, bądź usunięcia immo.

Ja tam nie mam z alarmem problemów (nie licząc krańcówek co jakiś czas ;) ) i wydaje mi się, ze jest to całkiem niezłe zabezpieczenie, acz może i czasem faktycznie mało komfortowe (wymiana baterii itp.)

tombak25 - Wto Sty 31, 2012 15:05

chlopaki mam jeszcze jedno pytanie. Ile wam pala wasze roverki? Ja malo jezdze praktycznie do pracy i spowrotem tj 3km w jedna i 3 w droga strone i teraz przy tych mrozach moje auto spalilo okropna ilosc paliwa. Zatankowalem za 100zl ponad 16 litrow benzynki i przejechalem na tym 80km !! !!!!!! Szok ponad 20l/100km czy to normalne? Dodam ze posiadam to auto od jakichs 2 miesiecy i nie mialem okazji przetestowac jego spalania na trasie.
bizon - Wto Sty 31, 2012 15:09

tombak25 napisał/a:
Szok ponad 20l/100km czy to normalne?
To na pewno nie normalne
tombak25 - Wto Sty 31, 2012 15:40

co moze byc przyczyna? sonda? Katalizator ma cos do spalania? Bo gadalem z jednym kolesiem i powiedzial ze u niego tez tak bylo wyciol katalizator wstawil strumiennice i jak rekom odjol ale niechce mi sie wierzyc
sTERYD - Wto Sty 31, 2012 16:21

mi się nie chce wierzyć jak patrze jak napisałeś poprzedniego posta :/

co do katalizatora, to jak jest wypalony = zalepiony to oczywiście silnik będzie palił więcej

tombak25 - Wto Sty 31, 2012 16:33

sTERYD powaznie zatankowalem wache za 100zl ponad 16l w momencie gdy zaczela mi sie palic rezerwa i zrobilem dokladnie 86km do momentu zapalenia sie rezerwy. Sam nie wierzylem. Podejrzewam ze wine ponosi sonda labda do tego dochodzi to ze silnik na tak krotkich odcinkach jest niedogrzany. Zreszta zapraszam na jazde jesli nie dowierzasz :>
sTERYD - Sro Lut 01, 2012 00:04

z tym niedowierzaniem to była żaluzja do ortografii.

20l/100km na permanentnym ssaniu to nie jest jakiś radykalny wyczyn. Jak mi padła sonda lambda to na trasie mi palił jakieś 12-14 ;)

tombak25 - Sro Lut 01, 2012 17:11

wiem robię błędy ortograficzne ale przymknijcie na to oko ( w końcu to nie dyktando :wink: )
Teraz mam kolejny problem z tym roverem dziś go zapaliłem pochodził 10 minut po czym zaczął nierówno pracować aż w końcu sobie zgasł i nie chciał zapalić podejrzewam albo przekaźnik pompki paliwa albo sama pompkę ponieważ po przekręceniu zapłonu nie słyszę jej pracy. Chłopaki gdzie znajduje się ten przekaźnik od tej pompki?

hanka - Sro Lut 01, 2012 22:28

kolego, co do wycieraczek, to miałem podobny problem w jednej R220-e i problem był w silniczku. Podoginałem blaszki, przeczyściłem styki i wszystko zaczęło pracować normalnie.
Alarm w moim sam się włączał, szczególnie jak jeszcze w kawalerkę jeździłem t lubił tak grubo po północy u teścia pod oknem się załączyć. Problem był w przewodach drzwi na zdjęciu, przy zawiasach. Wtyczka nie łączyła. Pół roku szukałem.

[ Dodano: Sro Lut 01, 2012 22:28 ]
a co do spalania to dojeżdżam 20 km, mam silnik 2.0 86KM diesela i pali mi ok 6l. uśredniając cały rok.

tombak25 - Czw Lut 02, 2012 15:35

Chłopaki pomóżcie. Tak jak wcześniej pisałem wczoraj mi zgasł i nie chce zapalić nie słychać pompki paliwa odkręciłem króciec wychodzący od filtra i podczas rozruchu benzyna się nie leje czyli wychodzi na to ze albo pompka albo przekaźnik tyle ze nie mogę się dostać do pompki a mianowicie za tylnią kanapa jest zaślepka ale po jej odkręceniu nie ma żadnej pompki :sad:
sTERYD - Czw Lut 02, 2012 15:54

niestety, trzeba odkręcać bak :/
tombak25 - Czw Lut 02, 2012 17:12

tak myslalem. Steryd a powiedz mi czy przed odkreceniem pompki mam jeszcze cos sprawdzic? chodzi mi zebym na darmo nie odkrecal baku bo potem sie okaze ze to nie pompka

[ Dodano: Czw Lut 02, 2012 17:12 ]
normalnie szlak mnie trafi z tym roverem. To jest moje pierwsze i ostatnie auto tej marki. Wczesniej jezdzilem astra F i nie mialem z nia zadnych problemow oprocz biezacych napraw wymienilem tylko akumulator a w tym bezprzerwy sie cos psuje jak nie cewka to teraz pompka (chyba pompka) :sad:

darek_wp - Czw Lut 02, 2012 23:25

tombak25 napisał/a:
Chłopaki gdzie znajduje się ten przekaźnik od tej pompki

W skrzynce bezpieczników pod maską.
tombak25 napisał/a:
czy przed odkreceniem pompki mam jeszcze cos sprawdzic

tombak25, sprawdź też wyłącznik zderzeniowy (trzeba go wcisnąć) - jest za konsolą środkową na wys prawej łydki kierowcy. Jeśli wyskoczył (co czasem się zdarza na dziurach) to pompka nie zadziała.
tombak25 napisał/a:
za tylnią kanapa jest zaślepka ale po jej odkręceniu nie ma żadnej pompki

Aby dostać się do pompki trzeba zdjąć bak.

Sirk - Pią Lut 03, 2012 00:10

tombak25 napisał/a:
[ Dodano: Czw Lut 02, 2012 17:12 ]
normalnie szlak mnie trafi z tym roverem. To jest moje pierwsze i ostatnie auto tej marki.


Nie zrażaj się do marki, tylko z tego względu iż trafił Ci się taki egzemplarz. Z tego co piszesz masz na-rzeźbione w instalacji, wiec co się dziwisz że masz problemy. Swojego roverka miałem też ochotę zepchnąć ze skarpy zaraz jak go kupiłem. Teraz przywróciłem wszystko do oryginału i nie mam żadnych problemów z autem.

darek_wp - Pią Lut 03, 2012 09:47

Sirk :ok: :brawo:
tombak25 - Wto Lut 14, 2012 16:47

chlopaki a jakiego koloru sa przewody zasilajace pompke? chodz mi o te przewody pod kanapa co wchodza w podloge.