Zobacz temat - [VW Jetta TDi] Zwiększenie prześwitu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [VW Jetta TDi] Zwiększenie prześwitu

tank_220 - Sro Sty 25, 2012 10:48
Temat postu: [VW Jetta TDi] Zwiększenie prześwitu
Witam jestem tu nowy i mam taką małą wizje małego tuningu nie roverka a VW Jetta z 1990r. Dokładnie chodzi mi o zwiększenie prześwitu w Jettcie o jakieś 5cm od seryjnego a to dlatego że auto bardzo dużo czasu spędza na leśnych drogach a na terenówkę nie ma kasy.... :wink:

Licze na to że ktoś mi pod powie jak to nie drogo ale dobrze zrobić, czy zmienić sprężyny na większe czy też całego Macphersona na coś większego czy też jakieś dystanse dorobić albo co.........???

Kozik - Sro Sty 25, 2012 11:03

tank_220, nie wiem czy jest jakieś wysokie zawieszenie do jetty ale widziałem wysokie golfy II oruruwane itd, jak miałem malucha to podniosłem go niewielkim nakładem kosztów podkładając gumy pod sprężyny, nie jest to całkiem bezpieczny sposób ale zadziałał, większe podniesienie uzyskałem wkładając gumę nad sprężynę a mniejsze i dodatkowo utwardzenie jak włożyłem te gumy pomiędzy zwoje.
Skoro to ma być auto do lasu to prędkości nie są tam wysokie więc i mniejsza możliwość rozwalenia się jeśli guma wypadnie. Ja jeździłem w maluchu na tym przez 4 lata

tank_220 - Sro Sty 25, 2012 11:09

Gumy w zwoje sprężyny już są włożone i tak jest troche mało bo na wiekszej koleinie przyciera michą o glebe. A Jetta a golf to to samo. Zostało mi jeszcze podłożenie pod spręzyny gum ale to nie da aż tak dużego rezultatu. Jak bym znalazł taki zawias od golfa to było by dobrze:D
tronsek - Sro Sty 25, 2012 11:45

Zawieszenie od Golfa Syncro powinno podejść.
tank_220 - Czw Sty 26, 2012 00:06

tronsek, poszperałem trochę po necie i znalazłem że podejdą amory z sprężynami na tył od passata B3 i auto urośnie o jakieś 5-6cm, bo z częściami od golfa syncro czy od country jest bardzo cięzko. Gorzej z przodem ale coś się wymyśli nie wiem czy nie podejdzie Mcperson też z passata.
Gacor - Czw Sty 26, 2012 14:46

tank_220 Przecież jetta seryjnie jest kozą :D jeszcze wyższą chcesz? :P
tank_220 - Pią Sty 27, 2012 00:28

Gacor, E raczej daleko jest jej do kozy.... To auto ma mieć prześwit taki jak miały golfy country. To autko będzie jeździć jedynie do pracy i do lasu :grin: :grin: :grin:

Jeszcze nie wiem czy wejdą do przodu amory od passata B3 a może ktoś z forumowiczów już miał z takim tuningiem do czynienia...???

Pływak - Czw Lut 02, 2012 07:25

tronsek napisał/a:
Zawieszenie od Golfa Syncro powinno podejść.


Jestes pewien? W wiekszosci przypadkow wersje z napedem na 4 kapcie maja na tyle inne zawieszenie niz te FWD. Druga sprawa syncro stoi tak samo jak zwykly golf dopiero wersja country jest wyzsza.

Odnosnie nazwy tematu to tdi oznacza Turbo Direct Injection, a nie Turbo Diesel Intercooler wiec ten diesel z jetty II nawet kolo tdi nie stal no chyba, ze przekladke masz zrobiona na tdi ;)

tank_220 - Czw Lut 02, 2012 18:21

Pływak, Nie wiem o co ci chodzi ale samochód ma oznaczenie TDI i chyba wiem co mam w dowodzie i pod maską. Oryginalne montowanego diesla z intercoolerem i turbiną więc to ty chyba nie wiesz co to za auto.......... :/ :/ :/
tronsek - Czw Lut 02, 2012 18:24

Pływak napisał/a:
Jestes pewien?
Masz rację, chodziło mi o wersję Country, a nie wiem czemu napisałem syncro :głupek:
Gacor - Pią Lut 03, 2012 00:55

Tank ma Racje to Jest ślinik TDi Turbo Diesel intercooler
tank_220 - Pią Lut 03, 2012 18:32

Gacor, Popieram nie wiem z kąd Pływak,-owi wzioł się ten direct......????????

Może chodziło mu o firmę ubezpieczeniową........... Liberty...... :mrgreen: :mrgreen:

tronsek - Pią Lut 03, 2012 19:42

tank_220 napisał/a:
Nie wiem o co ci chodzi ale samochód ma oznaczenie TDI i chyba wiem co mam w dowodzie i pod maską.
Jednak sądzę, że nie wiesz co masz pod maską. To, że silnik robi "kle kle kle kle" to nie znaczy że jest to TDI. To co masz wpisane w dowód, to też nic nie znaczy, bo duża większość urzędników nie ma najmniejszego pojęcia o markach samochodów, a co dopiero o silnikach i często się zdarza, że w dowodach są po prostu wpisane głupoty.

tank_220 napisał/a:
Popieram nie wiem z kąd Pływak,-owi wzioł się ten direct......????????

Może chodziło mu o firmę ubezpieczeniową........... Liberty......
W GOLF-ach II i JETTA-ch II były silniki diesel'a z turbiną i intercoolerem, jednak z silnikami TDI nie miały nic wspólnego. Były to archaiczne konstrukcje, aczkolwiek niezawodne.
Dopiero do GOLF-ów III i VENTO weszły silniki TDI
Wystarczy tylko trochę pogrzebać w internecie:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Jetta
http://pl.wikipedia.org/w...irect_Injection
http://autokult.pl/2011/1...istoria-sukcesu
http://tylik.motogrono.pl/otworz-oczy-przy-tdi/

tank_220 napisał/a:
z kąd
tank_220 napisał/a:
wzioł
Na forum, pisząc posty jest opcja sprawdzania pisowni. Proszę z niej korzystać, aby nie robić błędów ortograficznych.
tank_220 - Sob Lut 04, 2012 12:18

tronsek, Czepiasz się drobnej literówki teraz powiesz że cała reszta nie po pełnia błędów przypadkiem................


Co do jetty to chodziło mi o zmianę Macphersona a nie mądrowanie się tronsek, czy Pływak, co to auto ma pod maską.

Widzę że na tym forum są same cwaniaki a nie ludzie którzy chcą pomóc..........

[ Dodano: Sob Lut 04, 2012 12:18 ]
A co do zawieszenia z syncro czy country to jedno i drugie po przełożeniu Macphersona prześwit i tak się nie zmieni bo one mają praktycznie te same amortyzatory.

marcin333 - Sob Lut 04, 2012 14:30

Znajomy mechanik wklada tuleje z przodu i z tyłu jest zagorzałym fanem przekladek vw golfa II i jetty z benzyny na diesla i podnoszenia właśnie w las :) .

Jakbyś potrzebował szczegółów to we wtorek dowiem się więcej.

tank_220 - Sob Lut 04, 2012 14:52

marcin333, Będę bardzo wdzięczny jak się dowiesz coś więcej bo ja chciałem do jetty na razie wpakować sprężyny większe ale nie wiem na ile to zda egzamin....

Chociaż jeden co odpowiedział mi na temat a nie czepiał się drobnej literówki albo tematu i oznaczenia silnika jak reszta p.....ch mądrali.

Czekam na odp..... :grin: