Zobacz temat - [R420] ogrzewanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] ogrzewanie

hanka - Wto Sty 31, 2012 22:50
Temat postu: [R420] ogrzewanie
witam wszystkich. Mam problem z moim R420 85KM. Od tamtej zimy nie ma ogrzewania. Przetrząsnąłem chyba wszystko i bez skutku. Termostat ok, drożność układu ok., dzisiaj wymontowałem pompę wody, teoretycznie wygląda ok. łopatki siedzą twardo na osi. układ odpowietrzony a ja mam problem, bo moja żona na wylocie (zaraz rodzi) a mrozy coraz większe. Wygląda na brak ciśnienia w układzie. Może to być jakaś podpowiedź, bo miałem sytuację, że w duże upały wskaźnik temperatury wskazywał max a wentylatory się nie włączały. Po wyłączeniu świateł, wskaźnik pokazywał normalną temp. Czujnik włączania wentylatorów sprawdzałem i działa poprawnie. Wentylatory włączają się i wyłączają tak jak książka pisze.
Proszę o pomoc, może ktoś miał podobnie.

Hrabia - Wto Sty 31, 2012 23:28

A zawór otwarcia/zamknięcia obiegu nagrzewnicy? Może linka Ci spadła przy pokrętle albo przy samym zaworze?
Nie wiem jak jest w 420 ale w 45 przy ścianie grodziowej w komorze silnika jest zawór sterowany za pomocą linki.
Może zdarzyć się też że uszkodził się mechanizm otwarcia/zamknięcia nagrzewnicy wewnątrz auta (za konsolą śrofkową). Odsuń do tyłu fotel pasażera i zobacz co tam się dzieje.
Jeśli masz płyn, termostat jest ok to tylko to pozostało do sprawdzenia.

hanka - Sro Lut 01, 2012 00:01

sprawdzałem zawór ten w komorze silnika jak i starowanie pokrętła, linki, itp. wszystko ok. Gdzieś wyczytałem, że pompa wody z czasem traci swoją wydajność, choć, skoro łopatki są w porządku, to raczej powinno być ok. Najbardziej zastanawia mnie fakt, że silnik rozpędzam do 4 tys obrotów, a węże wody są miękkie. Gdzieś w tym rejonie szukałbym usterki, ale na prawdę już mi pomysłów brakuje.
Remigiusz - Sro Lut 01, 2012 00:11

Jeżeli węzę sa normalnie gorące w okolicy chłodnicy to masz zapchana nagrzewnice niestety :neutral:
hanka - Sro Lut 01, 2012 00:16

no a co w przypadku, jeśli przez nagrzewnicę bez problemu przepuszczam 8 atmosfer powietrza, co więcej dmuchając w nagrzewnicę, żadnego oporu nie wyczuwam?przejście jak przez 1'' rurkę. Dziwna sytuacja.
sTERYD - Sro Lut 01, 2012 00:32

zapchaną nie w sensie, ze nie przepływa przez nią płyn, tylko, że na ściankach kanałów jest nalot i płyn nie oddaje ciepła ściankom a za tym i powietrzu za nimi...
najczęściej tak się dzieje jak w kanałkach nagrzewnicy /chłodnicy osadzi się kamień.

a takie dmuchanie 8 atmosfer do nagrzewnicy przeznaczonej do pracy przy max 1,5 bara to też rydzykowne dość ;)

hanka - Sro Lut 01, 2012 00:53

tzn. waszym zdaniem pompa nie ma tutaj nic do gadania i mogę ją zakładać z powrotem? problem tkwi w samej nagrzewnicy, tak? jutro ciąg dalszy poszukiwań. spróbuję przelać przez ni gorącą wodę z czajnika i zobaczę, co się będzie działo. Znacie jakiś sposób na przepłukanie układu? jakiś specjalny płyn, czy coś? Może to pomoże??
sTERYD - Sro Lut 01, 2012 01:06

cały układ to nie, ale przez nagrzewnicę możesz przelać odkamieniacz do ekspresów do kawy. Nie powienien zaszkodzić. oczywiście domowe sposoby jak ocet z gorącą wodą też coś tam pewnie dadzą ;)
jeśli chodzi o pompę wody, to sprawdź, czy na wolnych obrotach Ci temperatura nie skoczy, po czym po dodaniu gazu spadnie dość nagle.

Remigiusz - Sro Lut 01, 2012 01:21

hanka, Sposoby na płukanie podał sTERYD, ale jak pompę wody wyciągnąłeś to ja bym kupił nowa i zamontował :wink: Będziesz miał święty spokój na kolejne tys. km :wink:
szoso - Sro Lut 01, 2012 09:12

hanka napisał/a:
Najbardziej zastanawia mnie fakt, że silnik rozpędzam do 4 tys obrotów, a węże wody są miękkie

nie ma ciśnienia w układzie, może korek zbiorniczka trzeba wymienić, kosztuje parę groszy a pomóc może
co do płukania to najpierw zaczął bym samą wodą, czyli wężem ogrodowym a dopiero później środki przymusowe, z tym że teraz temperatura jest za niska na płukanie wodą

hanka - Sob Lut 04, 2012 19:24

Więc zamówiłem nową pompę wody a oczekiwaniu na dostawę dzisiaj wymontowałem nagrzewnicę - co wiąże się z demontażem niemal wszystkiego z przedziału od szyby do foteli, cała deska rozdzielcza, konsola środkowa, itd. zalałem ją odkamieniaczem, i zobaczymy. Jutro składam wnętrze a w piątek mam nadzieję, że dojdzie pompa, to poskładam resztę. Napiszę, czy pomogło, czy była to robot na próżno.

[ Dodano: Czw Lut 02, 2012 17:58 ]
poskładałem wnętrze di stanu pierwotnego z przepłukaną nagrzewnicą, korek zbiorniczka też uszkodzony. Może pompa zdąży przyjść jutro, to się wszystko okaże.

[ Dodano: Sob Lut 04, 2012 11:05 ]
układ poskładany, zalany, odpowietrzony, ogrzewanie jest o ok 10 razy silniejsze, ale wydaje mi się, że powinno być leprze. Jest to jednak jeszcze nie sprawdzone na 100%, bo wczoraj, jak sprawdzałem to było -23 stopnie.

[ Dodano: Sob Lut 04, 2012 19:24 ]
po przejechaniu 10 km samochód zaczął grzać, jednak troszkę słabo. Zobaczę, jak się trochę ociepli, jak będzie grzało. A wasze diesele jak szybko się nagrzewają? Może to jest normalne w tych silnikach?

tronsek - Sob Lut 04, 2012 19:34

hanka napisał/a:
A wasze diesele jak szybko się nagrzewają? Może to jest normalne w tych silnikach?
przy -20*C połowę skali miałem po ok.15km, ogrzewanie szału nie robiło, ale przy takich mrozach to raczej normalne.
wooy11 - Sob Lut 04, 2012 21:16

ok 10 km i wskazówka poniżej połowy ( -20 ) wiec podobnie ale z nawiewów juz dość ciepłe powietrze dmucha ;)
grzegorz1652 - Nie Lut 05, 2012 12:06

podłącze się do tematu mam pytanie do autora tego tematu. Mam roverka 416 i też bym chciał wyciągnąć i wypłukać porządnie nagrzewnice i mama do Ciebie pytanko lub do inncyh forumowiczów w jaki sposób powinienem się do tego zabrać i czy trudne to jest do rozkrecęnia? ile CI to zajęło?